Oireet

Mulla jatkuvasti pissahätä ja nälkä :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: välillä myös huimausta ja krapulaista/heikkoa oloa. Vatsalla ja nivusissa myös erinäisiä tuntemuksia ja repäisykipuja.

Muistaakseni sunnuntaina aamulla eli dpo 10 ensiksi huomasin, että housut puristaa vatsalta, alavatsa tuntui turpealta ja jotain epämääräisiä kipuiluja siellä myös. Tiistailta rinnoissa ollut lievää aristusta, vähitellen vähän voimistunut. Pissalla saa juosta tavallista tiheämpään. Ja alavatsalla tuntuu vaihdellen erilaisia kipuiluja, jomotteluita ja muuten vaan outoa tunnetta. Niin ja välillä ehkä ollut joitakin mielitekoja myös 😆

Mulla on välillä useemmin pissahätä ja yöllä/aamulla herään pissahätään. Painon tunne mahassa. Repäisykipuja oli eilen kun yritin kääntyillä sängyssä. Rinnat tuntu aroilta ihan aavistuksen (yleensä ne on kipeet, nii kumma ettei nyt). Rinnasta herui vähän maitoa puristaessa. Huimausta on ollu muutaman kerran kyykystä noustessa

Luin netistä uutta tietoo oireista... Raskausajan alussa hormonaaliset muutokset voi aiheuttaa myös ripulia 🙈 Ja minä luulin olevani mahataudissa ja olin poissa töistä 😅 Toivottavasti se menis joka tapauksessa lopulta ohi, koska heikottaa ja huippaa sen takia 🤔

Ensimmäinen oire oli pms raivon puuttuminen. 😂 Sitten yhtenä aamuna ikenet alkoi vuotaa verta ja sen perästä päivittäin äläselässä ja alakerrassa vihlontaa. Äkillisten liikkeiden ja aivastuksen yhteydessä myös repäisykipuja. Vatsaa ei turvota, ei väsytä kummemmin. Rinnoissa kipua.

Aika vähäoireinen ollut toistaiseksi, tänään ehkä 5+2. Melkein jatkuva nälkä on päällimmäinen 😄 ja tulee aavistus huonoa oloa, jos ei syö riittävän usein. Satunnaisesti jotain juilimista alavatsalla.

Mulla alkanut nyt ihan hirveä väsymys, tää on toinen raskaus ja muistan edellisestä saman, saatoin nukkua 9h yöllä ja silti päikkäreitä silloin. 😴 nyt sitä vaan puskee läpi kun on 1-v joka edelleen herää 5x yössä ja aamulla herätään viimestään kuudelta 😃

Oireet on vaihdelleet tosi paljon, mutta nännit/tissit on olleet arat nyt jatkuvasti. Lisäksi viime päivinä oon väsähtänyt illalla tosi nopeesti, yleensä tykkään yökukkua mut nyt oon jo ysiltä valmis sänkyyn ja viideltä viimeistään tunnin päikkärit :D Aikaisemmin oli kramppailua alavatsalla/reisissä, nyt ne vähentyneet. Lisäksi satunnaista pahaa oloa.

Mulla alkanut nyt ihan hirveä väsymys, tää on toinen raskaus ja muistan edellisestä saman, saatoin nukkua 9h yöllä ja silti päikkäreitä silloin. 😴 nyt sitä vaan puskee läpi kun on 1-v joka edelleen herää 5x yössä ja aamulla herätään viimestään kuudelta 😃
Huh! Siinä ei paljon nukuta... 😯 Muakin on alkanu iltasin väsyttää kauheesti ja aamulla ei sit enää väsytä, vaikka vois nukkua 😂

Mun oireet ei oo kummemmaks muuttunu. Ei oo pahoinvointia, rinnat vähä arat esim juostessa. Eniten on painontunnetta makuulla ja repäsykipuja. Ripuli onneks loppu ja nyt oon varovainen etten syö mitää vanhaa.

Ei oo tällä hetkellä paljoa muuta ku alavatsalla välillä jotain tuntemusta ja vessassa saa juosta. Pitää nyt vielä koittaa iloita tästä normaalista olosta, ennen ku taas kaikki pahoinvointi ja uupumus räjähtää päälle 🙈

Mulla on tissit kanssa tullut tosi aroiksi ja tuntuu erityisen pahalta, kun lapset könyää päälle ja iskee kyynärpäällä :rolling: Aamuyöstä oon myös heräillyt ja jäänyt nyt välillä valvomaan. Sykkeet myös nousee herkästi ja urheilu on normaalia haastavampaa siksi :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: ja yölläkin leposykkeet korkealla. Niin ja närästää myös herkästi. Viime raskaudessa oli kanssa närästystä ja sen sain kuriin lääkityksellä. Pitää neuvolasta pyytää varuiksi resepti, niin ei tarvitse turhaan kärvistellä sen kanssa.

@Meliora Onko sulla ollut pahoinvointiin lääkitystä aiemmin tai onko se auttanut?

@Lanaka , ei ollut lääkitystä. Kysyin kyllä neuvolasta reseptiä, mutta lääkärin mielestä oireet eivät olleet niin pahat että olisi suositellut lääkettä 🙃 No en sitten väittänyt vastaankaan. Ei minulla toki mitään hyperemeesiä ollut mutta useamman kerran päivässä kyllä oksensin ja etova oli oli ihan jatkuva.

Laitoin juuri nettiapteekista B6-vitamiinia tilaukseen, kun senhän pitäisi kai auttaa pahoinvointiin, eikös se ole Xonveassakin toinen vaikuttavista aineista. Viimeksi etsin apteekista mutta en löytänyt, mutta netistähän tietty löytyy mitä vaan. Kokeilen tuolla nyt ainakin ensin!

Mua on alkanut vaivaamaan nyt öinen heräily. Nukahdan illalla normaalia nopeammin, mutta läpi yön herään katsomaan kelloa tunnin välein ja aamusta klo 5-6 vapaaehtoisesti ylös noustava kun uni ei enpä tuu. Onko kenelläkään samaa?

Muistan aiemmista raskauksista, että näin alusta asti tosi vilkkaita unia. Saa nähdä alkaako se taas.

Mua on näköjään jo alkanut närästää... päivällisen jälkeen huomasin että kurkussa on outo tunne, röyhtäyttää ja tuntuu että sieltä on jotain tavaraa nousemassa ylöspäin... Onneksi oli jotain viime raskauden aikaista Rennietä kaapissa. Ei siis todella ikinä tavallisesti närästä mutta viimeksi ainakin alkuraskaudessa sitä kyllä oli ihan kunnolla.

Ja @Mimme oon kyllä kans vähän tavallista enemmän heräillyt nyt viime öinä 🤔 ei ihan noin pahana kuitenkaan.

Mua on alkanut vaivaamaan nyt öinen heräily. Nukahdan illalla normaalia nopeammin, mutta läpi yön herään katsomaan kelloa tunnin välein ja aamusta klo 5-6 vapaaehtoisesti ylös noustava kun uni ei enpä tuu. Onko kenelläkään samaa?

Muistan aiemmista raskauksista, että näin alusta asti tosi vilkkaita unia. Saa nähdä alkaako se taas.
Ihan sama! Väsyttää ja nukahdan hyvin, mutta vähän väliä loppuyöstä heräilen. Ja kun herään, niin en voi enää nukkua 😅 Kohta on varmaa ihan töttöröö, kun ei nuku kunnolla. Normisti nukkuisi 7h yössä

Mulla on tissit kanssa tullut tosi aroiksi ja tuntuu erityisen pahalta, kun lapset könyää päälle ja iskee kyynärpäällä :rolling: Aamuyöstä oon myös heräillyt ja jäänyt nyt välillä valvomaan. Sykkeet myös nousee herkästi ja urheilu on normaalia haastavampaa siksi :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: ja yölläkin leposykkeet korkealla. Niin ja närästää myös herkästi. Viime raskaudessa oli kanssa närästystä ja sen sain kuriin lääkityksellä. Pitää neuvolasta pyytää varuiksi resepti, niin ei tarvitse turhaan kärvistellä sen kanssa.

@Meliora Onko sulla ollut pahoinvointiin lääkitystä aiemmin tai onko se auttanut?
Mullaki sykkeet on korkeella, kun oisin just juossu... Huh... Toivottavasti vaa reagoi ekaks hormooneihin, eikä ala hengästyttävä olo tästä lähtien. Onko sulla aiemmissa raskauksissa ollu tollasta oiretta?

Takaisin