Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon nyt miettinyt, miksi mulla vaikuttaa olevan joka toinen kierto erilaiset oireet; tissit on taas arat, viime kierrossa ei ollut yhtään. Tässä saattaa olla nyt joku kuvio.

Mullehan kävi myös niin, että julkisella puolella (kun sinne viimein pääsin) ottauduttiin nyt tähän yrityksen tuloksettomuuteen sen verran, että kaikki verikokeet ja muut testit tehdään ja myös lähete lisääntymislääketieteen puolelle. Se tulee todennäköisesti hylkynä takaisin iän vuoksi, mutta onpahan edes kokeiltu, ja toisaalta testit on valmiina sitten yksityiselle jos siellä jatketaan toimenpiteitä. Erittäin absurdin ja monivaiheisen (mutta hyvän) lääkärikäynnin yhteydessä ex tempore myös ultrattiin (kun sanoin että on ovulaatio ihan hilkulla), ja sen perusteella kaikki vaikutti olevan ihan normaalisti ja niin kuin pitää. Tietenkään vaikka munanjohtimien aukiolosta ei voi sen perusteella sanoa mitään.

Huomenna tulee olemaan mun tän kierron jännittävin päivä. Kuukautisten ekat merkit tiputteluvuotona tulee mulla dpo7 ja kp24. Sit aamusta saan viimein puhelun lapsettomuus hoidoista ja toivotaan että se menisi hyvin...

Mulla olisi kyllä kaikki muut edellytykset kunnossa päästä hoitoihin, paitsi mulla oli kemiallinen helmikuussa. Toivottavasti se ei aiheuta nyt sitä että mulle kieltäydytään tekemästä yhtikäs mitään.

Paino normaali, oon kohtuu kovakuntoinen, ei alkoholia, ei nikotiinia, yks kuppi kahvia päivässä, ei "liian montaa" lasta... Menee kyllä lopullisesti usko Suomen terveydenhuoltoon jos mulle todetaan tässäkin vaiheessa että mua ei kannata edes tutkia.

En muista oliko se tämä ketju vai joku muu, jossa joku oli jo ehtinyt varata vaellusreissua ja sitten olikin raskautunut. Olisi kiva kuulla kokemuksia, jos täällä on muitakin raskaana vaellukselle lähteneitä.

Meillä on ollut puolison kanssa tapana tehdä kesäisin pidempi vaellusreissu muualla kuin suomessa. Huomaan kuitenkin (jälleen kerran) miettiväni, että jos nyt mahdutaan seuraavaan hoitoon mukaan ja siitä vielä alkaisi raskauskin, niin olisin tuon vaellusreissua aikana noin kolmannella kuulla. Raskaus ei olisi pitkällä, mutta mietityttää uskaltaisinko silti lähteä. Yhden keskenmenon kokeneena jäi pelko, ja silloinkin oli juuri ulkomaanreissua, joten podin sitten siellä keskenmenoani.

Huomenna tulee olemaan mun tän kierron jännittävin päivä. Kuukautisten ekat merkit tiputteluvuotona tulee mulla dpo7 ja kp24. Sit aamusta saan viimein puhelun lapsettomuus hoidoista ja toivotaan että se menisi hyvin...

Mulla olisi kyllä kaikki muut edellytykset kunnossa päästä hoitoihin, paitsi mulla oli kemiallinen helmikuussa. Toivottavasti se ei aiheuta nyt sitä että mulle kieltäydytään tekemästä yhtikäs mitään.

Paino normaali, oon kohtuu kovakuntoinen, ei alkoholia, ei nikotiinia, yks kuppi kahvia päivässä, ei "liian montaa" lasta... Menee kyllä lopullisesti usko Suomen terveydenhuoltoon jos mulle todetaan tässäkin vaiheessa että mua ei kannata edes tutkia.
Oi vitsi toivottavasti pääsisitte hoitoihin🙏🏻❤️

Mun mielestä nuo syyt olla hoitamatta, on jtn niin typerää. Oon alkanu miettiin sitäki vaihtoehtoo, miksei meille päin oo kuulunu MITÄÄN lapsettomuusklinikalta. Että kun kerrottiin ihan rehellisesti miehen aijemmasta päihdehistoriasta, joka on ollu värikäs. Hän siis lopettanu nyt ihan kaiken ja lopetti mun kanssa tupakoinninki seinään, ku saatiin tieto, et voitas päästä hoitoihin. Ehtona oli vähintään 3kk tupakoimatta ennenku päästäis ja nyt ollaan oltu jo puolvuotta savuttomia eikä mitään vieläkään. Mut jos syy on miehen entinen päihdetausta niin mun mielestähän se on just erittäin hyvä syy tutkia, että onko ne tehny loputtomasti tuhoa. Helpottais niin paljon molempien itse syytöksiä miksei vieläkään. Hän syyttää itteeään ja sitä että on koskaa tuolle tielle ajautunu. Hän rupes jopa yhdes vaihees puhumaan erostaki kun ties miten tärkee oma lapsi mulle on. Pitkän taivuttelun ja keskustelujen jälkeen sain hänet lähtemään tähän niin nyt sit toisessa päässä asiat junnaa🫠

Vaikka mieshän ei käytännössä voi olla täysin hedelmätön (onko toi ees oikee sana), ellei nyt sit oo jotain asiaan vaikuttavaa sairautta tms. Koska miehen siittiöt uusiutuu 3kk sykleissä. Tai näin meille ainakin kerto seksuaaliterapeutti haastattelun yhteydes. Ja sano että tupakoinnin lopettamisesta 3kk päästä pitäis tulla vastaus tampereelta, et miehen siittiöt pitäis olla uusiutunu siihen mennes. Noh nyt siitä on puolvuotta ja mitään ei oo kuulunu🥹

Tietysti koko ajan toivoo sitä ihmettä että sinne asti ei tarvis lähtee🙏🏻

Omanapailen nyt vaan törkeesti, mutta

Siis voitteko kuvitella, että mun menkat ei ole vieläkään alkaneet?!?!!! Tai sitten ne oli vielä tavallistakin niukemmat (tähän en tosin usko, koska mitään kunnon vuotoa ei ole tullut missään vaiheessa). Lauantaina tosiaan aika reiluakin tiputtelua, mutta sen jälkeen loppui kuin seinään. Lämmöt vähän koholla verrattuna normaaliin, mutta oli tänään pudonneet lähelle FF:n luteal linea. Toivottavasti alkais nyt tänään tai huomenna, niin päästäis uuteen kiertoon.

Ei tullut mieleenkään, että kävisi näin, kun lauantaina kirjoitin innoissani uuden kierron alusta. Näköjään mun kohdunsuu sulkeutui sen innon myötä toistaiseksi – ja opinpa taas, että menkkojen kanssa voi käydä näinkin.

Jännä, kun elokuusta asti toivonu joka kierto, että menkat ei alkais, ja ollut pettynyt aina, kun ne on alkanu. Nyt sit ku sais alkaa, ni ei näy eikä kuulu.

Ja ei ole mahdollista, että olisin raskaana. 😶‍🌫️

Mä en muista milloin näin kivuliaat kuukautiset ois ollut viimeksi, koska panadolikaan ei auta. Kunhan ei nyt viikkoa taas kestäisi, kuten viimeksi lugesteronien lopetuksen jälkeen. Toki nyt vuoto alkoi oikein kunnolla vähän yli vuorokauden jälkeen niiden lopetuksesta.

En heittänyt niitä ilmaisjuttuja pois, mutta pakkasin sekalaisen tavaran laatikkoon joka menee varastoon, koska en usko että niille käyttöä koskaan tulee. Tai no ehkä kun yritys loppunut niin tutit voin antaa meidän kissalle leluiksi. 🙄

Päivittelen nyt kans omanapaa tähän väliin.

Tältä näyttää tämän aamun testi, näenkö ihan harhoja, onko tuo viivapaikka, joku muu painauma vai täh?😳

IMG_4408.jpeg

IMG_4420.jpeg

IMG_4421.jpeg

IMG_4422.jpeg

Onko huolestuttavaa, että tein noin 1.5-2h tuon testin tekemisestä, apteekin ultra testin ja omaan silmään se oli tyylipuhdas nega😭 voiko johtua siitä et join lasin vettä ja kupin kahvia et olis liian laimeeta tai jtn🥹

@Toiveikas odottelija kyllä siinä jotain minunkin silmään näkyy, mutta hankala sanoa onko viivanpaikka vai haamulainen 🤔 omaan silmään ei ehkä kuitenkaan väriä tässä vaiheessa näy.
Silmällä sieltä kyllä erottaa väriäki ja yleensä nää viivanpaikat ei mulla oo jääny enää näkyviin kuivumisen jälkeen, mut edelleen kuivumisen jälkeen on viiva silmällä erotettavissa. Mutta nyt iski ahdistus kun apteekin oma anto vaan tyylipuhtaan negan, että onko toi nyt vaa joku viallinen testi🙄

Kun eilen ensimmäinen testi näytti tältä:

IMG_4429.jpeg

Että onko nää nyt sit kaikki jtn viallisia ja näyttää mitä sattuu😞

Ihan törkeää omanapaa tässä kun on pieni tauko ja ajatukset vetää nyt just kunnon jospajospajospa ehkä. Tänään oon siis ollut heräämisestä saakka ihan superväsynyt hyvistä yöunista huolimatta. Töissä portaiden nousu tuntu jaloissa tooosi raskaalle. Nousen samat portaat monta kertaa päivässä eli ihan tuttu juttu kulkee niitä et ei pitäs olla rankkaa. Ja siis tosiaan _väsyttää_. Ja päätä särkee.
Niin tietty nyt aattelen et ihan varmasti hcg:sta johtuvia oireita, et jos se kiinnittyminen oli silloin su-ma yönä.
Mut sit voi olla kyllä ihan vaan pms. Ainahan voi olla vaan pms. Vaikka väittäisin et ihan tällästä ei miulla oo tapana olla. Ja nivusissakin tuntuu sitä vieläkin sellasta hassua juimimista. Alavatsaa jomottelee kanssa.
Tänään meen ostaa raskaustestejä, teen herkän huomenaamulla koska en malta oottaa. Ja sit varmaa teen joka toinen päivä, oli haamua tai ei.
On tää kyl taas yhtä pyöritystä 😂

// Dpo9-10, kp23. Odottaisin vuotojen alkavan la-ma.

@Toiveikas odottelija mun silmään näyttää viivanpaikalta, mutta vois olla kyl viallinenki ku siinä yläreunassa näkyy jotain tummaa väriä. Mikä dpo sulla olikaan? Ja siihen teiän hoitoihin pääsyyn liittyen, kannattaa varmaan ite soitella perään, koska ihmisiähän sielläkin on töissä ja ootte voinu unohtua vahingossa.

Omanapailua: menkkajomottelut alko eilen illalla. Sopis kiinnittymiskivuksi ajoituksen puolesta, mutta yhtä hyvin myös pms oireeks. 🙃 piinaviikot on kyllä osuva nimi. 😆

Noista hoidoista, meillä mies ei niihin halua kuten mainitsin viikonloppuna, jäin vain miettimään eikö usko että niistäkään mitään hyötyä?? Mutta meinasin silti yrittää onneani päästäänkö edes lisätutkimuksiin jotta tiedetään kannattaako edes yrittää ilman hoitoja, kun muutetaan pois keusoten alueelta. Vaikka samassa paikkaahan ne tutkimukset varmaan tehdään kun muutetaan Vantaalle eli husin alueella kaipa tutkittaisiin jos tutkittaisiin. 😵‍💫 Ajattelin tässä vaiheessa jo alkaa huijaamaan terveydenhuoltoa jollain tapaa, koska paskaa vaan ladonneet meidän niskaan niin miksi munkaan pitäisi olla rehellinen heille? 😂 En vaan ole varma mitä keksin josta oikeasti hyötyä...

Tajusin myös että mun allekirjoitus "keskenmenoja ja kemiallisia" kuulostaa ihan kuin jonkun umpisurkean bändin nimeltä. "Ja seuraavaksi lavalle nousee! Keskenmenoja ja kemiallisia!".... 🤣

@Kali munkaan mies ei halua hoitoihin, tosin tämä oli tiedossa jo heti alusta alkaen. Hänellä syyt on uskonnollisia eli Jumala joko antaa meille lapsen tai ei. 🤷‍♀️ Toki kun nyt muutatte, ni voithan ihan pokkana väittää että vaikka toi viimeisin kemiallinen kesti 6+1 viikolle asti. Kun ei niitä tutkita, niin eihän ne voi muuta ku luottaa sun sanaan. 🤔

@Kali munkaan mies ei halua hoitoihin, tosin tämä oli tiedossa jo heti alusta alkaen. Hänellä syyt on uskonnollisia eli Jumala joko antaa meille lapsen tai ei. 🤷‍♀️ Toki kun nyt muutatte, ni voithan ihan pokkana väittää että vaikka toi viimeisin kemiallinen kesti 6+1 viikolle asti. Kun ei niitä tutkita, niin eihän ne voi muuta ku luottaa sun sanaan. 🤔
Omalla kohdalla ihmettelen vaan, kun vielä joulukuussa yritin saada lähetettä tutkimuksiin ja sitä kautta mahdollisiin hoitoihin kun vuosi tuli yritystä joulukuun lopulla täyteen ja silloin mies vielä oli mukana että joo jos tarve vaatii mennään lapsettomuushoitoihin. 😕 Nyt kun otin asiaa uudestaan puheeksi oli sitä mieltä että ei, ja samalla sanoi ettei varmaan yritystäkään kannata enään montaa kuukautta jatkaa.

Mutta tuo voisi toisaalta toimia?? 🤔

@Toiveikas odottelija Ovatko nämä sun tekemät testit ihan perus rfsu:n testejä? Ootko kokeillut herkempiä tehdä vielä?

Muoks. Pelkkä tägäys karkasi ilman tekstiä 😂
Nää liuskat on se rfsun 25mlU testi, tein noin 1.5-2h pidätyksellä sen apteekin ultran, mutta se oli ihan puhtaasti nega🙄 ja niitä pahamaineisia muovitikku testejä rfsulta oon tehny. Niihin on jtn hailuranlailuraa tullu jo ekan kerran dpo 6-7, mut kadonnu sit kuivumisen yhteydes täysin. Tuohon nyt tuo jäi komeilemaan ihan kuivumisenki jälkeen. Mutta mene ja tiedä sitte oliko vaan taas yks keskisormi tänne päin.

Sen oon päättäny, et ennemmin en näistä innostu, enkä miehelle puhu mitään ennenku siinä testissä on kaks saman väristä viivaa. Ja se kiljuu mulle, että raskaana ollaan😂 viimmesin kemiallinen otti hänellä tosi koville, vaikka testiin saatiin tosi hyvät ja näkyvät viivat. Jotka sit tosin katoski jo parin päivän päästä, niin en halua nähä enää sitä pettymystä🥺 se tuntu ihan älyttömän pahalle, ku toinen oli jo niin hirmusen innoissaan ja alko kertoa mitä kaikkee hän tekis pienen kans ku kasvaa isommaks😭💔

@Toiveikas odottelija mun silmään näyttää viivanpaikalta, mutta vois olla kyl viallinenki ku siinä yläreunassa näkyy jotain tummaa väriä. Mikä dpo sulla olikaan? Ja siihen teiän hoitoihin pääsyyn liittyen, kannattaa varmaan ite soitella perään, koska ihmisiähän sielläkin on töissä ja ootte voinu unohtua vahingossa.

Omanapailua: menkkajomottelut alko eilen illalla. Sopis kiinnittymiskivuksi ajoituksen puolesta, mutta yhtä hyvin myös pms oireeks. 🙃 piinaviikot on kyllä osuva nimi. 😆
Joo se tumma väri on tussia kun yritin ystävälle näyttää missä kohtaa ja pökkäsin sit tuohon testin reunaan😂😂🤦🏻‍♀️ mulla nyt dpo 11, kp 31 ja kuukautiset pitäis alkaa ylihuomenna.

Joo kyll mä mietin, et jos ei nyt oo tärpänny (vähän alan epäileen, et ei oo vaikka alkuun olin 120% varma että nyt) niin soittelen varmaan perään ja kyselen tilannetta.

Ihan varmuudeksi, mikäli joku täällä ei ole tietoinen, mutta olisi kiinnostunut, niin oman progesteroni arvon voi käydä mittauttamassa ilman lääkärin lähetettä. Puhdilta (Puhti) saa ostettua tuon mittauksen. Sivustolla näyttäisi tällä hetkellä olevan jotain huoltotöitä, mutta testin hinta oli vajaa 100 €. Hyvä ajankohta mittaa arvo taisi olla 6-8 pv ovisplussan jälkeen.
Oon katsellut tuota testiä Puhdin sivuilta. Siellä kuitenkin varoitellaan, että tutkimukseen liittyy huomattava virhetulkinnan mahdollisuus ilman oikeaa ajoitusta. Niinpä en ole uskaltanut varata aikaa ilman ohjausta terveydenhuollon ammattilaiselta. 🙈

Omalla kohdalla ihmettelen vaan, kun vielä joulukuussa yritin saada lähetettä tutkimuksiin ja sitä kautta mahdollisiin hoitoihin kun vuosi tuli yritystä joulukuun lopulla täyteen ja silloin mies vielä oli mukana että joo jos tarve vaatii mennään lapsettomuushoitoihin. 😕 Nyt kun otin asiaa uudestaan puheeksi oli sitä mieltä että ei, ja samalla sanoi ettei varmaan yritystäkään kannata enään montaa kuukautta jatkaa.

Mutta tuo voisi toisaalta toimia?? 🤔
No toi on kyllä ärsyttävää, ku muuttaa mielensä eikä yhtään kerro miksi. Toivottavasti muutto tekee teille molemille hyvää❤️

Ihan törkeää omanapaa tässä kun on pieni tauko ja ajatukset vetää nyt just kunnon jospajospajospa ehkä. Tänään oon siis ollut heräämisestä saakka ihan superväsynyt hyvistä yöunista huolimatta. Töissä portaiden nousu tuntu jaloissa tooosi raskaalle. Nousen samat portaat monta kertaa päivässä eli ihan tuttu juttu kulkee niitä et ei pitäs olla rankkaa. Ja siis tosiaan _väsyttää_. Ja päätä särkee.
Niin tietty nyt aattelen et ihan varmasti hcg:sta johtuvia oireita, et jos se kiinnittyminen oli silloin su-ma yönä.
Mut sit voi olla kyllä ihan vaan pms. Ainahan voi olla vaan pms. Vaikka väittäisin et ihan tällästä ei miulla oo tapana olla. Ja nivusissakin tuntuu sitä vieläkin sellasta hassua juimimista. Alavatsaa jomottelee kanssa.
Tänään meen ostaa raskaustestejä, teen herkän huomenaamulla koska en malta oottaa. Ja sit varmaa teen joka toinen päivä, oli haamua tai ei.
On tää kyl taas yhtä pyöritystä 😂

// Dpo9-10, kp23. Odottaisin vuotojen alkavan la-ma.
Heii tällä kans samoja oireita. Ei oo kyllä ikinä ottanu niin lujaa kunnon päälle kiivetä noita portaita ku tänään. Piti ihan puuskuttaa eteises ku pääsin sisälle😆 oon ollu kans todella väsyny heti heräämisestä ihan iltaan, 9-10h yöunien jälkeen jotka oon nukkunu tosi hyvin. Ja semmosta ärsyttävää hormoni päänsärkyä ollu tänään.

Edelleen elättelen jtn pientä toivon kipinää et no mut jos nyt kuitenki olisin🥹🥹

Tosin kävin kattelemassa tuolta artikkelista ”miltä näyttää positiivinen raskaustesti? -tältä!” Että ei sielä nyt ihan kaikki ookkaan saanu kiljuvia positiivisia dpo 10. Kun eilen niin harmittelin et tuntuu et kaikki saa jo dpo 10 kirkkaat viivat😅 yhtään en hätänen oo tai mitään. Mutta seuraavan tikun kans ajattelin odotella sinne torstaihin tai perjantaihin. Jos vuoto ei ala!🙏🏻🤗

Oon katsellut tuota testiä Puhdin sivuilta. Siellä kuitenkin varoitellaan, että tutkimukseen liittyy huomattava virhetulkinnan mahdollisuus ilman oikeaa ajoitusta. Niinpä en ole uskaltanut varata aikaa ilman ohjausta terveydenhuollon ammattilaiselta. 🙈
Mä oon ehkä menossa huomenna mm. siihen, omakanta ei nyt suostunut yhteistyöhön että olisin saanut varmistettua.

Edit: ei ollut progesteroni, oli joku muu kiertoliitännäinen. Poistan ettei sotke

Se ajoitus ja ohjaus lääkäriltä oli se että "mielellään 21:ä kiertopäivänä", mutta toki se sanottiin sen jälkeen kun mut oli jo ultrattu, ovis havaittu ja mun kierto on oppikirja-28 muutenkin. Mutta jos ovis on tiedossa ja pystyy ajoittamaan oikein, niin ei se ohjaus siihen ehkä ihan hirveästi tuo lisäarvoa. Ehkä varoitus on tarpeen lähinnä siksi, jos joku ei yhtään vilkaisisi kierron vaihetta.

Muokattu viimeksi:
Takaisin