@Toiveikkaana no sanoppa se – just tuo pään kallistaminen ja myötätuntoinen ynähtely sekä hiljaisuus. Terapeuttihan toivoo, että terapioitava täyttäisi nuo hetket puheella, ja siksi käyttävät aktiivisen hiljaa olemisen tekniikkaa. Mutta kyllä, mulla on just tuo sama juttu, että tiedän missä mennään ja tiedän, mikä omassa ajattelussa on pielessä jne. yms., niin eipä paljoa kiinnosta maksella satoja euroja jollekin, joka ei kuitenkaan tosiasiallisesti voi tehdä mitään mua auttaakseen.
Omanapa: 400 mg 2*päivässä lugesteronit pidensi kiertoa yhdellä päivällä – tänään alkoi vuoto, eli kp 1 ja yk 11. Eipä tunnu yhtään miltään vaan enemmänkin ihan sama. Mitään kiinnostusta ei ole tällä hetkellä ajoittaa yhdyntöjä ja yrittää saada raskautta alkamaan. Ei jaksa, ei huvita, ei kiinnosta. Aivan yhdentekevää.
@Round2❤️ sulla on kyllä pitkään kestänyt vuoto, ja oliko niin, että lääkäristä ei tullut muuta kuin teetä ja sympatiaa?
Täällä on keskusteltu säästämisestä ja sijoittamisesta niin perhevapaille kuin tulevalle lapselle. Mä oon ollut koko elämäni tosi pienituloinen, ja niinpä säästöaste ei ole kovin korkea, koska Helsingissä eläminen on melko kallista. Kun vielä olen opiskellut viimeiset n. 10 vuotta, on elämä ollut aikamoista kituuttamista. Olen kuitenkin jo vuosia säästänyt joka palkasta, ja nyt kun olen ”aikuisten töissä”, oon alkanut säästää tavoitteellisemmin. Aina, kun palkka nousee, nostan myös säästöön siirrettävää summaa. Näin varaudun sekä tulevaisuuteen yleisellä tasolla että opintolainan takaisinmaksuun, joka alkaa sit parin vuoden päästä.
Mun tuurilla asettuu just niin, että jos lapsi saadaan, tulee päivähoitomaksut samaan syssyyn ja varmaan viel lapsilisäkin lakkautetaan yli 150 e kuukaudessa tienaavilta ”hyvätuloisilta”.
Mitä mieltä muuten olette — kenen idea se ikinä olikaan — syntyvälle lapselle valtion antamasta pesämunasta sijoitussalkkuun? Lapsi saisi rahat saadessaan itse lapsia. Mä en ymmärrä, miten tää auttais lapsiperheitä nyt just.
Halutaan Suomeen lisää lapsia, mut leikataan lapsiperheisen palveluista, helpotetaan pätkäsoppareiden tekemistä, nostetaan synnytyksen hintaa, lakkautetaan synnytysosastoja, nostetaan poliklinikkamaksun hintaa, tuetaan julkisilla rahoilla yksityisiä terveysjättejä, jotta eläkeläiset pääsee yksityiselle 35 eurolla… johan julkisen puolen poliklinikkamaksu on ei-eläkeläisille kohta kalliimpi kuin peruskäynti yksityisellä.
Mulla ei nyt oikein ole mitään kuulumisiakaan, kun olen vain jumissa tässä samassa loopissa pääsemättä eteenpäin. Kattellaan