Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Saa hoitoa, jos on oikeasti alle viitearvojen. Kannattaa käydä mittauttaan, jo lapsihaaveitakin ajatellen. Jos haluaa testokorvaushoidon, kannattaa tutkia ja pakastaa siittiöitä tai alkaa heti yrittämään, jotta saa nopeasti hoidon päälle. Jos on vajavuutta testoissa, olo voi olla ihan hirveä. Toki hänellä voi olla ihan burnout.

@Sandra84 oiii paljon tarrasukkia pienelle ja onnea onnea onnea! 🩷🩷🩷 Muistan sut aiemmilta vuosilta.. nyt on jo niin teidän vuoro! Todella paljon toivon niin!

@Seralyn oikein paljon onnea ja tarrasukkia 😍

Mä oon aiemmin mielestäni huomannut hyvin nää ovislimat mutta nyt tässä synnytyksen jälkeen en😬 Nyt on kp 12. Viime kierto oli sen 26 päivää että alkais tosiaan olla ovisaika.. en huomaa mitään limoja enkä lisääntynyttä halukkuutta. Meillä vauva flunssassa ja ehkä tää vie mehut 😬 kun heräsi viime yönä 5 kertaa 🫣 Mutta me ei nyt yritetäkään tässä kierrossa. Tää oli lopulta helppo yhteinen päätös. Keskitytty valmistelemaan rauhassa tulevaa ensi kuun matkaa. Ja siellä ja sen jälkeen voi taas yrittää 🥰

Mulla vaihtelee tunteet laidasta laitaan että välillä pelkää niin sitä rankkuutta kahden pienen kaa. Kun tän yhdenkin pienin kaa usein aika haastavaa.. ja just oon enempi jaksanut alkaa liikkua ym saada enempi irtiottoja. Haluis nauttia tästä itsensä vähittäisestä takaisin saamisesta.. Mutta suuremmassa mittakaavassa haluan kyllä vielä yhden lapsen rikastuttamaan elämää 🩷🩷 kokea kerran vielä tän kaiken jos Luoja suo..ja mulle ihan uusi kokemus olisi se lyhyt ikäero 🥲

Mä oon niinkin ällö että nappaan sisältä näytteen kun muutenkin se ovislima aika niin lyhyt. Saan sit mahdollisimman aikaisin ajankohdan tietoon. Kyllä se loppupuoliskolla tulee yleensä viimeistään esiin niin ettei tarvitse etsiä, mutta siinä kohtaa on jo alle 12h limojen loppumiseen.

Saa hoitoa, jos on oikeasti alle viitearvojen. Kannattaa käydä mittauttaan, jo lapsihaaveitakin ajatellen. Jos haluaa testokorvaushoidon, kannattaa tutkia ja pakastaa siittiöitä tai alkaa heti yrittämään, jotta saa nopeasti hoidon päälle. Jos on vajavuutta testoissa, olo voi olla ihan hirveä. Toki hänellä voi olla ihan burnout.
Ei se burnout mikään mahdoton vaihtoehto ole. Kyllä hänellä seksihalujakin on, ettei esim sillä tavalla ainakaan näy. Mutta hänellähän ei mitään lomia tietenkään ole (tai tavallaan, mutta pitää olla valmiudessa) ja muutenkin on sellainen että mitään ei kukaan töissä muka osaa niin kaikki pitää tehdä itse. En tiedä paljonko siinä on perää ja paljonko on vaan siitä että asiat ei mene 100% niinkun hän haluaa 😅

No, mene ja tiedä mutta täytyy nyt pitää keskustelua yllä. Asiaa ei tietenkään auta että koittaa sitten ”hoitaa” tilannetta esim alkoholilla. Ei nyt mitään kännejä, mutta tälläkin viikolla tainnut mennä joka ilta yksi annos. Haluaisin uskoa että tilanteet menee parempaan suuntaan kun firmassa tilanne tasaantuu jne, nyt ollut vähän kriisiä mutta tiedä sitten. Kuitenkin tuo että hän on huomannut itsessään muutosta ja oikeasti myöntää oma-aloitteisesti että jossain on vikaa on hänelle jo iso askel.

On myös huolestunut yleisesti maailmantilanteessa ja taloudesta ja miettii sellaisia worst case screnarioita jne. Toisaalta sit eilen myös nosto sen esiin että ”ikkuna umpeutuu pian” viitaten siihen että ikäero olis vielä ns tarpeeksi pieni että siitä on ”hyötyä” eli että lapset voi leikkiä keskenään. Esikoinen ois sit reilu neljä, jos nyt pian alettais yrittämään. Siitä ollaan samalla sivulla että mulla pitäis saada painoa alas ja sitä oon nyt työstänyt ja työstän edelleenkin.

@Suskikitten, @Rouva W, @Liina1234, @Uniensinilintu, @Puolikuu, @Zebra ja muutkin, jos missasin jonkun. Kiitos teille sympatioista. On merkinnyt mulle tosi paljon.. ❤️ Mies ei ihan ehkä samalla lailla ymmärrä tätä mitä mä käyn läpi.. Viime lauantaina alkoi runsas vuoto, jota kesti pari päivää ja ajattelin, et nyt vihdoin vuotaa kaikki loputkin ulos ja pääsisi eteenpäin tässä prosessissa.. Keskiviikkona tein vieläkin hyvin haalean plussan, joten otin sit terkkariin yhteyttä, et pääsisin hcg-mittaukseen. Hetken jo mietin, et turhaanko, et näinköhän harhoja ja kuvittelen vaan sen toisen viivan, mut nyt 2 päivää myöhemmin tänään tein viel digin, ni kyllä se edelleen näyttää 1-2 viikkoa raskaana. Tänään kp 34... Noh, katsellaan mitä sanovat tuon jälkeen. Hidasta on kyllä lasku.. 19.5 hcg verikokeessa sen 110 eli tänään tuosta on jo 17 päivää... Toivotaan nyt edes, että ois hyvin laskenut...

@Syyskukka, Ihan mielettömän isot onnittelut plussasta. 😍❤️

@Seralyn Isot onnittelut myös sulle. 😍❤️ Nyt paljon tarrasukkia matkaan.

@Necile Siellä taitaa alkaa olemaan jännät päivät käsillä. 🤞🏻Kunpa plussa piirtyisi testiin. 🤩

@Maicy Sun juttuja muistan jonkun ajan takaa. Sulla taisi kanssa kestää hcg:n laskeminen nollaan aika kauan? Paljon kauemminkin kyllä ku mulla.. Toivottavasti teillä tärppi tulisi pian. ❤️🥹

@Syssymyssy Toivottavasti miehen simppatestien tulokset ois hyvät. ❤️

@Olive onpas siellä nyt kurjat keskustelut käyty miehen kanssa. Voin vaan kuvitella, miten sulle on tullut surullinen ja jopa huijattu olo. Toivottavasti pystyisitte kuitenkin vielä palaamaan keskusteluun ja pääsisitte kuitenkin lopputulokseen, että se toinen saa tulla. ❤️ Kyllähän se totta on, että rahaa varmasti menee enemmän ku on enemmän lapsia, aikaa on vähemmän ym, mut kai se palkitseekin❤️ Tsemppiä sinne hirmusti.

Muokattu viimeksi:
Luulen, että mun hormonitasot heittelee niin paljon, ettei mulla ole edellytyksiä raskautua ihan nyt just. En ole heittänyt hanskoja kokonaan vielä tiskiin, ja aion yrittää vielä tehdä mitä on tehtävissä. En viitsi kuitenkaan jatkaa yritystä palstan puitteissa just nyt, kun edellytyksiä raskautumiselle ei oikein taida olla. Otan siis ainakin tauon täältä, mutta varmaan jään taustalle seuraamaan jonkin verran. Toivotan hirveästi plussatuulia kaikille! 🌬❤️

Onkos kukaan muuten huomanneet millaista vaikutusta ollut inositolin käytöllä kiertoon?
Tuli vaan vastaan, että ihmisillä olisi mm. ovulaatio aikaistunut inositolia käyttäessä. Itse taisin jättää ne pois vuoden vaihteessa ja ihmetellyt kun ovis osuu enempi tuonne kp 20 tuntumaan nyt kuin kp 14, joka viime vuonna melkein taisi olla lähempänä sitä omaa ovulaatioaikataulua.

Mietin vaan, että onko tässä oikeasti tarvis taas inositolia ostamaan.. 😅

Onkos kukaan muuten huomanneet millaista vaikutusta ollut inositolin käytöllä kiertoon?
Tuli vaan vastaan, että ihmisillä olisi mm. ovulaatio aikaistunut inositolia käyttäessä. Itse taisin jättää ne pois vuoden vaihteessa ja ihmetellyt kun ovis osuu enempi tuonne kp 20 tuntumaan nyt kuin kp 14, joka viime vuonna melkein taisi olla lähempänä sitä omaa ovulaatioaikataulua.

Mietin vaan, että onko tässä oikeasti tarvis taas inositolia ostamaan.. 😅
Mulla auttoi inositoli lyhentämään super pitkiä kiertoja (jopa yli 60 päivää ja yksi ovuloimaton keltarauhasvalmisteelle keskeytetty 120 päivän kierto). Voi hyvin olla siis, että on pidentänyt kiertoasi kun lopetit. Muistatko millaiset kiertosi olivat ennen valmisteen käyttöä?

En tiedä varmaksi oliko valmisteella vaikutusta raskautumiseen, mutta myös plussa tuli nyt nopeasti kun aloitettiin yritys. Tätä et kysynyt, mutta yleisesti totean jostain lukeneeni, että 3 kk olisi hyvä syödä että vaikutuksen huomaa. Oon myös tosi säännöllisesti itse ottanut Donaverty valmistetta aamuin illoin. 😊

Kiitos kaikille, jotka onnitteli ❤️

Seksin ajoittamisesta;

Aloitatteko talletuksien teon vasta kun ovulaatiotesti näyttää plussaa? Jos harrastatte seksiä ennen varsinaista ovuplussaa, kuinka monena päivänä? Ollaan kumppanin kanssa oltu vauvaprojektista innoissaan ja harrastattu seksiä n. 3 päivää ennen ovulaatio + 3 päivää ovulaation jälkeen. Alkuinnostus alkaa nyt laantua ja välillä on vaikea saada mies innostumaan kuuden päivän putkeen, etenkin jos arjessa on paljon muita kiireitä. Kannan huolta ja pelkoa siitä, että jos yksikin päivä jää käyttämättä, tilaisuus menee ohi. Esimerkiksi nyt epäilen, että ovulaatiotesti näyttää plussaa huomenna, mutta mies ei jaksa innostua peiton heiluttamiseen tänään. Vaikuttaako tämä miten merkittävästi mahdollisuuksiin?

Jostain olen lukenut, että joka toinenkin päivä riittäisi, mutta yritän maksimalisoida mahdollisuudet. En kuitenkaan halua painostaa kumppania ja ymmärrän täysin, ettei jokainen päivä jaksa tai ole fiilistä. Kuitenkin aina menkkojen alkaessa surkuttelen, että johtuuko tämä nyt siitä, kun emme päivänä x tehneetkään talletuksia.

Onko muita, jotka painii saman asian äärellä?

Raskauduin kierrosta, jossa harrastettiin seksiä joka toinen päivä. En tiputtanut ovulaation, mutta aloitimme kp 11 muistaakseni ja siitä sittwn joka toinen päivä yhteensä 4krt. Siittiöitä on ymmärtääkseni vähemmän joka laukaisulls, jos päivittäin pupuilee

Seksin ajoittamisesta;

Aloitatteko talletuksien teon vasta kun ovulaatiotesti näyttää plussaa? Jos harrastatte seksiä ennen varsinaista ovuplussaa, kuinka monena päivänä? Ollaan kumppanin kanssa oltu vauvaprojektista innoissaan ja harrastattu seksiä n. 3 päivää ennen ovulaatio + 3 päivää ovulaation jälkeen. Alkuinnostus alkaa nyt laantua ja välillä on vaikea saada mies innostumaan kuuden päivän putkeen, etenkin jos arjessa on paljon muita kiireitä. Kannan huolta ja pelkoa siitä, että jos yksikin päivä jää käyttämättä, tilaisuus menee ohi. Esimerkiksi nyt epäilen, että ovulaatiotesti näyttää plussaa huomenna, mutta mies ei jaksa innostua peiton heiluttamiseen tänään. Vaikuttaako tämä miten merkittävästi mahdollisuuksiin?

Jostain olen lukenut, että joka toinenkin päivä riittäisi, mutta yritän maksimalisoida mahdollisuudet. En kuitenkaan halua painostaa kumppania ja ymmärrän täysin, ettei jokainen päivä jaksa tai ole fiilistä. Kuitenkin aina menkkojen alkaessa surkuttelen, että johtuuko tämä nyt siitä, kun emme päivänä x tehneetkään talletuksia.

Onko muita, jotka painii saman asian äärellä?
Piti ihan tarkastaa, miten meillä oli tässä kierrossa kun raskauduin. Oli kaikenlaista viisaudenhammasleikkausta ja muuta, ja seksiä oli kolme päivää ennen ovisplussaa, ja ovisplussapäivänä 😅. Edellisissä kierrossa oli enemmän, ja usein päiviä putkeen.

Mulla oli pitkä kierto (elettiin tyyliin kp 38), jonka gynekin oli jo ultran perusteella todennut ovuloimattomaksi. Yhtenä päivänä havahduin kuitenkin outoon toispuoleiseen vatsakipuun ja tein ovulaatiotestin, johon piirtyikin sitten kirkuva plussa! Siinä sitten miehelle huikkasin tyyliin ”nyt äkkiä housut alas ja hommiin”😂 Vielä seuraavana päivänä talleteltiin uudelleen ja niin jommasta kummasta näistä kerrasta meidän esikoinen sai alkunsa. Kierron puolivälissä noudatettiin tätä joka toisen päivän taktiikkaa, kun luulin ovulaation silloin olevan tulossa, mutta kyllä se kunnon päälle kävi varsinkin kesähelteillä…😅

@Suskikitten, @Rouva W, @Liina1234, @Uniensinilintu, @Puolikuu, @Zebra ja muutkin, jos missasin jonkun. Kiitos teille sympatioista. On merkinnyt mulle tosi paljon.. ❤️ Mies ei ihan ehkä samalla lailla ymmärrä tätä mitä mä käyn läpi.. Viime lauantaina alkoi runsas vuoto, jota kesti pari päivää ja ajattelin, et nyt vihdoin vuotaa kaikki loputkin ulos ja pääsisi eteenpäin tässä prosessissa.. Keskiviikkona tein vieläkin hyvin haalean plussan, joten otin sit terkkariin yhteyttä, et pääsisin hcg-mittaukseen. Hetken jo mietin, et turhaanko, et näinköhän harhoja ja kuvittelen vaan sen toisen viivan, mut nyt 2 päivää myöhemmin tänään tein viel digin, ni kyllä se edelleen näyttää 1-2 viikkoa raskaana. Tänään kp 34... Noh, katsellaan mitä sanovat tuon jälkeen. Hidasta on kyllä lasku.. 19.5 hcg verikokeessa sen 110 eli tänään tuosta on jo 17 päivää... Toivotaan nyt edes, että ois hyvin laskenut...
Ehditkö vielä käydä labrassa?
Tosi kurjaa että laskee niin hitaasti 😔❤️

Koitetaan pari kertaa onnistua ennen ovulaatiopäivä ja niin ettei peräkkäisinä päivinä. Vaihtelevalla menestyksellä.

@Lunari Tämä raskaus alkoi niin, että seksiä oli pelkästään ovulaatioplussapäivänä ja ovulaatiopäivänä. Aiemmissa kierroissa (negakiertoja ja kaksi kemiallista) oli myös muita kertoja ennen ovulaatioplussaa. Mutta ilmeisesti vähempikin riittää, jos ajoitus onnistuu.

No mekin lopulta käytettiin tämäkin kierto hyväksi. Tiketin ovulaation ja ovisplussa päivänä tallettelut. Seuraavana päivänä ei jaksettu. Molemmat oli niin väsynyt, ja ei ollu tarkoitus vielä lähteä ihan kaikilla panoksilla. Nyt taitaa olla dpo6. Mielikuvitus alkoi järjesteleen vatsa tuntemuksia . Todennäköisesti vain nälkä 😅 mutta jotenkin havahduin, että hitto, voihan se tietenkin ekalla kerrallakin tärpätä. Kummallakaan ei ole uskoa tähän kiertoon, mutta alkoi jännittää.

@Lunari meillä myös meni tässä kierrossa, missä raskauduin, niin, että oletettuna ovulaatiopäivänä (limojen ja kipujen perusteella) oli jumppaa ja sitte seuraavana päivänä myös. Muutoin ovulaation tienoilla ei jumppailtu tällä kertaa!

Takaisin