Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälä kans viime kierrossa (kun ei vielä ollut yritystä päällä...) oli joku oikein megaovulaatio oireista päätellen, ja nyt sitten taas aika laimeat oireet. Saattoi toki olla, että imetyksen vähentyminen sai hetkeksi hormonit laukalle, mutta nyt ne vaikuttaisivat taas tasaantuneen. Muutenkin synnytyksen jälkeen ollut ehkä jotenkin voimakkaammat ovisoireet, aiemmin en muista että juuri mitään kipuja ainakaan olisi juuri koskaan liittynyt. Limojen muutoksen kyllä aina huomannut siihen aikaan kiertoa.

Ja pitänee ehkä heittää noilla vanhentuneilla testeillä vaan vesilintua, en saa niihin mitään järkevää 😝 Edelleen voi olla myös käyttäjäriippuvainen asia, mutta... En myöskään tiedä jaksanko hankkia uusia, tuntuu jotenkin vähän turhalta koko homma, kun tiedän kyllä muutenkin, milloin ne hedelmälliset päivät ovat 😅

Joka tapauksessa täällä aletaan vähitellen siirtyä piinapäivien puolelle 😁 Usko ekaan yritykseen ei ole järin korkealla, mutta eihän sitä koskaan tiedä!

Nyt alkaa hivellä silmää 🥹 dpo 18 tänään. Menen vielä hcg-labraan nyt aamulla kolmannen kerran. 🙏
1000212209.jpg

@Meliora kuten sanoit, eihän sitä koskaan tiedä 😍 tsemppiä ja onnea mukaan piinapäiviin 🌈🍀

@Valonsäteitä no niin hivelee 😍

ON: Greippimehusta ei tuloksia ja tänään heräsin ajattelemaan et onko dpo-2/3 talletuksista mitään mahiksiakaan raskautua jos limojakaan ei ole 😅 ei siinä, mielellään ja ihan himoista ja halusta ollaan nyt puuhailtu mut mietin vaan että mikä tätä kroppaa vaivaa, ei tän ikäsenä kai pitäs estrogeenienkä kaa olla ongelmia 🥲 en käytä nikotiinia, kahvia juon aika vähän, ruokavalio on monipuolinen ja pääosin terveellinen, liikun aina kun sille on aikaa, mut päivät oon pystyssä ja liikkeellä anyways aikalailla aamusta iltaan. Alkoholiakaan en oo nyt juonut tippaakaan yli kuukauteen ja ylipäänsä ennen sitäkin vaan tyyliin kerran kk. Bmi on kyllä siinä 30 paikkeilla et varaa ois toki painoa pudottaa mut sit oon miettinyt että jos nyt rupeen kalorivajeelle ni ei varmasti kyllä hormonitasot tykkää siitäkää 😅🥲

Oon endoa tosin epäillyt ennen yrittämisiäkin ja nuorempana joku lääkäri jotain viitteitä siihen näki ni ehkä se pitäs tutkia. En tiiä. (Miulla siis aina ollut paljon kipuja pitkin kiertoa ja etenkin menkatbja ovulaatio kipeitä ja yhdyntäkipuja ollut säännöllisen epäsäännöllisesti aina kanssa.)
Noh nii, joo. Turhapa tätä stressailla enempiä, pitää yrittää taas keskittyä kaikkeen muuhun. Ja syksyllä kyl sit lähen ehkä selvittämään tota endometrioosiasiaa jos ei mitään muutoksia missään ole.

@Valonsäteitä heii alkaapas näyttää tosi hyvältä😍 onnea ja tarrasukkia matkaan❣️
Oon lueskellu, et tosiaa hcg voi nousta joillain vasta 48-72h välein. Tuo näyttää tosi hyvältä!

On:
Epäilen, että ovis on ollu tiistaina-keskiviikkona. Limat holahti tiistaina oikeen kunnolla ja nyt vv on muuttunu kermasen valkoseks ja tooooosi runsaaksi. Eli tänään mennään dpo 2😇 talletteluja oli viimme sunnuntaina 12.4. eli pieni mahdollisuus raskauteen on, mutta ei mitään odotuksia. Nyt ku oviski vähän niinku ”skipattiin” niin jaksaa odottaa varmasti kk asti.

En tiiä onko mun kierto nyt kääntymässä takasi siihen 28pv. Flo-ennusti kk alun 28.4.
Mun kiertohan veny sen kohtutulehduksen jälkeen tonne yli 30pv. Mut oltaisko nyt tulos takasi ”normaaliin” kiertoo? 🙏🏻 Katsotaan kuinka käy😍

Omanapa tähän perjantaihin:
Kp 17, dpo 3. Oura vahvisti ovulaation tiistaille kp 14, mut oireiden perusteella uskon itse sen tapahtuneen vasta keskiviikon puolella (siis munasolun varsinaisen irtoamisen). Seafoodit oli viel ke-ip tosiaan eggiksinä, ja vasta illalla, kun tsekkasin uudelleen enneku menin suihkuun, ni oli muuttunu kuivaks/tahmeaks. FF ei ole viel vahvistanut ovista.

Tänään aloitin lääkärin ohjeen mukaan lugesteronit joka päivä aamuin illoin seuraavat 14 vuorokautta. Gyne ohjasi, että kun lugen on loppunu, tekisin raskaustestin, mutta yritän ehkä itse (keep telling yourself that, sister xD), että odotan siinä sit muutaman päivän, alkaako vuoto vai ei. Ja tekisin testin vasta, jos vuotoa ei kuulu.

Kauniita puheitahan nää on, mutta katsotaan. Yritän pitää kiinni viime kierrossa löytämästäni mielenrauhasta.

Kp 17, dpo 3. Oura vahvisti ovulaation tiistaille kp 14, mut oireiden perusteella uskon itse sen tapahtuneen vasta keskiviikon puolella (siis munasolun varsinaisen irtoamisen). Seafoodit oli viel ke-ip tosiaan eggiksinä, ja vasta illalla, kun tsekkasin uudelleen enneku menin suihkuun, ni oli muuttunu kuivaks/tahmeaks. FF ei ole viel vahvistanut ovista.

Tänään aloitin lääkärin ohjeen mukaan lugesteronit joka päivä aamuin illoin seuraavat 14 vuorokautta. Gyne ohjasi, että kun lugen on loppunu, tekisin raskaustestin, mutta yritän ehkä itse (keep telling yourself that, sister xD), että odotan siinä sit muutaman päivän, alkaako vuoto vai ei. Ja tekisin testin vasta, jos vuotoa ei kuulu.

Kauniita puheitahan nää on, mutta katsotaan. Yritän pitää kiinni viime kierrossa löytämästäni mielenrauhasta.
Ihan vaan varoituksena. Vuotohan voi alkaa lugesteronien lopetuksen jälkeen vaikka olisi raskaana. Kun silloin se keltarauhashormoni romahtaa niin voi laukaista lopetus sen vuodon oli sitten raskaana tai ei. Mulle kun mä sain sanottiin että tekee testin dpo14 ja jos nega voi lopettaa, muuten pitäisi jatkaa lugesteroneja. 🤔 Eikö sulla oo lugesteroneja kun vaan 14 päivälle? Kannattaa toki tehdä miten itelle määrätty toki.

Munkin mielestä kuulostaa oudolta, että lopettaisi luget noin aikaisin 🤔 Itsellä oli terolutit, ja niistä sanottiin että parempi käyttää vaikka pari viikkoa vielä plussan jälkeen, että on sitten varmasti kunnolla kiinnittynyt ja kehon oma tuotanto kunnolla käynnissä. Niinkuin @Kali sanoi, niin jos keltrarauhasarvot yhtäkkiä romahtaa, niin voi vuotaa vahingossa alkio pihalle kanssa, ennenkuin oma keho saa tuotannon vakautettua

Junasta nopea näpyttely: @Kevätlilja pohti limoja ja raskautumista, niin itsehän en ole tunnistanut mitään ovislimoja koskaan. Tai aiemmin en edes varmaan tiennyt tällaisista, eli sanotaan et en oo viime vuosina tunnistanut niitä 😄. Mietin sitä nyt tässä yrityksessä kovasti, et tarkoittaako et esivaihdevuodet on alkaneet tai jotain hormoniepätasapainoa, mutta ilmeisesti ei kuitenkaan.

Koittanut nyt muutaman päivän pysyä ees poissa täältä.. En tiedä alkaako tämäkin jo aiheuttamaan stressiä.. En nyt siis juurikaan kommentoi tai mitään. Toivon vaan kaikille sydämeni pohjasta plussatuulia. 😌❤️

Tänään kp 30 ja menkkoja ei kuulu.. Toivottavasti nyt huomenna edes... Perkeleen kemiallinen, sekottaako kiertoa enemmän, ku oikee keskenmeno. 😔 Toissapäivänä luulin jo menkkojen alkaneen kun näin hitusen vaaleanpunaista. Tyrkkäsin tamponin sisuksiin vain todetakseni muutaman tunnin kuluttua, että ei mitään vuotoa tule.. Haluaisin vaan jo päästä seuraavaan kiertoon..

@Maana Mannila Ihanaa, jos pystyt taas pitämään kiinni edelliskierrostasi löytämästäsi mielenrauhasta ja testailet vasta, jos vuotoa ei kuulu. 😊 Kunpa tää kierto olisi nyt teidän kierto. ❤️

@Valonsäteitä Upee viivan vahvistuminen siellä. ❤️❤️

Aurinkoista kevätviikonloppua kaikille. ☀️

@Valonsäteitä heii alkaapas näyttää tosi hyvältä😍 onnea ja tarrasukkia matkaan❣️
Oon lueskellu, et tosiaa hcg voi nousta joillain vasta 48-72h välein. Tuo näyttää tosi hyvältä!

On:
Epäilen, että ovis on ollu tiistaina-keskiviikkona. Limat holahti tiistaina oikeen kunnolla ja nyt vv on muuttunu kermasen valkoseks ja tooooosi runsaaksi. Eli tänään mennään dpo 2😇 talletteluja oli viimme sunnuntaina 12.4. eli pieni mahdollisuus raskauteen on, mutta ei mitään odotuksia. Nyt ku oviski vähän niinku ”skipattiin” niin jaksaa odottaa varmasti kk asti.

En tiiä onko mun kierto nyt kääntymässä takasi siihen 28pv. Flo-ennusti kk alun 28.4.
Mun kiertohan veny sen kohtutulehduksen jälkeen tonne yli 30pv. Mut oltaisko nyt tulos takasi ”normaaliin” kiertoo? 🙏🏻 Katsotaan kuinka käy😍
Okkeeei en tiedäkkää enää missä vaihees kiertoa ollaan🤣🤣🤣
Tein päivän toisesta pissasta ovistestin vielä tänään ja kappas keppanaa se oliki tummempi kun eilen🫣 premom anto eiliselle 0.42 ja tän päiväselle 0.57🧐 eli limoista päätelle ovis olis ollu jo ti-ke ja testeistä päätellen se on tulossa vasta tänäiltana-loppuviikosta. Mutta niinku sanoin eipä oo mtn odotuksia tai toiveita tästä kierrosta.

Mietin soittavani gynelle jos nyt uskaltautuis käydä tarkistukses, että onhan tuola all good. Vaikkakin ahdistaa ihan ajatuskin jostain gynestä. Ekalla gynekäynnillä se runttas työvälineet väkisin mun värkkiini ihan hampaat irves. Minä huudan ku tapettava siinä kivusta, mut tää vaan jatkaa. Otti multa sillon papa-kokeenki mitään kyselemättä tai kertomatta🥲 kohtutulehduksessa ku jouduin gynelle sain kyllä aivan taivaallisen ihanan kätilön ultraamaan. Hän pahotteli että joutuu sen tekemään vaikka mua sattu ja mentiin ihan mun omaan tahtiin ja mies sai koko ajan olla vierellä ja silitellä. Se oli pienesti haavoja korjaava kokemus❤️‍🩹

Asiasta kolmanteen, mulla tuli tänään instagramissa reels vastaan joltain kätilöltä. Siinä oli sellanen ”mitä sun kuukautiset kertoo sulle” ja siinä oli sit kohta
rusehtava-alhainen progesteroni. Ja mullahan viimmeset parit kk on nimenomaan ollu ruskeeta vuotoo. Eli olisko ongelma nyt sit just toi progesteroni mikä ei vaan riitä. Helpoimmallahan pääsis ottaa tämä luuri kauniiseen käteen ja varata gyne/lääkäri/tms aika, mut en haluis olla niin aikunen😆😭

Ihan uteliaisuutta kysyn, mutta jos ootte testanneet jossain vaiheessa ovulaation jälkeen ovulaatiotesteillä missä vaiheessa ne on alkaneet vahvistumaan? Jos siis on alkaneet?? Kun lukenut täältäkin, että joillain loppukierrosta vahvistuu vaikka ei olisi raskaana. 😂 Tiedän omalla kohdalla ainakin osan testien kanssa sama, mutta testannut vasta lähempänä dpo12 ja jälkeen niillä ja näyttänyt aika vahvaa. Kun kerran tuhlasin niitä clearbluen monitoriin meneviä testejä ja näytti melkein tasavahvoja viivoja ei ihan, mutta tiedän siitä että ei koko kiertoa näytä kun nytkin kun lopetin niillä testaamisen vikana päivänä kun testasin niillä testiviivaa ei näkynyt enään juuri ollenkaan. 🫣 Nyt tyhmänä testasin niillä ja tuli selkeä viiva, niin mietin missä vaiheessa ovulaatiotestit alkaneet kierron vaihetta tummenemaan taas? Joko raskaana tai ei raskaana olevissa kierroissa??

Dpo9 siis ja raskaustesti herkkä sellainen kyllä oli negatiivinen. 🤣

Kyselin plussa vai ei keskustelussa kanssa.. Tein tänään testin, jossa ehkä näkyy, ehkä ei. Näettekö te mitään?
Ja kyllä olen hätäinen ja kyselen täältä samoilla kuvilla 🤣 dposta ei tietoa. Mahdollisesta tärpistä 14vrk, pitäisköhän viivan jo olla selkeä?

Muoks: tälle testillehän taitaa olla ominaista tosiaan antaa aina joku viiva 🫣

Liitteet

• IMG_20260417_094215.jpg
    IMG_20260417_094215.jpg
    1.8 MB · Katsottu: 67
  • IMG_20260417_110245.jpg
    IMG_20260417_110245.jpg
    3.1 MB · Katsottu: 66
Kyselin plussa vai ei keskustelussa kanssa.. Tein tänään testin, jossa ehkä näkyy, ehkä ei. Näettekö te mitään?
Ja kyllä olen hätäinen ja kyselen täältä samoilla kuvilla 🤣 dposta ei tietoa. Mahdollisesta tärpistä 14vrk, pitäisköhän viivan jo olla selkeä?

Muoks: tälle testillehän taitaa olla ominaista tosiaan antaa aina joku viiva 🫣
Odottaisin pari päivää ja uutta testiä. Kyllä sielä jotain näkyy ja ihan selvästikki ilman tihrustamista. Vaikee sanoa onko väriä vai painauma/varjo. Oon ite huomannu, et noissa rfsun muovitikkutesteissä on se testaus alue tosi epätasanen ja näyttää varjoja siitä syystä tosi herkästi. Ykski testi mulla oli sellanen, et ku katoin sitä vasemmalla puolelta valoa vasten näky selvästi viiva, mut ku käännyin oikeelle niin se viiva katos täysin.

Eli suosittelen odottaan sen ainaki 2päivää ja uusimaan testin niin pitäis olla tummentunu, jos on tummentuakseen😍😇

@Kali Mullahan tuli ovustestiin vahva viiva (ei-posi) loppukierrosta, mut seuraavat olikin sitten jo haaleampia. Selvittelin tuota ovistestiasiaa silloin ja ilmeisesti ovistesti näyttää posia jos veressä on hcg:tä, mutta käytännössä raskaustestit näyttää sit haamua kuitenkin siinä vaiheessa jo.

@Valonsäteitä Tosi hyvältä näyttää! 😍 toivottavasti saat nyt sieltä labrasta sellasia tuloksia, jotka rauhoittaa mieltä ja voit nauttia plussasta 🙏

@Kevätlilja Mä muistan kuulleeni että siittiöt voi elää jopa 5 päivää naisen sisällä, joten dpo-2/-3 on ainakin pieni mahdollisuus. 🌈

@Round2❤️ Voimia! ❤️ kuinka pitkä sun kierto yleensä on? Millon viimeeks oot testannu? Oisko sittenki mahollista et oot raskaana?

@Toiveikas odottelija Onpas kamala gynekokemus sulla! 😱 Itekään en pidä gynellä käynnistä, vaikka ei ees oo ollu mitään ihmeempää. Kannustan nyt kuitenki ”olemaan aikuinen” 😂 Jos just vaikka progetuki tois teille vauvan 🌈

Omanapaa: ovistestit oli vielä ihan haaleat eikä kunnon eggiksiäkään vielä oo kuulunu, joten odotellaan. Ihan omaksi iloksi ja varman päälle ollaan kyllä jo talleteltu joka toinen päivä. 😆

@Adela joo tätä ittekki oon lukenut mut mietiskelin just et se varmaan vaatis ne optimaaliset olosuhteet eli just eggiksiä et ne elelis, ni jos ei tuu eggiksiä ollenkaan ni eleleekö ne sit 🤷

@Toiveikas odottelija Onpas kamala gynekokemus sulla! 😱 Itekään en pidä gynellä käynnistä, vaikka ei ees oo ollu mitään ihmeempää. Kannustan nyt kuitenki ”olemaan aikuinen” 😂 Jos just vaikka progetuki tois teille vauvan 🌈
Joo kyllä siinä 13-14vuotias pikkusen hätäänty ja päätin sillon etten enää ikinä avaa haarojani lääkärissä🥲 aivan kauhee kokemus ja se vanha eukko vaa huutaa, että pää kiinni ku tää on nyt vaa pakko tehdä🥹
Ja viel väitti mulle, että käyttää pienimpiä työvälineitä, mut myöhemmin mulle näytettiin sellasta oikeesti pientä työvälinettä ja se mitä sillon käytettiin ei todella ollu pieni🥹

Mut tosta progesteronituesta vois olla kyllä apuja raskautumiseen. Ja selittäis varmasti kemiallisetki ettei jaksa pysyä mukana. Tosin ruokavaliolla paljon myös vaikutusta ja oon nyt sitäkin yrittäny alkaa petraamaan. Ja vitskuja pitää taas vähä opettelemalla opetella syömään, ku meinaa unohtua. Mutta yritän pitää yllä ajatusmallia ”tulee kun on tullakseen ja toivottavasti se on pian”

Takaisin