BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä tuli yllättävä dippi. Aamulla pyyhkiessä tuli pieni pisara verta paperiin, mutta oon varma että se tuli jostain iholta, koska sheivasin eilen. Sorruin myös testaamaan ja negahan se tietysti oli. 🥴

IMG_7791.png
IMG_7785.jpeg

Olikohan täällä ketjussa kun joku joskus mainitsi että ovulaatio voi olla jo ennen lh-piikkiä? 🤔 Tää jäi itselle vaan mieleen ihan aiemman raskautumiseen takia.. kun eikös se oo niin että alkio kasvaa siinä alkuvaiheessa aina "samaa tahtia" ja yksilölliset erot näkyy vasta myöhemmin? Esikoista tehtäessä cb pinkki hymyili maanantaina ja oviskipuja ja eggiksiä maanantaina ja tiistaina, seksiä oli ollut lauantaina ja sunnuntaina.. mut varhaisultran ja lasketun ajan mukaan olisi hedelmöittyminen ollut jo sillon sunnuntaina, eli onko mulla ovis tosiaan ollut ennen lh-piikkiä?

@Rilja Mä olen ymmärtänyt, että ovulaation aikaansaamiseksi riittää, että lh nousee selkeästi normaalitasoon verrattuna (eli ovisplus).

Jokaisella lh:n huippu on eri tasolla, ja se itse huippu voi tulla ovulaation jälkeenkin (eli testiviiva vahvempi kuin kontrolli).

@Kumpare hyvinkin saattaa näkyä testissä jotain ylihuomenna viimeistään jos kiinnittämisestä on kyse , toivotaan kovasti niin🤞🤞🤞

Oma käyrä näyttää hassulta kun lämmöt oli yövuoroista liian korkeat.

8058662B-37DE-40E7-9B8A-AEFA276AA3C6.jpeg

Huomenna sitten aloitan luget.

@Kumpare mulla cb:n hymy tulee kuitenki tyyliin vajaa vuorokauden ennen kun liuskatesti on huippuvahvuudessa nii sillä hämää et miten on voinu hedelmöitys tapahtua niin paljon ennen ovisplussaa 😅
Joo, toisaalta kaikki nämä testit ja ovismerkkien tarkkailu on loppujen lopuksi arvailua, keho tekee sitten mitä tekee. 😄

@Kumpare mulla cb:n hymy tulee kuitenki tyyliin vajaa vuorokauden ennen kun liuskatesti on huippuvahvuudessa nii sillä hämää et miten on voinu hedelmöitys tapahtua niin paljon ennen ovisplussaa 😅
Joo. Huomasin viimekierrossa myös, että esim. pc-liuska ei ollut vielä täysin plussa, kun cb:n pinkissä oli jo hymynaama.

Ovisplussa oli siis kp 20, ja ovis tossa on siis ff:n itse arpoma. En ole puuttunut siihen manuaalisesti, vaan mielenkiinnolla seuraan miten sen omat arviot elää.

Liitteet

• Screenshot_20260505_142145_FF.jpg
    Screenshot_20260505_142145_FF.jpg
    142.1 KB · Katsottu: 20
Meillä osui siis vain 1 yhdyntä oviksen läheisyyteen, ja sekin odottamatta ja "vahingossa". 😝 Olin miettinyt, että ovis oli joko jo mennyt, tai ei ollut tullossakaan enää tuossa vaiheessa. Tuon jälkeen kävin vessassa, jossa testasin vielä "kerta kiellon päälle", ja yllättävä ovisplussa siinä sitten oli. 🙂

En oo täysin vakuuttunut ff:n arvioimasta oviksesta, koska mun mielestä ovispäivänä valkkarin tulis olla vielä suht juoksevaa, mutta omasta mielestä se oli kp 22 jo "creamy". Lisäksi, jopa lh-huippu osui kai vielä kp 20 puolelle, joten itse huipun ollessa kyseessä, voisi kuvitella oviksen saapuvan nopeammin, mutta tiedä häntä...

Mitään tuntemuksia ei ole.

Noniin annan nyt mun sielulle luvan sekoilla taas testien kanssa! Tänään siis tuli lupaava dippi, koko päivän on tuntunut paineen tunnetta ja nipistelyä kohdussa ja välillä vasemmassa munasarjassa, ja kirsikkana kakun päällä salilla käydessä pikkuhousuihin valahti inhottava, iso, kellertävä seafood-klimppi! 🤣

Viime kierrossahan mulla ei ollut mitään oireita ja lämmötkin meni oppikirjamaisesti ylös 14 päivän ajaksi ilman kummempia dippejä, joten nyt on isot odotukset huomisista lämmöistä ja aamutestistä! Katotaan niin tipahdan ihan kunnolla, kun lämmöt laahaa coverlinellä ja testitikun valkoinen kontrolliviiva valaisee koko huoneen.

Noniin annan nyt mun sielulle luvan sekoilla taas testien kanssa! Tänään siis tuli lupaava dippi, koko päivän on tuntunut paineen tunnetta ja nipistelyä kohdussa ja välillä vasemmassa munasarjassa, ja kirsikkana kakun päällä salilla käydessä pikkuhousuihin valahti inhottava, iso, kellertävä seafood-klimppi! 🤣

Viime kierrossahan mulla ei ollut mitään oireita ja lämmötkin meni oppikirjamaisesti ylös 14 päivän ajaksi ilman kummempia dippejä, joten nyt on isot odotukset huomisista lämmöistä ja aamutestistä! Katotaan niin tipahdan ihan kunnolla, kun lämmöt laahaa coverlinellä ja testitikun valkoinen kontrolliviiva valaisee koko huoneen.
Hei, katsoin sun tekstin innoittamana mun piinailijaketjun tuntemuksia omalta dippipäivältä, ja olen myös itselleni kirjannut tuolloin "vähäisen määrän valkkaria". Mulla ei siis tullut mitään kunnon klimppiä, mutta koska muina päivinä ei ole kummemmin lorahdellut, niin pidin sitä edes lievästi poikkeavana ja kirjasin ylös. 🙂 Mulla ei nyt toiveet ole hirveän korkealla kuitenkaan (vaikka toivon kyllä), sillä nyt just ei ainakaan ole tuntemuksia, ja raskautuminen jo itsessään olisi pieni ihme. ☺️ Mutta ei mahdotonta. 🌟

Aamulla oli positive vibes, kun heti herätessä oura varoitteli kohonneista sykkeistä ja matalasta hrv:stä. Pimppilämmötkin oli kohonneet takaisin normaaliin. Eipä siellä testissä mitään silti näkynyt. 🥴

IMG_7812.jpeg

IMG_7811.jpeg
IMG_7810.jpeg

Täällä clearbluen laite yllätys yllätys löysi huipun tänään. 😅 Menisi laskettu aika ihan tammikuun vikoille päiville. Mutta tuskinpa tästä edes tärppää taaskaan, niin turha tuommoista ajatella.. 🙄

Liitteet

• Screenshot_20260506_074242_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_518402921311565.jpg
    Screenshot_20260506_074242_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_518402921311565.jpg
    88.4 KB · Katsottu: 10
Harmi negasta @Kumpare, onneks vielä on aikaa muuttua posiksi. Oman aamulämmön matala tulos säikäytti mutta se taitaakin olla nyt se estrogeenidippi. Muuten kyllä ihmettelisin. Huimenna luulis nousevan kun aloitan illalla lugen, vaikka pieni annos onkin . Täytyykin tarkistaa että sitä on riittävästi, viimeinen paketti alkaa nyt.

D811AFFE-3DDC-4AF6-B422-53E990BFCB87.jpeg

Eilen olin menossa jo vasuun ja hierojalle vaikka kumpikin on vasta tänään 😆

@Kumpare Oot vielä aikaisilla päivillä, joten voi onneksi muuttua vielä posiksi!

ON: täällä lämmöt laskeneet kovasti, menkkoja varmaan enteilevät siis. Huomenna testaan dpo 14, niin tietää jatkaako cycloja.
Screenshot_20260506_101745_FF.jpg

Takaisin