Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Toiveikas odottelija kyllä siellä joku kurkkii! Tai meillä kaikilla on viivalasit sit :rolling:

Ja olen pahoillani siitä että oot noin nuorena joutunut tuollaista kokemaan❤️ itsellekin tehty väärin intiimiasioissa 15-vuotiaana (en nyt lähde avaamaan) ja kyllä se vaikutti pitkään ennenkuin nykyisessä suhteessa pääsin yli ja pystyin suhtautumaan ”normaalisti”

@Toiveikas odottelija kyllä siellä joku kurkkii! Tai meillä kaikilla on viivalasit sit :rolling:

Ja olen pahoillani siitä että oot noin nuorena joutunut tuollaista kokemaan❤️ itsellekin tehty väärin intiimiasioissa 15-vuotiaana (en nyt lähde avaamaan) ja kyllä se vaikutti pitkään ennenkuin nykyisessä suhteessa pääsin yli ja pystyin suhtautumaan ”normaalisti”
Ihanaa, että muutki näkee sielä jtn kummitusta pyörimäs🙌🏼❤️Mä jo ajattelin että nytkö lähti järki lopunki😂

Ja joo ei oo ollu koskaa oikeen helppo taival oma naiseus ja keho. Oon paljo hakenu just hyväksyntää kehollani nuoresta asti (neitsyys meni jo 13vuotiaana). Ja 2vuotta sit tapahtu se pahin, josta syytteet hylättiin, vaikka mulla oli todistaja ja kaikki lääkärin lausunnot yms. Vaikka eipä sekään ensimmäinen kerta ollu, mut eka kerta ku uskalsin kertoa siitä jollekki. Mutta ei siitä sen enempää.

Tuo tapaus on siinäkin mielessä jääny mietityttämään, että onko mun kehossa edelleen joku trauma reaktio tms. Joka pitää esim. stressi tasoja ihan pilvis ja jonka takia raskaudet päättyny varhain. Vaikka siis terapiassa kävin tapahtuman jälkeen 1.5vuotta. Mutta mietimpä vaan.

Ensimmäinen kerta ku se pahin tapahtu oli just tää narsisti, vei multa ehkäsyn, ei suostunu kumiin (koska oli pakko saada muksu) ja ku ilmotin että täältä ei enää irtoa otti hän oikeuden omiin käsiinsä. Mutta sillon en uskaltanu puhua, koska seurusteltiin ja ajattelin et se saa tehdä niin.

Ehkä tämä on nyt meidän aika🙏🏻❤️

@Toiveikas odottelija

//Muoks. Karkas
Siis piti sanomani että onnea haamusta, toivottavasti vahvistuu.
Kaikki turvahalit ja lämmöt vaikeiden kokemusten johdosta 🫂

Täällä ollut paljon keskustelua, oon lueskellut, jälleen ihana huomata miten hyvin toisia kuunnellaan ja reagoidaan. En osaa pinnalla oleviin aiheisiin sanoa mitään mitä joku ei olisi jo sanonut.

ON: Tänään iski joku alakulo ja masennus. Dpo5-6, kp19, itkuinen ja itsekriittinen olo ihan yleisesti ja sit tähän raskausyritykseen liittyen sellainen olo et miksi minä nyt yhtäkkiä muka voisin sen onnen saada.
Lisäks särkenyt sillee vähän (ei tarvi lääkettä mut tuntuu koko ajan) päätä nyt 4 päivää, todennäköisesti koska vähentänyt kahvin määrän yhteen alle 2dl kuppiin per päivä niin keho totuttelee uuteen kofeiinin määrään.
Mutta joo. En ihan oo täysin heittänyt toivoa hukkaan, mut ehkä tää tunne että ei se tärpännyt nytkään on sitä jotain vaistoa omasta kehosta että sen kun tietää niin sen tietää. Ja sit kans pelkään et jos oon näi negatiivinen ni pilaan vaan sillä kaiken. Tuntuu että pitäs manifestoida ja olla toiveikas ja varma ja kaikkee 😮‍💨

Muokattu viimeksi:
Kiitos avoimesta keskustelusta ja lämmin halaus kaikille hankalia ajatuksia, muistoja ja keloja pyöritteleville ❤️🫂

Törkeää omanapailua: täällä kp 13. Flo ennusti ovulaatiota eiliselle kp 12, mutta testit ei tummu riittävästi. Eilen illalla oli jo tummahko, mutta ei kuitenkaan posi (aiemmissa kierroissa oon onnistunut nappaamaan ”leffaviivat”), äskön aikalailla samanalainen. Onko ollut sitten yön aikana nopea huippu vaiko vasta tulossa 🤷‍♀️ Limat loistaa poissaolollaan, mutta mulla myös aiemminkin limat ”näyttäytyneet” vasta ovisplussan jälkeen. Oviskipuja on kuitenkin eilisillasta asti ollut ja myös pahoinvointia 😳 mikä mulle ei kyllä tyypillistä oviksen aikaan… Talletteluja kp 10 & 11 ja hope so 🤞 vielä tänään. En kyllä ala jos nää geleet, inositoli ja ubikinoni jotenki esti oviksen 🫣 Luin et jollakin ois ovis viivästynyt/kierto pidentynyt näillä, en tiiä? Täytyy jatkaa gelee-vauvan manifestointia 🤴

@Venkula mulla geleet ekassa kierrossa (viime kierto) voimisti ovisoireita tosi paljon ja ei ainakaan estäneet ovulaatiota. Kivut säteili alaselkään, lantioon ja reisiin. Se oli mulle uusi kokemus, koska mulla ei oo tosiaan ollut koskaan sen kummempia menkka- eikä oviskipuja. Joskus vähän kolmenkympin molemmilla puolilla oli pahoja oviskipuja, mutta nekin on nyt laantuneet. Tässä kierrossa ei ollut enää yhtä kovat kivut, joten oon just miettiny, että pitäisköhän nostaa annostusta itelle. Syön siis yhden päivässä ja lisäksi ubiknoini yks päivässä. Inositolia en oo ottanut.

Toivotaan, että sulla olis viel tulossa ovis ja ehtisitte tallettaa tänään. Ja jos ette, niin siinä tapauksessa varmaan parempi toivoa, että ovis olisi jo ollut. 😅

Mä oon vääntäny koko päivän tota gradua ku isompaakin pökälettä, joten oon käynyt lähinnä lueskelemassa ja reagoimassa. Syvissä vesissä käyty ja moni kertonut vaikeista kokemuksistaan. <3 Virtuaaliset halaukset kaikille. <3

Joo. Mulla oli bmi just alle 35 kun saatiin lähete. Ensikäynnille oli noussut juuri yli, josta tuli sanomista. Saatiin aukkariin lähete vasta, kun bmi oli alle 35. Sen jälkeen painon on pitäbyt olla laskusuuntainen. Se on nyt pysynytkin laskussa. Ainakin helmikuuhun asti, jolloin tehtiin vika inssi ja nega tästä. Lähti cycloista kunnon herkkukierre päälle. Nyt oon katkaisemassa sitä vihdoin ja saanutkin vähennettyä takaisin entiselle tasolle. Puntarilla en kyllä ole uskaltanut sen jälkeen käydä. Oon ollut täällä tosi hiljaksiin, koska ahdistaa koko tilanne tällä hetkellä niin paljon. Ollaan nyt ivf-jonossa ja painon pitäisi laskea suunnittelukäynnille vielä lisää. Tai meille ainakin sanottiin, ettö näohin kovempiin hoitoihin voidaan vaatia vielä matalampaa bmi:ä. No, vielä ei ole aikaa tullut ja tuskin ennen kesää tuleekaan.

Ensinnäkin sanon nyt heti alkuun, että ymmärrän ettei voi toisen toiveikkuutta poistaa vain sanomalla jotain esim että ei me ikinä tulla tässä onnistumaan. Puhun siis siitä kun niiin tekisi miehelle sanoa noin. 😵‍💫 Ollaan 15 kuukautta oltu siis ilman ehkäisyä ja toki oon ne muutamat kerrat ja hetket raskaanakin ollut. Ja aina saanut plussasta merkkejä ennen dpo13sta. En siis ymmärrä miten mies voi vieläkin elätellä toivoa?? Mä tarkoitan nyt lähinnä tätä kiertoa. Mutta pätee myös meidän koko esikoisen yrittämiseen yleisellä tasolla.

Yritin vähän selittää hänelle että kyllä juu myöhempäänkin voi saada positiivisen testin kuin dpo13 kun kerroin että on nega tänäänkin, mutta ne on niitä jotka ei testaa kuin vasta myöhään tai ei joka päivä testaa että on monta päivää väliä. Lopetin sen selityksen ennen kuin sain hänet ärsyyntymään ja riidan aikaiseksi. 🙄

Kysyn ihan uteliaisuutta te keillä lapsia jo entuudestaan, onko kukaan testannut dpo13 negatiivista ja myöhemmin muuttunut enään plussaksi ja raskaus kestänyt loppuun asti?? Mun vain jotenkin vaikea uskoa että olisi mahdollista...

Vielä koe-eläinpuistosta iltapäivää, kyllä tämä tilanne oli musta selkeä jo aamupissalla, mutta näköjään iltapäivän puolella ei tarvitse enää yhtään miettiä, että onko ne nyt ihan varmasti tasavahvat.

Kohta siis virvotaan, muna on teemassa läsnä kyllä myös.

Liitteet

• 20260327_172656.jpg
    20260327_172656.jpg
    2.4 MB · Katsottu: 41
Muokattu viimeksi:
Ensinnäkin sanon nyt heti alkuun, että ymmärrän ettei voi toisen toiveikkuutta poistaa vain sanomalla jotain esim että ei me ikinä tulla tässä onnistumaan. Puhun siis siitä kun niiin tekisi miehelle sanoa noin. 😵‍💫 Ollaan 15 kuukautta oltu siis ilman ehkäisyä ja toki oon ne muutamat kerrat ja hetket raskaanakin ollut. Ja aina saanut plussasta merkkejä ennen dpo13sta. En siis ymmärrä miten mies voi vieläkin elätellä toivoa?? Mä tarkoitan nyt lähinnä tätä kiertoa. Mutta pätee myös meidän koko esikoisen yrittämiseen yleisellä tasolla.

Yritin vähän selittää hänelle että kyllä juu myöhempäänkin voi saada positiivisen testin kuin dpo13 kun kerroin että on nega tänäänkin, mutta ne on niitä jotka ei testaa kuin vasta myöhään tai ei joka päivä testaa että on monta päivää väliä. Lopetin sen selityksen ennen kuin sain hänet ärsyyntymään ja riidan aikaiseksi. 🙄

Kysyn ihan uteliaisuutta te keillä lapsia jo entuudestaan, onko kukaan testannut dpo13 negatiivista ja myöhemmin muuttunut enään plussaksi ja raskaus kestänyt loppuun asti?? Mun vain jotenkin vaikea uskoa että olisi mahdollista...
Ei ole lapsia, mutta alkionsiirrosta testipäivä on laitettu dpo16 (jos leikitään että punktio vastaa ovulaatiota).

@Kali mä en ole mistään omista raskauksistani saanut plussaa vasta dpo13. Itsekin herätellyt näissä negakierroissa toiveita myöhäsistä plussista, mutta eivät ole toteutuneet.

@Nukkelapsi huh huh mikä meno! Kuulostaa ihan uhkailulta tai kiristykseltä ja varsinkin hirveältä kyttäykseltä. Ihan vihaksi pistää teidän puolesta!!! Toivottavasti saisitte pian pysyvän plussan ja nyytin syliin, niin pääsisitte tuosta syynäämisestä. <3

Juu lähinnä miehelle haluaisin selittää että ei ole enään toivoa.. Mulla toivo kuollut ja kuopattu jo eilen. 😂
Voihan se olla, että miehelläkin on sellasta epätoivoista järjenvastaista toivoa? Mulla viime kierrossa ku menin testaamaan herkällä negan tuli heti sellasii suoja-ajatuksia et ”oon varmaan erehtyny dpo:sta, testi ei oo kovin luotettava, jne jne”.

ON: dpo2, mieliala laskenut tiistain toiveikkaasta ihan pohjamutiin. Vähän samoja mietteitä ku Kalilla et jos nyt ei tärppää, ni sit menee 2027 puolelle. Tammikuista 2026 ruvettiin yrittämään ihan naiiveina ja varmoina, ja nyt iski kunnolla tajuntaan et tää on nyt vika mahollisuus tälle vuodelle eikä mitään enää voi tehdä ku odotella pari viikkoa ja toivoa parasta. Välillä mietin oliko se syksyinen keskenmeno/tuulimuna merkki Jumalalta et kaikki fysiikka kyllä toimii mutta meitä ei vaan oo tarkotettu vanhemmiks et turhaan yritetään. Noh, ei auta nyt ku odottaa. 🙏

Voihan se olla, että miehelläkin on sellasta epätoivoista järjenvastaista toivoa? Mulla viime kierrossa ku menin testaamaan herkällä negan tuli heti sellasii suoja-ajatuksia et ”oon varmaan erehtyny dpo:sta, testi ei oo kovin luotettava, jne jne”.

ON: dpo2, mieliala laskenut tiistain toiveikkaasta ihan pohjamutiin. Vähän samoja mietteitä ku Kalilla et jos nyt ei tärppää, ni sit menee 2027 puolelle. Tammikuista 2026 ruvettiin yrittämään ihan naiiveina ja varmoina, ja nyt iski kunnolla tajuntaan et tää on nyt vika mahollisuus tälle vuodelle eikä mitään enää voi tehdä ku odotella pari viikkoa ja toivoa parasta. Välillä mietin oliko se syksyinen keskenmeno/tuulimuna merkki Jumalalta et kaikki fysiikka kyllä toimii mutta meitä ei vaan oo tarkotettu vanhemmiks et turhaan yritetään. Noh, ei auta nyt ku odottaa. 🙏
No joo voi olla mutta joskus mies sanoi että ei kai plussa voi näkyä ennen kuin kuukautiset edes vähän myöhässä. 😂 Korjasin hänet toteamalla että kerran vaan testasin plussan kun kuukautiset 4 päivää myöhässä. Mutta se olikin ihan eka kerta ja aiemmin en edes testannut niin...

Ja samoja ajatellut että meitä ei oo kaikkien keskenmenneiden jälkeen tarkoitettu vanhemmiksi. Joku merkki universumilta ajatellut useinkin tuota... Että aivan turhaan me yritetään. 🙄 Tuntuu vähän tässä vaiheessa pään hakkaamiselta seinään tämä yritys. 🤯

Huh täällä on kyllä kuhina, pitäisi ehtiä joka pöivä tänne että voisi kommentoida paremmin.

Meillä esikoinen on syntynyt joulupäivänä, laskettu oli jouluaattona jolloin aamulla menikin vedet mutta synnytettiin koko rahan edestä 35 tuntia 😅 2013 oli Taysissa joku jouluvauvabuumi ja salit oli koko ajan täynnä. Sillon laitettiin vielä peräruiske joulupäivän aamuna ja just kun olin tyhjennyksellä niin tultiin hoputtaan että nyt on vihdoin sali vapaana äkkiä sinne 😂
Mää en raskausaikana ymmärtäny sitä synkistelyä että laskettuaika on jouluna, se tuntu jopa vähän pahalta että toivottiin että ei synny jouluna koska synttärit menee muka pilalle ja toisena että menispä yliajalle että tulee alkuvuoden vauva. No synttäreihin ei oo kyllä negatiivisesti vaikuttanu vaan enemmänkin päinvastoin ja meillä on erityinen niin haasteita on muutenkin ja on erityispienluokalla. Mutta kyllä meidän poika oli ihan liian pienen olonen eskariin 5 vuotiaana kun eskari oli vielä yliopiston kampuksella ja samassa oli yläkoulu ja alakoulu. Onneks tuli korona ja sai olla "kotikoulussa" kevät lukukauden. Koskaanhan ei lopulta tiedä että milloin vauva päättää syntyä, voi syntyä paljonkin ennen aikojaan tai 2 viikkoa lasketun jälkeen.
Nyt tämän tokan laskettuaika on marraskuun alussa. Ihanne olis ollut kevät tai kesävauva koska 1 talvivauva on jo ollut mutta olen erittäin onnellinen tästä raskaudesta vaikka laskettu aika onkin marraskuussa, kunhan vaan päästään loppuun asti ja saadaan vauva syliin 😊
Mutta ymmärrän hyvin myös että ihmiset koittaa ajoittaa laskettua tiettyyn kohtaan tai että ei halua tietyille kuukausille laskettua-aikaa, se on jokaisen oikeus tehdä miten kokee parhaaksi 😊

Huomenta kaikille, vähän omanapaa tulossa: Oon toivonu, että vuoto alkais ennen ennustettua 1.4., jotta saatais viel mahis joulukuiselle. Eilen illal siitä ei ollut vielä merkkejä, joten yllätyin iloisesti, koska mun manifestointi toimi, ja vuoto alkoi nyt aamulla. 🤩 Täällä päästiin siis tänään uuteen kiertoon, jolloin laskettu aika menisi joulukuun lopulle.

Luteaalivaihe jäi siis 7 päivään eli lyhyeksi, mutta sitä pidentämään on nyt sit tähän kiertoon luget. Itse kierto jäi 22 päivään eli suht lyhyeksi sekin, mutta mulle vielä normaalin vaihtelun rajoissa. Koska veriarvotkin oli kunnossa, en huoli perimenopaussista tai varsinaisesta menopaussista ainakaan vielä.

Yritän nyt pysyä positiivisella mielellä ja toivon, että odotettua aikaisemmin alkanut vuoto ja eilinen HCG-rekkarin auto on mulle hyviä merkkejä. 🥰 Ovulaation tikuttelu alkaa 5. kiertopäivänä. Pitäkää mulle peukkuja!

Huh täällä on kyllä kuhina, pitäisi ehtiä joka pöivä tänne että voisi kommentoida paremmin.

Meillä esikoinen on syntynyt joulupäivänä, laskettu oli jouluaattona jolloin aamulla menikin vedet mutta synnytettiin koko rahan edestä 35 tuntia 😅 2013 oli Taysissa joku jouluvauvabuumi ja salit oli koko ajan täynnä. Sillon laitettiin vielä peräruiske joulupäivän aamuna ja just kun olin tyhjennyksellä niin tultiin hoputtaan että nyt on vihdoin sali vapaana äkkiä sinne 😂
Mää en raskausaikana ymmärtäny sitä synkistelyä että laskettuaika on jouluna, se tuntu jopa vähän pahalta että toivottiin että ei synny jouluna koska synttärit menee muka pilalle ja toisena että menispä yliajalle että tulee alkuvuoden vauva. No synttäreihin ei oo kyllä negatiivisesti vaikuttanu vaan enemmänkin päinvastoin ja meillä on erityinen niin haasteita on muutenkin ja on erityispienluokalla. Mutta kyllä meidän poika oli ihan liian pienen olonen eskariin 5 vuotiaana kun eskari oli vielä yliopiston kampuksella ja samassa oli yläkoulu ja alakoulu. Onneks tuli korona ja sai olla "kotikoulussa" kevät lukukauden. Koskaanhan ei lopulta tiedä että milloin vauva päättää syntyä, voi syntyä paljonkin ennen aikojaan tai 2 viikkoa lasketun jälkeen.
Nyt tämän tokan laskettuaika on marraskuun alussa. Ihanne olis ollut kevät tai kesävauva koska 1 talvivauva on jo ollut mutta olen erittäin onnellinen tästä raskaudesta vaikka laskettu aika onkin marraskuussa, kunhan vaan päästään loppuun asti ja saadaan vauva syliin 😊
Mutta ymmärrän hyvin myös että ihmiset koittaa ajoittaa laskettua tiettyyn kohtaan tai että ei halua tietyille kuukausille laskettua-aikaa, se on jokaisen oikeus tehdä miten kokee parhaaksi 😊
Meilläkin on jouluvauva ja ihan höpöhöpöä minustakin nuo synttäreihin vaikuttamiset. Meillä pidettiin viikko etuajassa synttärit, koska oli kauempaa tulevia, niin oli kätevämpää niin ja jäi kaikille (myös meille) joulurauha.

@Pakkanen ja @Mami91~ siltä varalta, että teiltä on menny ohi, niin itehän unelmoin kaikist eniten just jouluvavvasta! 😍 Ehkä jouluaatto ei olis ideaalein, että saisi sit joulun ja synttärit erikseen, kuten muillakin, mutta ei mua yhtään haittais viettää vaikka aattoakaan synnärillä

Oon ite syntyny marraskuussa ja must on ollu aina kiva olla loppuvuoden lapsi. Ei oo hidastanut koulussa tai muutenkaan elämässä. Oon urheilullinen ja fiksu ja pärjänny koulus hyvin. Opin ite ja opetin vanhemman veljenki lukee ennen ku hän meni kouluun. Yksilöitähän me kaikki ollaan. ❤️

Ja oikeastihan sillä ei oo väliä, milloin lapsi syntyy eikä laskettu aika parhaimmillaankaan ole kuin best guess. Eli syntymäaika on asia, johon emme oikeasti voi vaikuttaa paitsi tosiaan pidättäytymällä.

Takaisin