Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnnMarii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko täällä sattumoisin ketään jolla olis terolut käytössä lyhyen luteaalivaiheen hoitoon?
Mulla eka kierto terolutia, ja pohdin että onko ollu minkälaisia oireita ennen plussaa tai terokierron aikana. :Smiling Face With Smiling Eyes:

Onko täällä sattumoisin ketään jolla olis terolut käytössä lyhyen luteaalivaiheen hoitoon?
Mulla eka kierto terolutia, ja pohdin että onko ollu minkälaisia oireita ennen plussaa tai terokierron aikana. :Smiling Face With Smiling Eyes:
Mulla oli se keväällä käytössä kolmessa kierrossa tosin eri syystä.
Mutta oireita oli vaikka ja mitä, en vaan näköjään enää muista niitä kun niin paljon on tapahtunut sen jälkeen😂 mutta joka kierrossa oli aina semmosia oireita että toiveet heräs että ois raskaana mut aina sai pettyä😌

Ilmeisesti yrität siis tällä hetkellä raskautta? Kannattaa varmaan kysyä myös tuolta vauvakuumetta-tai lapsettomuus -ketjuista, niissä saattaisi löytyä vastauksia

On ollu kyllä kiva huomata näin toisen kolmanneksen alussa, kun ruoka alkaa taas maistua ja elämä kirkastua. :Face With Tears Of Joy: Väsymys kyllä edelleen painaa ja alaselän kipu on kaamea. Pahimmillaan sitä vihloo joka kerta kun kävelee tai tekee mitään, mikä on vähentänyt haluja liikkua. Yritin nyt tänään oikaista sitä salilla, toivottavasti se nyt auttaisi. Oon huomannut nukkuvani paremmin nyt kun keksin laittaa tyynyn jalkojen väliin, niin en herää öisin selkäkipuun. Ihmettelen että miten tuo selkä voi oireilla jo nyt noin, vaikka pömppöä ei vielä selkeästi huomaa??

On ollu kyllä kiva huomata näin toisen kolmanneksen alussa, kun ruoka alkaa taas maistua ja elämä kirkastua. :Face With Tears Of Joy: Väsymys kyllä edelleen painaa ja alaselän kipu on kaamea. Pahimmillaan sitä vihloo joka kerta kun kävelee tai tekee mitään, mikä on vähentänyt haluja liikkua. Yritin nyt tänään oikaista sitä salilla, toivottavasti se nyt auttaisi. Oon huomannut nukkuvani paremmin nyt kun keksin laittaa tyynyn jalkojen väliin, niin en herää öisin selkäkipuun. Ihmettelen että miten tuo selkä voi oireilla jo nyt noin, vaikka pömppöä ei vielä selkeästi huomaa??
Muistan että mulla oli samaa esikoista odottaessa ja nimenomaan alkupuolella kun vatsaa ei vielä ollut. En muista helpottiko raskauden edetessä. Mutta kävely teki usein kipeää just alaselkään.😬

Muistelenko oikein että raskauden aikana nivelet vähän löystyvät, mikä voisi aiheuttaa selkäkipua jo nyt. 🤔 Voisi siis kuvitella, että salilla käynti on juuri se oikea lääke, että saa sitten lihasten avulla pidettyä tukirankaa paremmin kasassa.

Mulla ei oo ollut selkäkipuja, mutta nyt kun vointi on ollut vähän parempi ja jaksoin puuhailla enemmän illalla, niin huomasin että liitoskivut alkavat hiipiä 😅 edellisessä raskaudessa alkoi myöhemmin. Täytyy varmaan alkaa harkita alkuvuoteen raskaustreeni/pilates -kurssia. Viimeksi olin raskausaikana tälläisellä 8 viikon kurssilla ja se auttoi tosi hyvin kaikkiin kolotuksiin.

Mulla oli käytössä juuri lyhyen luteaalivaiheen hoitoon yhden kierron ajan. En huomannut mainittavia oireita aluksi, koska ehdin käyttää sitä vain sen yhden kierron ennen plussaa 😊 Olin lukenut, että terot voivat aiheuttaa menkkojen viivästymistä, joten en heti tehnyt raskaustestiä niiden ollessa myöhässä. Mutta sitten alkoi tulla raskausoireiden tyyppiset oireet, joten lopulta halusin testata, johtuvatko ne teroista vai raskaudesta. Plussaa näytti, joten nyt en sitten varmasti tiedä, mikä osuus oireisiin oli teroilla ja mikä raskaudella 😁

Nyt rv 11 jälkeen ollut enemmän pahoinvointia ja oksentelua, toivottavasti alkais kohta helpottaa 😩 Myös sellaista jännää vihlontaa pakaroiden ja lantion seudulla välillä ja kävelessä tai sängystä noustessa, jotenkin tosi erikoinen vaiva.

Muistelenko oikein että raskauden aikana nivelet vähän löystyvät, mikä voisi aiheuttaa selkäkipua jo nyt. 🤔 Voisi siis kuvitella, että salilla käynti on juuri se oikea lääke, että saa sitten lihasten avulla pidettyä tukirankaa paremmin kasassa.
Mäkin oon kuullut näin, pitäisi kyllä ite aktivoitua enemmän ton liikunnan kanssa jos ehkäisis tulevia vaivoja 😮‍💨 Nyt vaan eka kolmannes ollut niin väsynyttä aikaa ettei oikein mikään ylimääräinen aktiviteetti houkuta…

Mäkin oon kuullut näin, pitäisi kyllä ite aktivoitua enemmän ton liikunnan kanssa jos ehkäisis tulevia vaivoja 😮‍💨 Nyt vaan eka kolmannes ollut niin väsynyttä aikaa ettei oikein mikään ylimääräinen aktiviteetti houkuta…
Vahva sama. En ilmoittautunut tälle syksyä mihinkään aikataulutettuun liikuntaan, niin heti jäi liikunta pois, kun ei tässä väsymyksessä vain saa mitään aikaan. Näköjään sitä tarvitsee jonkin ulkoisen tekijän patistelemaan itsensä liikkeelle, ja ei nuo kelitkään ole varsinaisesti houkutelleet ulos reippailemaan.

Oon miettinyt paljon tätä väsymystä, varsinkin nyt kun toinen kolmannes alkaa. Pahoinvointia mulla aiheuttaa enää närästys, mutta väsymys on edelleen tosi lamaavaa. Jaksan töissä hyvin, mutta 18 maissa akut on ihan loppu ja lähinnä torkun sohvalla. Urheilu tms olisi arkisin hoidettava päivällä, mutta harvemmin se onnistuu. Vuodenaika ja jatkuva vesisade vaikuttaa varmasti oloon, samoin viimeisen vuoden raaka työtahti. Mutta onko kaikki muut myös väsyneitä? 😅Tunnen tästä tosi huonoa omatuntoa, varsinkin kun instassa tulee jatkuvasti vastaan reelssejä, jossa ihmiset sanovat, että toka kolmannes olisi energinen…. Toki eivät asu Suomessa tähän aikaan vuodesta 😆

Oon miettinyt paljon tätä väsymystä, varsinkin nyt kun toinen kolmannes alkaa. Pahoinvointia mulla aiheuttaa enää närästys, mutta väsymys on edelleen tosi lamaavaa. Jaksan töissä hyvin, mutta 18 maissa akut on ihan loppu ja lähinnä torkun sohvalla. Urheilu tms olisi arkisin hoidettava päivällä, mutta harvemmin se onnistuu. Vuodenaika ja jatkuva vesisade vaikuttaa varmasti oloon, samoin viimeisen vuoden raaka työtahti. Mutta onko kaikki muut myös väsyneitä? 😅Tunnen tästä tosi huonoa omatuntoa, varsinkin kun instassa tulee jatkuvasti vastaan reelssejä, jossa ihmiset sanovat, että toka kolmannes olisi energinen…. Toki eivät asu Suomessa tähän aikaan vuodesta 😆
Viimeksi tänään piti ottaa aamulla vartin torkut toimiston minisohvalla ennen töitä, kun tuntui että ei vaan pysy hereillä 😂 Todellakin odotan, että toinen kolmannes pääsee vauhtiin, niin jos sitä energiaa jostain mystisesti tulisi. Ja jos tulisi edes sitä lunta kunnolla, niin vähän valostuisi tuo pihamaa. Silläkin olisi vaikutusta.

Vahva sama. En ilmoittautunut tälle syksyä mihinkään aikataulutettuun liikuntaan, niin heti jäi liikunta pois, kun ei tässä väsymyksessä vain saa mitään aikaan. Näköjään sitä tarvitsee jonkin ulkoisen tekijän patistelemaan itsensä liikkeelle, ja ei nuo kelitkään ole varsinaisesti houkutelleet ulos reippailemaan.
siis tämä, ihan hirveet kelit!! Ennen raskautta ja vielä alkuraskaudesta kävin ulkona paljon kävelemässä ja salilla suht usein, nyt mietin miten saisin itteni motivoiduttua jotenkin liikkumaan :Face With Tears Of Joy: kotona on kävelymatto ja pari päivää sitten kokeilin sellasta taktiikkaa, että laitan sen matalimmalle asetukselle ja kävelen sen 5 min kerrallaan ja enemmän jos tekee mieli ja sit saa taas löhötä sohvalla. Saa jakaa jos muilla vinkkejä liikkumiseen, onneks pahoinvointi on itellä ohi mutta kehossa on alkanu säryt sillä lailla että pitäis saada liikettä niveliin:Grimacing Face: jotenkin ei vaan huvita yhtään!

Mulla viimeaikoina tullut sellaisia energiaryöpsähdyksiä, mutta kyllä väsy vie edelleen voiton 😅 voi olla tää pimeä vuodenaika ja ylipäätään jouluhässäkkä, mutta eihän se kropan kuormitus ihan heti ekaan kolmannekseen lopu 😊

Mulla viimeaikoina tullut sellaisia energiaryöpsähdyksiä, mutta kyllä väsy vie edelleen voiton 😅 voi olla tää pimeä vuodenaika ja ylipäätään jouluhässäkkä, mutta eihän se kropan kuormitus ihan heti ekaan kolmannekseen lopu 😊
Se on just tuommoista! Ensin ihan innoissaan puuhaa jotain ja on silleen että "jes, mä jaksan" ja yhtäkkiä on niin kuitti, että on päästävä pitkälleen.🤣

tämä!! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Takaisin