Pahoinvointi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mimme
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pakko jakaa myös pari vinkkiä. Itelle suurimpia pelastuksia on ollut jääpalamuotteihin jäädytetty appelsiinimehu, antaa sokeria ja helpottaa mulla ainakin hetkellisesti oloa. Lisäksi aamuisin puoliso tuo sänkyyn mulle leivän/pari suolakeksiä tms pientä hiilihydraattipitoista aamupalaa jonka syön ennenkuin nousen ees ylös, tää auttaa mua pääsemään ylös sängystä vähemmän pahoinvoivana.

Onko muilla hyviä vinkkejä? :)

Tuo heti sängyssä syöminen auttoi itselläkin viimeksi! Ja tiheä syöminen muutenkin. Nyt ei oo vielä tullut pahoinvointi kunnolla päälle, 6+0 poksahti tänään niin ihme jos ei kohta ala. Sellainen lievä huono olo on. Aloitin B6-vitamiinit jo, jospa siitä olis jotain apua. Voihan se muutenkin olla tällä kertaa lievempänä, kuka tietää... 😅

Mulla ei ole vielä pahoinvointia, mutta tuntuu että syöminen pitää katsoa jotenkin kellosta, ei tee mieli oikein mitään. Toisaalta tuntuu että vielä moni asia on silleen että hetkinen, saikos tätä nyt syödä vai ei, joka ehkä osaltaan lisää sitä efektiä.

Täälläkään ei vielä pahoinvointia, mutta vähän kauhulla odotan meneekö samoin kuin esikoista odottaessa. 6+ viikoilla alkoi etova olo ja oksentelut ja muistaakseni jatkui sinne 12 viikolle asti. 🙈 Vähän auttoi tuo heti sängyssä syöminen ja ettei ruokavälit venynyt pitkiksi.

Varsinaista pahoinvointia ei vielä ole, mutta nälkä tulee nopeammin ja jos ei huolehdi säännöllisistä syömisistä, tulee paha olo. Siitä itse asiassa tuli ajatus raskaudesta kun yhtenä iltana alkoi olla huono olo, kun edellisestä syömisestä oli aikaa. Esikoisesta mulla oli tosi voimakasta pahoinvointia aika alusta saakka. Katsotaan miten tällä kertaa🤭

Ootteko muuten muut huomanneet eroa pahoinvoinnissa tyttövauvan vs poikavauvan kohdalla?

@Laalaa123 mulla ei ole ollut mitään eroa raskauksissa pahoinvoinnin suhteen (tyttö ja kaksi poikaa). Pahoinvointi on ollut suht pientä ja aaltoilevaa, lähinnä liittynyt just noihin liian pitkiin ruokailuväleihin tai hajuihin 😷

Raskauspahoinvointi on kyllä se oire mitä kaikista eniten kauhulla odotan. Esikoisen raskaudessa makasin 2kk toimintakyvyttömänä sohvalla/sängyssä kun oli niin huono olo kellon ympäri. Meillä on nyt ollut mahatautia ja voi luoja kun mietin että tällainen olo tulee sitten olemaan ainaki sen pari kk putkeen 🤢 En tiedä miten selviän, kun nyt on tuo pieni esikoinenkin hoidettavana ja töitäkin pitäis tehdä.

Mulla osui viimeksi tuo pahin aika loppukesään ja muistan et en pystynyt olla pihalla yhtään kun kuvotti se lämpö. Olin niin onnellinen kun syksyn viileys lopulta tuli. Että joo, osuipa nyt sitten hankalin mahdollinen aika tälle pahoinvoinnille 😅

Pyysin edellisessä raskaudessa lopulta Bonjesta-nimisen pahoinvointilääkkeen muistaakseni rv 13, kun loppua pahoinvoinnille ei näkynyt ja olin niin kypsä siihen. Se kyllä auttoi tosi hyvin, aion nyt pyytää sen heti ja toivottavasti se mulle kirjoitetaan.

Viikko 7 alkamassa, ja tänään iski voimakas pahoinvointi, meinasin oksentaa liikennevälineeseen. Oli pakko kokeilla Bonjestaa, jota olin saanut lääkäriltä etukäteen. Se auttoi jonkun verran, mutta ensi viikolla on kaksipäiväinen työhaastattelu tiukalla ohjelmalla illallisineen josta pitäisi selvitä 😬

Mulla on ollut huonovointisuutta aaltoillen plussasta lähtien, mut tänään sit nous ihan ylös asti. Toivon, et ois vaan joku pöpö tai yksittäistapaus eikä tää jäis päälle 😵

Oon kärsinyt jokaisessa raskaudessa voimakkaasta pahoinvoinnista ja rajusta oksentelusta, joka alkanut muistaakseni n. rv. 5-7. Ekassa kestivät viikoille 22 ja toisessa 16. Kolmannessa lääkäri määräsi pahoinvointilääkkeet heti alkupuolella ja ehkä niiden avulla oksentelu loppui jo viikoilla 12+, mutta lievempää pahoinvointia kesti kuitenkin joitain viikkoja vielä.
Nyt on lievää ällötystä hetkittäin, mutta ei ole noussut ylös vielä 😁

Pari viikkoa jo ollut ihan hirveää 😭 Viime päivät aivan kamalaa. Nyt 8+6. Edellisissä on kestänyt hirveä olo ainakin 14 viikolle, ja jatkunut vähän helpompana puoleen väliin asti. Vasta, kun vauva on ulkona, on helpottanut lopullisesti. Alkaa olla epätoivoa ja huonoa fiilistä tästä olosta 😭

Onko kellään kokemusta lääkkeistä että tekikö Bonjesta tai Xonvea kovin väsyneeksi? Houkuttaisi hakea näitä jotta pystyis edes jotain kotonakin tekemään, mut jos tilalle tuleekin väsymys niin eipä se paljon auta 😔

Onko kellään kokemusta lääkkeistä että tekikö Bonjesta tai Xonvea kovin väsyneeksi? Houkuttaisi hakea näitä jotta pystyis edes jotain kotonakin tekemään, mut jos tilalle tuleekin väsymys niin eipä se paljon auta 😔
Mulla oli edellisessä raskaudessa Bonjesta, tosin vasta muistaakseni rv 12 tai 13 sen pyysin kun olin niin loppu siihen oloon. Alkuun väsytti enemmän mut sitten se tasaantui. Ja kyllä edelleen valitsen sata kertaa sadasta mieluummin sen väsymyksen, kun sen kans pystyi kuitenkin elämään toisin kuin täysin petipotilaaksi vetävän pahoinvoinnin kanssa 😅

Täällä ollaan vk 5+2 ja eilen illalla ensimmäistä kertaa joutui ottamaan varalle ämpärin sängyn viereen kun meinasin oksentaa. Valitettavasti syön iltaisin lääkkeitä jotka aiheuttaa huonovointisuutta ja vatsakipua, ja näiden seurauksena eilen meinasinkin oksentaa!

Tänään kuitenkin ruokaa haarukallisen maustettuani jouduin jo menemään vessaan hengittelemään, etten oksenna. Tästä se siis taitaa alkaa!

Kaikki vinkit otetaan lämpimästi vastaan, kun ensiviikolla pitäisi aloittaa uusissa töissä! 🫣

Bonjestasta tuli tosi kova väsymys mulle, mutta varmaan aika yksilöllistä. Ite valitsin lopulta työpäivän aikana nukkumisen sijasta pahoinvoinnin :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Muokattu viimeksi:
En ole kokenut että Bonjesta olisi lisännyt väsymystä. Oon todella iloinen että aloin käyttää sitä, pahoinvointia on edelleen koko päivän, mutta ei ole lamaannuttavaa oksettavaa oloa koko ajan

Kaikki vinkit otetaan lämpimästi vastaan, kun ensiviikolla pitäisi aloittaa uusissa töissä! 🫣
Slushie juoma mukit, siis pakastettavat mukit, joita puristelemalla saa tehtyä itselleen sellaisen hileisen juoman. Ei oo pakko laittaa mitään sokerista kun toimii vedelläkin. Kylmän siemailu auttoi mulla edellisessä raskaudessa.

Sit mulla oli mukana kaikkialla lasten lelu sankko, koska just passelin kokoinen.

Kokeilin myös käydä hakee sellaista raikkaan minttuisan tuoksuista voidetta, jota flunssassa levitetään rintakehään. Sivelin sitä käsiin ja vein kädet kasvojen eteen jos yökötti hajut ja hengitin sitä hetken.

Sit on myös pahoinvointi rannekkeet, jotka painaa akupunktiopisteitä.

Voi myös kokeilla peukalolla piirtää rauhallisesti vastakkaisen käden sisäranteeseen ympyrää.

Sit tää on vähän radikaalimpaa jo, omalla harkinnalla: kielen alta prikkaus. Eli steriilillä neulalla tuikkaisee kevyesti kielen alle, tarkoitus saada yks pisara verta korkeintaan.

Takaisin