Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Adela Haha, enpä yhtään huomannut typoa itse. 🙈 Olkaa hyvät naruista. 😅🤣

@Syssymyssy Sun seuraava mittaus tarkentavaa, oliko tuo huippulukema. Premom taitaa lukea kaikki alle 0,8...0,9 lowksi. Mutta jos seuraava on alempi, niin merkkaa sen peakiksi. Lähellä ainakin on! 👌

@Puolikuu mulla edellisissä kierroissa on kummiskin merkinnyt kaikki yli 0,5 high niin siks ihmettelin. Onneksi nuo saa itse korjailtua manuaalisesti 😅

Nyt tein testin ja olikohan 0.75, mutta olin salilla ja join vettä jonkin verran, niin en tiedä kuinka luotettava tuo luku on. Jos valvon tänään myöhään, niin teen ihan huvin vuoksi vielä yhden, vaikka kyllähän tuo posi on.

@Puolikuu mulla edellisissä kierroissa on kummiskin merkinnyt kaikki yli 0,5 high niin siks ihmettelin. Onneksi nuo saa itse korjailtua manuaalisesti 😅

Nyt tein testin ja olikohan 0.75, mutta olin salilla ja join vettä jonkin verran, niin en tiedä kuinka luotettava tuo luku on. Jos valvon tänään myöhään, niin teen ihan huvin vuoksi vielä yhden, vaikka kyllähän tuo posi on.
Ai jaa, no sitten onkin hassu epäloogisuus sovelluksen toimissa. 🤔 Mutta joo, joskus pitää näitä vähän auttaa. 😅

Olen taustalla hetken ketjuja lueskellut ja hyviä vinkkejä bongaillut. Ubikinonit tilattu ja ovistestejä ostettu!

Jospa sitä nyt esittäytyisi😊 Minä 38, mies 36 ja pillerit lopetin joulukuussa. Kummallakaan ei ole lapsia ennestään eli esikoinen haaveissa siis. Hormonaalinen ehkäisy ollut mulla käytössä teinistä lähtien eli yli 20 vuotta😨 Ensin vuosia yhdistelmäpillerit, sitten hormonikierukka ja sen jälkeen vielä reilun vuoden minipillerit. Eli omasta luonnollisesta kierrosta ei ole hajuakaan.😅

Nyt menossa toiset menkat pillereiden lopetuksen jälkeen. Tarkemmin sanottuna kp3. Edellinen kierto kesti 25 päivää. Molemmat menkat olleet aika niukat ja lyhyet verrattuna siihen, mitä ne oli parikymppisenä ennen hormonikierukkaa. Kierukan ja minipillereiden aikana ei siis ollut menkkoja ollenkaan. Pientä tiputtelua vaan suunnilleen kerran kuussa. Nyt sitten vähän huolestuttaa, että onko niukat menkat merkki hormonitoiminnan hiipumisesta, mutta toisaalta eihän se hormonitoiminta vielä ole varmaan täysin palautunut🤔

Tosiaan, kun ikää jo 38 niin ajattelin, että haluan oman hedelmällisyystilanteen tarkistuttaa mahdollisimman pian. Mietin, että ostaisin raskautta suunnittelevan verikoepaketin Puhdin tms kautta ja menisin sitten tulosten selvittyä gynelle. Kauankohan pitäisi odottaa ennen verikokeisiin menoa?

Hirveän pitkä sepustus tuli!😅 Toivottavasti joku jaksaa lukea. Vaikuttaa kyllä aivan ihanalta ilmapiiri täällä, mitä näitä keskusteluja olen lueskellut.🥰

Tervetuloa @Selmiina ! Plussatuulia 💞🫶

Kärsimätön omanapa: En muista kirjoittelinko jo tänne että torstai-iltana tunsin sängyllä maatessa kaksi tuikkaisua kohdun alueella ja sen jäljestä oikeastaan kaikenlainen "oireilu" on loppunut. Jos leikkisi että tuikkaisut olivat kiinnittyminen niin tänään illalla siitä olisi 2vrk - tein herkän rfsun testin nyt illalla 4-5 tunnin pidätyksellä ja oli puhtaasti negatiivinen. Ilmeisesti 3 päivää kiinnittymisestä voisi näkyä jo tuolla herkällä testillä, mutta pohdin teenkö huomenna aamusta vai jaksanko odottaa maanantaille. Olen tehnyt itseni kanssa sopimuksen että jos keskiviikkoon mennessä ei näy haamun haamua testeissä niin lopetan testailin ja jään katsomaan oliko tämä kaikki kuvittelua vai palautuuko kierto...

@Selmiina Mulla kans oli vuoto lyhyt ja hirmuisen paljon lyhyempi kuin nuorempana silloin kun esikoista alettiin yrittämään. Ei se ole merkki mistään huonosta. Olen huomannut, että menkat on vähän runsastunut siitä kun kierukka poistettiin, mutta ei radikaalisti. (Kestää pari päivää vain selkeästi punainen vuoto.) Ultrassa limakalvo on kuitenkin ollut riittävän paksuinen. Joten älä sitä murehdi! ❤️

@Mur Toivottavasti vielä plussaksi muuttuisi. 🙏 Eikös se ole niin, että aikaisilla päivillä aamupissa olisi luotettavin.

Täällä on ollut
Dpo4 nippailuja, kuumotusta ja monenlaista tuntemusta alavatsalla.
Dpo5-6 kasvojen kuumotusta, ei muuta oireita.
Dpo7 lievää hetkittäistä jomotusta alavatsalla. Päivällä pienesti paperiin ruskeaa limaa, kiinnittymisvuoto?

Ja tänään dpo9 testi nega 🙈

Joten osuvasti tuli huojentavaa kokemusta @Pumperoinen !😊 Jos kiinnittyminen on ollut tossa dpo7 paikkeilla niin ehkäpä se ei vielä edes herkissä testeissä näkyis...? 🤔 Eli nega ei nyt tunnu lopulliselta tuomiolta vaan toiveikkaana vielä jokunen päivä, jos alkaisikin haamut kuikuileen. 👀🙏🏼

Kiitos @Pumperoinen ja @Puolikuu !

Tänä aamuna herkkä testi puhdas negatiivinen. Vaikka tiedän ja arvasin että on todennäköisesti negatiivinen niin mun täytyy tehdä testi "pois alta" että saan ajateltua päivän aikana jotain muutakin. Korkeimmat toiveet olisi ehkä huomisaamuun kun olisi kulunut se 3,5vrk kiinnittymisestä, sitten alan pikkuhiljaa "tyytyä" negatiiviseen vastaukseen.

@Tiitikkä Jännittäviä aikoja sielläkin! Toivotaan kovasti että muuttuisi plussaksi! Mulla olisi nyt dpo oletetusti 9/10 tänään. 😊

Muokattu viimeksi:
Ärsyttää ihan älyttömästi, että menikö nyt ovulaatio ohi. Aloitin testaamisen kp 10 ja nyt on jo kp 13. Mulla tuli aiemmin ovulaatioplussa jo siinä kp 9-10, mutta sitten se rupesi tulemaan yleensä siinä kp 11-12. Nyt vaan testit vaalenee eikä tallettelut kyllä osunut yhtään kohilleen jos oli jo aikaisemmin. 😩

IMG_20260215_091315.jpg

Tsemppiä piinailuun ja vauvapölyä @Mur ja @Tiitikkä 💫 Sen verran varhaiset päivät vielä onneksi, että hyvinkin voi tilanne vielä muuttua! 🤞🏼

Mulla dpo12 ja tein nyt kerrankin päätöksen, että en testaa ennen kun menkkojen olis pitänyt alkaa. Oon kyllä todella syvässä piinailun suossa tällä hetkellä, suorastaan veitsen terällä odotellen alkaako ne menkat vai ei 🥵

Eilen tosiaan havaitsin kirkasta, haaleaa ihan pientä vuotoa joka jäi siihen. Muuten en ehkä olisi edes ajatellut kiinnittymisvuotoa, mutta Flow app kertoi just eilen ”tänään saatat havaita kiinnittymisvuotoa”. Kyllähän siinä vähän toiveet heräs.. 🥹 Ja luteaali on mulla yleensä 14 päivää, mutta voihan ne menkat silti alkaa aiemmin - nehän voi tehdä mitä vaan temppuja! 😅

@Emri voisko sulla olla epäonnistunut eka ovisyritys ja vasta tulossa? Silloinhan voi käydä niin, että tummenee, sitten vaalenee, mutta alkaa tummenemaan uudelleen?

Täällä ilmeisesti munasolu irronnut, kun pahimmat oviskivut kadonnut yön aikana, mutta oikealla alavatsaa juilii esimerkiksi aivastaessa, ja säteilee nivuseen 😵‍💫

Nyt menossa toiset menkat pillereiden lopetuksen jälkeen. Tarkemmin sanottuna kp3. Edellinen kierto kesti 25 päivää. Molemmat menkat olleet aika niukat ja lyhyet verrattuna siihen, mitä ne oli parikymppisenä ennen hormonikierukkaa. Kierukan ja minipillereiden aikana ei siis ollut menkkoja ollenkaan. Pientä tiputtelua vaan suunnilleen kerran kuussa. Nyt sitten vähän huolestuttaa, että onko niukat menkat merkki hormonitoiminnan hiipumisesta, mutta toisaalta eihän se hormonitoiminta vielä ole varmaan täysin palautunut🤔
Mulla oli aika samat setit, hormonaalinen ehkäisy pillerit-vahvemmat pillerit-rengas-pillerit 16-vuotiaasta, alkujaan siksi että menkat oli turhan runsaat (hb tipahti jne). Slindalla vuoto jäi kokonaan pois, muilla se oli hallittavissa. Jätin ehkäisyn juurikin 38-vuotiaana pois kun yritys alkoi, ja hirvitti kyllä että mitä sieltä tulee, vuodanko taas kuiviin. No, tuli normaali kolme-nelipäiväinen vuoto ja 28 päivän kierto, mutta meni varmaan kolme kuukautta ennenkuin se vakiintui sekä määrältään että ajoitukseltaan. En siis vielä hätäilisi.

Nyt kun itse kolkuttelen kriittistä ikärajaa, annan todellakin äänen sille, että 38 kannattaa aloittaa testailu ja selvittely ennemmin kuin myöhemmin (jos siihen on resursseja), ihan sillä että ehditte vielä julkiselle jos jotain häikkää olisi.

Tsemppiä piinailuun ja vauvapölyä @Mur ja @Tiitikkä 💫 Sen verran varhaiset päivät vielä onneksi, että hyvinkin voi tilanne vielä muuttua! 🤞🏼

Mulla dpo12 ja tein nyt kerrankin päätöksen, että en testaa ennen kun menkkojen olis pitänyt alkaa. Oon kyllä todella syvässä piinailun suossa tällä hetkellä, suorastaan veitsen terällä odotellen alkaako ne menkat vai ei 🥵

Eilen tosiaan havaitsin kirkasta, haaleaa ihan pientä vuotoa joka jäi siihen. Muuten en ehkä olisi edes ajatellut kiinnittymisvuotoa, mutta Flow app kertoi just eilen ”tänään saatat havaita kiinnittymisvuotoa”. Kyllähän siinä vähän toiveet heräs.. 🥹 Ja luteaali on mulla yleensä 14 päivää, mutta voihan ne menkat silti alkaa aiemmin - nehän voi tehdä mitä vaan temppuja! 😅
Voi kun sulla olisi ollut kiinnittymisvuotoa! <3 Koska oot päättänyt pidättäytyä testaamasta, kunnes menkat on jääneet välistä, niin toivon sulle voimia ja mielenlujuutta, että jaksat sinne asti!

Mullehan kävi viime kierrossa just kans silleen, että menkat tuli aiemmin kuin odotin, ja erehdyin luulemaan alkavia menkkoja kiinnittymisvuodoksi. 🙃 Toivotaan, että sulla olis sitä ja plussa tulis tikkuun sen parin kolmen päivän päästä. Jaksaa jaksaa!

Tervetuloa taas uusille! 😍

Ihana kun täällä kaikki elää omaa kiertoa, niin voi jännittää edes jonkun puolesta kun täällä ei tapahtunut tässä kierrossa mitään. Ovulaatio oli ja meni, mutta mies vieläkin hieman jarruttelee ja puhuttiinkin että pitäiskö se alkaa yrittämään taas talvivauvaa tai kevätvauvaa ensivuodelle. Mä haluaisin joulu- tai juhannusvauvan, itse olen jälkimmäinen. Eipä sillä oikeasti ole väliä, mutta kun nämä kaksi ensimmäistä on kuukauden väliin, niin saataisiin taas jatkumoa. 😄

Lähinnä siis menkkoja ja miehen mielentilamuutosta odottaessa. 😆

Kiitos @Maana Mannila ❤️ ja ikävän tutulta kuulostaa tuo sun kokemus! 🥺 Tätä ”valekiinnittymisvuoto” temppua mun kroppa ei ole vielä tehnyt aiemmin, mutta noin muuten olen monet kerrat erehtynyt luulemaan että olen raskaana erinäisistä oireista.. 🫠 Joten luotto ei nyt ole korkealla tähänkään. Jomottelut alkaa viittaamaan vähän siihen suuntaan, että menkat siellä vain tekee tuloaan.

@pienirakas Mäkin haluaisin jouluvauvan! 😍 Ois jotenkin ihana tapa viettää joulua synnärillä. 😁 Ja olen jo tietysti tehnyt laskelmat valmiiksi, jos kierrot menee ennusteiden mukaan niin mun LA olisi jouluaattona!

Ja tervetuloa mukaan uusille myös minun puolesta 🥰

Kiitos @Maana Mannila ❤️ ja ikävän tutulta kuulostaa tuo sun kokemus! 🥺 Tätä ”valekiinnittymisvuoto” temppua mun kroppa ei ole vielä tehnyt aiemmin, mutta noin muuten olen monet kerrat erehtynyt luulemaan että olen raskaana erinäisistä oireista.. 🫠 Joten luotto ei nyt ole korkealla tähänkään. Jomottelut alkaa viittaamaan vähän siihen suuntaan, että menkat siellä vain tekee tuloaan.

@pienirakas Mäkin haluaisin jouluvauvan! 😍 Ois jotenkin ihana tapa viettää joulua synnärillä. 😁 Ja olen jo tietysti tehnyt laskelmat valmiiksi, jos kierrot menee ennusteiden mukaan niin mun LA olisi jouluaattona!

Ja tervetuloa mukaan uusille myös minun puolesta 🥰
Siis mun toive on kans "aina" ollut marras–joulukuun vauva. Vielä enemmän ehkä jopa joulukuun. En toivo synttäreitä ihan jouluaatolle, mutta vähän ennen tai vähän jälkeen olisi ihanaa! Sen takia mulla on kova toivo siihen, että tästä tai kahdesta seuraavasta kierrosta tärppäisi (voihan se olla, ettei, ja sitten synttärit on toisessa vaiheessa vuotta).

Jos tästä tärppää, laskettu aika on viikko mun omien synttäreiden jälkeen, jos seuraavasta – ja kierrot menee ennusteiden mukaan – mun äidin syntymäpäivänä, ja jos sitä seuraavasta, niin 2.1.2027 (jos tuohon kiertoon sattuu, niin pitää varmaan käydä jossain akupunkitossa käynnistämässä synnytys hyvissä ajoin ennen laskettua aikaa – vitsi!)

Must olis ihanaa saada joulukuun vavva ja olla sen kans kesällä perhevapailla, kun se jo vähän liikkuis ja muuta. <3

Plussatuulia meille kaikille!

Ilmeisemmin täällä dpo3... Laitoin ekan lugesteronin aamulla, ihan hyvin sujui. Makasin vaan varmuuden vuoksi sen jälkeen tunnin sängyssä. 🤣 Ettei siis valuisi ulos, mutta luulen että en tuota jatkossa tee. Kun ilmeisesti sulaa kyllä aika nopeasti, ettei ihan tuntia tarvitse makuuasennossa olla sen jälkeen. Seuraavan laitto jo 5 tunnin päästä. Pitää siis aamuin illoin 12 tunnin välein siis per joka kerta 2 kapselia laittaa emättimeen. 😂

Kokeilen myös jos ensi viikon maltan olla testaamatta, kun ensi viikon jälkeen maanantaina olisi dpo11. Toki voi olla että sorrun jo ensi viikon viikonloppuna testaamaan. 🫣

Takaisin