Pakastealkion siirto (PAS)

Välillä näihin hoitoihin sisältyy vähän jotenkin koomisiakin aspekteja, esim ovulaatiotestin kanssa kikkailu työpaikalla, testin salakuljetus vessaan ettei kukaan huomaa ja roskien piilottelu 🤣 nimimerkillä en ehtinyt testata kotona...
Tänään kontrolliultra vihdoin, yksi steppi lähemmäs uutta siirtoa. 💫

Välillä näihin hoitoihin sisältyy vähän jotenkin koomisiakin aspekteja, esim ovulaatiotestin kanssa kikkailu työpaikalla, testin salakuljetus vessaan ettei kukaan huomaa ja roskien piilottelu 🤣 nimimerkillä en ehtinyt testata kotona...
Tänään kontrolliultra vihdoin, yksi steppi lähemmäs uutta siirtoa. 💫
Mä tein äitienpäivänä ovulaatiotestin ulkohuussissa! Oltiin mökillä sukuporukalla ja livahdin sinne, toki sain pissaa käsille ja mokasin sen testin :D Miten voi edes ovulaatiotesti mennä pieleen, no ihan hyvin jos ei ole dippikippoa ja koittaa tunkea sitä sinne suihkuun. Sori ällöt yksityiskohdat mutta varmaan täällä ymmärretään.
Tsemppiä ultraan! Siirtoa kohden, ja piinakerhoon :-)

Mä tein äitienpäivänä ovulaatiotestin ulkohuussissa! Oltiin mökillä sukuporukalla ja livahdin sinne, toki sain pissaa käsille ja mokasin sen testin :D Miten voi edes ovulaatiotesti mennä pieleen, no ihan hyvin jos ei ole dippikippoa ja koittaa tunkea sitä sinne suihkuun. Sori ällöt yksityiskohdat mutta varmaan täällä ymmärretään.
Haha siis joo suoraan tikkuun pissaaminen ei oo ihan yksinkertainen juttu 🤣 ulkohuussissa en ookaan joutunut vielä testaamaan, se on ollut varmasti upea kokemus. 😅

Kp 11 ja limis vasta 5mm, johtofolli löytyi mutta sekin vasta 14mm. Eli vähän pidempi kierto ilmeisesti tulossa letroista huolimatta, toivon ainakin että kierto on vaan pitkä eikä taas tuu ovuloimaton kierto. 😩 Mä en kyllä oikeesti oo vakuuttunut että noi letrot on mulle optimaalinen lääke, mutta kai se on luotettava että lääkärit tietää asiansa..

Joo ne letrot kyllä joillakin myöhästyttää ovulaatioo! Ja joillakin sit aikastaa.. Muistan että tosta ohuempien kalvojen letrokierroista oli puhetta täällä. Mullakin ne oli ihan vähän ohuemmat kun yleensä mut pieni ero vois olla kuukausien välistä vaihteluukin.. mut kun moni on sanonu saman tyylistä täällä. Mene ja tiedä.

Joo en suosittele huussia näihin, paitsi tarjoaa toki semmosen komediaelementin :D

Voi hitsin pimpulat :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: mietin omalle kohdalle niin olisin ehkä jopa saattanut tehdä toisesta kädestä kupin, pissannut siihen ja dipannut. Ois varmaan mennyt aivan päin mäntyä se :rolling:

Joskus itekin on joutunut piilottaa jonkin lääkkeen työpaikan jääkaappiin suljettuun eväsrasiaan ja ite kans tehny monta ovistestiä huussissa, kun mökkikausi on alkanut. Onhan se vähän koomista säätöä 😅

Nyt taas piinaillaan ja Makkoselta kiinnitysranut haettu 🍟 Nyt oli onneksi helppo siirto. 🌈Mun kohdunsuu on jotenkin vinossa, niin noi siirrot on siksi olleet aika kivuliaita.

Voi hitsin pimpulat :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: mietin omalle kohdalle niin olisin ehkä jopa saattanut tehdä toisesta kädestä kupin, pissannut siihen ja dipannut. Ois varmaan mennyt aivan päin mäntyä se :rolling:
Tän käyttäjätunnuksen on kyllä pysyttävä aina anonyyminä mutta täten myönnettäköön että JUURI NOIN MÄ TEIN!! Mutta vasta sitten kun tajusin että se suihkuun söhiminen ei toimi, ja sit se oli jo jotenkin kastunut väärin, ja ei suostunu imeytymään kunnolla :D Niin olin sitten käsi pissassa ihan turhaan :D Saippuapesun kautta äkkiä takas sukuloimaan ettei ne ehi kummastella missä viivyn 😇

Viime vuonna joskus olin kavereiden (miesten!!) kämpässä jossa ei ollu vessassa roskista, nii sujautin pissatikun taskuun... tyhjensin taskut uimahallilla ja jätin ne positiiviset testit menkkarättiroskiksen pinnalle silleen että seuraava varmasti näkee ja luulee vielä raskaustestiks ja että joku on tehny vauvoja uimahallissa :D

@Voikukkia oi mä en muutes syöny kiinnitysranuja, tähän tää varmaan kosahtaa

Viime vuonna joskus olin kavereiden (miesten!!) kämpässä jossa ei ollu vessassa roskista, nii sujautin pissatikun taskuun... tyhjensin taskut uimahallilla ja jätin ne positiiviset testit menkkarättiroskiksen pinnalle silleen että seuraava varmasti näkee ja luulee vielä raskaustestiks ja että joku on tehny vauvoja uimahallissa :D
😂😂 Tää oli hyvä, sä oot kyllä kunnon kapinallinen. Ja en mä usko, että se on niistä ranuista ikinä kiinni ❤️ Tämmöiseen vaan aina tarttuu (ja voi hyvällä omallatunnolla hakea roskaruokaa)

Edit. Jösses, luin jälkikäteen mitä kirjoitin. 😂 Tarkoitin että mieli tarttuu tämmöisiin ei-tieteellisiin asioihin. 😅

Muokattu viimeksi:
Mä näillä näkymin odottelen tonne lauantaihin ennen kun testaan (mutta katotaan nyt). Mun syyt on että: tekisin testin yksin tässä arkipäivinä (ei poissuljettua, kyllä sekin sopii, mutta ääh jos se on positiivinen niin se on kyl hetki joka pitäs jakaa eikä istua yksin pöntöllä).
Ja, myös siksi että oon nyt ainakin vielä silleen hyväntuulinen. Jos tuleekin negaa niin sit tulee eri sävyistä odottelua, just sitä että tulispa ne menkat jo niin pääsis yli tästä ja eteenpäin. Kyllä semmosestakin on kokemusta ja joka tapauksessa odottelu on kärvistelyä, mutta menköön näin.

Heippa, onko yleensä ennen PAS:a miten niitä ultraääniä? Mille kierron päiville ne yleensä osuu? Mehän saatiin lupa ilmota kiertoon, mut nyt sit tajusin että jos tänään alkaa niin ad kp13 oon reissussa... estääköhän se🥲 toki loppuvaiheessa ihan vaan Suomessa tuolla etelämässä että kai voisin vaan tulla aiemminkin pois jos ois tarve

Heippa, onko yleensä ennen PAS:a miten niitä ultraääniä? Mille kierron päiville ne yleensä osuu? Mehän saatiin lupa ilmota kiertoon, mut nyt sit tajusin että jos tänään alkaa niin ad kp13 oon reissussa... estääköhän se🥲 toki loppuvaiheessa ihan vaan Suomessa tuolla etelämässä että kai voisin vaan tulla aiemminkin pois jos ois tarve
Ultrat varmaan yksilökohtaisia. Minulle neuvottiin kp10-13, koska oli anovulatorisia kiertoja. Kannattaa kysyä rohkeasti hoitopaikasta!

Mulla oli ekassa siirrossa kp 10 ja nyt oli kp11, joskin nyt tulee uusi ultra vielä kp14 kun on pidempi kierto ja pitää tsekata onks siellä kaikki ok. Eli tilanteen mukaan on menneet. 😊

Toi on kyllä varmasti hyvä @punktiopikkarit jos oottaa testipäivään, välttyy myös kaikelta siltä stressiltä kun yrittää tulkita et onko se nyt haamu tai onko viiva vahvistunut jne. Jos vaan pystyy pitämään positiivisen mielen testipäivään asti niin hyvä. 💕

Mua piti ultrata PASia varten kahteen kertaan! Johtuu siitä että klinikka suositteli ultraa kp10 mut se ois ollu sunnuntai, ja ne totes että ei uskalla tuonne kp11 eli maanantaihin vaan otetaan sit kp8 perjantai. Menin sinne ja letrot oli hidastanu kiertoa, olinkin alkukierrossa vielä, ja seuraavan ultra-ajan sain tiistaille kp12 jossa päätettiin irroituspiikin ja siirron ajankohdat.

@Trieste Mulla oli kans kp10...13, on tämän viikon perjantaina eli kp11. Toivottavasti saat sumplittua ultran hyvin reissun kannalta!

Tänään piti aloittaa LH-testit, unohdin ja kävin töiden jälkeen vessassa.. No pian on siitä mennyt pari tuntia, että kohta sitten. En kyllä jaksa uskoa, että näyttäisi vielä juuri mitään, kun yleensä kp18..20 plussa. Juuri ja juuri muistin ottaa alkukierron Letrot aamuin illoin.. 😅 Ei vissiin vielä liiemmin stressaa tämä touhu, mut ehtii vielä. 😅 Junaliput pitäisi muistaa varata perjantaiksi.

@punktiopikkarit Onko sulla mitään oireita ollut? Minulle tehtiin elämäni eka PAS luonnolliseen kiertoon viime viikon keskiviikkona lugesteron-tuella. Mennään aika samoissa päivissä näitten piinapäivien kaa🤭 mulla virallinen testipäivä 3.6. enkä millään meinais jaksaa oottaa sinne asti.

Itteä mietityttää kun oireita ei ole ollut oikeen mitään. Pientä jomottelua molemmilla puolin, mutta oon ajatellu johtuneen endometrioomista. Eilen illalla oli menkkamaista oloa mutta muuten ei mitään.🤔

Saatiin myös tieto että kaksi jatkoviljelyyn jäänyttä alkiota ei jatkanut jakautumista eli jäivät siirtokelvottomiksi…ei yhtään alkiota siis enään jäljellä ja tämä yksi mahassa siirrettynä…

@punktiopikkarit Onko sulla mitään oireita ollut? Minulle tehtiin elämäni eka PAS luonnolliseen kiertoon viime viikon keskiviikkona lugesteron-tuella. Mennään aika samoissa päivissä näitten piinapäivien kaa🤭 mulla virallinen testipäivä 3.6. enkä millään meinais jaksaa oottaa sinne asti.

Itteä mietityttää kun oireita ei ole ollut oikeen mitään. Pientä jomottelua molemmilla puolin, mutta oon ajatellu johtuneen endometrioomista. Eilen illalla oli menkkamaista oloa mutta muuten ei mitään.🤔

Saatiin myös tieto että kaksi jatkoviljelyyn jäänyttä alkiota ei jatkanut jakautumista eli jäivät siirtokelvottomiksi…ei yhtään alkiota siis enään jäljellä ja tämä yksi mahassa siirrettynä…

Oi me ollaan näin samoissa!!! @Heipsy eka, sit mä, sit sä, ihan peräkkäisinä päivinä.

No joo on, mulla on ollut semmosta lievää painontunnetta. Mutta, kun oon viettäny jo viikkoja tunnustellen että mikä on mikäkin, siis uusia lääkkeitä ja elämän eka ivf kierto, punktiosta parantumiset ja letrot ja kaikki vaan vilisee silmissä.. ja mulla on aina vaikeet pitkät luteaaliset oireet (joita keltarauhastuki tasottanu nyt). äh! Vaikeeta.
Mutta, näin minun ja sinun ja koko julkisen internetin välillä sanottakoon että tollanen painontunne on kyl harvinainen tuntemus mulle. Joskus just ennen vuotoa ja nyt pitäs olla viel monta päivää jäljellä. Hmm!
Tommosta jotain epämäärästä nippailua on ollu kans. Kuulostaa kirjotettuna ehkä paljolta mutta siirrosta on viikko ja pitkälti ollu ärsyttävän normaali olo ja tämmöstä pyörimistä.

Ollaan samoissa myös ton suhteen että mitään ei ole pakkasessa, on vain tämä alkio mahassa, ja kova toivomus et se siellä jaksaa. Ihmeellistä ja outoa tää epätietosuus kun en tiiä onko mun sisäpuolella jotain elämää vai ei.

Takaisin