Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Turun seudulla asuville vinkkaan, et Arvoterveydessä on ma 8.6. Rautapäivä

Screenshot_20260527_163705_Facebook.jpg

Mä tuun huikkaamaan, että mä murehdin täysin samaa asiaa. Kierukan poiston jälkeen mun kuukautiset oli kaksipäiväiset. Kunnon vuotoa oli ehkä 24 h ja sen jälkeen niukkaa. Olin sattumalta ultrassa kp 1-2 (vaikea sanoa kumpi) mutta siellä näkyi oikein hyvä limakalvo. En sit tosiaan tiedä, et mihin ne veret meni, mutta vuoto tosiaan oli niukkaa.
Niin kp1-2 jo uusi limakalvo vaikka edellinen hätinä lähteny/lähtemässä? Tuntuu että naisten kehot on ihan kummallisia😅 ehkä sit jotain kerkee mullakin kehittyä kp10 todennäköiseen ovikseen jos seuraava alkaa tulla ennenkö edellinen kunnolla poistunu. Joo, en tiedä yhtään :rolling:

Tänään kp 27/26. Eilen kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, tuntui menkkamaisia poltteluita alavatsalla. Onneksi ei alkanut vuoto tai kipu pahentunut 🙏🏼. Tällä km-taustalla ei uskalla vielä innostua asiasta, varovaisen toiveikkaana jatkan.

Mietin aamulla töihin ajaessa, että luget ehkä taitaa olla mun pelastus, jos niillä tämä nyt pysyisi kyydissä.

Liitteet

• IMG_20260527_175852.jpg
    IMG_20260527_175852.jpg
    178.3 KB · Katsottu: 91
Mä en ole paljoa miettinyt ikinä tota vuotopäivien määrää. Mulla on ollut jo ties kuin pitkään niin että kaks päivää vuotoa, niukkaa..kolmantena jämät yhteen siteeseen ja se siitä. Kait sitten aina ollut lyhytkestoiset menkat. Viime raskauteen se ei haitannut ainakaan. Voi olla että jo haittaa, 38vee kuitenkin. Aika näyttää..

Mutta joo, itsekin ilman arvojen selvitystä vetelen obsidania rautalisänä.

Kp9 menossa. Tänään alaselässä jotain pikku juilutusta ja muniksissa kans. Ei voi olla ainakaa ovis vielä ovella. Liian aikaista!! Kierto 26 päivää.. odottelen ovista 3-4päivän päähän. Ketä muita oli tässä vaiheessa kiertoa? 😎 Bbt ja sofin ovistikut tukena...

@Syyskukka oii kiitos vinkistä! Kyllä kiinnostaisi tietää ferritiini ja tuo ei oo paha hinta ollenkaan..

Ai kiva ettei sideral sit välttämättä auta 😬 on joo kallis! Mulla taas perus ferrodanista yms tulee vatsavaivaa 😥 oon tosi herkkävatsainen.. Siksi se floravital mehu tätä ennen. Auttaakohan sekään mitään. Ei siinä kovin vahva se rautamäärä ole.. Punaista lihaa oon syönyt, mutta nyt se on jostain syystä alkanut tökkiä. Koin oloni kevyemmäksi ja energisemmäksi kun olin pari viikkoa lakto-ovo-vege. Kananmunissa kuitenkin paljon rautaa myös.

Mulla synnytyksen jälkeen ollut todella runsas vuoto ekat 1-2 päivää. Sit kolmas ja neljäs päivä jo ihan niukkoja. Viidentenä ehkä aavistus jotain. Ennen tuota viime raskautta oli kyllä myös kuukautisten pituus vaan 5 päivää, joista 1-2 runsaampia. Mutta tosiaan nää runsaat päivät on nyt paljon runsaammat. Kuitenkin hiljalleen niukentuneet.. että ekat ja tokat oli järkyt. Kierron pituus oli 25-26 päivää ja nyt näyttää palaavan samaan.. nuorempana oli pidempi kierto. Tästä aattelen että hedelmällisyys olis jo jonkun verran heikentynyt.

@Uniensinilintu, niin niin paljon onnea nyt matkaan 😍🩷🩷🩷

@Daadirlandaa kiitos kokemuksen jakamisesta! Yritän taas vähän positiivisemmin katsoa tulevaisuuteen. Jotenkin sitä ajattelee että kun kaikki ei ole oppikirjan mukaista niin jotain on pahasti pielessä vaikka näin ei ehkä olekaan.

Niin kp1-2 jo uusi limakalvo vaikka edellinen hätinä lähteny/lähtemässä? Tuntuu että naisten kehot on ihan kummallisia😅 ehkä sit jotain kerkee mullakin kehittyä kp10 todennäköiseen ovikseen jos seuraava alkaa tulla ennenkö edellinen kunnolla poistunu. Joo, en tiedä yhtään :rolling:
Ei kun ajattelisin että se oli se vanha, juuri ennen irtoamista. Vuoto ei ollut vielä ihan alkanut tuolloin kunnolla.

Lämpimät onnittelut ja paljon tarrasukkia @Uniensinilintu ❤️🌈

ON: tänään on janottanu hirveesti ja sitten tietysti vessassa pitäny ravata. Sorruin ostamaan huomiseks toisen rfsu herkän (kumpa lähikaupassa myytäis muitakin merkkejä🙄). Nyt iltaa kohden kuitenki alkanu voimistuu alavatsa- ja selkäkivut et saatto olla ihan rahanhukkaa. Huomenna ois dpo13 jos sinne asti päästään ja sit pitäis kyllä olla ihan luotettava tulos, mikä ikinä sitten onkaan. Huojentavaa tietää et piinailu loppuu pian. 😌

Mä en ole paljoa miettinyt ikinä tota vuotopäivien määrää. Mulla on ollut jo ties kuin pitkään niin että kaks päivää vuotoa, niukkaa..kolmantena jämät yhteen siteeseen ja se siitä. Kait sitten aina ollut lyhytkestoiset menkat. Viime raskauteen se ei haitannut ainakaan. Voi olla että jo haittaa, 38vee kuitenkin. Aika näyttää..

Kp9 menossa. Tänään alaselässä jotain pikku juilutusta ja muniksissa kans. Ei voi olla ainakaa ovis vielä ovella. Liian aikaista!! Kierto 26 päivää.. odottelen ovista 3-4päivän päähän. Ketä muita oli tässä vaiheessa kiertoa? 😎 Bbt ja sofin ovistikut tukena...
Mulla myös ovis oletettavasti 3-5 päivän päästä, saas nähdä. Ei kuitenkaan päästä piinailemaan samoihin aikoihin, sillä mulla on 14pv pitunen luteaali 🤷‍♀️ Mulla on kaapissa edelliseltä yritysajalta joku ovistestipaketti, saatanpa huomenna tai perjantaina tikuttaa muutaman päivän, jos sais huipun kii, et pääsee paketista eroon, sit en enää jaksa ostella enempää :smiling-eyes:

Onnittelut ja tarrasukkia @Uniensinilintu :smiling face with heart-eyes:

Mun aivot on jotenki ihan sumussa tänään, enkä osaa laskea :tears: yritin uudelleen, ja kyllähän meidän piinailut aika samoissa menee, plussaonnea meille kumpaisellekin! Ja tietty kaikile muillekin :red-heart:

@Syyskukka oii kiitos vinkistä! Kyllä kiinnostaisi tietää ferritiini ja tuo ei oo paha hinta ollenkaan..

Ai kiva ettei sideral sit välttämättä auta 😬 on joo kallis! Mulla taas perus ferrodanista yms tulee vatsavaivaa 😥 oon tosi herkkävatsainen.. Siksi se floravital mehu tätä ennen. Auttaakohan sekään mitään. Ei siinä kovin vahva se rautamäärä ole.. Punaista lihaa oon syönyt, mutta nyt se on jostain syystä alkanut tökkiä. Koin oloni kevyemmäksi ja energisemmäksi kun olin pari viikkoa lakto-ovo-vege. Kananmunissa kuitenkin paljon rautaa myös.

Mulla synnytyksen jälkeen ollut todella runsas vuoto ekat 1-2 päivää. Sit kolmas ja neljäs päivä jo ihan niukkoja. Viidentenä ehkä aavistus jotain. Ennen tuota viime raskautta oli kyllä myös kuukautisten pituus vaan 5 päivää, joista 1-2 runsaampia. Mutta tosiaan nää runsaat päivät on nyt paljon runsaammat. Kuitenkin hiljalleen niukentuneet.. että ekat ja tokat oli järkyt. Kierron pituus oli 25-26 päivää ja nyt näyttää palaavan samaan.. nuorempana oli pidempi kierto. Tästä aattelen että hedelmällisyys olis jo jonkun verran heikentynyt.

@Uniensinilintu, niin niin paljon onnea nyt matkaan 😍🩷🩷🩷
Mun kokemus kans että Sideral oli ihan rahanhukkaa..
Vinkkinä muuten, että jos rauta aiheuttaa sulla esim vatsanväänteitä yms, niin vaikka kuulostaa tosi epäloogiselta, niin monella auttaa tyhjään mahaan ottaminen ja yötä vasten 🙂
Mullakin käy muuten mahan päälle, mutta otan iltaisin aina viimeisenä ennen nukahtamista raudan ja ei tuu mahaoireita! Mulla käytössä Vitabalans Extra Vahva Rauta mitä saa esim ihan Prismasta 🙂

Mulla sideral forte tms. Raskaana a ja sektion jälkeen. En tiedä auttoiko vai pysyikö hb hyvänä ja nousiko hemoglobiini siitä huolimatta

@Uniensinilintu onnea ja tarrasukkia! 😍❤️

Minä olen syönyt Ferrodania rautalisänä, mutta nyt oon pitänyt taukoa, kun ensi kierron alusta pitäisi ottaa ferritiini. Kannattaa muistaa tauottaa rautalisä n. pariksi viikoksi ennen ferritiinin mittauttamista. Mulla ferritiini nousee hyvin Ferrodanilla.

Mulla myös kuukautisvuoto on ollut TODELLA niukkaa, ja viime kierrossa kp 3 endometrium oli kuitenkin 8mm. Aiempien kokemuksieni mukaan en ole raskautunut synnytysten jälkeen niukkien vuotojen aikana, vaan vasta sitten kun vuoto on ollut runsaampaa. Normaalivuoto minulle on vähäisempää 1 päivä vuodon alussa ja lopussa ja runsasta 3 päivää niiden välissä.

Kiitos te kaikki (ainakin @Toiveikkaana , @Round2❤️ , @Syyskukka , @Zebra , @Uniensinilintu , @Adela ), jotka pistitte kättä ristiin meidän eteen täksi illaksi, tai teitte muita hokkuspokkus temppuja, mutta me ei taaskaan onnistuttu. 😭 Ehkä tässä on meille joku muu suunnitelma edessä, tai tämä ei vaan ollut meidän hetki, tai jotain muuta. En voi kyllä sanoa, etten olisi edes jotenkin yrittänyt, kun vedän kenties 10 tabua (tai vastaavaa) naamaan päivittäin. Ikävää, kun koittaa tehdä mitä vain pystyy, ja yrittää "pedata petiä" kuukauden, joka päätyy pettymykseen, kun toimitus ei pääse perille. Minkäs tekee. Mulla on kuitenkin ajatuksena, että kaikella on tarkoituksensa, ja ehkä (varmasti) opin tästä jotain. ❤️
(Tämä kierto ja hormonit vaikuttavat olevan kuitenkin harvinaisen sekaisin, joten ei välttämättä olisi moni asia auttanut.)

Takaisin