Varhaisultra?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja nurkkis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Haluan mennä ja menenkin, olen jokaisesta käynyt. Mietin vaan millä viikolla kävisi.
Saman kanssa olen tuskaillut. Nyt ajattelin ehkäpä käydä 7+ viikolla. 🤔 Haluan ajoissa tietää, mikä tilanne on, mutta koitan välttää liian aikaista turhaa käyntiä. Milloin muut aiotte mennä?

Lueskelin taas tietoa asiasta ja luin et toi 7+0 ois hyvä sen kannalta et näkyis ainaki se sydämen syke 😍 Et toivottavasti näkis sykkeen/sykkeet jossain 7+ viikolla 👍

Mulla muuttuu vähän työnkuva 1.6. Ja ajattelin ennen sitä käydä. Mulla ois vapaapäivä 29.5. Mutta en tiedä maltanko sinne asti odottaa. Muista oon käynyt siinä n. 6+3 alkaen.

Ja sit jos on tullut se tunne et kaikki ei ole niinkuin pitäisi. Edellisessä (kkm) tuli ja se pitikin sitten paikkansa. Nyt on erilainen fiilis, luottavainen jotenkin.

On näkynyt kaikki hyvin siinä jos on vain kierto laskettu oikein. Mulla itsellä kierron pituus vähän vaihtelee 26-31 ni kannattaa pari varo päivää aina siihen ottaa jos onkin sit pienempi.

Käytiin viimeksi siinä 7+ jotain. Nyt näyttää siltä ettei oikein päästä mihinkään reissaamaan noihin aikoihin, pitänee siis jäädä odottelemaan sitä neuvolan jälkeistä ultraa... Neuvola on 8+ jotain viikolla ja siellä olisin ajan saamassa, en toki tiiä miten pitkälle ne ajat menee sitten.

No katotaan saanko julkiselta puolelta nyt mitä seurantaa lisää 👍 En ees tiiä mitä noi ultrat maksaa...
Kätilön tekemänä n. 85-100€. Katsoin just et Aavassa saa varhaisultrasta -50€ eli ei sekään nyt älyttömästi maksaisi. Mä en tiedä myöskään et ollaanko me ikien puolesta riskiraskauksia?

Aika kallistahan tuo on, mut mitä haluaa maksaa mielenrauhasta 😅 Luulis et iän puolesta oltais riskiraskauksia 👍 Tiistaina kuulen lisää asiasta kun neuvolasta soittavat. 👍

Mä oon käyny 7+ viikoilla ekan kerran yleensä ja viime raskaudessa tarkistus ultrassa jotain 9+ viikolla ennen kunnallisen niskapoimu ultraa viikon 12 tietämillä. Viime raskaudessa oli pakko käydä katsomassa että onko kaikki vielä hyvin 9+ viikolla kun sitä edellinen päättyi kkm just 9 viikolla ja pienen sydän oli pysähtynyt 9+2 vaikka 7+ viikolla kaikki oli ollut kunnossa.

Nyt odotan maanantaihin tiedon, että milloin Klinikan tarjoama vu on ja jos sattuisi tuonne 7 viikolle niin varailen varmaan vielä kätilön ultran 9/10 viikolle

Täällä vasta juuri haaleasti plussannut mutta varasin jo varhaisultraan ajan toukokuun lopulle, sen voi tietty perua jos tulisi jotain..
Olen lähdössä reissuun pariksi viikoksi heti kesäkuun alussa ja ennen tätä haluan varmistua että raskaus on oikeassa paikassa yms. Laskin että olisin silloin noin 6+2, näkyyköhän mitään?

Hullua koska edellisestä raskaudesta on jo 12v, mutta en ole käynyt ikinä alkuraskauden ultrassa ja osaan jotenkin pelätä enemmän nyt..

Suunnitelmissa on varata toukokuun lopulle, vanhana pessimistinä katselen nyt vielä hetken miten testit kehittyy ennenkuin alan varailla mitään.

Te ketkä ootte päässy julkiselle varhaisultraan nii millasilla perusteilla? mietin vaa et pääsisköhän ite ku on lapsettomuustaustaa. Toki ne käynnit on ollu pcos hoitoa ja lääkkeellistä hoitoa.

Te ketkä ootte päässy julkiselle varhaisultraan nii millasilla perusteilla? mietin vaa et pääsisköhän ite ku on lapsettomuustaustaa. Toki ne käynnit on ollu pcos hoitoa ja lääkkeellistä hoitoa.
Mä oon päässyt, koska on lähes hoitoalkuisia raskauksia. Kuuluu protokollaan siis.

Esikoinen ivf-tuoresiirrosta, keskimmäisestä käytiin pas suunnittelussa, mutta koska hoidot ois venynyt tosi pitkälle (korona) sain lugesteronin käyttöön klinikalta. Mulla siis on ongelmia luteliaalivaiheessa. Plussasin lugesteronin avulla ja koska he olivat lääkkeen määränneet, halusivat tarkistaa tilanteen ja hoitosuhde oli voimassa.

Kuopus myös lugetuella, mut mul oli jääny lääkettä kaappiin, jonka käytin pois pas-suunnitteluaikaa odotellessa, niin ei ollut hoitotahoa Yksityisellä piti käydä varhaisultrassa silloin. En päässyt julkiselle tarkistuttaa tilannetta, vaikka oli tiputtelua ja verenvuotoa alussa. Sanottiin vaan että, ei sille mitään voi jos se kesken menee. Ei tarkistuksesta ole hyötyä. Niin, kyllähän minä sen tiesin, mutta olisi edes saanut mielenrauhaa, ja tosiaan yksityiselt sai sit avun.

Nyt tää viimeinen on hoitoalkuinen, pakastealkion siirto ja vu kuuluu taas hoitoprosessiin

Mä sain viime kuussa keskenmenon, ni pääsen sen takia varhaisultraan neuvolan kautta. Viikotkin halunnee varmistaa, kun ei voi olla varma. Mulla on ultra vajaan kahden viikon päästä, viikot pitäis olla 7+2.

@PikkuPapu2027 6+2 voi olla vähän riski vielä ultraan. Ymmärtääkseni viikolla 6+3 pitäis syke jo näkyä, mutta jos viikoista ei oo ihan varma, ni pahimmillaan aiheuttaa turhaa huolta.

Takaisin