Varhaisultra?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja nurkkis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Varasin tänään kätilön tekemän ultran ajankohtaan rv 7+4, koska halusin saada aamuajan. Tiedän etten sinä päivänä pysty mitään kuitenkaan jännitykseltä tekemään, jos nyt edes sinne asti tässä raskaudessa päästään. Jotenkin en vaan osaa luottaa yhtään tähän raskauteen.

Ultrassa käyty ja vain yksi näkyi kohdussa 😍 Oliskin ollut aika rankkaa odottaa kaksosia 😅 Kuvassa näkyi ruskuaispussi ja pienen pieni elämä 1,3mm. Seuraava ultra olis vasta 12.vko 😢 Eli pitäis suostutella mies siihen että käydään yksityisellä ultrassa, missä sydän näkyis.. Nyt pitäs ettiä, mitkä niiden hinnat on. 🌈👍❤️

Ultrassa käyty ja vain yksi näkyi kohdussa 😍 Oliskin ollut aika rankkaa odottaa kaksosia 😅 Kuvassa näkyi ruskuaispussi ja pienen pieni elämä 1,3mm. Seuraava ultra olis vasta 12.vko 😢 Eli pitäis suostutella mies siihen että käydään yksityisellä ultrassa, missä sydän näkyis.. Nyt pitäs ettiä, mitkä niiden hinnat on. 🌈👍❤️
Vau, on se kyllä hurjaa, että noinkin pienen voi siellä nähdä. :red-heart: Mitä itse katoin, niin jos menee kätilön vastaanotolle, niin pääsee aika paljon halvemmalla. Jos ei siis ole mitään erityistä huolta, mihin tarvittaisiin lääkärin käynti.

Missä päin asustelette?

Suosittelen myös @Unelma27 kätilön ultraa, jos vaan sellaiseen on järkevä matka. Varmaan ottaisin jollekin 8+0 tai 9+0 viikolle ylimääräisen, riippuen vähän mihin se noin 12 viikon nyt-ultra sattuu.

Mä sain tänään toukokuun vikalle viikolla varhaisultran klinikalle, mut on sellaisena päivänä että oon töissä kiinni niin etten pääse irtautumaan mitenkään vastaanotolle. Täytyy yrittää saada vaikka seuraavalle päivälle se. En tänään kerennyt enää siirtämään sitä, kun aika oli tullut vaan omapolulle.

Mä varasin sen ennen töiden alkua, ettei tarvi enempää selitellä 😅
Mul ois pari vp siinä keskellä viikkoa niin että sopis aika kuin aika niin en käsitä miten ovat Klinikalta just sen huonoimman mahdollisen päivän ja ajan pistäneet mulle kalenteriin 🫠

Suunnitelmissa on varata toukokuun lopulle, vanhana pessimistinä katselen nyt vielä hetken miten testit kehittyy ennenkuin alan varailla mitään.
Sama suunnitelma, en vielä soittanut neuvolaankaan 🙈 Toisaalta vähän vielä pohdin käynkö ollenkaan vu:ssa - olisi huojentavaa tietää etukäteen ettei ole kohdun ulkoinen eikä tuulimuna, mutta vaikka siellä olisi kaikki normaalisti ei se varmaan vähennä kkm riskiä

Tyhmä ensiodottaja täällä hei; mitä kaikkea on siis luvassa, kun sinne neuvolaan ottaa yhteyttä? Verikokeita, ultra, mitä muuta?
Eka ensikäynti, yleensä viikoille 8-10. Joissain paikoissa tää ilmeisesti etäkäynti. Sieltä saa sitten lähetteet verikokeisiin, jos haluaa seulontoihin ja todennäköisesti ajan myös niskaturvotusultraan, oisko viikoille 11+ - 13+. Jos on jotain lääkityksiä tai muuta erityistä, niin niitä voidaan myös miettiä. Mutta rohkeasti vaan sinne yhteyttä, niin kyllä se selviää :smiling-eyes: eka käynti on pääasiassa juttelua. Meillä tarvii jotain kyselyitä täyttää ennen (alko, liikunta/ruokavalio)

Juu, mä taidan hoitaa sen ensi viikolla, kunhan on käyty ensin selvittämässä polilla tämä lapsettomuus. :Face With Stuck Out Tongue And Winking Eye:🤣🫥🫠

..se tosiaan se käynti sattui nyt niin, että aika paljon tutkimuksia on tehty, että en tiedä vaikuttaako nekin nyt siihen mitä on tarpeen testata ja mitä ei.

Mä sain siirrettyä vu aikaa, sama päivä mut vähän myöhemmin iltapäivällä 🙏 tasan kahden viikon päästä 😬 silloin on viikkoja ja päiviä 7+ jotain. Varmistetaan syke, raskauden sijainti ja kesto sekä sikiöiden määrä. Huh huh, miten tässä pystyy tonne odottaa 😱 vaik periaatteessa pari viikkoa meneekin nopeasti niin tuntuu silti ikuisuudelta ja siltikin ollaan raskaudessa vasta 7+ viikolla et tuostakin vielä moooonta pitkää viikkoa odotettavaa nt-ultraan.

Takaisin