IVF/ICSI-HOIDOT 2026

@Kirppuliini aiotteko vielä tehdä uuden ivf hoidon? Mietin täällä samaa mutta ilmeisesti progynovan ei pitäisi vaikuttaa kierron pituuteen. Meillä ilmeisesti tarkoitus käyttää sitä kierron ajoittamiseen pgt:n takia ja jatkaa joitain päiviä vuodon alkamisen jälkeen.

Oliko sulla siis normaalia pidempi kierto kun käytit tuota? Kasvoiko follit tasaisemmin?
Mua vähän hirvittää käyttää koko estrogen primingia endometrioosin takia..
Harkitaan kokeillaanko vielä yksi kerta omilla soluilla. Mahdollisuudet onnistumiselle on aika pienet, mutta en haluaisi vielä luovuttaa.

Jos kierto menee normaaliin tapaan, niin keräys ajoittuisi juuri pääsiäiseen, eikä hoitoa kannattaisi edes aloittaa. Mietin saisiko Progynovalla säädettyä kiertoa sopivammaksi niin, että punktio ajoittuisi heti pääsiäisen jälkeen. Viimeksi Progynova aloitettiin kierron 16. päivänä ja lopetin sen kuukautisten alkuun. Kierto oli itselleni hyvin tyypillinen 27 päivää.

Muokattu viimeksi:
Riippuu paikasta. Ovumialla ohje oli, että aloitus on viikko oviksesta ja se jatkuu niin, että pistosaamuna otetaan viimeinen. HUSin ohje oli laskennallinen menkkakierron alusta 3 viikkoa.
Laskeskelin mitä tuo olisi tarkoittanut itselläni, niin eri paikkojen ohjeilla aloitus olisi noin kierron päivinä 16-21. Dextralla kun oli, niin aloitus oli päivänä 16. Ilmeisesti lääke ei välttämättä vaikuta kierron pituuteen. Kai voitaisiin aloittaa Progynova ja toivoa, että kuukautiset viivästyisi parilla päivällä ja stimulaation aloitustakin voidaan käsittääkseni myöhentää parilla päivällä. Tuosta saisi ehkä juuri vaadittavat neljä-viisi päivää, joilla keräyksen saisi ajoittumaan heti pääsiäispyhien jälkeen.

Toinen vaihtoehto on aloittaa hoito vasta huhtikuussa. Kolmas ja halvin ja varmaan järkevin vaihtoehto olisi, ettei aloittaisi koko hoitoa.

@Kirppuliini munasarjat ilmeisesti pysyy lepotilassa niin kauan kun estrogeenia käyttää eli sen kanssa voi siirtää muutaman päivän stimulaation aloitusta. Eli käytetään vuodon alkamisen yli ja lopettamisesta seuraavana päivänä alkaa pistokset.

Dextrasta saatu nämä ohjeet niin kannattaa heiltä sitä kysellä jos siellä jatkatte.

Laskeskelin mitä tuo olisi tarkoittanut itselläni, niin eri paikkojen ohjeilla aloitus olisi noin kierron päivinä 16-21. Dextralla kun oli, niin aloitus oli päivänä 16. Ilmeisesti lääke ei välttämättä vaikuta kierron pituuteen. Kai voitaisiin aloittaa Progynova ja toivoa, että kuukautiset viivästyisi parilla päivällä ja stimulaation aloitustakin voidaan käsittääkseni myöhentää parilla päivällä. Tuosta saisi ehkä juuri vaadittavat neljä-viisi päivää, joilla keräyksen saisi ajoittumaan heti pääsiäispyhien jälkeen.

Toinen vaihtoehto on aloittaa hoito vasta huhtikuussa. Kolmas ja halvin ja varmaan järkevin vaihtoehto olisi, ettei aloittaisi koko hoitoa.
Ovumiassa sanottiin, että Progynovalla voi tosiaan 4 päivää saada pelivaraa pistojen alkuajankohtaan. Mulla valitettavasti se ei riittänyt, sillä osui kohdalle yhdistelmä lääkärit pari päivää poissa+viikonloppu.

Jos lääke ei aiheuta sinulle mitään megahirveitä oireita, niin aina kannattaa uskoa omaa lääkäriään ennemin kuin minun ohjeita, vaikka ne onkin peräisin lääkäriltä, koska meillä on eri lähtökohdat hoitoihin (olen esim itse lisääntymisterve, syyt hoitoihin miehessä). Mulla kyse on siis myös siitä, että en ole progynovan takia kovin työkuntoinen, ja vatsavaivojen kanssa on tosiaan vaikeaa. Ja silloin mielestäni on ihan järkevää vähän toimia omin päinkin (kuitenkin lääkärin ohjeiden mukaan), kun vaihtoehtoina on kärsiä 4-5pv pidempään, ja ilmeisesti suht turhaan.

Tosiaan minulla se ei vaikuttanut vuodon myähäistymiseen viimeksi, pikemminkin päinvastoin.

Oon niin kiukkunen että itkettää :D ei tavallaan hassua mutta ei oo ihan tyypillinen kiukkureaktio itkeskellä, mulla. Varmaan luteaalinen sekoilu alussa - klinikalta soiteltiin, toivotaan tietty että pääsis mahollisimman pian IVF:fään, mutta näyttää siltä että vasta sitten myöhemmin, kun mies on töiden takia eri puolella Suomea. Ihan täysin ymmärrettävää mutta tuli kuitenkin semmonen olo että tervemenoa, mä pistelen ite itteni, ei tartte auttaa (olin toivonu et se pistäis kun sille se on töiden takia tuttu juttu, mulle ei).
En oo oikeesti kiukkunen oon vaan niin hermona, hirveesti rispektiä kaikille näissä samoissa puuhissa ja varsinkin konkareille.

no nyt kun oon hetken ulissu keksinkin itseasiassa ainakin kaks kaveria joilta vois onnistua injektiohommat
Toivottavasti onnistuu!

Itsellänikin nämä hoidot ja lääkkeet vaikuttaa niin, että kaikki vastoinkäymiset hoidoissa (ja muussakin) tuntuu kauhean suurilta, kun panokset on niin suuret. Välillä on niin kiukkuinen olo, että ei kärsi nähdä juuri kenenkään naamaa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Takaisin