Joulu on taas,
Kattilat tÀynnÀ puuroo
TÀmÀn pÀivÀn luukun aiheena on joululaulut.
Muokattu viimeksi:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
TÀÀllÀ samaTykkÀÀn enemmÀn joulun sanomaa ja ihanaa perinteisen joulun tunnelmaa sisÀltÀvistÀ kappaleista
Olen ollut Jehovan Todistaja tÀhÀn asti ja ei saanut viettÀÀ joulua, synttÀreitÀ yms. Olen nyt lÀhtenyt pikkuhiljaa uskonnosta ja alan elÀÀ sellaista elÀmÀÀ kun olisi halunnut@Vargynja mie laulelen tuota "ei meluta saa, ei riehua saa...". En myöskÀÀn oikein tykkÀÀ tuosta, ettei saisi itkeÀ. Vaikka ehkÀ sillÀ viitataan sellaiseen huutoitkuun, mitÀ pitÀisi kyllÀ oppia hallitsemaan. Koita vaan selittÀÀ sitÀ kolmevuotiaalle... MeillÀ siis yritetty juuri tÀtÀ selittÀÀ, ettÀ saa itkeÀ, mutta ei saa huutaa tÀysillÀ, etteivÀt muut hÀiriinny.
Saako @Huublii kysyÀ miksi et ole aiemmin viettÀnyt joulua? Pahoittelut miun uteliaisuudesta.![]()
PÀÀasia, ettÀ koet nykyisen elÀmÀsi siulle sopivana.Olen ollut Jehovan Todistaja tÀhÀn asti ja ei saanut viettÀÀ joulua, synttÀreitÀ yms. Olen nyt lÀhtenyt pikkuhiljaa uskonnosta ja alan elÀÀ sellaista elÀmÀÀ kun olisi halunnut![]()
Sama homma tÀÀllÀTÀÀllÀ samaOlen kaivannut lapselle sopivia(ei liian rauhallisia) suomalaisia joululauluja, jossa ei lauleta vain tontuista, vaan kristillisestÀ joulusta. Löysin ja kuunneltiin jo viimejouluna Jippiin joulualbumia "Kipinkapin Beetlehemiin". TÀnÀvuonna se onkin ollut jo ihan lemppari, tarvittiin vain vuosi lÀmmittelyÀ ja sanojen opettelua
Muuten Michael Bublen joululevy on on ollut jo varmaan ilmestymisestÀÀn asti mulle sellanen joulujuttu, mutta nyt enemmÀn sellaista aaton taustamusaa vain.
Just noita tonttu- ja pukkilauluja en jaksa kuunnella yhtÀÀn jos asiaan saan itse vaikuttaa![]()
TĂ€mĂ€ on kyllĂ€ kauhea lause laulussa!Ainut oikea inhokki on Hei tonttu-ukot hyppikÀÀ - âhetken kestÀÀ elĂ€mĂ€, ja sekin synkkĂ€ ja ikĂ€vĂ€â ei varsinaisesti ilahduta![]()
Olen laulellut tuota tonttu-ukot hyppikÀÀ nyt muutamana pÀivÀnÀ ja nauranut, ettÀ kyllÀ saa hyvÀn kuvan joulusta ja elÀmÀstÀ lapsi hetiSama homma tÀÀllÀOmia suosikkeja ovat esim. Nyt taivaat avautuu, On hanget korkeat nietokset ja SydÀmeeni joulun teen. Osaksi sanoman ja osaksi sen takia, ettÀ nÀitÀ on ihana soittaa pianolla
Oi jouluyö on myös ihana, mutta sitÀ en mielellÀni itse laula, vaan kuuntelen jonkun upean tenorin laulamana.
Aika vÀhÀn on varsinaisia inhokkeja, mut rallatukset niinku Joulu on taas ja Porsaita Àidin oomme kaikki on aika puuduttavia
Ainut oikea inhokki on Hei tonttu-ukot hyppikÀÀ - âhetken kestÀÀ elĂ€mĂ€, ja sekin synkkĂ€ ja ikĂ€vĂ€â ei varsinaisesti ilahduta
![]()

Eiku joo, Last Christmas on myös mun inhokki! Ja sit se yks, jossa lauletaan âsimply having wonderful Christmas timeâ - ihan hirvee rallatus!Michael Buble on hyvĂ€on tullut kuunneltua useampana jouluna. Suomalaisista biiseistĂ€ yksi suosikki on sellainen kuin Oi juhla juhlien - Tommi SoidinmĂ€ki ja Jenna BĂ„geberg. Löytyi Spotifyn joululaululistalta jokunen vuosi sitten. Ihana biisi ja sĂ€vel mun mielestĂ€. Kaivoin sen nyt esiin ja piti kuunnella heti.
Se Lumiukon Walking in the air on myös hieno.
EhkÀ yksi inhokki/Àrsytys on Wham:in Last Christmas.SitÀ radiokanavat jaksaa kyllÀ aina soittaa (kyllÀstymiseen saakka)...
MeidÀn poika tÀytti nyt 4 kk eli hÀnelle ensimmÀinen joulu tulossa.![]()
Aion kyllÀ laulaa hÀnelle jotain joululaulujakin, sellaisia perinteisiÀ/lasten joululauluja. PitÀÀ ehkÀ vÀhÀn sanoja kerrata ensin.
![]()
Piti kĂ€ydĂ€ heti kuunteleen tÀÀ SpotifyssĂ€, joo aika kauhee ja vĂ€hĂ€n ykstoikkoinen..Eiku joo, Last Christmas on myös mun inhokki! Ja sit se yks, jossa lauletaan âsimply having wonderful Christmas timeâ - ihan hirvee rallatus!![]()