Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Henskuu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oli esikoisen raskaus semioireeton, kunnes koitti 6+3 ja alkoi hyperemeesi :-) Toki on aika harvinainen, että en ensimmäisenä sitä pelkäisi, mut monella oireet alkaa kunnolla vko 6-7 😊
Sormet ristiin että siltä vältyttäis! 🥵

Mulla on myös paha refluksi ja se on heti alkuraskaudesta pahentunut, oikeesti vähän pelottaa miten loppuraskaus menee sen kanssa jos oireet pamahti jo ennen plussaa. Voisin kyllä mielellään skipata sen pahoinvoinnin, refluksi riittäis. 😅

Täällä väsymys ei oo vielä tavoittanut, mutta yököttävä olo on kyllä pyyhkäissyt aalloittain välillä yli 😅
Hei mä oon miettinyt tätä, että voiko toi pahaolo olla aaltomaista? Tulee ja menee? En erota, että johtuuko tää mun ällöolo vaan kaikesta jännityksestä (ja ahdistuksesta) uuden ja jännittävän ajanjakson vuoksi vai onko rehellisesti raskauspahoinvointia 😁

Hei mä oon miettinyt tätä, että voiko toi pahaolo olla aaltomaista? Tulee ja menee? En erota, että johtuuko tää mun ällöolo vaan kaikesta jännityksestä (ja ahdistuksesta) uuden ja jännittävän ajanjakson vuoksi vai onko rehellisesti raskauspahoinvointia 😁
Itsellä ainakin on semmosta kanssa. Aamusin ehkä eniten ja sitten kun syö niin helpottaa. Mutta aaltoilee päivän mittaan aina välillä pienesti.

@Anni123 Voi refluksi! Minulla ihan sama sairaus. Tosin tällä hetkellä erittäin rauhallinen vaihe. Se on ikävää taistelua.

Minulla puuttuvat kuukautiset, pos. rs-testi ja rintojen arkuus ovat ainoita todellisia todisteita raskaudesta tällä hetkellä. Väsymystä ja yöheräilyä ollut kyllä muulloinkin kuin raskaudessa. Välillä äkkiliikkeissä tulee viiltävää kipua alavatsalle. Onneksi se rusehtava tiputteli kesti vain vuorokauden ja loppui 🙏🏻 Vasta rv4+3 eli kyllä ne oireet ehtii vielä mukaan kun hcg:n määrä lisääntyy.

EDIT: niin onhan se järkyttävä kylmyys yksi oire myös! Kunnon horkka koko ajan ja lämmöt melkein 37 🥶

Muokattu viimeksi:
Mulla vaihtelee vieläkin tosi isosti päivittäin toi huono olo! Joku toinen päivä saattaa olla tosi hyväkin, että ei oo mitään oloja ja sit toisena päivänä saattaa olla isostikkin oloja. Nyt on 6+2 ja kahtena päivänä ollut nyt niin et on enemmän niitä ällötyksiä. Oon hoitoalalla niin siellä niitä vastaan tulee tasaseen tahtiin, asiat jotka ennen on ollut ihan normaaleja hoitotoimenpiteitä ilman mitään ällötyksiä ni nyt en meinaa pystyä tekemään. Yleensä liittyy ulosteeseen jotenkin🙈 kauheeta.

Mä oksensin esikoisesta monta viikkoa joka ilta. Mutta en muista millä viikolla se alkoi🙈 meillä myös siis ICSI hoidolla esikoinen ja tämä hänen pakkas kaveri❤️

@Cami ihanaa, että toinen pakkaskamu on tuloillaan 🥺 On se tiede niin ihmeellistä!
Huh, voin kuvitella että hoitotoimissa voi alkaa yökkäilemään herkästi 🙈 oon itse myös hoitaja, mutta vähän erilaisissa hommissa nykyään. Eilen palaverissa yritin pitää naaman normaalina, vaikka oli kovat kramppikivut päällä. Meni vähän ohi paliksen aihe 😅

@Cami ihanaa, että toinen pakkaskamu on tuloillaan 🥺 On se tiede niin ihmeellistä!
Huh, voin kuvitella että hoitotoimissa voi alkaa yökkäilemään herkästi 🙈 oon itse myös hoitaja, mutta vähän erilaisissa hommissa nykyään. Eilen palaverissa yritin pitää naaman normaalina, vaikka oli kovat kramppikivut päällä. Meni vähän ohi paliksen aihe 😅
❤️ jep, on niin ihanaa että nää huonot oletkin tuntuu ihanalta😍 tekee todellisemmaksi tätä tilannetta

Tissit on olleet tänään aiempaa kipeämmät ja tää turvotus on ihan kauheeta. Näytän siltä, että olisin jo vähintään 5kk+ raskaana. 🙄 Turvotusta on kyllä normaalistikin usein, mutta nyt erityisesti kun lopetin nikotiinipurkan ja tablettien käytön ja syön tavallista purkkaa tilalla...

Takaisin