Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällähän on ollut säpinää, luin kyllä kaikki läpi mutta mieleen jäi tuo kissaraskaustesti. 😍 Mun äidin jo edesmennyt koiravanhus sekosi kun raskauduin, ja viettikin kaiken ajan mun sylissä ja loppuraskaudessa istui vatsan päällä. 😆

Mulla oli tänään hetken aikaa hoidossa ystävän puolivuotias ja voi juku miten suuri ero on puolivuotiaassa ja omassa kohta-yksivuotiaassa. Oma vauva ei tunnu enää vauvalta, kun hetken hoitaa pienempää. ❤️ Haluaisin itse pienemmän ikäeron toisen ja kolmosen välille, mutta mikäli mies ei ihan vielä ole valmis niin väkisinkin se ikäero menee suuremmaksi tai ainakin samanmoiseksi kun esikoisella ja kuopuksella. Kuume olisi kova, vaikka näinkin on tosi hyvä. ✨

@Syssymyssy toivottavasti sinun testi olisi huomenna lupaava!! :Person With Folded Hands:

Itse testasin tänään yöllä (dpo11), kun heräsin pissahätään ja negaa näytti :( Aamulla olin vielä suht toiveikas, koska yleensä tässä vaiheessa kiertoa tulee kasvoihin yksi finni ja aamulla siitä ei ollut merkkejä, mutta nyt on. Eli eiköhän ne kuukautiset sieltä tule parin päivän päästä…

Voi kun voisi vaan tulla raskaaksi silloin, kun toivoo ja kaikki raskaudet sujuisi loppuun asti jne jne :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: No, eipä se elämä niin mene…

Tosta kissa jutusta, mä en voi sanoa tuon perusteella mitään ehkä tai no kun meidän kissa muutenkin välillä nukkuu ja oleskelee mun päällä, aina välillä melkein kyllä päivittäin ainakin kerran tai pari. 🤣 Tosin ehkä edellisen raskauden aikana ne muutamat viikot kun sitä kesti oli vielä normaalia enemmän läheisyyden kipeä yms. Tekisi mieli alkaa tuon perusteella toivomaan että pian positiivinen nytkin tulossa kun alkanut olemaan taas viime päivinä entistä enemmän. Eilen kiinnitin huomiota kun tuli mun naaman eteen makaamaan ihan rinnan päälle. Yleensä makoilee vatsan päällä?? 😆 Tuli nyt mieleen olisiko ollut varovainen että sen takia että olisinkin raskaana. No en halua liikoja alkaa toivomaan... Viimeksi kyllä teki samaa ettei niin paljon vatsan päällä makoillut vaan joko jalkojen tai rinnan päällä enemmän.

No toivossa on hyvä kai elää.. Niin kauan ainakin kunnes se viedään pois.

Tein "kissaraskaustestin" tolla meidän toisella kissalla, tää testi on viallinen tai sit mein peitto ja mun tyyny on raskaana 😅 Tosin tää kissa on hieman... no, yksinkertainen. Toinen kissa ei ollut käytettävissä, kun viettää takan päällä 20h/vrk marraskuusta huhtikuuhun 😂

Mutta itse asiaan: mihin puratte ne kaikista synkimmät ja "tyhmimmät" ajatuksenne raskauden yrittämiseen liittyen? Onko jossain joku Telegram/Whatsapp/joku ryhmä, mihin karjua se kaikki paha olo sillon, ko tuntuu siltä? Mietin jo etukäteen, että jos tämäkin kierto päättyy epäonnistumiseen.

Mä en ainakaan viitsi puolisolle avautua, kun ei se osaa sanoa kuin "nohnoh", enkä oikein kavereillekaan kehtaa, kun ei ole ketään niin läheistä samassa tilanteessa. Ja tämäkin forum on jotenkin "liian avoin", kun näitä voi lukea kuka vaan, kirjautumatta.

Tein "kissaraskaustestin" tolla meidän toisella kissalla, tää testi on viallinen tai sit mein peitto ja mun tyyny on raskaana 😅 Tosin tää kissa on hieman... no, yksinkertainen. Toinen kissa ei ollut käytettävissä, kun viettää takan päällä 20h/vrk marraskuusta huhtikuuhun 😂

Mutta itse asiaan: mihin puratte ne kaikista synkimmät ja "tyhmimmät" ajatuksenne raskauden yrittämiseen liittyen? Onko jossain joku Telegram/Whatsapp/joku ryhmä, mihin karjua se kaikki paha olo sillon, ko tuntuu siltä? Mietin jo etukäteen, että jos tämäkin kierto päättyy epäonnistumiseen.

Mä en ainakaan viitsi puolisolle avautua, kun ei se osaa sanoa kuin "nohnoh", enkä oikein kavereillekaan kehtaa, kun ei ole ketään niin läheistä samassa tilanteessa. Ja tämäkin forum on jotenkin "liian avoin", kun näitä voi lukea kuka vaan, kirjautumatta.
Tänne mä vaan kirjotan. 🤣 Toki ei sovi kaikille, mutta mua ei oikein kukaan tunne tämän ulkopuolellakaan että en pelkää että joku tuttu tunnistaisi koska ei ole muita kuin perhetuttuja ja heistä ainoa on ehkä sisko joka saattaisi tänne eksyä ja mua ei kiinnosta yhtään mitä hän ajattelee ja ystävät ulkomailla. 🤷‍♀️ Mutta mua ei nyt muutenkaan hirveästi kiinnosta mitä muut ajattelee...

Harmi, että kissatesti oli nyt selkeästi viallinen!

Mulla on ollut tänään selkeät pms-oireet vatuttanut huolella koko päivä ja itsekin kaipaan näköjään välillä jotain johon viittis purata kunnolla. Kuuntelin sit rääkymusaa niin kovalla kuin korvat sieti. Kuulokkeilla, naapureita ei vahingoitettu. Ja sit facessa otti aivoon joku tällänen "asia on mulle näin yksinkertainen niin se on kaikille muillekkin"-tyyppi niin sille piti vastata, vaikka yleensä en lankee tollasiin. En sit sinnekään kehdannut kirjoittaa mitä olisin oikeasti halunnut, joten lisää musaa kehiin.

Äsh, olitko se sinä vai joku muu (nyt en pääse enää sivua taaksepäin tarkistamaan), joku nyt kirjoitti joka tapauksessa kivuista lähellä dpo 10. Mullakin oli nyt tässä kierrossa todella kovia, ihan menkkakivun tuntuisia kipuja dpo 11 ja ehdin jo herätellä toivoa kun googlasin, et voi olla merkki raskaudesta, kun ne väisty eikä vuoto alkanut. Mut herkkä testi oli tänään dpo 13 nega, joten pistetään se siis pahenevan endon piikkiin. Vuosi sitten mulla oli järkkyjä endokipuja vaikkei ollut ollenkaan vuotojakaan, joten tää sopii sit tuttuun kuvioon.

Ja @Kali hyvä, että sait luteaalituen! Toivottavasti tämä auttaa ❤️

@Maana Mannila Hienoa, että tästä haluttomuudestakin puhutaan nykyään ihan normaalina asiana. Tai en tiedä onko se biologian puolesta normaalia vai epänormaalia, mut eiköhän muissakin eläimissä löydy halukkaampia ja niitä joita kiinnostelee vähemmän.

Kuulun kans itse niihin, keitä haluttaa ehkä joskus ja jouluna. Kauhea tabu ollut koko elämän, onneksi mies ymmärtää, vaikka hän ei ole samanlainen. Pidän häntä kyllä hyvänä, et hän ei jää ilman, vaikka varmaan haluis useammin. Joka tuutissa toitotetaan seksiä ja kuinka se on maailman mukavinta puuhaa ja ilotulitusta jne. Sori, ei vaan nappaa kamalasti! Toki sairaudet vaikuttaa haluihinkin ja jaksamiseen, ikä varmaan tekee kans tehtävänsä. Mut siis mun mielestä se tai sen puute pitäis olla ihan yhtä normaalia kuin että pitääkö jäätelöstä vai ei. Kävipä niinkin, kun olikos se viime kierrossa, kun yritettiin menkoista lähtien joka toinen päivä taktiikalla ja oviksen ympärillä 3 päivää putkeen, että mies varmisteli jo et eihän tarvi enää huomenna 😂 Loppukierron ajan kumpikin oli tyytyväinen, kun ei tarvinnut ryhtyä toimeen.

Kävipä niinkin, kun olikos se viime kierrossa, kun yritettiin menkoista lähtien joka toinen päivä taktiikalla ja oviksen ympärillä 3 päivää putkeen, että mies varmisteli jo et eihän tarvi enää huomenna 😂 Loppukierron ajan kumpikin oli tyytyväinen, kun ei tarvinnut ryhtyä toimeen.
Meillä kans viime kierrossa talletettiin melkein viikko putkeen kun testasin ekaa kertaa ovulaatiota ja olin vähän maaninen asian suhteen 🤣 Siinä tuli vähän yliannostus molemmille täälläkin. 😂

Tässä kierrossa ei ole oikein motivaatiota talletustalkoisiin kun viime kierrossa kaikki tehtiin niin oikein kun vaan voi ja siitä huolimatta nega. Tuntuu ihan mahdottomalta ajatukselta että voisin raskautua! Ja flunssa vielä päällä kaiken lisäksi..

Olipa todella ahdistavaa, kerkesin nukahtaa ehkä vajaaksi tunniksi vähän ennen puolta yötä. Katsoin kelloa jotain 00.20 muistan sen suunnilleen ja noin puoli tuntia nukuin sen jälkeen kun hetki sitten heräsin uudestaan johonkin aivan järkyttävään painajaiseen. 😳 En muista mitä siinä tapahtui yhtään, mutta heräsin siis ja sykkeet tuntuivat olevan koholla ja kylmä hiki päällä. En muista milloin viimeksi olisi tuollainen noin paha painajainen ollut! Tai ehkä viimeksi kun raskaana olin edellisen kerran siinä loppu vaiheilla ennen kuin toisenkin alkion kehitys loppui. 😮‍💨 Ehkä noin puolessa välissä marraskuuta ennen ainakin ekaa ultraa jolloin kaikki vielä hyvin, tai no mukamas hyvin...

Takaisin