Avuttomien ensiodottajien tyhmien kysymysten palsta

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Rouva L.
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla olisi avuton kysymys: Millaisissa säilytysastioissa tms. olette säilyttäneet rintamaitoa jääkaapissa ja pakastimessa? Osaisiko joku suositella jotain tai onko hyviä tai huonoja kokemuksia asiasta?

Olin kuvitellut, että saisin kätevästi tuttipullon tuttiosaan suoraan jonkun säilytysastian kiinni, jolloin rintamaitoa ei tarvitsisi erikseen kaataa aina tuttipulloon. Olen googlaamalla löytänyt lähinnä muovipussi/minigrip tyylisiä säilytysratkaisuja, jotka eivät oikein innosta sekä muutamia säilytysastioita, mutta niihin ei saa tuottoisaa suoraan kiinni.

Toiveenani on pääasiassa imettää, mutta pidän myös tärkeänä, että puoliso pääsee tarvittaessa osallistumaan syöttämiseen, joten vauva tulee todennäköisesti osan rintamaidosta syömään pullosta.🍼
Minä säilytin käsin pestyissä lasipurkeissa kun astianpesukoneessa en mitään vauvan juttuja pessyt. Pakastin pienissä orthex- pakasterasioissa, en pulloissa.

Muokattu viimeksi:
Minä olen pakastanut minigrip-pusseissa, joko tavallisissa marketista saatavissa tai Lansinohin rintamaidon pakastamiseen tarkoitetuissa. Minusta niihin ei ole liian vaikeaa kaataa maitoa pullosta tai pumpusta eikä niistä ole vaikea saada sulatettua maitoa takaisin pulloon. Pusseihin on kätevä kirjoittaa pumppausaika permatussilla.
Jääkaapissa maito on samoissa pulloissa, joista se juodaan.
Terv. vauva syö kaiken maidon pullosta.

Mulla olisi avuton kysymys: Millaisissa säilytysastioissa tms. olette säilyttäneet rintamaitoa jääkaapissa ja pakastimessa? Osaisiko joku suositella jotain tai onko hyviä tai huonoja kokemuksia asiasta?

Olin kuvitellut, että saisin kätevästi tuttipullon tuttiosaan suoraan jonkun säilytysastian kiinni, jolloin rintamaitoa ei tarvitsisi erikseen kaataa aina tuttipulloon. Olen googlaamalla löytänyt lähinnä muovipussi/minigrip tyylisiä säilytysratkaisuja, jotka eivät oikein innosta sekä muutamia säilytysastioita, mutta niihin ei saa tuottoisaa suoraan kiinni.

Toiveenani on pääasiassa imettää, mutta pidän myös tärkeänä, että puoliso pääsee tarvittaessa osallistumaan syöttämiseen, joten vauva tulee todennäköisesti osan rintamaidosta syömään pullosta.🍼
Riippuu pumpusta, mutta esim. Lola & lykken pumppuun saa suoraan kiinni Aventin ja Lola & lykken tuttipullot, eli voi pumpata suoraan pulloon. Varmasti joka merkillä on joku oma tuttipullomalli, Lansinohin pumppuun menee Lansinohin pullot jne. Handsfree -pumppuihin pulloa ei saa suoraan kiinni.

Pakastetun maidon olen pakastanut ihan minigrip-pusseissa. Mulla on Lola & lykken pumppu, johon saa ihan siihen tehtyjäkin pakastuspusseja, mutta ne ovat ihan hirveän kalliita. Toki niistä pusseista voi periaatteessa adapteriosalla syöttääkin suoraan ilman pulloa.

Vuoden täyspumpanneena kaikkein kätevin säilytysratkaisu oli nimenomaan minigripit. Menee pieneen tilaan säilytyksessä ja esim. pakkasmaito lämpiää siinä tosi nopeasti vesihauteessa.

Vuoden täyspumpanneena kaikkein kätevin säilytysratkaisu oli nimenomaan minigripit. Menee pieneen tilaan säilytyksessä ja esim. pakkasmaito lämpiää siinä tosi nopeasti vesihauteessa.
Hyvä tietää! Mietinkin itsekseni, että tuntuisi, että minigripissä sulaa hyvin. En ole aiemmin pakastanut maitoa, mutta nyt olisi tarkoitus koittaa.

Pumppaamiselle kannattaisi olla ihan oma vinkkiketju, koska se on kyllä ihan oma taiteenlajinsa. Pienet asiat voi vaikuttaa tosi paljon siihen, miten kätevää tai hankalaa se on ja siihen, saako maitoa pumpattua riittävästi. Suomeksi on aika vähän tietoa etenkään täyspumppauksesta muualla kuin ehkä yksityisissä someryhmissä. Ehkä tästä myös juttuvinkki-idea Vau.fi:n toimitukselle!

Takaisin