Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Haaveilija99 tervetuloa mukaan juttelemaan ja piinailemaan! Mahtavaa, että olette päässeet miehen kanssa vihdoin samalle sivulle. Isommassa ikäerossa on monia hyviäkin puolia! Mulla ja mun siskolla on 7 vuotta ikäeroa, ja musta se oli monella tavalla kiva juttu. Toivottavasti siellä tärppäisi pian! 😍

@Kali oon niin pahoillani sun puolesta - ei mikään ihme jos hermot ja jaksaminenkin ovat koetuksella teillä molemmilla 💔 ehkä nyt kun vuosi alkaa tulla mittariin, teitä alettaisiin auttaa enemmän?

@Pakkanen en ole käyttänyt gelee royalea, mutta muakin kiinnostaa kuulla muiden kokemuksia joten jään seuraamaan 👀

@Maana Mannila oon huomannut, miten ystävällisesti ja perusteellisesti kirjoitat kaikille ja myötäelät muiden iloja ja suruja. Se on tosi kaunista! 🥰

Itseasiassa ei oo vuoto vieläkään kunnolla alkanut, aamulla vaihdoin siteen johon oli tullut pari tippaa vaan verta yön aikana ja tänään aamusta asti ollut sama side ja ei oo paljoa värjäytynyt verestä. 😖 Mietin melkein jo pitäisikö tehdä testi vielä? Toki kun vuoto alkanut en usko että lugesteroneja voi enään jatkaa vaikka näyttäisi selkeämpää kuin eilen ja toissapäivänä... 🤔
Onko sulla testejä vielä kotona, herkkiä? Jos olisin sinä, niin tekisin kyllä

@Syssymyssy Mä taisin tilata niitä joskus sinunapteekki nettisivuilta. Tarkistin ja on siellä vielä niitä. 🤔

@Syyskukka Ei meitä auteta vielä, kun raskauksia alkanut niin ne nollaa yrityksen vaikka yli vuosi jo täynnä... 🙄 Pitäisi tulla joko kolmas keskenmeno joka on ainakin 6+0 viikoille kerennyt tai vielä kesäkuuhun yrittää ja jos siihen mennessä ei ala raskaus niin pääsee ehkä tutkimuksiin. Mutta silloinkaan ei varma.

@Pakkanen Mulla ei kyllä ole yhtään herkkää testiä.. 😅 Mulla olisi niitä samoja joilla sain haalean vaalean toisen viivan toissapäivänä ja eilen. Ja apteekin omia testejä ei niitä herkkiä tosin.

@Syssymyssy mä ostin ihan Ruohonjuuresta. Niil on kans verkkokauppa. Mulla ainakin voimisti ovistuntemuksia ja -kipuja, mutta ei oo tehnyt juuri muuta. Ajattelin kokeilla nyt viel kaks kiertoa, jos ei sit tuu plussaa tikkuun.

@Kali kuulostaapa tympeältä. Ymmärrän, jos rupee rusinat rasahtelee hiljalleen. 😬 Aika rajulta kuulostaa, että kemiallinenkin raskaus ”nollaa” yritykset, vaikka ei jatkuisi alkua pidemmälle. Ootko ajatellu testaa viel esim. aamul, jos ei vuoto ala kunnolla? Voisko luget vaikuttaa siihen, että kestää, että hanat aukee?

@Haaveilija99 tervetuloa mukaan kuumeilemaan! Oot sen verran nuori vielä ja teidän tilanne kuulostaa hyvältä, että uskon teillä olevan hyvät mahikset tulla raskaaksi. Sulla tosin kuulostaa pitkähköltä kierto, mutta toisaalta pitkälläkin kierrolla on raskaaksi tultu. Itsellä lyhyt kierto, ja luteaalivaihe jäi viimeksikin 8 päivään. 🙃 Mikä kp sulla nyt?

@Pakkanen hear hear, mä tein saman ff ja Ouran kans. Ja sama juttu ovulaation suhteen. Kirjasin ovulaation itse testidatan ja oireiden perusteella, ja nyt ff herjaa siitä jotain. Ehkä seuraavassa kierrossa sit menee paremmin, kun on heti kierron alusta käytössä.

@Syyskukka voi kiitos ihana, miten ystävällisesti sanottu. Lämmittää sydäntä. ❤️ Must se on tän foorumin vahvuus, että täällä saa vertaistukea muilta ja samalla myötäelää muiden matkaa.

Omanapa: Mulla ei mitään menkkaoireita sen aamun lämpölaskun lisäksi. Kohdunsuu edelleen alhaalla, ei oo kivikova, ei tiputteluvuotoa, ei alavatsatuntemuksia… rintojakaan ei tosin arista, kuten eilen, joten vuotoa odotellessa luultavasti. Viime kierrossa alkoi tiputtelu dpo 8, se loppui dpo 9 ja alkoi uudestaan dpo 10 voimistuen iltapäivää kohti niin, että dpo 10:stä tuli lopulta kp 1.

Nyt siis kp 25, dpo 10. Ff ennustaa menkkojen alkua huomiselle, Oura torstaille ja Apple Health huomiselle. We shall see… joillainhan Gelee Royale pidentää kiertoa, joten katsotaan, kuulunko mäkin niihin.

Mä tilasin gelee royaleja kans sinunapteekki.fi:sitä ja aloitin ne viime viikolla. Esikoista yrittäessä söin niitä myös ja raskauduin nopeasti, toivottavasti nytkin olisi apua.. syöttekö niitä muuten ovikseen asti vai koko kierron? Toivottavasti en kuulu niihin kenellä pidentää kiertoa, se on tarpeeksi pitkä jo muutenkin...

@Rilja jos sulla ei viimeksi pidentänyt, niin toivottavasti ei nytkään. 🙏 Mä oon syönyt koko ajan, aloitin tässä kierrossa. Miehelle kans syöttänyt, samoin Ubikinoni q10:ä.

Sori tällainen välihuutelu.

Minun on pakko liputtaa Donafertyn puolesta. Oon ihan varma jotenkin, että se oli ainakin osittain ratkaiseva tekijä minun ikäiselle naiselle (36), jolla AMH oli jo laskenut tasolle 0,81. Tai sit vaan oli sattumaa 🤷🏼‍♀️ Se vaikutti positiivisesti kuukautiskiertoonkin, aikaistaen ovulaatiota ja jotenkin BBT- lämmötkin oli selkeämmät, ehkä keltarauhanen toimi paremmin sitten?

3kk söin sitä ja nyt vetelen loppuja.

Itseasiassa ei oo vuoto vieläkään kunnolla alkanut, aamulla vaihdoin siteen johon oli tullut pari tippaa vaan verta yön aikana ja tänään aamusta asti ollut sama side ja ei oo paljoa värjäytynyt verestä. 😖 Mietin melkein jo pitäisikö tehdä testi vielä? Toki kun vuoto alkanut en usko että lugesteroneja voi enään jatkaa vaikka näyttäisi selkeämpää kuin eilen ja toissapäivänä...

Kannattaa tehdä vielä testi. Mulle ohjeistettiin luget vaikka vuotoa oli ollu viikon jo mutta testi oli posi, toki mää sain liian myöhään ne luget ja oli jo menny kesken. Mutta se voi alkuvaiheessa vielä auttaa jos jatkaa niitä.

@Kali Sulla on menossa oikea jännitysnäytelmä!! Pidän sormia ja varpaita ristissä että plussa vahvistuu ja kaikki menisi hyvin ❣️

@Haaveilija99 Tervetuloa joukkoon ❣️ Iän puolesta ei ole hätää, toivottavasti tärppäisi pian! Ja piinailuahan tämä, odottavan aika on piiiitkä.

@unikomentaja Tervetuloa myös ❣️ Kuulostaa samaistuttavalle tuo "rennoin ottein" 🤭 Meillä ei tällä hetkellä aktiivista yritystä vielä mutta pelkäänpä että mun "rennoin ottein ja tulee jos on tullakseen" voi sitten näyttää samalta 🤣

Ja omasta puolesta ei mitään uutta, seurailen taustalla teidän juttuja ja myötäelän jokaista ❣️ Kierto ei ole startannut. Palailin töihin ja nyt päiviin tulee 9h imetystauko niin luulisi että pian kierto starttaisi. Mutta sen verran vatsanpohjaa kutkuttaa että jonnekin pakko kertoa! Puhuinkin siitä kun mies on ollut tuuliviiri kolmannen lapsen suhteen... Sanoi tuossa viime viikolla, kun meillä oli lapsivapaa kaupunki reissu, että hänen ehtonsa kolmannelle lapselle on taloudellinen turva eli hänen etenemisensä töissä. Ja eilen hän ilmoitti että otti vastaan yhden suuren työroolin muutoksen töissä! Hihi, toivottavasti kierto alkaisi pian niin mies "joutuisi" lunastamaan sanansa! 🤭

Nyt kyllä ahdistaa ihan hemmetisti. 😵‍💫 Vuoto on jatkunut, jatkoin lugesteroneita noin kuuden aikoihin. Vuoto sinänsä ei hälyttävää kun ei ole täyttänyt sidettä koko päivänä ei edes viime yön aikana ollut tullut kuin ruskeaa verta siihen pari tippaa. Päivän mittaan kyllä ollut sellaista oranssihtavaa, mutta hyvin vähän tullut kun side ei edes täynnä. Ja pyyhkiessä lähinnä eniten huomaa sen. 🤔 Ei mitään hyytymiä tai kudoksia ole tullut joten se on hyvä. No jos ei ylly hirveästi yön aikana vuoto niin teen testin aamulla. Vatsaa kyllä vähän kramppaa joka ei hyvää yleensä tarkoita. 😭 Katsotaan miten saan unta vai saanko ollenkaan...

Niin ja sinänsä outoa kun otin panadolin joka ei yleensä kuukautiskipuihin auta sitten yhtään niin auttoi nyt!

Keskustelu ollut niin vauhdikasta että olen kerennyt vain lueskelemaan!

Täällä tulee huomenna jo viikko viimeisestä terolutista eikä näy vieläkään vuotoa. Tänään kyllä normi pms ärtyneisyyttä ja jotain perinteisiä menkkatuntemuksia… kyllä opettaa kärsivällisyyttä ihan eri lailla tämä yrittäminen kun kokoajan odotellaan jotain :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Oon seuraillut aktiivisesti keskustelua vaikka en ookkaan kirjoitellut. Ja saanut paljon vinkkejä!

Mulla vahvat ovulaatio ja luteaalioireet raskauksien jälkeen. Nyt yk4 ja oireiden perusteella olisin veikannut raskautta jo yk1 kun oli viikko ennen menkkojen alkua niin kovia alavatsakipuja. Myös pahoinvointia, jano, villit unet, tissikipuja ja turvotusta, huimausta, herkistynyt hajuaisti jne. Toisaalta hormonikierukka oli just poistettu ja yksi kierto ennen sitä tuli pidempänä. Sen jälkeen kierto ollut täsmällinen 28 päivää.

Viime kierto yk3 oli jotenkin laimeampi eikä oireet tai lämmöt olleet yhtä korkeita kuin edellisissä kierroissa. Otin käyttöön Donafertyn tän kierron alussa menkkojen loppumisen jälkeen ja en tiedä et onko sattumaa vai mitä mut tänään tein plussatestin 🥹 On ollut menkkakipuja ja muuta, mutta tissikipu on ollut tässä kierrossa erilaista. Aina sitä on mulla luteaalissa, mutta nyt on tuntunut kylmä pahalta ja jotenkin tuntunut kihelmöivältä ja aralta niinku sisältä, ei vaan pinnalta 🤔

En tiedä että oliko ovulaatio kp13 niin kuin ff ensin veikkasi vaiko kp18 (niin kuin vissiin muissa kierrossa) vai siltä väliltä kun oireita on tuolla välillä ollut eikä tallettelutkaan oikein osuneet optimaalisesti mutta riittivät kuitenkin 🙏 Pidin seksin jälkeen myös kuukuppia.

Liitteet

• IMG_6122.png
    IMG_6122.png
    164.5 KB · Katsottu: 20
Muokattu viimeksi:
@Kali mikä tilanne siellä?

@Noora992 loistava kiteytys ja kuvaa yrittämistä kyl hyvin. Kai se elämä siitä eteenpäin onkin sit yhtä odottamista, kun ensin odotellaan plussaa ja sen jälkeen neuvolaa ja sit seuloja ja synnytystä ja palautumista ja 1-vuotissynttäreitä… etc

@Maalaismami oho, suoraan syvään päätyyn. 🤣 Onnea plussasta ja tiukkoja tarrasukkia matkaan. 🙏

Omanapa: Täälläkin jännitys tiivistyy, sillä tänään oli lämmöt pompsahti taas. Tässä kierrossa ollu kyl joka toinen päivä korkeet ja joka toinen päivä matalat lämmöt. Ihan ihme juttu. Viime kierro(i)sta oppineena en kuitenkaan innostu vaan katselen rauhassa viikonloppuun (ainakin se on nyt suunnitelma). Jos vuoto ei ala lauantaihin mennessä, niin saatan testaa.

Liitteet

• IMG_9919.jpeg
    IMG_9919.jpeg
    193.4 KB · Katsottu: 20
Mun tauko täältä ei kyllä oo oikein sujunut kun edelleen luen ainakin kolmesti päivässä tuoreimmat jutut 🤣

Kuukautisia ei kuulu, oon viimein saanut sen päätelmän tehtyä että eiköhän tää oo luteaali vaihetta. Sit lämpöjen kehityksestä näkee että onko anovulaatio kierto vai ei. Voi olla että sahaavat ja voi olla että ei. Oli outo flunssa kun vain yhden vuorokauden kesti ja muut perheessä ei näytä oikein sairastuvan. Eilen aamuna tein herkän negan raskaustestin vaikka en oo löytänyt ovulaatiotakaan ja korkeintaan dpo6 parhaallakin mielikuvituksella.

Hieman olo että josko kuukautiset olisi tulossa kun eilisestä eteenpäin ollut aivan ihmeellinen kiukku päällä. Mm tänään meinasin alkaa tiuskimaan koska en löytänyt sellaisia alusvaatteita mitä halusin pukea. Alkaa olla luokkaa raskausraivarit "kinkku on liian leveä suhteessa leipään". Joskus tuli repäistä raskaana itkupotkuhuudot leivän leveydestä...

Muoks ja tein tosiaan sen testin kun niin rajut valeraskausoireet. Varmaan neljättä päivää alavatsa kipeä ja lantio jotenkin juilii ja oksettaa. Aina kun oon oikeasti plussannut niin mulla ei oo kyllä noita oireita, mutta ehkä kuukautiset nyt saisi hyvän lähdön kun kävin hipelöimässä raskaustestiä...

Muokattu viimeksi:
Takaisin