IVF/ICSI-HOIDOT 2026

Kiitos kaikille lohdutuksesta, vaikka pitäisi olla tyytyväinen että jotain saatiin pakkaseen.

Nostaako cyclogest kohdunkaulan kanavaa jotenkin? Mietin kun olen nyt torstaista asti käyttänyt ja huomannut että eilen ja tänään on ollut pitempi matka työntää. 😂

Kiitos kaikille lohdutuksesta, vaikka pitäisi olla tyytyväinen että jotain saatiin pakkaseen.

Nostaako cyclogest kohdunkaulan kanavaa jotenkin? Mietin kun olen nyt torstaista asti käyttänyt ja huomannut että eilen ja tänään on ollut pitempi matka työntää. 😂
Koska sulla oli se siirto? Koska mulla kohdunkaula nousi aika nopsaa siirron jälkeen, ja sitten olinkin jo raskaana 🙃 Kiinnostais kans tietää vaikuttiko cyclogest kun sitä myös itse käytin. Mitä kokemuksia tiellä muilla on ollu jotka ette tullut raskaaksi? En haluas antaa turhaa toivoa, mutta samalla haluan antaa toivoa 🤗❤️

Koska sulla oli se siirto? Koska mulla kohdunkaula nousi aika nopsaa siirron jälkeen, ja sitten olinkin jo raskaana 🙃 Kiinnostais kans tietää vaikuttiko cyclogest kun sitä myös itse käytin. Mitä kokemuksia tiellä muilla on ollu jotka ette tullut raskaaksi? En haluas antaa turhaa toivoa, mutta samalla haluan antaa toivoa 🤗❤️
Torstaina!

Joo siksi kysyinkin, kun tiedän että voi olla raskausoirekin. Mulla on myös rintojen arkuus palautumassa (pe-la oli poissa) ja välillä tulee oksetuskohtauksia, TOISAALTA tiedän että nämä sopivat lääkeoireisiin hyvin. Mies on erittäin toiveikas ja meillä on nyt tapana keskustella morulan/blaston kasvusta, sanoa sille hyvää yötä ja toivotella kiinnittymistä. Meinasin testata aamulla, mutten sitten testannutkaan kun kuitenkin aikaista ja on mukavempaa spekuloida. 😂

Torstaina!

Joo siksi kysyinkin, kun tiedän että voi olla raskausoirekin. Mulla on myös rintojen arkuus palautumassa (pe-la oli poissa) ja välillä tulee oksetuskohtauksia, TOISAALTA tiedän että nämä sopivat lääkeoireisiin hyvin. Mies on erittäin toiveikas ja meillä on nyt tapana keskustella morulan/blaston kasvusta, sanoa sille hyvää yötä ja toivotella kiinnittymistä. Meinasin testata aamulla, mutten sitten testannutkaan kun kuitenkin aikaista ja on mukavempaa spekuloida. 😂

Mulla kanssa nousi kohdunkaula raskausoireena. 🌈 3 pv morula siirrettiin iltapäivällä perjantaina, ja pientä hailuraa näkyi herkässä testissä seuraavana torstaina, kun olin vähän turhankin malttamaton testailija. Ovitrelleä käytettiin irrotukseen, joten ensin mietitytti, jos se vain hailuroi testissä. Jos ylipäätään päätyy etukäteistestailemaan, voi tietty olla hyväkin, että on joku lähtötilanne, johon voi sitten verrata. Käsittääkseni Ovitrelle-hailura ei voi kuin haalistua, raskaushailura puolestaan vahvistuu.

Paljon tsemppiä! Uskon, että sun iänkin huomioiden tuo tilanne, että on tuoresiirto alla ja kaksi blastoa pakkasessa, on lupaava raskauden alkuun saamiseen. ❤️

@Ehtoo
Testasin perjantaina niin ei ainakaan punaisessa rfsu:ssa enää Ovitrelle näkynyt. Mutta voi olla että sitä vielä oli veressä, kun nännit olivat kipeät 🤔

@Vanellus
Hyvä tietää! Mulla tosiaan ensimmäistä kertaa nää lääkkeet enkä ole oikein kohdunkaulaakaan ennen kokeillut.

@Sinertävää vielä testaamatta?

Multa kerättiin 30 munasolua!! 😳 Siis mitä ihmettä. Toisessa ultrassa viime pe näkyi folleja 11 +pieniä. Nyt oli isompia 14 ja lisäksi pieniä. Että eihän niistä kypsiä oo varmaan kuin max puolet.
Siinä on kuitenkin vähän valikoitumisen varaa, jos jotain validia saataisiin siirrettäväksi. 🙏🌈 Mut hyperin riski nyt on, että pitää yrittää tehdä ehkäiseviä toimenpiteitä, mitä voi.. Huomenna kuulee kypsät ja hedelmöittyneet ja maanantaina sitten miltä alkaa näyttää blastojen osalta.. 💖

@Sinertävää vielä testaamatta?

Multa kerättiin 30 munasolua!! 😳 Siis mitä ihmettä. Toisessa ultrassa viime pe näkyi folleja 11 +pieniä. Nyt oli isompia 14 ja lisäksi pieniä. Että eihän niistä kypsiä oo varmaan kuin max puolet.
Siinä on kuitenkin vähän valikoitumisen varaa, jos jotain validia saataisiin siirrettäväksi. 🙏🌈 Mut hyperin riski nyt on, että pitää yrittää tehdä ehkäiseviä toimenpiteitä, mitä voi.. Huomenna kuulee kypsät ja hedelmöittyneet ja maanantaina sitten miltä alkaa näyttää blastojen osalta.. 💖
Joo vielä, en sitten uskaltanutkaan. Tänään ollut todella kipeitä kramppeja. Mietin voiko olla keltarauhashormonia edelleen 🤔 Olen vähän miettinyt jos huomenna testaisi, kun olisi käytännössä dpo 10.

Muoks. ONNITTELUT VALTAVASTA SAALIISTA 😍

Tsemppiä ja onnea kaikille joilla kyytiläisiä parhaillaan mukana, toivotaan että plussia tulee 😊

Oon ollut itse pari päivää hirveässä henkisessä suossa.. Meillä tosiaan oli toisen kierroksen punktio viikko sitten, lopulta yksi alkio meni pakkaseen oottelemaan siirtoa. Edellisessä kierroksessa tulleet kaksi alkiota ei tarttuneet kiinni ollenkaan, joten tunnevyöry tässä oli melkoinen 😔 tuntuu että mahdollisuudet on niin laihat. Nyt tuntuu että en edes uskalla pian mennä sinne alkion siirtoon kun en halua ottaa vastaan sitä mahdollista negatiivista lopputulosta 😭 Mulla ikää on jo 39v niin en edes tiedä mitä seuraavaksi tekisi jos tämä siirto menisi puihin, tuntuu tällä hetkellä että kaikki on tämän yhden alkion varassa.

@Merenneito, ymmärrän tosi hyvin, että negatiivisen tuloksen mahdollisuus stressaa jo etukäteen, varsinkin kun on vain yksi jäljellä pakkasessa, mutta lopulta se ei kuitenkaan vaadi kuin just sen yhden alkion, joka ottaa ja tarttuu kiinni. Kunpa se olisi se joka siellä odottaa 💕

Tiedätkö olisiko teidän mahdollista kuitenkin saada vielä kolmas kierros, jos olisi tarve?

@Merenneito, ymmärrän tosi hyvin, että negatiivisen tuloksen mahdollisuus stressaa jo etukäteen, varsinkin kun on vain yksi jäljellä pakkasessa, mutta lopulta se ei kuitenkaan vaadi kuin just sen yhden alkion, joka ottaa ja tarttuu kiinni. Kunpa se olisi se joka siellä odottaa 💕

Tiedätkö olisiko teidän mahdollista kuitenkin saada vielä kolmas kierros, jos olisi tarve?
❤️ Niin sitä tässä itsekkin koittaa ajatella että mahdollisuuksia ei ole vielä menetetty, mutta väistämättä se pelko väijyy takaraivossa ja alan jo valmistautua henkisesti siihen että lapsettomaksi jään. Mies tuntuu olevan toiveikkaampi.

Me joudutaan käymään yksityisellä hoidoissa koska hoitojen syynä on miehelle aikoinaan tehty vasektomia, tämän puolesta ei rajoitteita ole päästä vielä seuraavalle kierrokselle mutta raha on kyllä hidaste. Lisäksi itselläni etenkin ekalla kierroksella kroppa reagoi aika voimakkaasti lääkkeisiin, ja vaikkakin tämä toinen kierros meni helpommin sen osalta niin kyllä tuohon lääkitykseen yleisesti semmonen ahdistus liittyy, mikä vielä nostaa kynnystä. Mulla on nyt ollut myös vähän enemmän kipuja tokasta punktiosta, toimenpiteen yhteydessä oli myös enemmän verenvuotoa puudutuksesta, niin tässä emätin karrella tuntuu että ei hitto mitä prosesseja nämä on 😵‍💫😵‍💫 Mutta, pitäisi koittaa nyt vaan mennä päivä kerrallaan.

Takaisin