Ei voi olla totta! Ihan kamalaa, että jouduit taas kokea pettymyksenEn varmaan tälle vuodelle kuudetta kertaa kerkeä raskaaksi. Huonoja uutisia ultrassa ei löytynyt enään sykettä 8+2. Tosin osasin sitä kyllä odottaa kun ei oireita ollut enään.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ei voi olla totta! Ihan kamalaa, että jouduit taas kokea pettymyksenEn varmaan tälle vuodelle kuudetta kertaa kerkeä raskaaksi. Huonoja uutisia ultrassa ei löytynyt enään sykettä 8+2. Tosin osasin sitä kyllä odottaa kun ei oireita ollut enään.
En varmaan tälle vuodelle kuudetta kertaa kerkeä raskaaksi. Huonoja uutisia ultrassa ei löytynyt enään sykettä 8+2. Tosin osasin sitä kyllä odottaa kun ei oireita ollut enään.

Mulla on myös 10 päivän luteaali, ja tulin vähän turhan helposti nuorimmaisesta raskaaksiSaanko jälleen omanapailla ja avautua teille tänne?
Mulla on nyt niin kaksjakoinen olo tästä kierrosta, kun me sovittiin miehen kanssa, että nyt lähdetään yrittämään vielä lasta ja tämä kierto on kierto numero 1 yritystä. No seuraava mahdollinen yrityskerta menee pitkälle ensi vuoden puolelle, monesta eri syystä, eli ei oikein ole tässä mahdollisuuksia aktiivisesti yrittää joka kierrosta. Ikä alkaa myös tulla vastaan, siis omasta näkökulmasta, että en enää tästä paljon vanhempana halua enää lähteä yrittämään. Nyt sain tosiaan ovulaatiotestiin plussat sekä viime viikon keskiviikkona, että torstaina ja perjantaina päivästä oli meidän ainoa päivä, kun pystyimme "hyödyntämään" tallettelumahdollisuuksia. No se käytettiin tuplaten, mutta ei se kuitenkaan auta enää, jos munasolu olisi jo irronnut tunteja aiemmin.
Mahdollisuudethan nyt tämän kierron tärpin kannalta on hyvin laihat, mutta ei mahdottomat. Mulla oli vahvoja ovulaatiotuntemuksia vielä perjantain puolella, lauantaina vasta hälveni ja alkoi keho ns. rauhoittumaan. PCOS ei helpota tätä stressiä lainkaan, sillä sehän tunnetusti vaikuttaa alkion kiinnittymiseen, koska luteaalivaiheeni on muutenkin hieman tavallista lyhyempi, luulisin, niin se luo ristiriitaa, että uskaltaako tässä alkaa toivomaan parasta, vai pitäisikö yrittää vain ajatella, että tulee jos on tullakseen ja jos ei tule, niin onpahan ainakin kaksi lasta siunaantunut kuitenkin?
Toive olisi niin kova kuitenkin, että en osaa oikein ajatella semmoisella luovuttaneen virrellä tätä asiaa.
Onko kellään mitään omaa ajattelutapaani fiksumpaa sanottavaa, ehkä lohduttavaa, ehkä rohkaisevaa? En tiedä.
Aiempi raskaus alkoi juuri ainoan dpo0 -päivän tallettelulla, joten ehkä tässä nyt on jotakuinkin vielä toivoa jäljellä?
Jonkun pitäisi varmaan pamauttaa halolla päähän, että ymmärtäisin olla stressaamatta asiaa.
Ajatuksia?
Ihan kamalaa, paljon voimia sulleNiin ja koko ei ollut kuin 0,2mm isompi kuin ekassa ultrassa 10 päivää aiemmin eli oireettomus oli huono juttu. Eli turhaan olin raskaana yli viikon. Oli ilmeisesti kuollut seuraavana päivänä jo ekasta ultrasta. Osui pelot siis täysin oikeaan.
Niihin ei kuulemma pääse ellei ole yli 6+0 viikkojen keskenmenoja 3. Ja niitä on "vasta" 2.. Muut 3 päättyivät ennen 6+0 viikkoja.Ihan kamalaa, paljon voimia sulleOon välillä tätä palstaa lukenut niin olet jäänyt mieleen. Toivottavasti pääsette nyt johonkin keskenmenotutkimuksiin, itse oon semmoisissa aikanaan käynyt..
En varmaan tälle vuodelle kuudetta kertaa kerkeä raskaaksi. Huonoja uutisia ultrassa ei löytynyt enään sykettä 8+2. Tosin osasin sitä kyllä odottaa kun ei oireita ollut enään.
Voi kurja, miten näitä huonoja tuureja nyt teille sattuukin näin paljonEn varmaan tälle vuodelle kuudetta kertaa kerkeä raskaaksi. Huonoja uutisia ultrassa ei löytynyt enään sykettä 8+2. Tosin osasin sitä kyllä odottaa kun ei oireita ollut enään.
Voimia! 

Juu tammikuussa kai virallisesti tulee vuosi yritystä kun viime vuoden joulukuun lopulla jätettiin ehkäisy. Vähän hirvittää vaan kun lukenut että niihin tutkimuksiin hirveän pitkät jonot.. Mutta pakko kai se on niihin sitten seuraavaksi hakeutua...Voi kurja, miten näitä huonoja tuureja nyt teille sattuukin näin paljonVoimia!
Ja vaikka teillä ei ole vielä kolmea noita yli 6+0 keskenmenoja, niin eikö kohta kuitenkin tule vuosi yritystä myös vastaan? Se ei vaadi mitään keskenmenojen määrää.
Tsemppiä tyhjennysrumbaan ja ajatusten keräämiseen tämän jäljiltä![]()
Niinpä... Miehen kanssa juteltiin ja jatketaan sitten yrittämistä kun voidaan. Ja soitan sinne omalle terveysasemalle kun voin ja pyydän lähetettä niihin tutkimuksiin. Siinä varmaan kuukausia monia kestää että pääsee hus:illa ensi käynnille edes lukemani mukaan. Niin päätettiin jatkaa yrittämistä samalla. Ja ei peruta aikaa jos sellainen saadaan jos sen ajan saadessa olisikin tärpännyt koska en siihen tärppiin osaisi luottaa nyt vielä vähemmän kuin ikinä ennen kun tämä keskeytynyt keskenmeno tapahtui.Voi @Kali oon ihan todella todella pahoillani sun keskenmenosta.Aivan todella sydäntä riistävää tuo monen kertaa positiivisen testin unelman toteutumisen lupauksesta siirtyminen pettymykseen ja suruun keskenmenojen takia.
Kannattaa ihmeessä yrittää päästä noihin tutkimuksiin. Meille ainakin luvattiin se.
Tosiaan meille myös tuli kolmas keskenmeno. Vielä sitä ei ole lääkärissä vahvistettu, mutta vuotoja on tässä ollut pari päivää ja nyt tuli jälleen kirkkaan punaista verta. Eli tämä peli on pelattu. Jotenkin tuntuu että matto vedettiin lattian alta, kun ei kolme peräkkäistä tapahdu kuin 1-2 prosentille raskautta yrittävistä naisista. Ikäväkseni en päässyt naistenklinikalle vahvistamaan asiaa, kaipa jossain vaiheessa pääsisin vahvistaa km niin voisin varata aikaa tutkimuksiin.on tämä surullinen 7kk ollut. Koirien kuolemat ja 3 peräkkäistä keskenmenoa.
Pahoittelut sinne ja voimia kovasti!Voi @Kali oon ihan todella todella pahoillani sun keskenmenosta.Aivan todella sydäntä riistävää tuo monen kertaa positiivisen testin unelman toteutumisen lupauksesta siirtyminen pettymykseen ja suruun keskenmenojen takia.
Kannattaa ihmeessä yrittää päästä noihin tutkimuksiin. Meille ainakin luvattiin se.
Tosiaan meille myös tuli kolmas keskenmeno. Vielä sitä ei ole lääkärissä vahvistettu, mutta vuotoja on tässä ollut pari päivää ja nyt tuli jälleen kirkkaan punaista verta. Eli tämä peli on pelattu. Jotenkin tuntuu että matto vedettiin lattian alta, kun ei kolme peräkkäistä tapahdu kuin 1-2 prosentille raskautta yrittävistä naisista. Ikäväkseni en päässyt naistenklinikalle vahvistamaan asiaa, kaipa jossain vaiheessa pääsisin vahvistaa km niin voisin varata aikaa tutkimuksiin.on tämä surullinen 7kk ollut. Koirien kuolemat ja 3 peräkkäistä keskenmenoa.
Niin varmaan hyvä idea tuo ettei ajoissa testaisi. Vaikka tähän eihän olisi ollut apua siitäkään kun olin 8+2 kun selvisi keskeytynyt keskenmeno.@Kali joo meneehän sitä aikaa, ja kannattaa varautua erinäisiin viivästyksiin. Meillä jo vuosi tutkimuksissa ilman ensimmäistäkään hoitoa (tai yritettiin, mutta lääkitys piti lopettaa kesken). Jos jonkun vinkin annan niin pyydä lähete suoraan Tilkkaan, jos asut jonkun toisen sairaalan alueella. Me siis jouduttiin oman sairaalan keinojen loppuessa siirtymään sinne ja taas jonoteltiin.Mutta joillain on mennyt hoitoihin pääsy nopeastikin eli inssit on tehty jo ekan vuoden loppuun mennessä.
Siulla on kyllä ollut huonoa tuuria.Auttaisiko yhtään, jos testaisit aina vasta viikkoa myöhemmin? Niin silloin et välttämättä edes samalla tavalla huomaisi varhaisimpia kemiallisia. Tiedän, että voi olla vaikeaa ja toivo olisi hyvä säilyttää, mutta jos se yhtään suojelisi noilta pettymyksiltä, kun suhtautuisi ainakin sen ensimmäisen viikon (dpo14-21) niin kuin ei olisi raskaana. Voimia
![]()
Meinaa jännittää. Kuukautiset ovat pari päivää myöhässä. Olisi pitänyt alkaa toissapäivänä 1.12 tai ihan viimeistään eilen 2.12 (yleensä vuoto alkaa tiputteluna ja merkkaan ensimmäiseksi kiertopäiväksi seuraavan päivän jos kunnon vuoto on alkanut klo kuuden jälkeen illalla.) Joka tapauksessa ei ole alkanut, eikä ole minkäänlaista lievääkään tuhrua havaittavissa. Rinnat ovat kipeät ihan nännejä myöten. Ja kova väsy, on palellut ja on jotenkin "äklö olo". Olin viime viikolla varma että olen tulossa kipeäksi, mutta mitään kunnon tautia ei ole iskenyt päälle. Mutta sitä on alkanut vähän tulkita muutenkin kaikkea mahdollisiksi raskausoireiksi.
En halua innostua liikaa tai elätellä vielä toiveita. Ajattelin että teen perjantaina 5.pvä testin... jos täti ei tule ennen sitä kylään.
Mä oon niin malttamaton, että varmasti uittaisin herkän jo heti, jos olisin sinä.
Koska miks ei..