đŸŒŸâ„ïžđŸŒŸ 2. luukku (joululaulut) đŸŒŸâ„ïžđŸŒŸ

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
đŸŒŸâ„ïžđŸŒŸ 2. luukku đŸŒŸâ„ïžđŸŒŸ
Joulu on taas,
Joulu on taas,
Kattilat tĂ€ynnĂ€ puuroo đŸŽ¶

TĂ€mĂ€n pĂ€ivĂ€n luukun aiheena on joululaulut. đŸŽ¶ MikĂ€ on sinun suosikkilaulusi? EntĂ€ inhokkisi? PidĂ€tkö perinteisistĂ€ vai enemmĂ€n uudemmista? Saa keskustella kaikesta, mikĂ€ vain liittyy joululauluihin! 😊

1764662618889.png

đŸ“· Unsplash / Annie Spratt

Muokattu viimeksi:
MeillĂ€ muksun suosikki on Petteri punakuono. Soitin sen ensimmĂ€isen kerran marraskuussa ja siitĂ€ asti on laulettu pĂ€ivittĂ€in PetteriĂ€. 😅

Miulla on paljon suosikkeja, mutta Ed Sheeranin ja Elton Johnin Merry Christmas on kyllĂ€ liikuttava. Meinaan aina alkaa itkemÀÀn sen kuullessani (ja juuri kehuin yhdessĂ€ keskustelussa, etten liikutu helposti đŸ€Ł).

Inhokki on Mariah Careyn All I want for Christmas is you. đŸ€ą

TÀnÀ vuonna vietÀn joulua ensimmÀistÀ kertaa elÀmÀssÀni. En ole koskaan ajatellut joululauluista lempparia tai kauheesti niitÀ kuunnellut. Nyt huomaan miettivÀni ja hyrÀilevÀni niitÀ. Olen tykÀstynyt ItŽs beginning to look a lot like christmas

Olemme ostaneet ensimmÀiset joululahjat mieheni kanssa toisillemme ja mietimme mitÀ voisimme ostaa 9kk vanhalle pojallemme :D TÀmÀ vuosi on paljon uutta tÀynnÀ <3

MinĂ€ tykkÀÀn perinteisistĂ€ hartaista joululauluista. Varpunen, Rauhaa vain rauhaa, O Holy Night
 Tonttu on myös hieno. Lasten kanssa toki tonttulaulut kuuluu myös asiaan.

MeillĂ€ alakouluikĂ€iset pojat tykkÀÀ Sika-laulusta. Osittain just sen inhorealismin takia. 😂 ja jĂ€rkyttĂ€vĂ€t serkkutyttöjĂ€ laulamalla sitĂ€. 😁

Muokattu viimeksi:
Mun suosikkeja on mm. Tonttu, Joulupuu on rakennettu ja Walking in the air (eli Lumiukko). PÀÀasiassa siis rauhallisempia tykkÀÀn kuunnella. Mutta soi meillÀ myös vauhdikkaat tonttuhyppelyt.

Inhokkeja on Sika ja Joulupukki matkaan jo kÀy. JÀlkimmÀinen tyhmÀn sanoituksen takia (ei itkeÀ saa...)

TykkÀÀn kyllĂ€ tosi monenlaisista joululauluista, niin lasten laulamista rallatuksista, hartaammista kuorolauluista kuin amerikkalaisista jazzahtavistakin 😀 Tonttu on kyllĂ€ kiva minustakin, Rajattoman versiosta tykkÀÀn, se joululevy muutoinkin on hyvĂ€!

@Vargynja mie laulelen tuota "ei meluta saa, ei riehua saa...". En myöskÀÀn oikein tykkÀÀ tuosta, ettei saisi itkeĂ€. Vaikka ehkĂ€ sillĂ€ viitataan sellaiseen huutoitkuun, mitĂ€ pitĂ€isi kyllĂ€ oppia hallitsemaan. Koita vaan selittÀÀ sitĂ€ kolmevuotiaalle... MeillĂ€ siis yritetty juuri tĂ€tĂ€ selittÀÀ, ettĂ€ saa itkeĂ€, mutta ei saa huutaa tĂ€ysillĂ€, etteivĂ€t muut hĂ€iriinny. 🙈

Saako @Huublii kysyĂ€ miksi et ole aiemmin viettĂ€nyt joulua? Pahoittelut miun uteliaisuudesta. 😅

Vaikea valita ehdotonta suosikkia, mutta ykkössijasta taistelevat ainakin Taivas sylissÀni pÄ svenska, Tulkoon joulu ja En etsi valtaa loistoa. TykkÀÀn enemmÀn joulun sanomaa ja ihanaa perinteisen joulun tunnelmaa sisÀltÀvistÀ kappaleista kuin rallatteluista, mutta melkeinpÀ kaikista pidÀn jollain tavalla.

Inhokkeihin kuuluu ainakin Sika. LisÀksi jotkut iskelmÀlliset joululaulut kuuluu tÀhÀn huonoimpien joukkoon.

TykkÀÀn enemmÀn joulun sanomaa ja ihanaa perinteisen joulun tunnelmaa sisÀltÀvistÀ kappaleista
TÀÀllĂ€ sama đŸ™‹đŸŒâ€â™€ïž Olen kaivannut lapselle sopivia(ei liian rauhallisia) suomalaisia joululauluja, jossa ei lauleta vain tontuista, vaan kristillisestĂ€ joulusta. Löysin ja kuunneltiin jo viimejouluna Jippiin joulualbumia "Kipinkapin Beetlehemiin". TĂ€nĂ€vuonna se onkin ollut jo ihan lemppari, tarvittiin vain vuosi lĂ€mmittelyĂ€ ja sanojen opettelua 😊

Muuten Michael Bublen joululevy on on ollut jo varmaan ilmestymisestÀÀn asti mulle sellanen joulujuttu, mutta nyt enemmÀn sellaista aaton taustamusaa vain.

Just noita tonttu- ja pukkilauluja en jaksa kuunnella yhtÀÀn jos asiaan saan itse vaikuttaa đŸ«Ł

@Vargynja mie laulelen tuota "ei meluta saa, ei riehua saa...". En myöskÀÀn oikein tykkÀÀ tuosta, ettei saisi itkeĂ€. Vaikka ehkĂ€ sillĂ€ viitataan sellaiseen huutoitkuun, mitĂ€ pitĂ€isi kyllĂ€ oppia hallitsemaan. Koita vaan selittÀÀ sitĂ€ kolmevuotiaalle... MeillĂ€ siis yritetty juuri tĂ€tĂ€ selittÀÀ, ettĂ€ saa itkeĂ€, mutta ei saa huutaa tĂ€ysillĂ€, etteivĂ€t muut hĂ€iriinny. 🙈

Saako @Huublii kysyĂ€ miksi et ole aiemmin viettĂ€nyt joulua? Pahoittelut miun uteliaisuudesta. 😅
Olen ollut Jehovan Todistaja tĂ€hĂ€n asti ja ei saanut viettÀÀ joulua, synttĂ€reitĂ€ yms. Olen nyt lĂ€htenyt pikkuhiljaa uskonnosta ja alan elÀÀ sellaista elĂ€mÀÀ kun olisi halunnut😅

Olen ollut Jehovan Todistaja tĂ€hĂ€n asti ja ei saanut viettÀÀ joulua, synttĂ€reitĂ€ yms. Olen nyt lĂ€htenyt pikkuhiljaa uskonnosta ja alan elÀÀ sellaista elĂ€mÀÀ kun olisi halunnut😅
PÀÀasia, ettĂ€ koet nykyisen elĂ€mĂ€si siulle sopivana. đŸ€— Hauskaa joulun aikaa! SiehĂ€n oot sitten teidĂ€n pikkuisen kanssa tulevat vuodet yhtĂ€ ihmeissĂ€si uusista perinteistĂ€. đŸ€­

TÀÀllĂ€ sama đŸ™‹đŸŒâ€â™€ïž Olen kaivannut lapselle sopivia(ei liian rauhallisia) suomalaisia joululauluja, jossa ei lauleta vain tontuista, vaan kristillisestĂ€ joulusta. Löysin ja kuunneltiin jo viimejouluna Jippiin joulualbumia "Kipinkapin Beetlehemiin". TĂ€nĂ€vuonna se onkin ollut jo ihan lemppari, tarvittiin vain vuosi lĂ€mmittelyĂ€ ja sanojen opettelua 😊

Muuten Michael Bublen joululevy on on ollut jo varmaan ilmestymisestÀÀn asti mulle sellanen joulujuttu, mutta nyt enemmÀn sellaista aaton taustamusaa vain.

Just noita tonttu- ja pukkilauluja en jaksa kuunnella yhtÀÀn jos asiaan saan itse vaikuttaa đŸ«Ł
Sama homma tÀÀllĂ€ đŸ™‹đŸŒâ€â™€ïž Omia suosikkeja ovat esim. Nyt taivaat avautuu, On hanget korkeat nietokset ja SydĂ€meeni joulun teen. Osaksi sanoman ja osaksi sen takia, ettĂ€ nĂ€itĂ€ on ihana soittaa pianolla đŸ€© Oi jouluyö on myös ihana, mutta sitĂ€ en mielellĂ€ni itse laula, vaan kuuntelen jonkun upean tenorin laulamana. â˜ș Aika vĂ€hĂ€n on varsinaisia inhokkeja, mut rallatukset niinku Joulu on taas ja Porsaita Ă€idin oomme kaikki on aika puuduttavia đŸ«Ł Ainut oikea inhokki on Hei tonttu-ukot hyppikÀÀ - ”hetken kestÀÀ elĂ€mĂ€, ja sekin synkkĂ€ ja ikĂ€vĂ€â€ ei varsinaisesti ilahduta 😅🙈

Ainut oikea inhokki on Hei tonttu-ukot hyppikÀÀ - ”hetken kestÀÀ elĂ€mĂ€, ja sekin synkkĂ€ ja ikĂ€vĂ€â€ ei varsinaisesti ilahduta 😅🙈
TĂ€mĂ€ on kyllĂ€ kauhea lause laulussa! 😂 Kai sillĂ€ halutaan vaan korostaa jouluajan iloa ja hetkessĂ€ elĂ€mistĂ€ đŸ€·đŸŒâ€â™€ïž

Sama homma tÀÀllĂ€ đŸ™‹đŸŒâ€â™€ïž Omia suosikkeja ovat esim. Nyt taivaat avautuu, On hanget korkeat nietokset ja SydĂ€meeni joulun teen. Osaksi sanoman ja osaksi sen takia, ettĂ€ nĂ€itĂ€ on ihana soittaa pianolla đŸ€© Oi jouluyö on myös ihana, mutta sitĂ€ en mielellĂ€ni itse laula, vaan kuuntelen jonkun upean tenorin laulamana. â˜ș Aika vĂ€hĂ€n on varsinaisia inhokkeja, mut rallatukset niinku Joulu on taas ja Porsaita Ă€idin oomme kaikki on aika puuduttavia đŸ«Ł Ainut oikea inhokki on Hei tonttu-ukot hyppikÀÀ - ”hetken kestÀÀ elĂ€mĂ€, ja sekin synkkĂ€ ja ikĂ€vĂ€â€ ei varsinaisesti ilahduta 😅🙈
Olen laulellut tuota tonttu-ukot hyppikÀÀ nyt muutamana pĂ€ivĂ€nĂ€ ja nauranut, ettĂ€ kyllĂ€ saa hyvĂ€n kuvan joulusta ja elĂ€mĂ€stĂ€ lapsi heti😂😂 en vain tahdo muistaa juuri muiden sanoja jostain syystĂ€ vielĂ€. En edes joulupukki-laulun!đŸ«Ł EhkĂ€ ne sieltĂ€ tulee, kunhan rallatukset soi enemmĂ€n kaikkialla.

Lemppareita on Sylvian joululaulu, Tonttu ja SydÀmeeni joulun teen.

Mie oon ratkaissut Tonttu-ukko -ongelman laulamalla sitĂ€ ruotsiksi. Suomenkielinen lapsi ei vielĂ€ ymmĂ€rrĂ€ sen synkemmĂ€n osan merkitystĂ€. 😁 Mutta mie itse asiassa tykkÀÀn juuri siitĂ€ synkĂ€stĂ€ osasta, vaikka muuten olen yleensĂ€ iloisten joululaulujen ystĂ€vĂ€. Perinteiset Bubleet on hyviĂ€ ja miun yksi suosikki on Gwen Stefanin joululevy. SiinĂ€ on sellainen hyvĂ€ svengi. 😄

Michael Buble on hyvĂ€ :thumbs-up:😁 on tullut kuunneltua useampana jouluna. Suomalaisista biiseistĂ€ yksi suosikki on sellainen kuin Oi juhla juhlien - Tommi SoidinmĂ€ki ja Jenna BĂ„geberg. Löytyi Spotifyn joululaululistalta jokunen vuosi sitten. Ihana biisi ja sĂ€vel mun mielestĂ€. Kaivoin sen nyt esiin ja piti kuunnella heti. :Christmas Tree:đŸ„° Se Lumiukon Walking in the air on myös hieno.

EhkĂ€ yksi inhokki/Ă€rsytys on Wham:in Last Christmas. 😅 SitĂ€ radiokanavat jaksaa kyllĂ€ aina soittaa (kyllĂ€stymiseen saakka)...

MeidĂ€n poika tĂ€ytti nyt 4 kk eli hĂ€nelle ensimmĂ€inen joulu tulossa. :red-heart: đŸ„° Aion kyllĂ€ laulaa hĂ€nelle jotain joululaulujakin, sellaisia perinteisiĂ€/lasten joululauluja. PitÀÀ ehkĂ€ vĂ€hĂ€n sanoja kerrata ensin. 😄

TykkÀÀn monista, ja varsinkin just perinteisistĂ€. Esim Oi jouluyö ja En etsi valtaa loistoa on bĂ€ngereitĂ€! Olin jo laulamassa joululauluja ja nyt taas raskaana huomaa ettei voi yhtÀÀn ajatella niitĂ€ sanoja kun alkaa heti itkettÀÀ, varsinkin se Taivas sylissĂ€ni on aivan ihana mut nĂ€in Ă€itinĂ€ samaistuu ihan liikaa ja sit ei pystykÀÀn enÀÀ laulamaan 😅 ja suunnilleen kaikki missĂ€ on mitĂ€ vaan pienestĂ€ lapsesta (eli kaikki parhaat) herkistÀÀ nyt.

Michael Buble on hyvĂ€ :thumbs-up:😁 on tullut kuunneltua useampana jouluna. Suomalaisista biiseistĂ€ yksi suosikki on sellainen kuin Oi juhla juhlien - Tommi SoidinmĂ€ki ja Jenna BĂ„geberg. Löytyi Spotifyn joululaululistalta jokunen vuosi sitten. Ihana biisi ja sĂ€vel mun mielestĂ€. Kaivoin sen nyt esiin ja piti kuunnella heti. :Christmas Tree:đŸ„° Se Lumiukon Walking in the air on myös hieno.

EhkĂ€ yksi inhokki/Ă€rsytys on Wham:in Last Christmas. 😅 SitĂ€ radiokanavat jaksaa kyllĂ€ aina soittaa (kyllĂ€stymiseen saakka)...

MeidĂ€n poika tĂ€ytti nyt 4 kk eli hĂ€nelle ensimmĂ€inen joulu tulossa. :red-heart: đŸ„° Aion kyllĂ€ laulaa hĂ€nelle jotain joululaulujakin, sellaisia perinteisiĂ€/lasten joululauluja. PitÀÀ ehkĂ€ vĂ€hĂ€n sanoja kerrata ensin. 😄
Eiku joo, Last Christmas on myös mun inhokki! Ja sit se yks, jossa lauletaan ”simply having wonderful Christmas time” - ihan hirvee rallatus! 😖😅

Yks suosikki on muuten myös Hiljainen joululaulu 😍 TÀÀllĂ€ mĂ€ nyt fiilistelen mielessĂ€ni kaikkia ihania joululauluja, samalla kun yritĂ€n vakuuttaa yökyöpelivauvaa ettĂ€ nyt ois yö ja voitais nukkua 😅

Eiku joo, Last Christmas on myös mun inhokki! Ja sit se yks, jossa lauletaan ”simply having wonderful Christmas time” - ihan hirvee rallatus! 😖😅
Piti kĂ€ydĂ€ heti kuunteleen tÀÀ SpotifyssĂ€, joo aika kauhee ja vĂ€hĂ€n ykstoikkoinen.. 😅 oon varmaan kuullu tĂ€nkin jossain radiossa tai kauppakeskuksessa...

Takaisin