Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tosi hyviä ja samaistuttavia ajatuksia @Syyskukka ❤️ Etenkin toi osui, että vauvakuumeilu on kestäny pidempään kuin itse yritys, mutta on niitä pieniä ilon aiheita kuitenkin jotka kannattelee. 🌈

ON: huomasin taas rakentelevani jotain pilvilinnoja, miten varaan ajan neuvolaan jne joten päätin pudottaa itseni alas saman tien. Dpo10 nega testattu siis rfsu early:llä. IMG_2412.jpeg

@Syyskukka täällä sama dpo, aion testata ehkä huomenna jos lämmöt ei käänny siihen suuntaan, että menkat alkaa.

Voin samaistua sun tunteisiin; oon odottanut itsekin raskautta ja vauva-aikaa huomattavasti pidempään, kuin tän vuoden. Itseasiassa alunperin suunniteltiin miehen kanssa raskauden yrittämistä jo 2018, mutta siirrettiin sitä sitten aina eteenpäin, kun menin korkeakouluun, ostettiin oma asunto ja mies halusi aina odottaa "vielä hetken". Vähän oon harmitellut jälkikäteen, että olisiko kaikki helpompaa, jos olisin vain kinunnut tahtoni läpi silloin (joo tiedän, tosi aikuismainen ja kypsä ajatus).

Niin kaunis tuo, että pienet ilon aiheet kannattelevat syvän surun hetkellä. Näin se on 🩷🩷🩷

Mulla meni 9kk raskautua esikoisesta vaikka olin vasta 21v!
Toisesta lapsesta yk 1, olin 28v.
Kolmannesta meni sitten piiitkäään.. Mä 2022 vuoden lopulla ja 2023 puolet vuodesta jo kirjoittelin täällä ja kuumeilin.. mutta vielä ei ollut aika yrittää. Sit kestikin se 2023 loppuvuosi ja 2024 kaksi km.. kunnes vihdoin 2025 oli mun kolmannen raskausvuosi 🙏 Kyllä on monia tunteita näinä aikoina käyty läpi.. silloin nuorena toi 9kk oli myös pieni ikuisuus. Niin tossa kolmannen yritysaika pidettiin kaksi kertaa kaksi kuukautta taukoa kun mä en jaksanut henkisesti sitä. Mä oon sellainen etten sit oviksen jälkeen saa ajatuksia mitenkään muualle. Niin kuin en tässäkään kierrossa saanut. Onko tää sitten mun ominaisuus joka vaan ei muutu 🤔

Paljon voimia, toivoa ja luottamusta kaikille 🩷🩷🩷

@Suskikitten Hienot on sulla viivat. 🤩😍

@Kumpare Joko siellä tänään tuli positiivinen ovistestiin? Kiva kuulla, ettei touhuilu oo tuntunut pakkopullalta. Silloinhan se on parasta. 🥰 Ihanaa luettavaa tuo teidän lapsivapaa ilta. 🥹

@Valora Iteki just ajattelen, et isossa ikäerossa vois olla hyviäkin puolia. ❤️ Harmi, että siellä vuoto sit alkoi pari tuntia testaamisen jälkeen. 😐 Sais kyllä olla edullisempia noi... Ehkä muuten ihan fiksua jättää yksi yrityskierto väliin, jos on reissua tulossa, eikä halua sitä riskeerata mahdollisella raskauspahoinvoinnilla yms. ❤️

@Syyskukka Tsempit sinne jännäilyyn. 🌈 Kunpa testiin piirtyisi kaksi viivaa.

Omat:
Ovistesteissä senkus jatkuu suht vahvat lukemat, huoh. Huomenna meinaan aamusta sit tehdä raskaustestin, väitän, että on positiivinen edelleen. Vuotokin jatkuu.. Kp 23 tänään.

Luin, että hcg:n puoliintumisaika on keskimäärin 1-2 vrk.. Mulla siis viime tiistaina hcg 110, ni jos menis ees ton 2vrk:n mukaan, ni to ois pitänyt olla 55, la 27,5 ja tänään ma 13,75.. Teoriassa vois siis huomenna näyttää negaa, koska en tod aio uhrata mitään digiä, vaan ihan vaan perustikkutestin, jonka herkkyys se 25.. Ellen nyt muita löydä kaapista halvempia..

Raskasta tää odottaminen... Toivon, et muuttuisi testi nyt vaan negaksi, ettei sit ens viikolla täydy alkaa soittelemaan tästä.. Perseestä on vaan sekin, et ens viikon ma ja ti en ees ehdi mennä lääkäriin, menis sit jo sen viikon keskiviikolle... Noh, katsellaan.. Aikaa vaan menee tässä hukkaan niin paljon. 😭

Meinasin olla viikon omanapailematta... mutta oikeasti mikä tää kirottu tauti on 💩 mulla on tulehdus ja joudun käyttää kortisoni suihketta ja mun toinen korva on niin kipeä että heijaan vain kivusta pitkin päivää ja en pysty nukkumaan. Koetan ottaa minimalistisesti panadolia tähän, kun hermostuttaa miten tää vaikuttaa näin varhaisilla viikoilla.

Siis oon niin shokissa. Olin aivan varma että menkat on tulossa enkä oo jaksanut vaivautua tekemään testiä edes. Yk 18 ja kp 32/29 ja koko ajan vaan ollu tunne että menkat alkaa ja olin suojanki laittanu jo valmiiksi. Ei mitään raskausoireita vaan kaikki mahdolliset pms oireet mitä aina. Hikoilua, menkkakipuja, unettomuutta, rinnat kipeenä, pääkipua, kuiva kausi yms.
IMG_20260525_214322.jpg

@Round2❤️ Mä oon ymmärtänyt, että kolmannen perättäisen keskenmenon jälkeen pääsisi julkisella tutkimuksiin.. että mikä näihin on syynä? Ootko sä minkä ikäinen, jos saan kysyä? Mä oon vm-88. On kans kiireen tuntua jo ja mietin tota matkaa.. tavallaan en haluis mitään kiertoa heittää hukkaan. Mutta ollaan pitkään haaveiltu ja säästetty matkaa varten.. tosi harvoin käydään missään.

Mitä muut tekisitte mun tilanteessa? jättäisittekö kierron väliin vai pieni riski että matkalla sit keskenmeno tai pahoinvointia 🤔 sanon siksi pieni riski että meidän historialla ihme jos yk 2 tärppäis

Mitä muut tekisitte mun tilanteessa? jättäisittekö kierron väliin vai pieni riski että matkalla sit keskenmeno tai pahoinvointia 🤔 sanon siksi pieni riski että meidän historialla ihme jos yk 2 tärppäis
Itse en jättäisi kiertoa väliin, koska mua ei haittaisi olla yrjöämässä reissun päällä 😅 mutta ymmärrän miks muut ei sitä tekisi. Keskenmeno voi sattua milloin vain, itsellä oli ehkä jopa helpompi kestää oma kemialliseni kun olin reissussa kun homma kävi ilmi. Oli jatkuvaa tekemistä niin ajatuksen pyörittely oli vaikeampaa vs kotona.

Siis oon niin shokissa. Olin aivan varma että menkat on tulossa enkä oo jaksanut vaivautua tekemään testiä edes. Yk 18 ja kp 32/29 ja koko ajan vaan ollu tunne että menkat alkaa ja olin suojanki laittanu jo valmiiksi. Ei mitään raskausoireita vaan kaikki mahdolliset pms oireet mitä aina. Hikoilua, menkkakipuja, unettomuutta, rinnat kipeenä, pääkipua, kuiva kausi yms. View attachment 156456
Ihanaa! Onnea ja tarrasukkia. ❤️🥰

Anteeksi törkeä oma napailu!!

En osaa nyt oikein tehä yhtään mitään. Päivittelin jo Haaveena esikoinen -ryhmään ja Plussa vai ei? -ryhmään tästä, mutta positiiviset testit tein tänään aamuyöllä🫣 nyt pitäis miettiä miten kerron puolisolle ku haluaisin antaa sille semmosen yllätyksen, missä on body ja se cb:n digi missä lukee raskaana ja siihen kylkeen ehkä vielä jotaki, mutta sitte mietin sitä, että uhmaanko vain kohtaloa, jos menen nyt jo ostamaan bodyn?!?

Olin tässä kierrossa myös 100-varma siitä, että on negakierto. Ostin jo tampoonejaki kaks rasiaa ku oli menkkajomon tuntusia jomotteluita masussa ja selässä😅 noh ne nyt pääsee kaappiin odottamaan hamaan tulevaisuuteen. Jännittää kyllä tällä hetkellä aika tosi paljon ku ekaa kertaa ikinä sain testiin kaks viivaa ja kuitenki ne ei vielä mitkään leffaviivat ole dpo 12-14 🥹

IMG_5382.jpeg

@Jenspaaa mun taikauskossa et uhmaisi menemällä ostamaan bodyn. Ite hankin sellaisia jo ennen kuin oli miestä kenen kanssa tehdä lapsia 😂 mulla kans istui sellaiset vastasyntyneen sukat piilossa yli puoli vuotta ennen kuin vihdoin tää nykyinen testi.

Jos menee kesken niin se on sattunut silleen, tässä hetkessä oot kuitenkin raskaana ja ei se bodyn ostaminen aiheuta keskenmenoa järkevästi ajateltuna.

@Jenspaaa mun taikauskossa et uhmaisi menemällä ostamaan bodyn. Ite hankin sellaisia jo ennen kuin oli miestä kenen kanssa tehdä lapsia 😂 mulla kans istui sellaiset vastasyntyneen sukat piilossa yli puoli vuotta ennen kuin vihdoin tää nykyinen testi.

Jos menee kesken niin se on sattunut silleen, tässä hetkessä oot kuitenkin raskaana ja ei se bodyn ostaminen aiheuta keskenmenoa järkevästi ajateltuna.
No niin hyvä😆 tätä mieki ajattelin, että en mie nyt omaa visiotani heitä hukkaan. Eli tänään aamu tehään yhtä kouluhommaa ja sitte lounaan jälkeen lähden ostamaan ylläripakettiin tarvittavia juttuja😁

Nyt ajattelin ostaa siihen ylläripakettiin bodyn ja sinun manitsemat pikkuset sukat ja ehkä jonku tutin. Koen ehkä ite, että nuo asiat vois tehä tästä niin itelle ku hellullekki konkreettisemman. Nyt nimittäin tuntuu ihan hirmu utopistiselta ja semmoselta että voiko olla totta ku en näe vielä muuta konkreettista ku kaks viivaa testissä😅

Olin tässä kierrossa myös 100-varma siitä, että on negakierto. Ostin jo tampoonejaki kaks rasiaa ku oli menkkajomon tuntusia jomotteluita masussa ja selässä😅
Hei kiitos muistutuksesta, pitää lisätä tamponit ostoslistalle 😅 tai nyt ei oo kyl viel ollu niitä menkkajomoja mitä tavallisesti, mut en aio uhmata kohtaloa. Eiköhän ne kuitenki iske kuin salama taivaalta sunnuntaihin mennessä.
Ja lämpimät onnittelut plussasta ❤️ Hyvännäköiset viivat on, mutta lähetän vielä tarrasukkiakin mukaan 🌈

Ja myös @0mppu onnittelut plussasta! ❤

@Valora Itse en jättäis kiertoa väliin.

ON: Dpo 10 täällä, en jaksanut testata, nukuin huonosti. Lämmöt notkahti, ei mitenkään kriittisesti tosin, jos ottaa huonot unetkin huomioon.

Kävin vaa'alla, ja se näytti -0,5kg, mikä on siis tosi hyvä juttu. Kuitenkin, jos mun pitää pudottaa 22 kiloa vielä päästäkseni niihin helvetin hoitoihin, niin ei voi mennä näin hitaasti, koska muuten tuon painon pudottamisessa menisi vuosi 🙄 en syö muutenkaan enää kuin 3 ateriaa päivässä, niin en tiedä, mistä nipistää.

Hei kiitos muistutuksesta, pitää lisätä tamponit ostoslistalle 😅 tai nyt ei oo kyl viel ollu niitä menkkajomoja mitä tavallisesti, mut en aio uhmata kohtaloa. Eiköhän ne kuitenki iske kuin salama taivaalta sunnuntaihin mennessä.
Ja lämpimät onnittelut plussasta ❤️ Hyvännäköiset viivat on, mutta lähetän vielä tarrasukkiakin mukaan 🌈

Ja myös @0mppu onnittelut plussasta! ❤

@Valora Itse en jättäis kiertoa väliin.
Ite lähin omille vanhemmilleni pidennetyksi viikonlopuksi ja sinä aikana olis pitäny menkat alkaa, ja mitenkä muutenkaan ku tämä tohelo unohti tamponit sitten kotiin. No ei muuta ku kaupan kautta:Face With Tears Of Joy: Kiitos tarrasukista <3

Onnittelut plussasta @Jenspaaa ja @0mppu 😍

Itseä jännittää, kun tulee veristä tuhrua paperiin, inseminaatiosta on kolme päivää. Viime kerralla ei tullut tässä vaiheessa. Tänään alkoi progesteroni ohjeen mukaan.
Viikonlopun pienet tuhrut johtui varmasti operaatiosta, kun joutui ottamaan kohdunkaulasta kiinni, mutta nyt tuntuu tulevan enemmän. 😐

Takaisin