Yleinen keskustelu

@Sea ja @Savannah täällä myös jännitetään miten koiralauma suhtautuu uuteen karvattomaan tulokkaaseen. Meillä kun ei lähipiirissä ole lapsia niin edes tuo meidän vanhin 11v ei ole oikein koskaan tottunut olemaan lapsien kanssa, mutta uskon ja luotan siihen että oman lauman uuteen jäseneen tottuu kaikki ainakin ajan kanssa :smiling-eyes:

Itsellä edelleen hyvin epäuskoinen olo vallitsevaan tilanteeseen eikä osaa oikein tehdä mitään, pitäisi vissiin sinne neuvolaankin soitella kohta puoliin. Jotenkin harmittaa jopa oma reaktio positiiviseen testitulokseen. Itselle oikeasti iso asia josta haaveillut vuosia, mutta reaktio positiiviseen testiin oli vaan tyyliin "okei". Somessa näkee paljon videoita missä itketään onnesta ja ollaan selkeästi onnellisia positiivisesta tuloksesta, joten oma reaktio hävettää. Mutta ehkä asia tästä vielä konkretisoituu ajan kanssa, muutaman vuoden olin kuitenkin jo työstänyt ajatusta siitä että en koskaan tule saamaan edes mahdollisuutta yrittää omaa lasta. Ollaan miehen kanssa oltu yli 10 vuotta yhdessä, joten sekään ei tuntunut oikein vaihtoehdolta että olisin omien haaveideni vuoksi lähtenyt miestä vaihtamaan. Silloin kyllä ehkä pääsi pieni itku kun mies sanoikin ne taikasanat että kyllä hän sittenkin haluaa lapsen kanssani :red-heart:

Eilen kyllä jo googlettelin vähän varhaisultra mahdollisuuksia, mutta ei täällä meillä päin taida olla oikein muita vaihtoehtoja kuin yksi yksityinen ja siellä ultralle hintaa tulee yli 300 € 🫣 täytyy kuulostella mitä julkisella ovat mieltä, miulla kun ei tosiaan ole mitään hajua oman kierron pituudesta että suostuisivatko hyö tekemään varhaisultran sen perusteella.

@Savannah mulla kans just harrastuskoiria, 4 kpl työlinjaisia paimenia, nuorin on 5 kk (saiko laittaa lisää syitä miksi ajoitus oli nyt tosi huono tälle plussalle?! :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: ) - oon vähän tottunut saamaan pitkiä katseita kun selviää tää koiraharrastuksen taso niin saa nähdä mitä neuvolassa tykätään :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Meilläkään ei oo hirveän tottuneita lapsiin, mut tätä osuutta en jotenkin osaa stressata, samalla meen kuin @Koiruuksia et eiköhän se sitten siitä!

@Kumpare ai kauhee, naureskelin vähän ääneen, miten kamalan todennäköiseltä tilanteelta tuo kuulostaa kun mäkin sitten oikeasti tajuan tän tilanteen ja päätän alkaa valmistautumaan lukemalla vähän ohjekirjoja ja intternettiä :tears:

Iltaa!
Meilläkin on 2vuotias koira, joka pelkää pieniä lapsia 😵‍💫 jotenkin nyt vaan toivon että jos vauva saadaan kotiin saakka niin koirakin tottuu asiaan kun vauva kasvaa vauvasta lapseksi eikä ole suoraan pelottava taapero 😀🙄

Tein tänään testin joka oli kyllä taas vahvistunut, samaa linjaa menee eli hieman vahvistuu näköjään joka kerta. Ei ole vieläkään kirkkaita viivoja nähty mutta kai ainakin luulisi olevan toivoa kun nuo edelleen vahvistuvat. Tää piina on kyllä ihan hirveetä. Oon ollu surullinen ja apea koko päivän enkä halua ketään lähelleni. No, ei se auta kun jotenkin selvityä sinne keskiviikkoon.
@Syyskukka miten sinulla menee?

@Poppana86 Onpa raastava tilanne, kun on yhtä lailla toivoa ja huolta ❤️‍🩹 Alkuraskaus on niin herkkää ja epävarmaa aikaa... millä viikolla oletkaan nyt? Onneksi viivat ovat kuitenkin vahvistuneet ja raskausoireitakin on tainnut olla. Kaipa se tosiaan on hyvin yksilöllistä, että miten hCG nousee, mutta sellaisesta vastauksesta ei oikein saa mitään irti. Harmi ettet saanut uutta hCG-mittaustq, mutta toivottavasti varhaisultra tuo iloisia uutisia. ❤️

Ja kiitos kysymästä, ilahduin kun ajattelit minua 😌 Mulla menee onneksi jo paremmin. Vuoto jatkui koko eilisen, mutta illan aikana se vaikutti vähentyvän eikä yöllä ole tullut verta siteeseen. Tässä aamullakin vessassa käydessä verta oli vain vähän. Olen siis toiveikas, että josko vuoto loppuisi pian. Säikähdin maanantaina niin paljon, kun vuoto alkoi ja tiistaina myös, kun se alkoi uudestaan. Ajattelin, että se on keskenmenon alku, mutta onneksi vuoto ei ole juurikaan runsastunut ja on selkeästi kuukautisia vähäisempää. Oon siis jo rauhallisemmin mielin. Tänään on rv 5+6, ja varhaisultra on rv 7+2. Siihen tuntuu olevan ikuisuus, vaikka siihen on vain puolitoista viikkoa.

Joo tosiaan tuntuu pitkältä odottaa sitä ultraa. Toisaalta pelkään sitä. Ilmeisesti hcg nousee tosiaan hyvin yksilöllisesti, ja ajattelisin nyt että on se minulla ainakin menossa ylöspäin koska viivat tummuvat. Kun katson testejä jotka olen tehnyt viikon aikana, on ero kyllä aika iso ensimmäisen ja nyt viimeisen välillä. Joo oireita minulla on ollut kokoajan. Vähän niinkuin päätin että jos viiva vielä tummuu, lopetan testaamisen ja odotan nyt sen ultran vaan. Mikä kyllä voi olla vaikeaa. Ja nyt mietin näkyykö sielläkään välttämättä vielä täysin mikä tilanne on Jos viikkoja onkin vähemmän. Minulla on tosiaan pitkä kierto, vähintään 31 päivää ja se voi ilmeisesti vaikuttaa viikkoihin.
Joo olet ollut mielessä ❣️ kuullostaa minusta kuitenkin että ei olisi keskenmeno vuotoa kun sitä ei tuon enempää tule.. ja eikö yleensä siihen kuulu kipuja ja kunnon kramppeja kanssa? Voimia sinne piinailuun ja kaikille muilla myös ketkä ovat näillä alkuviikoilla ❤️

Minusta on jotenkin outoa että kunnallisella pääsee ultraan vasta viikolla 12-13. Siis oikeasti eikö pitäisi aiemmin tietää mikä tilanne, esim jos kohdunulkoinen ja alkoi on kiinnittynyt aivan väärään paikkaan. Näitäkin olen lukenut että jouduttu sitten leikkaukseen tämän takia kun niin myöhään huomattu tämä. Ja kun noissakin esim hcg voi nousta normaalisti niin käytännössä mistään ei tiedä kuinka raskaus etenee 😵‍💫

@Poppana86 näin se täytyy luottaa et koira tottuu 😄 itsehän olen jo suunnitellut miten koirille saisi kotiin tilan johon vetäytyä rauhoittumaan ja se on sitten paikka minne lapsella ei ole lupaa mennä koiraa häiritsemään. Meillä tosin niin pieni kämppä, että tämä tila varmaan nyt sitten vain iso metallihäkki jonka peittäisin. Muutenkin kauhulla odotan miten mahduttaisiin tähän lapsen kanssa.. Meillä miehen asunto ollut myynnissä kohta vuoden, mutta ei käy kauppa 🤷‍♀️ ja uutta ei päästä miettimään ennenkuin saataisiin se myytyä.

Mie en ole uskaltanut vielä varata varhaisultraa, kun sen viimeksi jouduin perumaan. Luotto raskauteen yhä jossain negatiivisen puolella. Ensi torstaina tulisi 7+0, siihen olisi viel aikoja ja sitä olen vähän katellut.. jos viikonloppuna tulisi digiin 3+ niin sitten ehkä uskaltaisi varata ja soitella neuvolaan yms. Viime digin tein 5+2 ja siihen 2-3, joten haluan tehdä aikaisintaan viikko siitä seuraavan etten stressaisi liikaa jos ei olekkaan noussut.. PC:n testejä olen tehnyt joka toinen päivä, joka kerta ne vahvistuu vaikkei tässä edelleenkään tasavahvoissa olla 😅 Neuvolaan pitäisi kyllä varmaan uskaltaa joka tapauksessa ensi viikolla soittaa. Jos meneekin kesken, tulee edes kirjattua keskenmeno heidän järjestelmiin.

Oon ite miettinyt myös tuota että julkisen ultra kyllä tosi myöhään jos mietitään vaikka kohdun ulkoisia raskauksia🤷‍♀️ ja etenkin kun joillain alueilla tuntuu olevan todella vaikea päästä tutkittavaksi jos vähän jotain häikkää. Sit just käy näitä et repeää paikat tms kun ei saada ajoissa kiinni.. Oon kyl tosi kiitollinen et ite pääsin km heti hcg mittaukseen ja lähete polille, olin varautu et joudun sitä mittausta kinuamaan. Mut neuvolan hoitaja olikin heti kun kerroin vuodosta ja pienestä kivusta, et lähet mittaukseen saman tien ja et poli soittaa perään viimeistään seuraavana päivänä.

@Syyskukka toivotaan parasta! Varmasti todella pitkät päivät odotella ultraa!

Muokattu viimeksi:
@Savannah eli sinullakin tosiaan viikkodigiin tuli 2-3 vasta kuudennella viikolla? Minähän olen siksi ollut aivan kauhuissani kun vaihtui viides viikko laskujen mukaan ja vielä näytti sen 1-2. Sekä ilmeisesti olen sinua kuitenkin jonkinverran jäljessä kun ajattelisin nyt olevan joku 5+3 ehkä, ja viivat tosiaan tummuneet mutta eivät tasavahvoja lähelläkään.. jotenkin luo toivoa että jollain muullakin on samantyyppisiä testejä tehtynä. Onhan ne hcg arvojen viitearvot kyllä jotenkin hurjat kun viikolla 5 ne ovat 18-7300 😵‍💫

@Poppana86 kah, viikkovirhe tuolla, pahoittelut! 5+2 tein digin. Aiemmin en tehnyt viikkodigiä, että en tiedä missä kohtaa vaihtunut, mutta pc liuskojen viivoista päätellen ja edelliseen verraten, oli varmaan eka mahdollinen kun tuli tuo 2-3. 😄 Mutta ei tosiaan ole viivat tasavahvat vieläkään 6+1, joka kerta tummuu mutta en tiedä milloin pääsisi tasavahvoihin asti 😅 kuvassa tän aamuinen vähän kuivuneena. Mutta ilmeisesti mulla nousee aika hitaasti tuo arvo, tai ainakin viivojen vahvuudet.. kun miettii et osalla ollut jo melkein pari viikkoa sitten tasavahavaa 😅

Liitteet

• 1000048965.jpg
    1000048965.jpg
    1 MB · Katsottu: 8
Moikka kaikki, olen tässä varmaan parisen viikkoa seuraillut teidän keskustelua ja uskaltauduin nyt viimein itsekin laittamaan viestiä tänne 😊 Tein tunnarinkin tänne ihan tätä varten niin hyvä laittaa se käyttöönkin nyt 😁
Meillä on siis meneillään nyt rv 6+4. Tärppi saatiin toisen ivf-kierroksen tuoresiirrosta. Ensimmäisellä kierroksella tulin raskaaksi joulukuussa, mutta se päättyi kkm:n. Nyt onkin jännät ajat meneillään, koska aikalailla näille päiville alkion koko oli viime raskaudessa jäänyt 😬 täällä on sormet ja varpaat ristissä, että tällä pikkusella olisi kasvuvoimia 🤞 En ole kauheasti vielä uskaltanut iloita tästä raskaudesta, koska mieli melkein jo olettaa että tässä kävisi samoin kuin viimeksikin. Onneksi (epä)toivon ja pelon määrät ei voi vaikuttaa raskauteen niin tässä sitä vaan mennään päivä kerrallaan ja odotellaan varhaisultraa!
Täällä on ollu tosi kiva huomata etten oo ainoa joka tässä jännittää ja hermoilee 😊 Paljon voimia ja tsemppiä kaikille tähän jännitykseen!
@Syyskukka Olipa tosi kiva kuulla, että vuoto on nyt helpottanut! Ollu varmasti melkosen raastavia päiviä 😬 toivottavasti kaikki menisi siellä hyvin eikä tulisi enää tollasia säikyttelyvuotoja🙏

@Savannah sinulla näyttää hyvin samalta testi kuin täällä. ja itse tulen tosiaan ainakin vähän sinua jäljessä raskauden keston kanssa. Ihmetyttää miten se toisilla nousee sitten näin hitaasti mutta pakko nyt alkaa uskoa että se voi olla ihan normaalia. Tekisi mieli kyllä nyt kokeilla sitä digiä taas. Onko sinulla pitkä kierto? Minulla se nyt hämää ja mietin onko raskaus sitten edes niin pitkällä kuin olin ajatellut.
Tässä vielä minun uusimmat testit eiliseltä ja tältä aamulta. Tosiaan tummuneet ovat mutta ei leffaviivoja lähelläkään niinkuin monilla jo tosiaan on tässä kohtaa..

Liitteet

• IMG_5364.jpeg
    IMG_5364.jpeg
    1.6 MB · Katsottu: 13
@Poppana86 mulla normi kierto 28-30pv, mutta tämä oli nyt km tyhjennyskierto, että ei välttämättä ihan ole sen puolesta sitä mitä pitäisi. Mutta kp 31 sain haalean mutta selvän viivan jo pc:n tuohon ei-herkkään testiin, niin ajattelisin että suht ajallaan viikot. Vahvistuu sullakin nuo 👍🏻 täytyy vain ajatella kun taulukkokin antaa niin eri arvoja mahdollisiksi, että osalla hcg vaan nousee hitaammin.

Tervetuloa @pupudu 🫶 kiva kun liityit seuraan piinailemaan 🙂
Oliko sinulla mitään oireita alkavasta keskenmenosta ? Tai loppuivatkin esim raskausoireet, vai alkoiko kivut/vuodot?
Toivottavasti nyt pikkuinen pysyy matkassa ❤️ onko sinulla raskausoireita?

Mä oon täällä viime päivät tutkinut läpi kaikki lähiaikojen laskettujenaikojenryhmät ja vertaillut viivoja, kun oon tuskaillut noita omiani. Tarkastelin myös, että mitä kuvia omista vanhoista raskaustesteistä löytyy. Totesin, että ainakin mulla vaihtelee kovastikin viivojen vahvistuminen eri raskauksissa. Nyt parina päivänä tullut itselläkin vahvemmat viivat ja alan vähän enemmän luottaa ainakin siihen, että toistaiseksi ollaan raskaana.

@Mörkki86 saako kysyä miltä sinun testit näyttää nyt ja kuinka pitkällä ajattelisit olevan?
Minä aina hetken ajattelen että parempi koittaa nyt luottaa , ja sitten huomaan kanssa taas selaavani kaikki mahdolliset ryhmät miltä viivat ”pitäisi ” näyttää josta seuraa taas epävarmuus ja masentuminen 😵‍💫 sitten päätän taas että parempi ettei katsele muiden testejä , ja kohta taas olen kysymässä chatiltä tai jostain muulta tekoälyltä asiasta 🫩🫩🫩

Muokattu viimeksi:
@Poppana86 Mulla pitäisi olla dpo 18 eli 4+4, jos todennäköisestä ovulaatiosta lasketaan. Laitan tuohon kuvan viivojen kehityksestä dpo 9: stä eteenpäin. Dpo 15 testasin kahdesti, kun siinä tuli haaleammat viivat kuin edellisenä päivänä. Tänään on muuten ollut sama, että väri lähti huonosti etenemään eli mahdollista, että olisi taas huomenna tätä päivää haaleampi 🤔

Liitteet

• IMG_20260612_111844.jpg
    IMG_20260612_111844.jpg
    621.9 KB · Katsottu: 23
@Poppana86 Viimeinen tosiaan vaikuttaa lupaavalta. Mutta meinaa olla kyllä vaikeaa keskittyä mihinkään muuhun, kun pohtii vain tätä mahdollista raskautta. Kyllähän nuo mullakin haaleampia on ollut kuin monilla muilla. Mutta ei se kyllä välttämättä lopputulosta kerro, millaiset ne viivat alussa on.

Siis tuo hcg nousee niin yksilöllisesti. Mä oon esim. Kuopuksessa tehny dpo 14 täysin puhtaan negan ei siis mitään roskishaamua ei mitään ja si vasta dpo16 oli hento viiva ja siitä hiljalleen vahvistu. Mut ihan normaali raskaus ja laskettu aika oli ultrassa oikein kun laskin ovulaatiosta. Et ei tosiaan kaikki saa niitä leffaviivoja heti ja mulla ainakin menee tosi myöhään ja viikkotestit ei si myöskään oo sillei luotettava itselle lähinnä ehkä vaa kattoa, että ne viikkotestit ei ala mennä taaksepäin. Mu näitä tapauksia on vähemmän niin ne ei varmaan just täällä palstoilla si kauheena näy ja aiheuttaa huolta.....

Kiitos rohkaisusta @Minnix❤️🥹 , niin helpottavaa kuulla kokemuksia että se tosiaan voi nousta tälleen hitaamminkin. Tuntuu tosiaan että kaikilla pyörii jo tuhansissa ja tottakai sitten viivat on vahvat ja digi näyttää enemmän. Ja vaikka kuinka mietin niin mielestäni 5+ jotain on jo pakko olla kuitenkin.
Kaksi aiempaa raskausta minullakin tosiaan on, mutta ei siihen aikaan 😀 ( 20 vuotta sitten ) tullut mieleenkään tehdä useita testejä. Eli ei mitään omaa kokemusta miten testit olisi sitten aiemmin mahdollisesti käyttäytyneet.
Taidan nyt totella chattia ja lopettaa testailun. Mitään keskenmenoon viittaavaa ei vielä toistaiseksi ole kehossa tapahtunu.

Tervetuloa @pupudu 🫶 kiva kun liityit seuraan piinailemaan 🙂
Oliko sinulla mitään oireita alkavasta keskenmenosta ? Tai loppuivatkin esim raskausoireet, vai alkoiko kivut/vuodot?
Toivottavasti nyt pikkuinen pysyy matkassa ❤️ onko sinulla raskausoireita?
Kiitos! 😊😊 kivempi tosiaan piinailla seurassa kuin yksin. Tai on tässä mies ja pari kaveria tukena, mutta ne ei kuitenkaan ihan siinä samassa veneessä ole.
Keskeytyneessä ei ollu yhtikäs mitään keskenmenoon viitanneita oireita. Vuotoa ei tullut tipan tippaa eikä mitään ihmeellisiä kipujakaan ollut 😕 raskausoireet oli ehkä vähän tuntuneet lieventyvän, mutta pahoinvointia oli aina välillä ihan loppuun asti ja itseasiassa se jatkuikin varmaan viikon keskenmenon jälkeenkin 😅 tilannetta seurattiin siinä ultralla pari kertaa ja rv10 sitten todettiin aiemmin hitaana näkyneen sykkeenkin olleen tiessään aiemmin todetun kasvun pysähdyksen lisäksi 😪 Tän jälkeen totesinkin, ettei mistään oireista tai oireettomuuksista oikein voi mitään päätellä, tuntuu nytkin että tässä voi käydä ihan mitenkä vaan vaikka oireita on aika kivasti tässä. On siis kunnon väsymykset ja pienet aaltoilevat pahoinvoinnit. Mut vitsit näitä silti haluais olla koko ajan ajattelemasta ja googlettemassa 😆 tuntuu että työkykykin on laskenut, kun on kauheet keskittymisen vaikeudet tästä 🤪

Takaisin