Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Suskikitten Täällä on kanssa ollut viime aikoina ihme "miniraivareita" - tänä aamuna alkoi ärsyttämään se, että margariinipurkin päällä lepäävä veitsi putosi lattialle, kun laitoin sen jääkaappiin. Sehän oli tietenkin miehen vika koska hän oli kehdannut laittaa jugurtin siihen minkä viereen laitan margariinin, ja veitsi ei mahtunut. Aivan loogista raivoa. :tears:

Tein itseasiassa raskaustestinkin muutama päivää sitten, koska on selittämättömästi ollut lämmöt koholla (ei muita flunssaoireitakaan), outoja tuntemuksia alavatsassa, väsymystä, ärsyneisyyttä, herkät nännit... Minulla on siis vielä minipillerit käytössä, eli periaatteessa ei pitäisi olla mahdollistakaan, mutta en ehkä ole niin säntillinen niiden ottamisen ajoituksen kanssa, kuin pitäisi. Pillerien myötä ei ole kuukautisiakaan, joiden poissaolo kertoisi vahinkoraskaudesta.

No, ehkä mulla on muuten vaan sit hormonit sekaisin jostain syystä. Tai vauvakuume niin kova, että aivot uskotelleet kropalle tilanteen olevan toinen? :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Toivottavasti siellä pinnan kireys olisikin se hyvä merkki :folded:

@Kali mikä tilanne siellä?

@Noora992 loistava kiteytys ja kuvaa yrittämistä kyl hyvin. Kai se elämä siitä eteenpäin onkin sit yhtä odottamista, kun ensin odotellaan plussaa ja sen jälkeen neuvolaa ja sit seuloja ja synnytystä ja palautumista ja 1-vuotissynttäreitä… etc

@Maalaismami oho, suoraan syvään päätyyn. 🤣 Onnea plussasta ja tiukkoja tarrasukkia matkaan. 🙏

Omanapa: Täälläkin jännitys tiivistyy, sillä tänään oli lämmöt pompsahti taas. Tässä kierrossa ollu kyl joka toinen päivä korkeet ja joka toinen päivä matalat lämmöt. Ihan ihme juttu. Viime kierro(i)sta oppineena en kuitenkaan innostu vaan katselen rauhassa viikonloppuun (ainakin se on nyt suunnitelma). Jos vuoto ei ala lauantaihin mennessä, niin saatan testaa.
Vuoto runsastui yön aikana niin paljon että ei taida mitään olla mahdollisuuksia enään. 🤷‍♀️ Varmaan meni kesken kun oli se selkeä viiva ei herkässä testissä...

Eipä taida geleet sopia meikällä. Vatsa ihan sekasin ja menkat alkoi uudestaan vaikka vrk ollu jo loppu. voihan pask. Tai ainakin luulen et on tuo gelee, joka tän aiheuttaa. Toki onhan nämä km, jälkeen ekat menkat ni tiedä sitten onko vaa kroppa sekasin?!
Itse ehkä kokeilisin uudestaan varuilta myöhemmällä ajankohdalla, koska gelee ehdottomasti voisi aiheuttaa vatsan sekaisin menon, mutta yllättyisin jos se uudelleen laukoisi kuukautisia. Itse kyseenalaistaisin että onko vatsan sekaisin olo nyt näistä temppuilevista kuukautisista johtuvaa vai geleestä 🤔

En oo siis mikään gelee super fani vaikka sitä itsekin kokeilen para-aikaa. Kunhan kuulostaa jännältä että olisi tuollainen kuukautisten verenvuodon uudelleen aiheutus niillä.

Itse ehkä kokeilisin uudestaan varuilta myöhemmällä ajankohdalla, koska gelee ehdottomasti voisi aiheuttaa vatsan sekaisin menon, mutta yllättyisin jos se uudelleen laukoisi kuukautisia. Itse kyseenalaistaisin että onko vatsan sekaisin olo nyt näistä temppuilevista kuukautisista johtuvaa vai geleestä 🤔

En oo siis mikään gelee super fani vaikka sitä itsekin kokeilen para-aikaa. Kunhan kuulostaa jännältä että olisi tuollainen kuukautisten verenvuodon uudelleen aiheutus niillä.
Siis joillekin voi tulla näistä geleistä epäsäännöllisiä kuukautisia, tiputteluvuotoa tai muutoksia vuodon määrässä. Mutta joo pitää jättää nyt väliin ja testaa myöhemmin uudestaan ni siinä sit näkee onko näistä vai kroppa vaan sekaisin.

Tervetuloa uusille ja onnittelut plussanneille! 😊

Tällainen juttu osui silmään: "Väitöskirja: Kahvia juovista naisista jopa puolet saa liikaa kofeiinia raskauden aikana"

Kahvi on kyl mun pahe. Joisin mielellään kolme kuppia mukia päivässä, mut oon rajannu kahteen nyt yritysaikana et sit on helpompi siirtyä vain yhteen mukilliseen jos plussa joskus tulee. Tai ehkä jopa pelkkään mustaan teehen.

Omanapa: huomasin aamulla että ne mun ruohot on alkanu itää 😂 En sit pystyny enää hillitsee itteeni ja tein rfsu earlyn (niitä sai lähikaupasta), mutta se oli kyllä ihan nega. Pitäis olla vähintään dpo10. Piinailu siis jatkukoon. 🙃

Takaisin