Alkuun omanapa: Olin just kirjoittamassa, miten tämä kierto taisi mennä viemäriin, koska eilinen talletusyritys meni vähän vihkoon, vaikka yritystä olikin. Mies kuitenkin yllätti, ja päästiin tekemään talletus nyt aamupäivällä. Ovulaatio pitäisi siis olla tänään, sillä sain eilen klo 10 jälkeen korkean tuloksen ja klo 15 jälkeen tasavahvat viivat PC:n tikkutestiin. Myös ovulaatiokipuja oli eilen, samoin tässä nyt vielä vähän aristelee alakerrassa.
Aamulla puhuttiin miehen kans läheisyydestä ja seksistä meidän välillä. Molemmat saatiin omia tunteita, ajatuksia ja tarpeita sanoitettua, ja yritän nyt itsekin vähän hellittää, vaikka se vaikeata onkin, kun kierto kierrolta mahdollisuudet pienenee. En kuitenkaan halua, että mies tuntee, että vaadin hänen olevan kone ja ainoastaan väline vauvantekoon. Mies kuitenkin edelleen kertoi haluavansa, että pidän hänet ajan tasalla hedelmällisistä päivistä ja kerron ne mahdollisimman tarkasti. Jos tästä nyt ei tärppää, niin ehkä seuraavassa kierrossa sitten kerron hedelmällisestä ikkunasta vasta lähempänä ovulaatiota, jotta mies ei joudu rehkimään itseään henkihieveriin.
Henkisesti olo on vähän vereslihalla tällä hetkellä eilisen illan epäonnistuneen talletuksen, huonosti nukutun yön ja tänä aamuna käydyn keskustelun jälkeen. Mutta eiköhän tää tästä taas.
@Tähtiin tuijottelija tosi hyvin sanoitat sen, mitä itsekin kelailen varsinkin tuosta varhaisesta testaamisesta. Kyllähän sitä kovasti miettii, että josko nyt ja näkyisiköhän herkässä testissä nyt jotain. Omalle kohdalle tuntuu kuitenkin kahta turhemmalta testata ennen kuin menkat on myöhässä, koska kuukautisvuotohan sen viimeistään kertoo, jos ketään ei tarttunut matkaan. Mä itse en ainakaan halua tehdä enää yhtäkään negatiivista testiä, joka on negatiivinen siksi, etten malttanut odottaa paria viikkoa. Ekassa yrityskierrossa tein pari negaa, ja sit oli yksi kierto, jossa vuoto oli muutaman päivän myöhässä odotetusta, ja ehdin jo avata testipaketin, kunnes päätin kokeilla kohdunsuuta. Sieltähän se vuoto sitten jo teki tuloaan, mutta tein kuitenkin testin, koska olin sinetöidyn paketin jo avannut.
Kaikki on tietysti erilaisia ja jokaiselle sopii oma tapa, mutta mä ehkä ajattelen myös varjelevani itseäni mahdolliselta kemiallisen tai tuulimunaraskauden aiheuttamalta pettymykseltä. Toki raskaus voi mennä kesken, ja niin kuin esim.
@Kali on kertonut kokemuksiaan, että kemialliseksi lasketaan aika ns. pitkällekin edennyt raskaus, joka menee kesken. Mutta se, mitä itse voin asialle tehdä, on välttää testaamasta ainakaan liian aikaisin.
Mitä seksiin tulee, niin jokainen pari varmaan pyrkii löytämään ne tavat, jotka heidän suhteessa toimii parhaiten. Jokaisella on omanlaisensa tilanteet, omat rajoitteet ja omat mahdollisuudet. Tärkeintä on, että puhuu oman kumppanin kanssa (tai jos puhuminen ei ole oma juttu, niin sitten ei puhu), kertoo oman näkökulman ja kuuntelee toista. Joku haluaa tietää, milloin on ovulaatioplussa ja toinen ei.
@Selmiina kuulostaa tutulta teidän tilanne ja sun kipuilu sen kanssa, että oot itse aktiivisempi osapuoli. Meillä tosin menee enemmän niin, että kumpikaan ei lähtökohtaisesti ole kovin aktiivinen eikä meillä mitenkään kovin taajaan peittoa heilutella. Ennen tätä yritystä saattoi mennä pitkiäkin aikoja ilman, ja normaalisti se ei haittaa mua. Nyt sitten on pitänyt itse ottaa kannateltvakseen sekä oma että miehen aktiivisuus, mikä on aika raskasta, jos vastauksena on, että ei, ja sit joku selitys. Tosin onneksi mies on siinä petrannut viimeisten parin kolmen kierron aikana, ja siitäkin tänään aamulla puhuttiin. Se on kiva, mutta vielä pitäisi jotenkin tarkemmin pystyä ajoittamaan, jotta ei oltais liian aikaisin tai liian myöhään hommissa.
Noista etiäisistä vielä, että mähän näin tossa muistaakseni viime vuoden puolella unta, jossa olin synnyttämässä ja otin itse vauvani vastaan, kun hän tuli maailmaan. En tullut katsoneeksi ikkunasta, joten en tiedä, mikä vuodenaika oli – nyt tietysti toivon, että se oli marraskuu. ; ) Viime yönä näin unta, että mulla oli lonkalla pieni vauva, jota kannoin kotona huoneesta toiseen. Unessa vauva oli mun, mutta kun aamulla heräsin, niin ajattelin, että ehkä se tulikin jättämään mulle jäähyväiset ja meni jonkun eri äidin luokse, kun ei mun luokse päässyt.