Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sanokaa pliis että muillakin karkaa ajatukset tällä lailla käsistä 😂
No sitähän se koko väli siinä oviksista menkkoihin on aina ollut mulla. Joka kerta. Vaikka kuinka olisi sitä mieltä, että rennosti ja stressaamatta. Ei vaan pysty olemaan kuulostelematta, ja vaikka kuinka järjellä ajateltuna tietäisi, ettei kiinnittyminen olisi edes käytännössä ehtinyt vielä millään tapahtua. Laukalle lähtee aina; tsekkaa sen syntymäajankohdan, miettii että miten se osuu muiden tapahtumassa olevien asioiden suhteen, pitääkö mun piilotella jossain sukujuhlissa asiaa, vai voisiko kertoa, missä vaiheessa jäisi pois töistä. Ja sitten taas vuoristorata alusta.

Toivotaan kuitenkin taas tässäkin kierrossa, että ne menkat jättäisikin tulematta, ihan kaikilla meillä jotka tätä samaa vuoristorataa ajelee.

No sitähän se koko väli siinä oviksista menkkoihin on aina ollut mulla. Joka kerta. Vaikka kuinka olisi sitä mieltä, että rennosti ja stressaamatta. Ei vaan pysty olemaan kuulostelematta, ja vaikka kuinka järjellä ajateltuna tietäisi, ettei kiinnittyminen olisi edes käytännössä ehtinyt vielä millään tapahtua. Laukalle lähtee aina; tsekkaa sen syntymäajankohdan, miettii että miten se osuu muiden tapahtumassa olevien asioiden suhteen, pitääkö mun piilotella jossain sukujuhlissa asiaa, vai voisiko kertoa, missä vaiheessa jäisi pois töistä. Ja sitten taas vuoristorata alusta.

Toivotaan kuitenkin taas tässäkin kierrossa, että ne menkat jättäisikin tulematta, ihan kaikilla meillä jotka tätä samaa vuoristorataa ajelee.

Nyt mulla lähti aivan laukalle, kun tuntuu, et makuaisti maistaa kaiken, erityisesti suolaisen, tosi voimakkaasti. Eikä mulla ole herkkiä testejä yhtään kaapissa! Just kirjoitin jonnekin täällä, et testaan tiistaina. Noh kyllä se tikku nyt kastuu vielä tänään illallla! Yritän nyt vaan pidettää vielä vähän kauemmin. 🤪

Nyt mulla lähti aivan laukalle, kun tuntuu, et makuaisti maistaa kaiken, erityisesti suolaisen, tosi voimakkaasti. Eikä mulla ole herkkiä testejä yhtään kaapissa! Just kirjoitin jonnekin täällä, et testaan tiistaina. Noh kyllä se tikku nyt kastuu vielä tänään illallla! Yritän nyt vaan pidettää vielä vähän kauemmin. 🤪
Mä oon vähän miettinyt testaanko itse vielä tänään myös niin helpompi kestää pettymys huomenna aamulla jos ja kun todennäköisesti negatiivinen mulla. 🤣 Yritän myös pidättää mahdollisimman pitkään kun tulee kumminkin valvottua koska naapurit aloitti taas kolistelun ja riitelyn. 🙄 Jatkuu nimittäin yleensä monta tuntia... Jos saan pari tuntia pidätettyä testaan jos en niin odotan huomiseen.

Sanokaa pliis että muillakin karkaa ajatukset tällä lailla käsistä 😂
Fiilaan vahvasti! Oon just samanlainen ja suunnittelen suurinpiirtein ristiäisetkin valmiiksi 😅 Nyt kun keksin että tekoälyn kanssa voi keskustella näistä oireista niin se on loputon suo... 🫣
Tsemppiä piinapäiviin!

Mun vuoto ei ole alkanut vieläkään! Ärh. Mulla on aina ollut lyhyt kierto ja viime raskauden ja imetyksen jälkeen se lähti käyntiin kuin kello heti säännöllisesti 24-26pv pituisena. Nyt tosiaan ovis olisi ollut tuntemusten mukaan 5.-6.2. eli vuodon olisi pitänyt jo alkaa jos olisi ns. normirytmissä. Tietysti tämä imetys varmasti sotkee ja jos tuossa oli oikeasti kemiallinen niin sekin varmasti sotkee vielä ennestään kiertoa. Mutta tosi turhauttavaa odotella vuotoa koska kuitenkin analysoin voisinko sittenkin olla raskaana vaikka en ole. Viimeksi olen tehnyt negatiivisen testin keskiviikkoaamuna.

Muoks. Niin ja sitten valkovuoto seilaa ihan miten sattuu. Mun mielestä kohdunkaula laskeutui alkuviikosta vähän mikä viittaisi vuodon alkamiseen mutta valkovuotoa on jonkin verran ja se on kirkasta/keltaista ja aika notkeaa eikä yhtään sellaista mitä se olisi ennen kuukautisia. Sitten imettäessä tuntuu vähän hassulta mutta toisaalta vauvalle on tullut hampaita. Vatsaa ja selkää särki tosi paljon tuossa alkuviikosta mutta nyt taas ei pariin päivään oikein ollenkaan 🤷

Muokattu viimeksi:
Mä oon vähän miettinyt testaanko itse vielä tänään myös niin helpompi kestää pettymys huomenna aamulla jos ja kun todennäköisesti negatiivinen mulla. 🤣 Yritän myös pidättää mahdollisimman pitkään kun tulee kumminkin valvottua koska naapurit aloitti taas kolistelun ja riitelyn. 🙄 Jatkuu nimittäin yleensä monta tuntia... Jos saan pari tuntia pidätettyä testaan jos en niin odotan huomiseen.
Miten kävi testin kanssa? 🌈

@Kali @Rouva W Olen pahoillani negasta ❤️‍🩹 On masentavaa, kun toivoo niin kovasti ja se toivo viedään pois hetkellisesti 😔 Toivottavasti seuraava kierto olisi onnellinen teille 🌈

Omia mietteitä loppuun: Tänä viikonloppuna aloitettiin yrittäminen keskenmenon jälkeen. Vähän sekalaisia tunteita, kun tikkuihin en selkeää ovulaatiota tähän ainakaan napannut - en usein aiemminkaan ole sitä tikkuun saanut. Päätin lakata säännöllisen tikuttamisen ja mennä entiseen malliin menkkasovelluksen ja Ouran ennusteilla ❤️‍🩹

Tsemppiä muillekin, joilla ei tärpännyt. ❤️‍🩹

Mulla on nyt FF:n mukaan dpo13 ja ouran mukaan dpo14 ja odottelen menkkoja. Yleensä luteaali mulla 14-15 päivää, joten eiköhän ne ala maanantai-keskiviikon aikana.

Meillä on ehkä ollut ongelmana liian vähäiset hommailut ennen ovista. 🤔 Periaatteessa pitäis kai riittää se 1-2 kertaa ennen ovista, mutta miehen tavara saattaa olla ollut vähän liian kauan ”säilössä” ennen paneskeluja, koska ei hälläkään oikein mahiksia ole tyhjennellä itsekseen. Eli voisi nyt yrittää vähän tiheämmin hoidella hommia tässä kierrossa. Voi jeesus, nää on taas näitä juttuja joita ei kehtaa puhua muualla kuin täällä. 😅

IMG_7345.jpeg

Ovisviikko vaan sattuu just tuohon hiihtolomaviikkoon, jolloin ollaan reissussa ison porukan ympäröimänä joten saa nähä miten saadaan hommat hoidettua. 😅 Laskeskelin, että sattuisi ehkä tuohon jälkimmäiseen viikonloppuun osuisi ehkä ovis.

Tsemppiä muillekin, joilla ei tärpännyt. ❤️‍🩹

Mulla on nyt FF:n mukaan dpo13 ja ouran mukaan dpo14 ja odottelen menkkoja. Yleensä luteaali mulla 14-15 päivää, joten eiköhän ne ala maanantai-keskiviikon aikana.

Meillä on ehkä ollut ongelmana liian vähäiset hommailut ennen ovista. 🤔 Periaatteessa pitäis kai riittää se 1-2 kertaa ennen ovista, mutta miehen tavara saattaa olla ollut vähän liian kauan ”säilössä” ennen paneskeluja, koska ei hälläkään oikein mahiksia ole tyhjennellä itsekseen. Eli voisi nyt yrittää vähän tiheämmin hoidella hommia tässä kierrossa. Voi jeesus, nää on taas näitä juttuja joita ei kehtaa puhua muualla kuin täällä. 😅

View attachment 153201

Ovisviikko vaan sattuu just tuohon hiihtolomaviikkoon, jolloin ollaan reissussa ison porukan ympäröimänä joten saa nähä miten saadaan hommat hoidettua. 😅 Laskeskelin, että sattuisi ehkä tuohon jälkimmäiseen viikonloppuun osuisi ehkä ovis.
Mä aina muistutan miestä että milloin olis hyvä tehdä omat tyhjennykset ja pyydän muutenkin tyhjentää säännöllisesti että on hyvää tavaraa sit.

Mietin että kun lugesteroneja pitäisi vielä monta päivää laittaa että kuinka haittaisi että lopetan näin dpo10? 🤔 Toki kai se on teoreettisesti mahdollista että kiinnittyminen eilen tai vielä tänään mutta jotenkin en jaksa uskoa...

@Rouva W auts, toi on niin musertavaa, kun yrittää olla realistinen, ja sit tulee joku toivonkipinä jostain ja alkaa lämmittää hiillosta, joka puolestaan antaa lisää toivoa. Sitä tipahtaa kovaa ja korkealta, vaikka miten toppuuttelisi.

@Kali samoin, voi blääh. :( Sulle niin kovasti plussaa ja täysiaikaista raskautta toivoisin, vaikka eipä se mun toivo tässä mitään auta.

Eli ei muutako leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. 💪

@Pakkanen mulla on kans ollut vaikeuksia ovulaation bongaamisessa testeillä. Vasta tässä kierrossa onnistuin, kun käytin sekä Clearbluen lilaa että PC:n tikkuja/liuskoja. Menkoista ja Ourasta mäkin yleensä sen oon arvioinut + kohdunkaulan liman koostumuksen sekä kohdunsuun tuntuman perusteella yrittänyt vielä tarkentaa. Tän kierron tikuttelujen perusteella Oura osaa ainakin mulla ennustaa mul ovulaation aika hyvin.

Maybe Baby -sylkitesti on kans ollut käytössä, mutta siihen en oikein luota, kun näyttelee vähän mitä sattuu.

Palstaslangista, niin mun mielestä ”talletus” on hauska ja kuvaava sana ilmaisemaan, mistä on kyse. Tuntuu aluksi vähän hassulta, mutta kontekstissaan mielestäni selittää itsensä erinomaisesti. Se on mun mielest erinomainen esimerkki oivaltavasta kielellä leikittelystä. Tykkään ja käytän palstalla, joskaan en palstan ulkopuolella. 😅

Tänään kp 16, dpo 1. Ei mitään oireita, kuten ei tässä vaiheessa voi ollakaan. Ekaa kertaa taidettiin onnistua ajoittamaan talletus ovulaatiopäivälle. Olisin toivonu itse ovulaatioo edeltävälle ja ovulaatiopäivälle, mutta jos tästä tärppää, niin sehän riittää. Ens viikon to verikokeet progesteronin määrän selvittämiseksi, pe katsotaan Mehiläisen Felicitaksessa, onko follikkeli puhjennut. Ens viikolla on myös palkkapäivä, joten sen odottamisella kuittautuu piinapäivät puolimatkan majataloon saakka.

Ihan hyvä ja rauhallinen fiilis kaiken kaikkiaan. Olen tehnyt sen, mitä voin (samoin puoliso), ja nyt odotellaan.

Tuli tuosta tallettelusta mieleen, että englanninkielisissä yrityskeskusteluissa puhutaan babydancing eli bd. Vauvatanssi ois musta jotenkin vielä ällömpi kuin tallettelu. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Kontekstiinsa tallettelu sopii mutta en kyllä tämän foorumin ulkopuolella ole käyttänyt.

@Maana Mannila Sehän siinä olikin kun nännit oli todella kipeät 5 päivää mitä ei ole tapahtunut muuta kuin raskaana ollessa. Sitä ehti jo fiilistellä koko tulevaa raskautta ja vauvavuotta ja (alunperin ennen eilistä testiä) kuinka tänään testaisisin, jotain jo näkyisi ja voitaisiin miehen kanssa yhdessä fiilistellä. Sen sijaan 5 aikoihin yöllä heräsin jomotteiluihin ja pelko alkoi hiipimään. Jatkoin silti nukkumista kun eilen olin kamalan väsynyt ja olin huonosti nukkunut viimekin yönä. Lopulta heräsin 9 jälkeen ja salaa hiljaa itkin sängyssä kun pelko vahvistui. Nousin vasta kun kuvittelin olevani kasassa, mutta en sitten ollut. Onneksi keskustelu miehen kanssa helpotti :red-heart: toki koko loppu päivä menee varmasti surullisena. Onneksi huomenna tulee pariksi yöksi kyläilijöitä ja lapsia tupa täyteen niin se vie ajatuksia muualle:red-heart:

Laitoin nyt kumminkin lugesteronin aamulla pienen omassa päässä puhelun jälkeen. 😅 Piti vähän motivoida itseäni vielä ainakin 3 päivää niitä käyttää. Ja dpo13 keskiviikkona kun plussaa ei todennäköisesti vieläkään ole tullut niin sinä aamuna enään en laita ja odotan milloin vuoto alkaa niiden jälkeen. Nyt alakuloinen olo entisestään kun jo toissapäivänä oli alakuloista oloa. 😣 Vaikea vaan yrittää pitää toivoa yllä vaikka onhan tosiaan se kiinnittyminen vielä mahdollista kun "vasta" dpo10. Tai voihan ne eiliset vielä kovemmat kivut kuin aiemmin olla olleet siihen liittyviä, tuskin mutta onhan kaikki mahdollista kun aiemmissa osassa tosin kemiallisissa saanut ekan hailuran vasta dpo12....

Pettymykset on kyllä niin musertavia. 😔💔 Ei muuta kuin jaksamista ja tsemppiä.

Omanapailen nyt sen verran, että kp31 ja dpo 13 ja menkat edelleen hakoteillä. Ehkä ne alkaa ensiviikolla, mutta kyllähän tässä taas alkaa miettiä että entä jos? Vaikka tiedän oikeasti että ei mitään mahdollisuuksia olla raskaana. Voihan oma mieli. 🙄

Huomentapäivää kaikille. ❤️ Suuresti vaan plussatuulia toivon kaikille. 🌈 Kurja aina lukea jonkun piinailun päättyneen menkkojen alkamiseen.. 😔

Paljon ootte keskustellut tallettelusta. Meillä normaalisti seksiä ehkä keskimäärin kerran viikossa. Joskus harvemmin, joskus useammin. Onhan se parhaimmillaan aivan ihanaa, mut ite tykkään eniten vaan lahota toisen kainalossa, hän silittää ym. ❤️

Nyt tämä yrityskierto siitä poikkeuksellinen, et talleteltiin kaikkina päivinä DPO -5 alkaen päivään DPO 0. Erittäin poikkeuksellista, mutta loma antoi tähän mahdollisuuden. Ei mies valittanut kertaakaan. 😅 DPO -1 kyseli ilkikurisesti, et onko tässä joku taka-ajatus? Onneks saatiin vika viel DPO 0. ❤️ Kaikkemme on yritetty ja nyt sit alkaa piinallinen odotus.

Tänään kp 15 eli DPO 1. Marrasvauva ois niin tervetullut. ❤️ Ehkä pitäisi pitää nyt oireista kirjaa. Piinapäivät -ketjuun vois melkeen kirjoitella. @-Tipi- tais olla jo vähän pidemmällä kierrossa. Hirmusti plussatuulia sinne, perästä tullaan. 🌈

Tiedän että ihan mahdollista että saa ekan plussan vasta dpo10 jälkeen, koska olen itsekkin saanut jopa vasta dpo12 vaikka aiemmin testannut niissäkin kierroissa. Mutta jotenkin mun luotto että niin käy tällä kertaa miinuksella jopa ihan... 😭 En tiedä kaipa se on se oma intuitio tai niin ainakin yritän väittää itselleni. Oonhan mä toki ennenkin ollut väärässä plussista, edellisen kerran lokakuun lopulla jopa sinä vielä aamuna kun myöhemmin päivällä tulikin plussa negan jälkeen. 🫣 Nyt vaan tuntuu itselleen valehtelulta pitää toivoa, turhaa toivoa yllä. Mä oon periaatteessa jo ihan ensi kierrossa yrityskerta 13:sta jo omassa päässä. Vaikka ekaksi tietenkin vuodon pitää alkaa.... 🥴 Katsoin jo että joulukuun ihan alkuun menisi seuraavan yrityksen laskettu aika jos tärppää silloinkaan muuten menee sitten taas jo ensi vuoteen sitä seuraavat....

Takaisin