Oireet!

Muita atoopikoita täällä? Mulla tuntuu iho reagoivan herkemmin asioihin. Jo ennen raskaustestiä katsoin että punottaa herkemmin. 🧐 Nyt esim päänahkaa kutittaa (shampoo, pitkä pesuväli?) ja tutun villapaidan saumat myös ärsyttää ihoa.
Toinen atoopikko hei :) Mulla on alkanut iho kuivumaan nopeammin, ja viime viikonloppuna tuli vähän omituista ihottumaa reisille. Kortisoonivoiteita ei onneksi ole kielletty :)

Muita atoopikoita täällä? Mulla tuntuu iho reagoivan herkemmin asioihin. Jo ennen raskaustestiä katsoin että punottaa herkemmin. 🧐 Nyt esim päänahkaa kutittaa (shampoo, pitkä pesuväli?) ja tutun villapaidan saumat myös ärsyttää ihoa.
Minä olen joskus raskauden alussa vaihtanut dödön ja hammastahnan toisiin just tuon takia että iho ärtyy helpommin.

Mulla on nyt alkaneet oireet ihan kunnolla. Etova olo ja närästys on läsnä oikeastaan ihan koko ajan. Voi kunpa tämä olisi hyvä merkki. ❤️

Minulla myös atooppinen iho ja selkeästi on pahentunut nyt tämän viikon aikana. Rasvaa kuluu paljon...

4+5 ja tuntuu ettei näe mitään. Pari päivää jo ollut sellainen olo ettei jotenkin pysty tarkentamaan katsetta. Mies ja näytti jotain kännykältään ja minä olin kirjaimellisesti:
Tervetuloa kerhoon. Minä olen +40v eteenpäin tarvinnut lukulasit että näkisi jotain, onneksi kaupoista saa helposti. Mies on saman ikäinen suunnilleen mutta hänen näkönsä ei ole ihan niin nopsaan huonontunut, huomaa kyllä raskauksien ja imetyksen vaikutukset. Mutta sinä taidan vielä olla sen verran nuori että näkö voisi palautua... sitten joskus kun lopetat imetyksen. Ei ole nopea proggis tämä.

Tänään tuli uusi oire. Raahasin tuolla risukompostiin jotain rankaa, niin alkoi kevyesti sattumaan alavatsaan. Ihan tuttu juttu aikaisemmilta kerroilta, taisin lopettaa lumenkolaamisen joskus samasta syystä. Eli jo nyt saa vähän keventää ja hidastaa pihalla puuhastelua.

Tänään tuli uusi oire. Raahasin tuolla risukompostiin jotain rankaa, niin alkoi kevyesti sattumaan alavatsaan. Ihan tuttu juttu aikaisemmilta kerroilta, taisin lopettaa lumenkolaamisen joskus samasta syystä. Eli jo nyt saa vähän keventää ja hidastaa pihalla puuhastelua.
Mulla välillä samaa. Eilen oli aika kivutonta, mutta tänään ku olisi salipäivä niin kramppailee. Ja vielä toispuoleisesti, mutta ilmeisesti voi olla ihan normaalia

Tänään kun dpo10 oon plussannut niin ajattelin että ei mulla oo mitään oireita. No sitten kun aloin miettimään tarkemmin, maha todella turvonnut ja jatkuva nälkä, voisin syödä vähän jotain kokoajan. Lisäksi iltapäivällä jäätävä väsymyspiikki. Odottelen vielä viime alkuraskaudesta tuttua hengästymistä.

Mulla välillä samaa. Eilen oli aika kivutonta, mutta tänään ku olisi salipäivä niin kramppailee. Ja vielä toispuoleisesti, mutta ilmeisesti voi olla ihan normaalia
Ihan normaalia, vaaratonta, mutta muistutus että hidastaa voisi. Aktiivisuus on kuitenkin aina hyvästä, kevyemmällä temmolla vaan ja tottumuksen mukaan. Esikoista odottaessani kävin jopa juoksulenkillä kun olin sellaiseen tottunut.

Tänään 5+6 ja nyt pari päivää sitten alkoi sellainen tietoisuus tuosta omasta mahasta. Mullahan siis turvottaa ihan kunnolla tuota alamahaa, mutta sen lisäksi tunnen kohdun jotenkin kokoajan. Samaa oli kuopuksesta, sellaisia erilaisia tuntemuksia ja venymisiä. 😄 Muuten ei vieläkään tietäisi olevansa raskaana.

Viime päivinä / öinä on ollut enemmälti alavatsatuntemuksia ja melko jatkuvaakin jomotusta ajoittain. Ja tuo aamuöinen heräily jonka jälkeen saa vain sellaista koiranunta nukutuksi, ei oo kyl yhtään kivaa. Tänä aamuna heräsin pissahädän lisäksi myös kuvotukseen 😮‍💨🫩 Pitänee alkaa jemmaamaan vissyä yöpöydälle niin saa oloja korjatuksi, pelkkä vesi ei oikein auta.

Täälläkin oli aamulla huono olo, ja pari tuntia aamupalan jälkeen (töissä) oli ihan semmoinen olo että oksentaa ihan just. 🤢 Onneksi meni skyrrillä ja pääsiäispullilla ohi.

Mä olin niin onnellinen eilen illalla kun mulla olo etova olo 😅❤️ kadun varmaan parin viikon päästä, mutta nyt se jotenkin konkretisoi tilannetta kummasti!
Muuten tää on alkanut niiiiiiin oireettomasti. Siis ei yhtään muuta kuin turvotusta.

Mä oon tosi väsynyt ja kiukkuinen. Repäisykivut on valtavia, kun lähtee liikkeelle liian nopeasti. Tissejä on myös kolottanut yksittäisiä kertoja. Mutta juurikaan en tunnista raskausoireita muuten. Tosin esikoisestakin mulla oireita taisi alkaa tulla vasta 5+4.

Takaisin