Pakastealkion siirto (PAS)

Näinhän se sit meidän kohdalla kävi,että vahva nega tuli. Ekasta kierrosta ei tosiaan saatu yhtään pakkaseen kun kaikki kuukahti eri kehitysvaiheissa. Tää toka kierros tuotti kaksi pakkaseen jotka meni alkion kromosomitutkimuksee ja vain toinen oli sit kromosomistoltaan siirtokelpoinen. Ja tämä ei sit tarttunu matkaan.
En tiedä jaksanko ja pystynkö käymään kolmatta kertaa tätä läpi...kun tulokset on olleet noin huonoja. Mietin vaan,et onko mitään järkeä ja toivoa...
Mä olen läpikäynyt 5 IVF-hoitoa. Onko sun kohdalla nyt kaikki kokeiltu? Ubikinoli käytössä 200mg? DHEA (resepti) 2-3kk käytössä ennen hoitoa? Pitkä ja lyhyt kaava? Letrozol-buustaus ennen hoitoa?

Mulla ekasta hoidosta tuli yksi alkio. Toisesta tais kans tulla yks, joka pääsi siirtoon. Pitkällä kaavalla saatiin yks blasto pakkaseen. Sit DHEA auttoi varmasti, että munasoluja saatiin enemmän. Lopulta eniten ja nyt meillä on yksi 4AA alkio (josta ei saatu PGT-A testitulosta) ja kiinnittymisen ajankohtakin on katsottu BeReady-testillä. Ainoa 4AA-laatuinen, joka ollaan saatu (paras luokitus). Mulla oli ikää silloin 40. Nyt 41. AMH mitattuna 0.62 viime vuonna. Mitä sulla se on? Mä en nyt ehtinyt selaamaan, ootko sen jonnekin laittanut?

Mä olen läpikäynyt 5 IVF-hoitoa. Onko sun kohdalla nyt kaikki kokeiltu? Ubikinoli käytössä 200mg? DHEA (resepti) 2-3kk käytössä ennen hoitoa? Pitkä ja lyhyt kaava? Letrozol-buustaus ennen hoitoa?

Mulla ekasta hoidosta tuli yksi alkio. Toisesta tais kans tulla yks, joka pääsi siirtoon. Pitkällä kaavalla saatiin yks blasto pakkaseen. Sit DHEA auttoi varmasti, että munasoluja saatiin enemmän. Lopulta eniten ja nyt meillä on yksi 4AA alkio (josta ei saatu PGT-A testitulosta) ja kiinnittymisen ajankohtakin on katsottu BeReady-testillä. Ainoa 4AA-laatuinen, joka ollaan saatu (paras luokitus). Mulla oli ikää silloin 40. Nyt 41. AMH mitattuna 0.62 viime vuonna. Mitä sulla se on? Mä en nyt ehtinyt selaamaan, ootko sen jonnekin laittanut?
Kiitos kommentoinnista.

Sulla on kyllä takana pitkä polku. On varmasti ollut raskasta.

Ei ole ollut ubikinol eikä DHEA.

Tukilääkkeet oli kyllä ennen siirtoa ja siirron jälkeen. Siirron jälkeen vielä lisättiin,kun alkoi haalea vuoto.
BeReady testi on myös tehty.
AMH oli 1.3.

Tällä kertaa päästiin pp7 ja alkoi vuoto. Eilen oli menkkajomotuksia. Tänään ei ollut mitään oireita kunnes vuoto alkoi niin oli hetken menkkajomoja ja nyt ei ihmeemmin kipuja. Testikin on edelleen nega. Viimeksi oli vaan terolut käytössä ja ajattelin että nyt kun on luget niin ei tulisi vuoto niitten läpi mutta toisin kövi. Merkkaako tää että luteealituki pitäis olla vielä vahvempi vai mitä 🤔

Heippa!

Onko teillä progesteroni (tarkemmin cyclot) vaikuttanut seuraavassa kierrossa pidemmällä kierrolla? Täällä menossa kp25 eikä vieläkään ovista… en jaksa enää testata! 😂

Heippa!

Onko teillä progesteroni (tarkemmin cyclot) vaikuttanut seuraavassa kierrossa pidemmällä kierrolla? Täällä menossa kp25 eikä vieläkään ovista… en jaksa enää testata! 😂

Mulla vaikutti useammankin kerran niin, että kun kierron vaihtumiskohta siirtyi eteenpäin Cyclojen vuoksi, ovis tuli ikään kuin vanhan kierron mukaisesti eli todella aikaisin, aikaisimmillaan plussa jo kp 6. Sitä epäiltiin virheelliseksi, mutta ultrassa tuli todetuksi, että todella ovuloin silloin. Olisikohan mahdollista, että sun ovis olisi ollut ennen kuin aloitit testit? 🤔

Mulla vaikutti useammankin kerran niin, että kun kierron vaihtumiskohta siirtyi eteenpäin Cyclojen vuoksi, ovis tuli ikään kuin vanhan kierron mukaisesti eli todella aikaisin, aikaisimmillaan plussa jo kp 6. Sitä epäiltiin virheelliseksi, mutta ultrassa tuli todetuksi, että todella ovuloin silloin. Olisikohan mahdollista, että sun ovis olisi ollut ennen kuin aloitit testit? 🤔

Mulla juuri näin samoin. Et ovis tulee tavallaan ihan normaalissa aikataulussa, mutta koska cyclojen takia kierron alku on siirtynyt useita päiviä eteenpäin, niin ovulaatiopäivä on (kierron päivissä) monta päivää normaali aiemmin.

@Ehtoo @Maria2 Mulla täysin sama! Ovis tuli jo kp8 ja tätä ihmeteltiin. Eikö lääkärit tiedä ettei cyclot ”siirrä” omaa kiertoa?

Ja onkohan siitä sit haittaa että letrozolia syödään kp3-7 eli niiden vaikutus tulee ns. liian myöhään koska oma kierto on jo pidemmällä (kun tekee pas:eja peräkkäin)

Jahas! Kiitoksia teille! Nyt en kyllä enää totta puhuakseni edes muista kierron alkupäiviä. No, toivotaan, että kierto on normaalin pituinen kuitenkin ja tähän väliin tuli pieni lepo 😄

ON: odotus on kyllä kauhea mutta pakollinen paha. Kävin eilen verikokeissa ja tulos pitäisi tulla tänään. Pelkään että se ei ole tarpeeksi korkealla ja ei kehity. Oireet joita vklna ja eilen aamulla oli vielä, ovat eilen illalla ja tänään aamulla hävinneet 👀😁 mun aivothan sanovat silloin että ei tämä ole jäämässä mutta ei se ole epänormaaliakaan. 😁 Stressi 110/100 eli hengitä, hengitä syvään! Ainakin NYT olen raskaana 😂

Miten teillä muilla on alkanut vuoto nega pas jälkeen? Mulla pyyhkäistessä vuotoa,mutta ei siteeseen asti.
Onko ollut normaalia kivualiaampi, runsaampi tai pidempi vuoto?
2pv vikan cyclon jälkeen. Puol päivää pyyhkäsyvuotoa että alkamassa ja sit alkaa kunnolla. Ihan normaali perus vuoto. Toki mulla aina paksu kohdun limakalvo niin vuoto on runsas muutenkin.

@Haaveissa oon niin pahoillani negatiivisesta ❤️‍🩹
Mä ajattelen myös osin niin että niin kauan kun lääkäri näkee toivoa, olen halunnut jatkaa. Toki meillä on sinänsä ollut hyvin erilainen tilanne että esikoinen tuli jo toisesta kierroksesta
Ja samoin alkaneesta vuodosta @Mami91~

Nyt itsellä on ajatuksena, että jos näillä alkioilla ei onnistu niin haluaisin ehkä vielä yhden kierroksen tehdä, jossa alkiot testataan. Toki hieman kauhistuttaa että sit edellisestä kierroksesta on jo yli vuosi ja se tarkottaa tietysti että mun solujen laatu on varmaan laskenut kuin lehmän häntä.

Ja varovaiset onnittelut @StellaMom ja tsemppiä hcg tulosten odotteluun. Toivottavasti tulos tulisi pian ja toisi lisää rauhaa. Päivitä sitten tänne kun jaksat!

ON. Testi edelleen positiivinen. Viivat näyttää tummentuneen aika samalla tavalla kuin edellisessä keskenmenneessä, mikä tietenkin stressaa. Eilinen hcg oli kuitenkin hoitajan mukaan hienosti päivien mukaisissa viiterajoissa, meen loppuviikosta kontrolloimaan arvon jotta pystyy katsomaan miten se kehittyy ja siitä ehkä saamaan indikaatiota sille miten tässä voisi käydä. Koitan myös muistutella ettei esikoisessakaan vielä testipäivänä ollut mitään oikeita oireita.

Muokattu viimeksi:
Mä ajattelen myös osin niin että niin kauan kun lääkäri näkee toivoa, olen halunnut jatkaa. Toki meillä on sinänsä ollut hyvin erilainen tilanne että esikoinen tuli jo toisesta kierroksesta

Nyt itsellä on ajatuksena, että jos näillä alkioilla ei onnistu niin haluaisin ehkä vielä yhden kierroksen tehdä, jossa alkiot testataan. Toki hieman kauhistuttaa että sit edellisestä kierroksesta on jo yli vuosi ja se tarkottaa tietysti että mun solujen laatu on varmaan laskenut kuin lehmän häntä.

Ja varovaiset onnittelut @StellaMom ja tsemppiä hcg tulosten odotteluun. Toivottavasti tulos tulisi pian ja toisi lisää rauhaa. Päivitä sitten tänne kun jaksat!

ON. Testi edelleen positiivinen. Viivat näyttää tummentuneen aika samalla tavalla kuin edellisessä keskenmenneessä, mikä tietenkin stressaa. Eilinen hcg oli kuitenki kuulema hienosti päivien mukaisissa viiterajoissa ja oli reilusti korkeampi kuin edellinen testipäivän arvo (silloin pp11, nyt pp12), vaikka musta oli silti matalahko. Meen loppuviikosta kontrolloimaan arvon jotta pystyy katsomaan miten se kehittyy ja siitä ehkä saamaan indikaatiota sille miten tässä voisi käydä. Koitan myös muistutella ettei esikoisessakaan vielä testipäivänä ollut mitään oikeita oireita.
Kiitos 😊 tänään varmasti olen aika poissa työpaikalla vielä mutta koitan saada jotain tehtyä kuitenkin! Me ollaan sun kanssa ihan samoissa päivissä, mutta ei voi vertailla tuloksia koska jokainen kehittyy eri vauhtia ja kiinnittyy eri päivinä jopa. Pitää soittaa klinikalle pyytää lääkärin kommenttia jos hän ei sitä tee automaattisesti sitten.

ON. Testi edelleen positiivinen. Viivat näyttää tummentuneen aika samalla tavalla kuin edellisessä keskenmenneessä, mikä tietenkin stressaa. Eilinen hcg oli kuitenki kuulema hienosti päivien mukaisissa viiterajoissa ja oli reilusti korkeampi kuin edellinen testipäivän arvo (silloin pp11, nyt pp12), vaikka musta oli silti matalahko. Meen loppuviikosta kontrolloimaan arvon jotta pystyy katsomaan miten se kehittyy ja siitä ehkä saamaan indikaatiota sille miten tässä voisi käydä. Koitan myös muistutella ettei esikoisessakaan vielä testipäivänä ollut mitään oikeita oireita.
Kiitos osanotoista ja kommentista. Me ei vielä olla juteltu hoitavan tahon kanssa jatkosta. Eikä ne edes kysyneet siitä mitään. Aiemmin olin varma etten halus enää jatkaa,mutta jostakin syystä mieli on alkanut muuttua.

Onnittelut viivan tummumisesta ja toivottavasti kehittyy suotuisaan suuntaan ❤️

Kiitos osanotoista ja kommentista. Me ei vielä olla juteltu hoitavan tahon kanssa jatkosta. Eikä ne edes kysyneet siitä mitään. Aiemmin olin varma etten halus enää jatkaa,mutta jostakin syystä mieli on alkanut muuttua.

Onnittelut viivan tummumisesta ja toivottavasti kehittyy suotuisaan suuntaan

Oon pahoillani negatiivisesta @Haaveissa ❤️‍🩹 Mullakin alkoi viimeksi kunnon vuoto 2pv cyclojen lopettamisesta, oli tosi runsaat ja pitkät, mutta ei onneksi kuitenkaan tavallista kivuliaammat. Pahoittelut myös @Mami91~ ❤️‍🩹. Monesti vastaavissa tilanteissa tukilääkitystä on lisätty, mutta se toki suunnitellaan yksilöllisesti.

Varovaiset onnittelut plussanneille @StellaMom ja @Pumpulipilvi 🩷 Toivotaan, että pikkuiset pysyvät matkassa!

ON: Liityn tänne piinailijoihin. Meillä alkiodiagnostiikan vuoksi tehty PAS 11/2025, siitä neg. Tuolloin tuli pc:n testiin pp9 hailura testiajan loppupuolella, joka sit osoittautui ilmeisesti valeviivaksi/viivan paikaksi. Nyt pp6 toisen D6 alkion siirrosta, pakkaseen ei jäänyt enempää siirrettävää. Siirtopäivä oli henkisesti raskas, stressasin paljon ja sit tietenkin tunsin stressaamisesta syyllisyyttä 🙈 Mut muutoin mennyt nyt henkisesti kivuttomammin. Tällä kertaa päätin testata vasta virallisena testipäivänä pp14 ja olla liikaa kuulostelematta oireita/niiden puutetta..katotaan onnistunko. Paljon tsemppiä kanssapiinailijoille🤞🏼

Pp12 ja herkkä testi negatiivinen. Onko mun blastot aivan sekundaa? Vielä yksi siirto (usko mennyt jo) ja pääsee taas jonottamaan uutta ivf:ää.. turhaa varmaan sekin kärsimys
Olen pahoillani ❤️ oletteko julkisella puolella jos on rajattu määrä kierroksia? Toivottavasti kuitenkin joku kivi on kääntämättä ja sen takaa löytyisi vielä ratkaisu teillekin!

ON: Meille tuli flunssa. Mies sai sellaisen oikein pahan kuumeisen flunssan eilen ja oli ihan sänkypotilaana, mä oon koittanut välttää häntä ettei mulla tulisi mutta illalla yskitti hieman ja aamulla kurkkukipu alkoi. Meidän ero on se että mä otin influenssa rokotteen juuri raskautumismahdollisuutta varten ja hän ei. Jospa säästyisin tästä! Mietin myös että onko tämä sellainen taoaus että influenssa rokotteen ottaminen oli pelastava tekijä? Olen ottanut kaksi elämäni aikana, aloitin viime vuonna juuri tämän projektin takia, muuten olen ollut niitä vastaan 👀

Takaisin