IVF/ICSI-HOIDOT 2026

Täällä alkoi tänään menkat 😊. Toinen ei niin iloinen uutinen, vain yksi 5 päiväinen blasto pääsi pakkaseen, muut 7 oli lopettanut kehityksen 4 päivän ikäisinä 😭. Huoh. Onneksi sentään yksi pallero saatiin. Tää välikierto tuntuu kitumiselta 😫 ens viikolla lääkäri soittaa ja saan kuulla miten homma jatkuu.
Toivottavasti tarvitset vain sen yhden 🤞🏻❤️ mulla on about puolet karsittu pois mun kahdessa kierrossa. Jos tulee lisää stim kierroksia niin mentäis varmaan clomifenillä. Se antoi parhaiten tuloksia ja tasakasvua mikä menopur/synarelallan ei tullut.

Onko jollain muulla estrogen priming-kaavaan kuuluva progynova aiheuttanut aika paljonkin oireita? Kaikki mun oireet ovat mahdollisia suht yleisiä sivuvaikutuksia, mutta mua väsyttää, yököttää, ruokahalu on totaalisen poissa ja maha melkoisen sekaisin. Olin vähän yllättynyt, kun kyseessä on aika tavallinen lääke.....

Vatsa on esim niin sekaisin, että jos ei huomiseen helpota niin mun on pakko varmaan ottaa hoitotahoon yhteyttä. Mutta katsotaan jos yksi imodium saisi homman takaisin raiteilleen. Kestän kyllä fyysiset oireet paljon paremmin kuin henkiset(etenkin sen jos minusta tulee kiukkuinen hormonihirviö ja tiuskin perheelle), mutta pääsi tosiaan yllättämään.

Totta, onhan se hyvä tosiaan että ollaan tarkkana 😊.Teillä hyvä saalis tullut! Mites tuo alkiodiagnostiikka toimii, laitetaanko sinne osa vai kaikki munasolut mitä saadaan? Paljonko saitte pakkaseen alkioita?
Alkiodiagnostiikkaa voidaan tehdä vain blastovaiheen alkioille, ja riippuu toki hoitotahosta ja diagnostiikan syystä testataanko kaikki vai osa. Jos tehdään pgt-m diagnostiikka eli seulotaan jotain tiettyä geenivirhettä niin kaikki alkiot tutkitaan. Julkisella varmasti muutenkin, mutta jos kyseessä on yksityisellä tehtävä pgt-a diagnostiikka niin on mahdollista tutkia vaan osa alkioista (alkiodiagnostiikka on todella kallista ja jos blastovaiheen alkioita olisi vaikka 10, voisi niistä ottaa näytteet vaikka vain 5stä). Isot alkiomäärät on toki harvinaisia mutta osa onnekkaasti niitä saattaa saada.

@nostromo90 alkiodiagnostiikka tuloksissa myös ymmärtääkseni aina hetki kestää. (Ainakin yksityisellä
Näytteet taidetaan lähettää ulkomaille tutkittavaksi). Joten voisi ajatella että senkin takia suunnitellaan välikierto punktion perään

Toivottavasti tarvitset vain sen yhden 🤞🏻❤️ mulla on about puolet karsittu pois mun kahdessa kierrossa. Jos tulee lisää stim kierroksia niin mentäis varmaan clomifenillä. Se antoi parhaiten tuloksia ja tasakasvua mikä menopur/synarelallan ei tullut.
Täytyy toivoa parasta. Minullehan oli käytössä lyhyt kaava Gonal f, ja mietin että miksei mulle valittu sitä Menopuria jos se varttuneemmille on ollu parempi.. enpäs sitä siinä hoidonsuunnittelukäynnillä osannut kysyä tai kyseenalaistaa mut nyt vähän harmittaa jälkikäteen 😬. Mut nää on näitä. Toivotaan että yksi riittäisi ❤️.

@Enkelinsiipi mulla on zumenon lääkkeelliseen PASiin, eli eri valmiste mutta lienee aika samaa tavaraa, ja on kans ollut vaikka mitä. Pahoinvointia, yökötystä, vatsa sekaisin, mielialaoireilua. Pahimpana oli vajaan viikon käytön jälkeen alkanut useamman päivän kestänyt voimakas ahdistus- ja masennusoireilu. Oon kans vähän hämmentynyt, miten paljon oireita tää nyt tuntuu tekevän.

Täytyy toivoa parasta. Minullehan oli käytössä lyhyt kaava Gonal f, ja mietin että miksei mulle valittu sitä Menopuria jos se varttuneemmille on ollu parempi.. enpäs sitä siinä hoidonsuunnittelukäynnillä osannut kysyä tai kyseenalaistaa mut nyt vähän harmittaa jälkikäteen 😬. Mut nää on näitä. Toivotaan että yksi riittäisi ❤️.
Mulla menopur +synrela aiheutti follikkeleiden koossa paljon hajontaa, Pergoveris, clomifen ja fyremadel kasvatti niitä tasaisemmin (vaikka oli vain 4 munasolua lopuksi) ja tuotti meidän kaksi blastoa. 🤗

Hei, olen uusi täällä ja haluaisin päästä vertaistuen piiriin jos ja kun meillä alkaa ivf-hoidot. Olen 30-vuotias, 2,5-vuotiaan taaperon äiti. Toista on yritetty 1,5 vuotta, koin keskenmenon kahdeksannella raskausviikolla joulukuussa. Ollaan tehty ovulaatioinduktioita ja nyt siirtymässä ivf.

Helmikuun alussa on suunnitteluaika. Käytiin ensikäynnillä lapsettomuuspolilla pari viikkoa sitten, AMH 0,29 ja 2 follikkelia näkyi per puoli. Lähtökohta ei siis ole hyvä ivf-hoidoille. Onko muita joilla tilanne olisi samankaltainen ja onko munasoluja onnistuttu kypsyttämään useampia?

Hei, olen uusi täällä ja haluaisin päästä vertaistuen piiriin jos ja kun meillä alkaa ivf-hoidot. Olen 30-vuotias, 2,5-vuotiaan taaperon äiti. Toista on yritetty 1,5 vuotta, koin keskenmenon kahdeksannella raskausviikolla joulukuussa. Ollaan tehty ovulaatioinduktioita ja nyt siirtymässä ivf.

Helmikuun alussa on suunnitteluaika. Käytiin ensikäynnillä lapsettomuuspolilla pari viikkoa sitten, AMH 0,29 ja 2 follikkelia näkyi per puoli. Lähtökohta ei siis ole hyvä ivf-hoidoille. Onko muita joilla tilanne olisi samankaltainen ja onko munasoluja onnistuttu kypsyttämään useampia?
Kiinnostaa myös kokemukset siitä että munasoluja on onnistuttu keräämään vain vähäinen määrä mutta niistä ollaan saatu hyviä alkioita tai edes yksi. Jotenkin kauhistuttaa kun lahjamunasoluista oli puhetta jo ensikäynnillä, haluaisin tietysti yrittää kaikkeni omilla.

Onko muuten täällä kenelläkään käytössä DHEA-valmiste? Lääkäri ei suositellut puutteellisen tutkimusnäytön vuoksi mutta sanoi että toki saan sen jos haluan vaikka sitten toiselle kierrokselle. Kertoi että 3kk olisi hyvä syödä ennen hoidon alkua muttei meidän kuulemma kannata nyt odottaa niin kauaa vaan aloittaa heti mahdollisimman pian ivf. Kuitenkin kiinnostaa voisiko sillä olla vaikutusta munasolujen määrään…

O

Olen pahoillani ❤️ uutinen siitä että kierros on käyty läpi ilman tuloksia on turhauduttavaa! Monesko oli?
Tämä oli toinen kierros. Kaksi IVF hoitoa suostuvat meille julkisella tekemään. Nyt oltaisi saatu valita myös inseminaatio, mutta senkin jälkeen olisi tullut enää vain se yksi IVF. Tässä tapauksessa onneksi lupasivat että sen yhden IVF hoidon meille vielä tekevät vaikka nytkin valittiin lähteä IVF hoitoa yrittämään.

Kiinnostaa myös kokemukset siitä että munasoluja on onnistuttu keräämään vain vähäinen määrä mutta niistä ollaan saatu hyviä alkioita tai edes yksi. Jotenkin kauhistuttaa kun lahjamunasoluista oli puhetta jo ensikäynnillä, haluaisin tietysti yrittää kaikkeni omilla.

Onko muuten täällä kenelläkään käytössä DHEA-valmiste? Lääkäri ei suositellut puutteellisen tutkimusnäytön vuoksi mutta sanoi että toki saan sen jos haluan vaikka sitten toiselle kierrokselle. Kertoi että 3kk olisi hyvä syödä ennen hoidon alkua muttei meidän kuulemma kannata nyt odottaa niin kauaa vaan aloittaa heti mahdollisimman pian ivf. Kuitenkin kiinnostaa voisiko sillä olla vaikutusta munasolujen määrään…
Mulla on tuo ikä joka vaikuttaa mun AMH:n mutta se oli 0,9 viime syksyllä kun aloitettiin. Kaksi kierrosta IVF takana, eka oli vain 4 follikkelia, ja ei tullut yhtään blastoa niistä. Lääkkeiden vaihdon jälkeen muutama lisää follikkeli ja 4 munasolua josta 2 tuli blastoja. Yksi blastoista täällä vatsassa ja plussasin eilen. Eli pienellä määrällä voi saada onnistumisia. Sulla on jo ollut yksi raskaus eli nyt tarvitsette vain apua alkuun :) Mulla oli keskenmenoja aikaisemmin, joten tiedettiin että raskautuminen on mahdollista, mutta endo vaikutti varmaan laatuun.
Täällä ketjussa juteltiin aikaisemmin juuri DHEAsta ja Q10stä. Mä käytän vain Q10 ja mama vitamiinit.

Mulla on tuo ikä joka vaikuttaa mun AMH:n mutta se oli 0,9 viime syksyllä kun aloitettiin. Kaksi kierrosta IVF takana, eka oli vain 4 follikkelia, ja ei tullut yhtään blastoa niistä. Lääkkeiden vaihdon jälkeen muutama lisää follikkeli ja 4 munasolua josta 2 tuli blastoja. Yksi blastoista täällä vatsassa ja plussasin eilen. Eli pienellä määrällä voi saada onnistumisia. Sulla on jo ollut yksi raskaus eli nyt tarvitsette vain apua alkuun :) Mulla oli keskenmenoja aikaisemmin, joten tiedettiin että raskautuminen on mahdollista, mutta endo vaikutti varmaan laatuun.
Täällä ketjussa juteltiin aikaisemmin juuri DHEAsta ja Q10stä. Mä käytän vain Q10 ja mama vitamiinit.
Hirveästi onnea plussasta ❤️ Kiitos, sun kokemus tuo toivoa että vähilläkin munasoluilla voidaan onnistua! Mulla on ollut puhdistamon ubikinoni käytössä, oon nyt lukenut että ubikinoli olisi parempi… täytyykin kahlata edellisiä viestejä täällä jos löytyy kokemuksia siitä ja DHEA:sta. Mitä merkkiä Q10 käytät?

Tämä oli toinen kierros. Kaksi IVF hoitoa suostuvat meille julkisella tekemään. Nyt oltaisi saatu valita myös inseminaatio, mutta senkin jälkeen olisi tullut enää vain se yksi IVF. Tässä tapauksessa onneksi lupasivat että sen yhden IVF hoidon meille vielä tekevät vaikka nytkin valittiin lähteä IVF hoitoa yrittämään.
Okei, mulla oli tuo sama pelko että toinen kierros oisi ollut täysi nolla kuten eka oli. Onko samat lääkkeet molemmissa, annoksia nostettu? Mun lääkäri lähti heti vaihtamaan lääkettä vastineen perusteella.

Hirveästi onnea plussasta ❤️ Kiitos, sun kokemus tuo toivoa että vähilläkin munasoluilla voidaan onnistua! Mulla on ollut puhdistamon ubikinoni käytössä, oon nyt lukenut että ubikinoli olisi parempi… täytyykin kahlata edellisiä viestejä täällä jos löytyy kokemuksia siitä ja DHEA:sta. Mitä merkkiä Q10 käytät?
Mullakin puhdistamon juuri siksi että monessa käytetään auringonkukkaöljyä tai palmu/mct öljyä (jotka ovat palmusta tulevia) ja olen allerginen niille :tears: löysin siis tämä puhdistamon joka on oliiviöljyssä ja aloitin tämän toisen IVF kierroksen jälkeen koska halusin että se ehtisi vaikuttaa jos kaksi siirtoa olisi sitten negatiivisia. Meillä yksityisellä hoidot, ja lääkäri on ollut kyl se joka on uskonut onnistumisiin, muuten hän ei ois näin omistautunut!

Okei, mulla oli tuo sama pelko että toinen kierros oisi ollut täysi nolla kuten eka oli. Onko samat lääkkeet molemmissa, annoksia nostettu? Mun lääkäri lähti heti vaihtamaan lääkettä vastineen perusteella.
Ekassa oli gonal-f ja lopussa tuli lisäksi menopur. Nyt oli pelkästään menopur joka toimi huonommin. Ilmeisesti seuraavaksi palataan taas tuohon gonal-f + menopur.

Ekassa oli gonal-f ja lopussa tuli lisäksi menopur. Nyt oli pelkästään menopur joka toimi huonommin. Ilmeisesti seuraavaksi palataan taas tuohon gonal-f + menopur.
En ole lääkäri mutta ehkä pitäisi kysellä jospa ois joku muu lääke? Lääkärinhän pitäisi tietää parhaiten mutta mun lääkäri oli nopea tekemään vaihtoja kyl.

Eli oliko sulla pergoveris, clomifen ja fyremadel mitkä toimi paremmin? Olitko myös julkisella?
Joo nämä kolme yhdessä tekivät tasaisemmat follikkelikasvut ja jos tyhjennettiin 5,5 (eli yksi ei saatu endon takia kokonaan tyhjennetty) ja 4 munasolua niin taso oli selkeästi parempi sillä. Oon yksityisellä aloittanut suoraan koska BMI ja odotusajat.

Takaisin