Pakastealkion siirto (PAS)

Heippa, onko yleensä ennen PAS:a miten niitä ultraääniä? Mille kierron päiville ne yleensä osuu? Mehän saatiin lupa ilmota kiertoon, mut nyt sit tajusin että jos tänään alkaa niin ad kp13 oon reissussa... estääköhän se🥲 toki loppuvaiheessa ihan vaan Suomessa tuolla etelämässä että kai voisin vaan tulla aiemminkin pois jos ois tarve
Ainakin julkisella ultraavat ennen ensimmäistä siirtoa, olikohan kp11 se sweet spot, mutta +-1 päivä oli siinä se et mille ohjeistivat sit varaamaan jos ei oman paikkakunnan ns. Satelliittisairaalalla olis ollu ultria tuohon kp11.

Oi me ollaan näin samoissa!!! @Heipsy eka, sit mä, sit sä, ihan peräkkäisinä päivinä.

No joo on, mulla on ollut semmosta lievää painontunnetta. Mutta, kun oon viettäny jo viikkoja tunnustellen että mikä on mikäkin, siis uusia lääkkeitä ja elämän eka ivf kierto, punktiosta parantumiset ja letrot ja kaikki vaan vilisee silmissä.. ja mulla on aina vaikeet pitkät luteaaliset oireet (joita keltarauhastuki tasottanu nyt). äh! Vaikeeta.
Mutta, näin minun ja sinun ja koko julkisen internetin välillä sanottakoon että tollanen painontunne on kyl harvinainen tuntemus mulle. Joskus just ennen vuotoa ja nyt pitäs olla viel monta päivää jäljellä. Hmm!
Tommosta jotain epämäärästä nippailua on ollu kans. Kuulostaa kirjotettuna ehkä paljolta mutta siirrosta on viikko ja pitkälti ollu ärsyttävän normaali olo ja tämmöstä pyörimistä.

Ollaan samoissa myös ton suhteen että mitään ei ole pakkasessa, on vain tämä alkio mahassa, ja kova toivomus et se siellä jaksaa. Ihmeellistä ja outoa tää epätietosuus kun en tiiä onko mun sisäpuolella jotain elämää vai ei.
Joo oon täältä koittanu lueskella et onko oireettomistaki tullu positiivisia testejä😅 mut ei tässä muu auta ku jännätä vaa sinne melkeen testipäivään, aattelin kyllä ehkä jo kolme päivää ennen virallista päivää testata.

Jännityksellä ootan miten meijän kaikkien kolmen käy🤩 toivotaan parasta!

Joo oon täältä koittanu lueskella et onko oireettomistaki tullu positiivisia testejä😅 mut ei tässä muu auta ku jännätä vaa sinne melkeen testipäivään, aattelin kyllä ehkä jo kolme päivää ennen virallista päivää testata.

Jännityksellä ootan miten meijän kaikkien kolmen käy🤩 toivotaan parasta!
Muakin jännittää koko koplan puolesta! Onneks ei tarvi yksin piinailla.

Noi tapahtumat on niin mikroskooppisia että ihme että ylipäätään raportoidaan mitään tuntemuksia. Tai siis enhän mä nyt mistään muustakaan sisäelimestä tunne kovin tarkkaan mitään... jos pikkuruinen hitunen jää kiinni limakalvoon niin miten suuria hetkahduksia siitä voi ihan heti odottaa?

Muakin jännittää koko koplan puolesta! Onneks ei tarvi yksin piinailla.

Noi tapahtumat on niin mikroskooppisia että ihme että ylipäätään raportoidaan mitään tuntemuksia. Tai siis enhän mä nyt mistään muustakaan sisäelimestä tunne kovin tarkkaan mitään... jos pikkuruinen hitunen jää kiinni limakalvoon niin miten suuria hetkahduksia siitä voi ihan heti odottaa?
No tuo just! Mutta tosi monessa paikassa puhutaan siitä että rinnat kipeytyy ja tosi kovaa väsymystä ja hirveen selkeitä merkkejä. Heti vaan olo et no pitäskö mullaki olla nuita tuntemisia? Ylipäänsä mulla ei oo mistään lääkkeestä tullu mitään sivuvaikutuksia ja niistäkin oon miettiny et miks ei tunnu missää😂

@punktiopikkarit Joo todellakin täällä iloitaan toisten puolesta! 😍 Uskon, että oman kierron pituus vaikuttaa myös, ettei käy niin, että on jo myöhäistä.

@Mansikkakesä Kyllä voi olla myös oireetonta! Kaikki on mahdollista. 😘

Mä varmaan tuun saamaan irroituspiikin, kun muuten voisi mennä kielletyille päivälle su/ma ovis. Mut perjantaina ollaan viisaampia. Sain junalipun varattua! Vähän alkaa nyt jänskättää, kun näitä juttuja lukee. 🥰 Mulla on töissä niin hektistä, että arkiviikot hujahtaa nopeasti. Mutta kyllä sitä varmasti piinailemaan pääsee aikanaan. 😬😅

No tuo just! Mutta tosi monessa paikassa puhutaan siitä että rinnat kipeytyy ja tosi kovaa väsymystä ja hirveen selkeitä merkkejä. Heti vaan olo et no pitäskö mullaki olla nuita tuntemisia? Ylipäänsä mulla ei oo mistään lääkkeestä tullu mitään sivuvaikutuksia ja niistäkin oon miettiny et miks ei tunnu missää😂
Tämä. Ja voi vaihdella raskauksittain. Ekassa luomussa en tajunnut heti olevani raskaana, mutta nyt PAS:ssa tuli selvät oireet noin viikko ennen testipäivää. Ja sitten oireet saattavat kadota ja palata ihan satunnaisesti vaikka raskaus jatkuu, ja sekö vasta vetääkin mielen sekaisin.

Onko kellään muulla ollut ultran jälkeisenä päivänä alavatsalla kipua? Mulla on liikkuessa vähän ja sit kun painaa alavatsalta niin tuntuu, ja nyt saan kehitettyä kaikkia pelkoja et siellä on jotain endometrioomia tai myoomia tai jotain mitä pitää leikata ennen kun pääsee uudestaan siirtoon. 😩 Yritän ajatella että ehkä se ultra-anturi vaan ärsytti kun se survoi sillä, mutta huolet puskee pintaan... 😮‍💨

@Vyyhtiäinen oho mä en vielä edes ajatellu noin pitkälle et oireet vois taukoilla raskauden aikana, se kuulostaa kyl just tollaselta että pyörisin kuin pieni eläin.

@Mansikkakesä mulla ei tullu ivf lääkkeistä mielialavaikutuksia! Ja siis mulle ei oo mikään ehkäsymenetelmä sopinu ja ilman ehkäsyä pmdd.. oon siis herkkä reagoimaan sekä lääkkeisiin että luomuun. Oli outoa että ne meni niin sivuoireettomasti... edelleen ihmetyttää. Ok kasvatin pienet sievät ivf viikset ja rintakarvat :D mutta muuten yllättävän huomaamatonta, ottaen huomioon että maksa veti läpi useiden satojen eurojen arvosta lääketiedettä, slurps vaan.

Sit jännätään porukalla @Puolikuu kun sulla on piinapäivät!

@Liise ei oo tuttua ihan toi, mutta oon aina ultran jälkeen ollu turvoksissa, oon miettiny onko se se vatsan mylläys sillä puikolla ja painelulla, vai se että noihin päiviin on liittynyt matkustusta. Kerrothan tosta ens ultrassa sun lääkärille?

Mä täällä jo toiveikkaasti siivosin vessan oikeen säihkyväksi, ihan sen toiveikkuuden motivoimana, jos vaikka pääsis sinne joskus tässä pahoinvoimaan 😁

@Vyyhtiäinen oho mä en vielä edes ajatellu noin pitkälle et oireet vois taukoilla raskauden aikana, se kuulostaa kyl just tollaselta että pyörisin kuin pieni eläin.

@Mansikkakesä mulla ei tullu ivf lääkkeistä mielialavaikutuksia! Ja siis mulle ei oo mikään ehkäsymenetelmä sopinu ja ilman ehkäsyä pmdd.. oon siis herkkä reagoimaan sekä lääkkeisiin että luomuun. Oli outoa että ne meni niin sivuoireettomasti... edelleen ihmetyttää. Ok kasvatin pienet sievät ivf viikset ja rintakarvat :D mutta muuten yllättävän huomaamatonta, ottaen huomioon että maksa veti läpi useiden satojen eurojen arvosta lääketiedettä, slurps vaan.

@Liise ei oo tuttua ihan toi, mutta oon aina ultran jälkeen ollu turvoksissa, oon miettiny onko se se vatsan mylläys sillä puikolla ja painelulla, vai se että noihin päiviin on liittynyt matkustusta. Kerrothan tosta ens ultrassa sun lääkärille?

Mä täällä jo toiveikkaasti siivosin vessan oikeen säihkyväksi, ihan sen toiveikkuuden motivoimana, jos vaikka pääsis sinne joskus tässä pahoinvoimaan 😁
Jännä miten sitä haluaaki sen pahoinvoinnin😅 kivat noi viikset ja rintakarvat😂

Jep, tässä on hyvin saanut kuupan sekaisin, kun välillä on oireita ja välillä ei mitään (nyt rv8). Toissa viikolla kasvatin kaasulla ja nesteillä pallomahan, joka katosi yhdessä yössä toissapäivänä - mikä sekin aiheutti pienen meltdown’in. Ehdotin suljetussa ryhmässä napaan istutettavaa lediä, joka kertoisi statuksen, koska ei tätä ainakaan meikäläinen ihan coolina ota.

@Vyyhtiäinen jepp! Täällä rv5 ja edelleen täällä selailen ja luen viestejä koska "en usko ennen ku näen" - tosi vähä mitään oiretta vielä mitä ei vois laittaa minkään muun piikkiin (cycloja jatkan vielä hetken vähennetyllä annoksella koska niitä jäi melkee paketillinen). Tosin menkat on pysyny poissa eikä oo kiinnitysvuotoja ollu pelottelemassa. Esikoisesta oli myös hyvin vähäset oireet enkä muista missä välissä esim se hurja väsymys/etomisaikakausi alkoi - luulen et saatto mennä sillonki aika pitkälle. Onneksi nyt on varhaisultra hoitojen puolesta 5.6. niin ei tarvi neuvolaan asti (25.6.) miettiä että onko tuolla ketään.

Takaisin