40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Selkeästi vahvistunut Moosee 😍

Täti-ihminen täällä lähes samat dpo:t (tänään ehkä 7), ihan varma en ole kun en ole ovista tikutellut,ja todellakin tekis mieli painella kaupoille ostamaan testejä. Mieli keksii oireita vaikka tiedän että samaa etovaa oloa mulla on aina oviksen ja menkkojen välissä.

Jos malttia perjantaille odottaa, tuskin itseni tuntien🫣

Selkeästi vahvistunut Moosee 😍

Täti-ihminen täällä lähes samat dpo:t (tänään ehkä 7), ihan varma en ole kun en ole ovista tikutellut,ja todellakin tekis mieli painella kaupoille ostamaan testejä. Mieli keksii oireita vaikka tiedän että samaa etovaa oloa mulla on aina oviksen ja menkkojen välissä.

Jos malttia perjantaille odottaa, tuskin itseni tuntien🫣
No niin, onpa hyvä kun saa vertaistukea 😅

Ylitin kyllä itseni tänään kauppareissulla, seisoin testihyllyn edessä ja kävin kovaa kamppailua itseni kanssa, en napannut kärryyn mukaan 😅

Toinen kompastuskivi tuli apteekin ovella, olin jo astumassa sisään, kun äkkiä kurvasin pois 🤭 Tämä on ihan kauheeta, mutta kerrankin järki voitti. Mies eilen illalla kysyi, joko on raskaustesti tehty, tietää jo tämän addiktion, kerrankin sain sanoa, että en ole tehnyt, pitäisikö 😅🤭

Moi!
Oon vähän aikaa seurannut tätä ketjua ja päätin nyt liittyä mukaan. Oon 40v ja kolmas lapsi toiveissa, edelliset 5v ja 3v. Meidän on ihan hyvä näinkin, mutta jotenkin silti toivon vielä yhtä lasta ja ajattelen, et olis kiva, kun lapsilla olisi enemmän kuin yksi sisarus.

Ollaan tjottailtu lokakuusta, tosin mä oon kyllä yrittänyt ajoittaa oikein jo siitä lähtien. Tylsää, ettei ole vielä tärpännyt. Nyt hain ovistestejäkin, ettei jää siitä kiinni. Mietin tärppääkö enää ollenkaan, kun mun kierto on lyhentynyt aiemmasta noin 28 päivästä noin 25 päivään. Tosin appi näytti, että aiemminkin on ollut myös lyhyitä kiertoja. Onko teidän muiden kierrot lyhentyneet aiemmasta? Entä tiedättekö, että joku olis tullut raskaaksi lyhentyneellä kierrolla?

Moi!
Oon vähän aikaa seurannut tätä ketjua ja päätin nyt liittyä mukaan. Oon 40v ja kolmas lapsi toiveissa, edelliset 5v ja 3v. Meidän on ihan hyvä näinkin, mutta jotenkin silti toivon vielä yhtä lasta ja ajattelen, et olis kiva, kun lapsilla olisi enemmän kuin yksi sisarus.

Ollaan tjottailtu lokakuusta, tosin mä oon kyllä yrittänyt ajoittaa oikein jo siitä lähtien. Tylsää, ettei ole vielä tärpännyt. Nyt hain ovistestejäkin, ettei jää siitä kiinni. Mietin tärppääkö enää ollenkaan, kun mun kierto on lyhentynyt aiemmasta noin 28 päivästä noin 25 päivään. Tosin appi näytti, että aiemminkin on ollut myös lyhyitä kiertoja. Onko teidän muiden kierrot lyhentyneet aiemmasta? Entä tiedättekö, että joku olis tullut raskaaksi lyhentyneellä kierrolla?
Tervetuloa!

Oma kiertoni on lyhentynyt n. 28 päivästä 24-26 päivään (viime kierto jopa vaan 19 päivää, ehkä ovuloimaton). Ei vielä yhtään plussaa ja yk 16 menossa.

Moi!

Minulla alkoi just lyhentymään ennen tärppiä, normaalirytmi on ollut 28-30pv, ja viimeisin kierto oli vain 21 päivää. Ja seuraavaa ei sitten tullut. Ainoa mitä mietin nyt et pitäiskö ottaa laskettu 28pv mukaan vai 21 pv mukaan? On ollut aikaiset oirehdinnat ja vahvat viivat viikkoihin nähden muuten. Mutta varmistus tulee sitten nt-ultrassa varmaankin.

Eli joo, ihan on vielä mahdollista tulla raskaaksi.

En tiedä voiko tää olla muka raskausoite mutta oon kahtena aamuna herännyt aivan järkyttävään hormoni päänsärkyyn ja etovaan oloon. Mua särkee normaalisti todella harvoin päätä ja yleensä se on menkkojen ensimmäisenä päivänä, joten tää on mystistä kun menkkojen pitäis alkaa vasta reilun viikon päästä!

Saatoin kyllä hakea eilen muutaman testin jo kaappiin odottamaan🫣

Anteeksi aamun omanapaisuus!

@Iltatähtikö mulla sama homma. Luin asiasta sen verran, kun lämpö putosi eilen ja illalla alkoi päönsärky joka kesti koko viime yön, nyt alkaa vähän helpottaa, että johtuu siitä estrogeenin nopeasta noususta, joka tulee juurikin siinä dpo7-10. Nyt itselläni lämpö nousi edellispäivän tasolle. En ole kovin innoissani, mitään tuntemuksia ei ole ollut. Mutta kovin ylpeä itsestäni että en ole vielä testannut 😅

@Moosee tuliko sulla ns. lämpödippi? Sä tiiät näistä enemmän, etkö ole mittailut enemmän näitä lämpöjä. Mä olen sellainen huvikseen mittailija, mut nyt parissa viime kierrossa kiinnittänyt huomiota tähän päänsärkyyn ja nyt yhdistänyt sen tohon lämpödippiin.

Oma napaa täältäkin. Mietin pitkään uskallanko ees kirjoittaa tätä viestiä, mut eilen illalla mun päälle vyöryi jotenkin monien asioiden ja huolien aalto. Tää mahdollinen lapsi on totta kai todella toivottu, mut mua jännittää ja pelottaa et miten kaikki menee. Paljon enemmän kuin silloin alle 30v kun sain isommat lapset. Miten me jaksetaan, miten meidän lapset reagoi? Ollaan tosi tiivis nelikko, miten tähän mahtuu joku uusi? Miten mun uran käy? Mitä jos lapsi onkin sairas tai muuten tosi vaativa? Mitä jos mä kuolen synnytykseen? Oon aiemmista raskauksista palautunut hyvin, ja pystynyt jatkamaan aktiivista ja urheilullista elämää, mitä jos nyt saan jonkun ison vaurion enkä enää pystykään? Mitä muut ajattelee, kun oon näin vanha? Tuntuu et oon jotenkin vääränlainen vs silloin nuorena, kun nää asiat kuului jotenkin luontevammin siihen elämänvaiheeseen.

Tähän vaikuttaa varmaan työstressi tai ehkä paremminkin urastressi, mun miehen uuden työn aloitus, ja monet muut asiat. Ja ehkä tää kaikki myös tapahtui aika nopeasti, kun vielä joulukuun alussa tyyliin ajateltiin et meidän perhe on todellakin valmis (tai no, mä oon salaa kyseenalaistanut tätä jo jonkun aikaa). Mut eilen illalla oli oikeasti vähän epätoivonen olo. Mä toivon ettette tuomitse mua, vaikka sanonkin näitä asioita ääneen 😭. Ja tuntuu samaan aikaan niin kiittämättömältä ees ajatella näin, kun ainakin nyt näyttää et raskauduttiin aika helposti.

Muuten täällä kaikki hyvin. Iltaa kohden turvotus lisääntyi, ja nukkumaanmennessä tuntui kuin olis nukkunut pienen mandariinin päällä 💗🍊

@Moosee tuliko sulla ns. lämpödippi? Sä tiiät näistä enemmän, etkö ole mittailut enemmän näitä lämpöjä. Mä olen sellainen huvikseen mittailija, mut nyt parissa viime kierrossa kiinnittänyt huomiota tähän päänsärkyyn ja nyt yhdistänyt sen tohon lämpödippiin.
Tuli! Siis dpo10 maissa suunnilleen. Tai no, mulla se kesti dpo6-11 laskusuuntaisena.

IMG_1366.png

@Moosee varmasti normaaleja huolenaiheita ❤️ Meillä lapset eivät lokakuussa ottaneet raskausuutista kovin lämpöisesti vastaan, mutta ajattelin, että heillä on 9kk aikaa sopeutua. Mulla samoja ajatuksia, tuosta, että jos lapsi olisikin kovin sairas. Olen saanut kaksi keskosta, molemmat nepsyjä ja suoraan sanottuna, heidän kanssa arki on ollut välillä todella raskasta, ainakin näin uusperheen näkökulmasta. Mutta ajattelen, että kyllä tästä selvitään ja mun motto onkin aina ollut, että kaikki järjestyy ❤️

Moosee: Siis niin tuttuja ajatuksia, ja uskon että normaaleja ja helpottaa kyllä alun jälkeen. Mäkin vasta valmistuin oppisopimuksella ja nyt keikkailen kahdessa erityöpaikassa, en tiedä olisiko helpompi jäädä mahdolliselle äitiyslomalle jos olisi vakituinen työ, mutta jos sitä vielä tässä iässä alan odottamaan saan kyllä nämä tunteet kuopata. Itseänikin jännittää miten varsinkin isot lapset tähän suhtautuisi, esikoinenhan on nyt sen ikäinen kun itse olin häntä odottaessa. Toisaalta ne on kyllä niin fiksuja nuoria että uskon että ymmärtäisivät ja olisivat onnellisia. 5v:hän nykyisin puhuu kokoajan että haluis pikkusisaruksen joten hänen suhteen ei ongelmaa.

Olin noin vuosi sitten raskaana ja se meni kesken tosi alussa, kerkesin siinä vaiheessa ja rypeä sellaisessa suossa näiden asioiden kanssa että nyt uskon että jos plussa tulee olen pääasiassa käynyt nuo tunteet jo silloin läpi. Kamalaa sanoa edes ääneen mutta olin niin syvällä että jopa abortti kävi mielessä. Kyllä tää ihmismieli/miehen mukaan naisen mieli on välillä niin sekavaa!

Kiitos kaikille sydämistä ja kommenteista <3. Nyt päivällä mieli on paljon optimistisempi, ja todella toivon että tää vauva saataisiin. Vitsi et ei vaan meinaa uskaltaa luottaa. Tuntuu erityisen tylsältä, kun mun eka oire on aina ollut mahan turvotus, ja se näkyy kyllä, kun oon aika hoikka. Mulla on pe yhdet juhlat ja joudun nyt ostamaan uuden mekon, koska tuo mun olemassa oleva on tosi tyköistuva. Mielessä vaan kummittelee, et jospa tää onkin turhaa kaikki. Ainoat oireet on oikeastaan menkkajomot ja tuo turvotus. Huomenna teen dpo17 testin vielä aamulla, jospa se olisi vahvistunut ja saisi taas hetkeksi mielenrauhaa.

Heh, huomasin just et mun mittavasta raskauskeijun tilauksesta (varmaan 10 raskaustestiä ja yli 20 ovistestiä) on jäljellä tuon yhden raskaustestin lisäksi vaan yksi ovulaatiotesti. Aika hyvin mitoitettu :D.

@Moosee Kuuluu varmasti ihmismieleen kyseenalaistaa kaikkia "valintoja" siinä kohtaa, kun jokin uusi suunta on toteutumassa. On se sitten työpaikan vaihto tai asunnon vaihto tai vaikka uusi vauva. ❤️ Hyvä, jos mieli on vähän tasoittunut. Eipä sitä oikein muuta voi kuin mennä päivä kerrallaan tilanteen mukaan. Toivottavasti viiva olisi vahvistunut tulevassa testissä. 🙏🌈

Mä luulen, että toi kyseenalaistaminen kuuluu asiaan. Muistan nuoruudesta, kun oli rajamailla hyppäämässä uuteen parisuhteeseen vakavammin, niin siinäkin hetkessä iski aina pieni pakokauhu. Tuli sellainen pelko, että jos nyt sitoutuu vakavammin, niin sitä ei ole todellakaan helppo peruuttaa. Siis vaikka on asia, jota toivoo, niin sen konkretisoituessa rupeekin yhtäkkiä kyseenalaistamaan aivan kaiken. 😂
Must nyt kannattaa luottaa, että se mikä tapahtuu, tapahtuu syystä, ja kannattaa nauttia, heittäytyä siihen, ja ottaa kaikki paras irti. 🥰

Muutokset ja hormonimyrskyt... Ihana ja kamala naisen elämä 🤦🏻‍♀️

Minä oon tänään ollut kuin peffaan ammuttu karhu... Kaikki on ärsyttänyt.. toki onneksi menkat nyt loppui sitten eilen.. 🙏🏻

Eiköhän tässä lähde mielialakin uuteen nousuun... 🤔

Mulla kait tulee 1-3 krt viikossa nykyään olo että jaksaako tätä yrittämistä enää.. ja sit taas välillä toisinpäin jne.. joten en uskalla ajatella mitä sitten jos saisin plussan pitkästä aikaa.. ja mitäs sitte jos pääsis varhaisultraan asti.. ja jos löytyisi syke... 😱 Varmaankin pyörtyisin... Ja sitte varmaankin iskisi pakokauhu että mitä tuli tehtyä 👀 että kohta olen vastuussa toisesta ihmisestä... Joo.. yli 6 vuotta tahkottu.. 😝 mutta oon sata varma että pakokauhu iskee jossain kohtaa.. 🙈 ehkä iän vuoksi.. ja sen että olisi esikoinen... Vaikka lähipiirissä onkin lapsia.. niin oma olisi aina eri asia.. 🙃

Että ymmärrän siinä mielessä hyvin nää @Moosee sun ajatukset ❤️

Kaikesta kannattaa puhua tai kirjoittaa, helpottaa omaa oloa ja selkeyttää ajatuksia 👌🏻

Mä tänään mietiskelin, että josko jo ensi kiertoon ottaisin terot tueksi. Mulla on yks kierto niitä jäljellä. Vai säästäisikö myöhemmälle vasta. 🤷‍♀️ tuntuuko sitten, että olen tuhlannut sen yhden oljenkorren, jos sen käytän jo nyt. Mitenkähän herkästi niitä kirjoitetaan lisää, kun on jo resepti olemassa. Varmaan se häätyy olla sen osalta yhteydessä sinne yksityiselle josta se alunperinkin määrättiin.. 🤔 toisaalta.. mulle lääkäri sanoi monta kertaa ultrakäynneillä, että olisin tullut raskaaksi ilman niitäkin. Mitä nyt en aivan ehkä sisäistänyt. Aivan kuin olisin turhaa niitä käyttänyt.

Ajattelin ensin tänään, että ompa oireetonta, mutta erinäisiä hormooneista johtuvia oireita on sittenkin; huuliherpes, hiivaa, huimausta ja vähän herkkis. Semmoista ovulaation jälkeistä etovaa oloa ei ole vielä, mutta se onkin tainnut tulla vähän myöhemmin. Muuten aika normaali olotila, eikä nuo oireet kerro mistään mitään. 😄

Muokattu viimeksi:
Takaisin