Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jotenkin huono fiilis vedän pienet omanapailut tähän väliin.

Lämmöt nousseet taas, mutta uskon että johtuu siitä kun pienempi poika herätti kolmen jälkeen enkä saanut enää unta. Pissa painoi rakossa ja tein negatestin neljän aikaan. Joku viivanpaikan reuna siellä kummitteli, mutta en usko että on varsinainen haamu niin en laita edes kuvaa.

Äh, tämä huono fiilis tulee varmaan siitä kun nyt on dpo8 ja sain tällä päivällä kuopuksesta posin. Jotenkin odotin alitajuisesti, että tänään voisi tulla posi ja kun ei tullutkaan niin lannistuin. Ja siis tiedän, että kaikki mahdollisuudet vielä on, mutta veti vaan mielen alas. Ja varmaan vaikuttaa nuo pätkäunetkin.

Esikoisella on tällä viikolla tutkimusjakso sairaalassa. Hänellä todettiin vuosi sitten epilepsia ja sairaus on jarruttanut kehitystä. Jännitän sitäkin, että mitä viikon tutkimusjaksolla selviää, onko valmis kouluun muiden mukana.

Käyn tänään ostamassa pregcheckejä ja teen niitä nyt tähän testausmaniaan.

Niin enhän mä vaikka saisin tietää (epäilen kyllä että ei voi miehestä meidän tilanteessa johtua) että johtuisi miehestä keskenmenot ja kemialliset en häntä jättäisi, olisin mieluummin lapsettomana silloin koska ainakin silloin tietäisi että on syy miksi ei onnistuta. Mutta kuten sanoin olen lähes varma että syy minussa ennemminkin niin olen ajatellut että jos hän haluaisi hän voisi etsiä jonkun muun jos haluaisi lapsia ja ei edes pidemmän kuin tämän vuoden yrityksen jälkeen onnistuttaisi. Hän on kyllä sanonut että ei tekisi niin, kun olen tästä kysynyt häneltä, mutta vaikea vaan uskoa sitä ja tämä nyt menee ihan eri ongelman piiriin nämä ajatukset kuin vain epäily että kaikki raskaudet menee kesken yms. Mulla vaikeuksia uskoa aina ihmisiä, luottamus ongelmia siis aika pahoja vuosien huonojen suhteiden ja lapsuudenkin takia. 🥴 Mutta ei siitä sen enempää koska ei liity tähän aiheeseen mitenkään...

Onko sua ultrattu esim jonkun keskenmenon yhteydessä? Löytyikö sieltä sitten jotain, miksi epäilet että syy on sinussa? Onko mies käynyt simppa-analyysissä? Ne ei kauheasti maksa ja pääsee tosi nopeasti, joten se olisi helppo selvittää.

Onko sua ultrattu esim jonkun keskenmenon yhteydessä? Löytyikö sieltä sitten jotain, miksi epäilet että syy on sinussa? Onko mies käynyt simppa-analyysissä? Ne ei kauheasti maksa ja pääsee tosi nopeasti, joten se olisi helppo selvittää.
No mua viime keskenmenon yhteydessä ultrattiin mutta siellä ei mitään muuta löytynyt kuin että vasen nunasarja ei visualisoitunut tai jotain. Epäilen että se johtui vain kun jotain tiellä kun puoli vuotta aiemmin molemmat oli kunnossa. Tämä on enemmän sellainen intuitio, joka varmasti kuulostaa typerältä. Mutta perustuu vähän siihen kun mies täysin terve, vähän vain ylipainoa kuten mullakin tosin. Mutta itsellä muutama perussairauskin Niin en jotenkin jaksa uskoa että hänestä johtuisi.

@Kali
Ei varmaan lohduta, mutta mullakin tuli muutaman kuukauden päästä sellainen etiäinen ettei ainakaan luomusti onnistuta. Näin unta, jossa pidin sylissä jääkylmää taaperoa. Yritin sitten epätoivoisesti toivoa raskautta todistaakseni olevani väärässä, mutta kuinkas kävikään.

Toisaalta mulla oli noihin aikoihin muutenkin outoja unia (näin mm. unta kuolleesta papasta) etten sit tiedä oliko jotain aivojen höyryjen päästöä.

Mullakin mies täysin terve ja normaalipainoinen. Syökin monipuolisesti jne. Siemennesteongelmia ei päällepäin näe.

Ei olisi pitänyt lähteä ollenkaan tohon oviksen testaamiseen, nyt vaan alkoi ahdistaa tapahtuuko sitä ollenkaan 🙄 Flo ennustaa ovista huomiselle ja oireita on varsinkin tänään ollu siihen liittyen, silti testi näyttää niin haljua viivaa että ei epäilystäkään negatiivisesta tuloksesta. Testattu on tänään sekä aamulla että nyt alkuillasta, sama lopputulos molemmissa...

Ei olisi pitänyt lähteä ollenkaan tohon oviksen testaamiseen, nyt vaan alkoi ahdistaa tapahtuuko sitä ollenkaan 🙄 Flo ennustaa ovista huomiselle ja oireita on varsinkin tänään ollu siihen liittyen, silti testi näyttää niin haljua viivaa että ei epäilystäkään negatiivisesta tuloksesta. Testattu on tänään sekä aamulla että nyt alkuillasta, sama lopputulos molemmissa...
Mulla ihan sama, tai no ennen ei ole tälläistä ahdistusta sen suhteen tapahtunut kun aiemminkin testaillut. Maaliskuusta lähtien... Mutta ahdistaa myös kun 50 euron ovulaatiotestipakkaus taitaa kaikki mennä yhteen kiertoon. Siinä siis 20 ovulaatiotestiä... Nyt jo mennyt 11 kpl ja ovulaatiosta ei tänään kp16 tietoakaan... 😒 Normaalisti olisi jo dpo1 tai jopa dpo2. Mutta tällä kertaa ei ole edes testit näyttäneet positiivista. Mulla myös ollut joitain oireita aiemmin, kuten monta päivää jo runsasta valkovuotoa joka tälleen yleensä runsastunut vasta ovulaation jälkeen. 🙄

Mä en tiiä miks mutta mulla on sellainen olo että tää tulee olee SE kierto. Ei oo ees ovulaatio lähimaillakaan, ehkä viikon päästä. Silti on vain sellainen olo että nyt tulee tärppää.
On hyvä ajatella tuolleen positiivisesti. 🤞 Vähän niin kuin manifestoida että nyt onnistuu. Osaisinpa itsekkin ajatella edes vähän positiivisemmin.... 😭 Multa ei vaan hitustakaan positiivisuutta löydy.

Tsemppiä ovispiinailun kanssa @Pumperoinen ja @Kali! Kyllä se ovis sieltä tulee, ja noissa CB testeissä on ainakin se kiva et tulee se vilkkuva hymynaama ennen (Kalilla taitaa just niitä olla)? 🥹

Täällä dpo7, sekavuustilassa tein raskaustestin töiden jälkeen joka tietenkin nega, oli vaan hirvee testaushinku 😄 nyt yritän malttaa dpo9 aamuun, vaikka mulla on omasta mielestä kunnon PMS-oireet (koko päivän kestänyt kiukku ja just söin puolikkaan paketin suklaajätskiä) eli toiveikkuus laskee hetki hetkeltä. Lievää menkkajuilimista alamahalla, tässä vaiheessahan se voi olla joko kiinnittymiskipua tai menkkoja edeltävää kipuilua nii en pidä minään 🤷🏻‍♀️

Täällä onkin tapahtunut hurjasti 😊vähän koitin selata keskustelua läpi. Kovasti tsemppiä kaikille piinailuun ja ovisten metsästämiseen.

Pahoittelut, että nyt tulee kuitenkin vaan omaa napaa. Mulla oli perhepiirissä kuolemantapaus ja se on vienyt kaiken energian. Samalla vauvahaave on kuitenkin vahvempana kuin koskaan. Ja tiedän, että tällä ei ole pitkässä juoksussa tai tässä tilanteessa merkitystä, mutta oletettavasti koko kierto meni ns. ohi kriisin keskellä. Nyt se vain kaiken muun päälle tuntuu tosi kurjalta 😓 Vaikka järjellä ajatellen tässä stressissä ja ahdistuksessa tuskin kiinnittymistäkään olisi tapahtunut tai mahdollisesta raskaudestakaan osaisi iloita. Mutta kiitos, että sain tänne avautua fiiliksestä 🩷

Voi ahdistus. Mä oon jo viikon verran yrittänyt runsaalla juomisella, karpalomehulla ja karpalokapseleilla hoidella orastavaa virtsistä. Välillä tuntuu, välillä ei. Just max 2 kuukautta sitten oli viimeksi. Ei todellakaan huvittais taas syödä antibioottia tähän (tietenkin syön jos nää oireet pahenee). Mut siis painiiko joku muu tämän ongelman kanssa ja mistä apua ennaltaehkäisyyn?

Hygienian pitäisi olla kunnossa, en käytä pesuaineita intiimialueella, alapesu päivittäin. Pyyhkimissuunta edestä taakse tai taputus. Paikallisestrogeenivoide käytössä ainakin pari kertaa viikossa. Ennen talletteluja mies pesee vehkeensä ihan vedellä. Pissalla käyn heti tallettelun jälkeen, ja teen alapesun vedellä. Tiedostan, et omia bakteereitahan nää on, mut väärässä paikassa. Ei harrasteta mitään peppujuttuja ja ollaan oltu varovaisia ettei osu eka vahingossa väärään maaliin 😅 Tässä kierrossa talleteltiin oviksen aikoihin 3 päivänä putkeen. Se oli liikaa, heti alkoi taas oireet. Eikä kyse ollut siitä, että olis mikään tuntikausien jyystö. Liukkari käytössä. Help!? 😑

Tsemppiä ovispiinailun kanssa @Pumperoinen ja @Kali! Kyllä se ovis sieltä tulee, ja noissa CB testeissä on ainakin se kiva et tulee se vilkkuva hymynaama ennen (Kalilla taitaa just niitä olla)? 🥹

Täällä dpo7, sekavuustilassa tein raskaustestin töiden jälkeen joka tietenkin nega, oli vaan hirvee testaushinku 😄 nyt yritän malttaa dpo9 aamuun, vaikka mulla on omasta mielestä kunnon PMS-oireet (koko päivän kestänyt kiukku ja just söin puolikkaan paketin suklaajätskiä) eli toiveikkuus laskee hetki hetkeltä. Lievää menkkajuilimista alamahalla, tässä vaiheessahan se voi olla joko kiinnittymiskipua tai menkkoja edeltävää kipuilua nii en pidä minään 🤷🏻‍♀️
Hei kuulostaa ihan omalta tää! Aamulla laitoin työkaverille et iha hirvee raivopäivä tönää tulossa kun aamulla olin jo ihan hiilenä. Testasin aamulla kans ja nega. Mä ostin nyt clearbluen herkkiä testiä ja sallin yhden itselle aamuisin. Kokoajan kyllä huomaan että odotan mahdollista positiivista testiä, vaikka isommalla todennäköisyydellä negana pysyy.

Voi ahdistus. Mä oon jo viikon verran yrittänyt runsaalla juomisella, karpalomehulla ja karpalokapseleilla hoidella orastavaa virtsistä. Välillä tuntuu, välillä ei. Just max 2 kuukautta sitten oli viimeksi. Ei todellakaan huvittais taas syödä antibioottia tähän (tietenkin syön jos nää oireet pahenee). Mut siis painiiko joku muu tämän ongelman kanssa ja mistä apua ennaltaehkäisyyn?

Hygienian pitäisi olla kunnossa, en käytä pesuaineita intiimialueella, alapesu päivittäin. Pyyhkimissuunta edestä taakse tai taputus. Paikallisestrogeenivoide käytössä ainakin pari kertaa viikossa. Ennen talletteluja mies pesee vehkeensä ihan vedellä. Pissalla käyn heti tallettelun jälkeen, ja teen alapesun vedellä. Tiedostan, et omia bakteereitahan nää on, mut väärässä paikassa. Ei harrasteta mitään peppujuttuja ja ollaan oltu varovaisia ettei osu eka vahingossa väärään maaliin 😅 Tässä kierrossa talleteltiin oviksen aikoihin 3 päivänä putkeen. Se oli liikaa, heti alkoi taas oireet. Eikä kyse ollut siitä, että olis mikään tuntikausien jyystö. Liukkari käytössä. Help!? 😑

Minä, valitettavasti 🙉🙋🏼‍♀️ Mulla viime vuonna lähti joku kierre käyntiin ja oli virtsis neljästi teinpä mitä vaan, ja aina ovulaation jälkeen juuri. Et tee mitään väärin, se vaan on sulla nyt jääräpäinen bakteeri ja tilanne siellä. Mulla oli syksyllä kolmena kuukautena peräkkäin. Siihen neljänteen sain eri antibiootin, vahvemman ja laajakirjoisen. Kolmeen muuhun oli yksi ja sama. Kyllä se näytti kokeissa, että on sopiva juuri siihen mun E.Coliin, mutta tulehdus uusiutui.

Lääkäri vaatimuksesta kirjoitti reseptin toiseen antibioottiin ja nyt kierre loppui. Luin jostain, että siellä voi olla joku bakteerien muodostama biofilmi ja siksi se vaan uusiutuu jos biofilmiä ei saa pois. Minulla on nyt myös tarvittaessa otettava antibiootti. Sen voi ottaa esim. yhdynnän jälkeen tai jos muulloin alkaa tulla pieniä virtsisoireita 😊

Sit mulla ihan tietynlaiset vaatteetkin ärsyttää sitä aluetta ja virtsaputken suuta.

Muokattu viimeksi:
Dpo 11 / kp 28, aamupissasta vielä viiminen nega tähän kiertoon. Ei oikeastaan tunnu miltään, muuta kuin kummalliselta kun nämä oireet on niin outoja. Kaikki täsmää kuopuksen alkuraskauteen, vatsaakin jomottaa taas kolmatta päivää mutta silti pms-oireita ei ole jotka kyllä yleensä näkyy ja tuntuu. 😅 Hämmentävää, kun tietää että raskaana en ole mutta ei tämä ole normaalia ennen menkkoja-oireiluakaan. No, kai sieltä menkat sitten joskus alkaa, tiedäpä sitä.

Keskusteltiin eilen miehen kanssa vauva-asioista ja kerroin taas että olisin valmis yrittämään heti, koska en jaksa uskoa että tälläkään kertaa tärppää ensimmäisestä oikeasta yrityskerrasta. Mies naurahti että meidän lapsethan on kahden vuoden välein, että seuraava sitten alkuvuodelle -27. Samalla kolmannenkaan kohdalla hänellä ei tunnu leikkaavan että se vauva ei sieltä samalla sekunnilla tule, ja että alkuvuoden -27 vauvoja varmasti yritetään jo. 🫣 Lisäksi omat lapset on molemmat syntyneet 42+jotain, että voi varautua vielä hieman pidempään raskausaikaan.

Tsemppiä ovisbongailuihin ja osanotot menetyksiä kokeneille. ❤️

Mulla pissiitti ollut ollut tasan kerran, mutta silloin jo lääkäri suositteli ennaltaehkäisyyn vahvoja c-vitamiini tabletteja, kun kuuli, että oli raskautuminen toiveissa. Taisin ite napata silloin apteekista 500 (mikä ikinä yksikkö näistä onkaan käytössä).

Täällä onkin tapahtunut hurjasti 😊vähän koitin selata keskustelua läpi. Kovasti tsemppiä kaikille piinailuun ja ovisten metsästämiseen.

Pahoittelut, että nyt tulee kuitenkin vaan omaa napaa. Mulla oli perhepiirissä kuolemantapaus ja se on vienyt kaiken energian. Samalla vauvahaave on kuitenkin vahvempana kuin koskaan. Ja tiedän, että tällä ei ole pitkässä juoksussa tai tässä tilanteessa merkitystä, mutta oletettavasti koko kierto meni ns. ohi kriisin keskellä. Nyt se vain kaiken muun päälle tuntuu tosi kurjalta 😓 Vaikka järjellä ajatellen tässä stressissä ja ahdistuksessa tuskin kiinnittymistäkään olisi tapahtunut tai mahdollisesta raskaudestakaan osaisi iloita. Mutta kiitos, että sain tänne avautua fiiliksestä 🩷

Otan osaa! 💔 Todella ymmärrettävää, että tuollaisten tapahtumien myllerryksessä kierto jää hyödyntämättä. Tietysti se silti harmittaa, kun on suuri toive... Samalla tällaiset isot tapahtumat usein antavat uutta perspektiiviä ja kirkastavat itselle omia unelmia.

Meilläkin saattaa jäädä tämä kierto välistä sairastamisen takia. :( Tietenkään se ei ole yhtä vakava juttu kuin läheisen menettäminen. Harmittaa joka tapauksessa, kun haluaisi hyödyntää kaikki mahdollisuudet.

Tuo 1 sovellus, fertility friend jolla lämpöjä mittailen väittää lämpöjen perusteella että dpo3 sittenkin tänään. Vaikka se clearbluen laite ei ole varmistanut huippu tulosta millekkään päivällle. Vieläkin näyttää korkeaa, vaikka nyt se alkoi valittaa että yli 10 päivän korkea tulos putki. Niin en usko että saan edes testattua sillä montaa päivää enään. 😂 No voihan se olla että ovulaatio olikin mutta laite ei huomannut lh huippua jos oli niin nopea huippu kun sillä kumminkin testataan vain kerran päivässä. Olisi varmaan pitänyt rinnalla noilla pregcheckin ovulaatiotesteillä testata joita jäi viime kierrosta... 🙈 Nyt toki liian myöhäistä niillä enään alkaa testaamaan. Menen nyt sen mukaan että dpo3, koska eihän noissa laitteeseen menevissä testeissä ole edes testiviivan kohdalla viivaa näkynyt moneen päivään, edellinen viiva näkyi testissä varmaan juuri perjantaina tai lauantaina. Mutta monta päivää pelkkää tyhjää siinä mihin pitäisi testiviiva tulla. 😪

Katsotaan milloin testaan kun ainakin yritettiin juuri ovulaatio päivänä tuon dpo3 mukaan, edellinen oli 4 päivää aiemmin eli ainoa mahdollisuus jos raskaaksi tulisin tästä kierrosta olisi dpo0 tallettelujen ansiota. Mutta itse testaamisesta meinasin jos nyt tosiaan ollut ovulaatio ainakin lämpöjen mukaan on ollut, niin 28 päivä jolloin dpo10. Ja silloin vain ja ainoastaan siksi koska silloin olisi kolmannen keskenmenneen lasketusta ajasta seuraava päivä. Olisi jotenkin symbolista jos raskaana että silloin tulisi positiivinen. 🤞 Koska viime kerran kun tein positiivisen se oli ekan keskenmenon lasketusta ajasta seuraava päivä. Tosin aika epätodennäköistä että 2 kertaa sama kävisi...

Ferritiinimittauksen tulokset saapuivat ja tulos oli 55. Mitä sanoo raati, pitäiskö aloittaa rautalisä ja onko suositella jotain hyvää?
En osaa sanoa pitäisikö rautalisä aloittaa mutta mä olen itse syönyt tuota ferrodan 100 mg kun siinä on c vitamiini myös samassa. Mulla kesäkuussa ferritiini paljon alhaisempi se oli silloin 26. Pitäisi itsekkin varmaan käydä mittauttamassa se. Uudestaan...

Mä sain tänään itseasiassa opiskeluterveydenhuollon kautta ruinattua itelleni ferritiinitestin (oon vielä opiskelijakin kun jäänyt oppari roikkumaan...), mutta eivät suostuneet ottamaan herkkä CRP samalla niin mistä sitä sitten tietää, onko se lukema oikea 🫠
Haluatko kertoa, että millä verukkeella sait testin ruinattua? Mietin tota opiskeluterveydenhuoltoa ja ferritiinin mittausta itsekin yhdeksi vaihtoehdoksi taannoin, mutten viitsinyt kokeilla kun ajattelin et nauravat mut sieltä chatista pihalle. 😂

Takaisin