40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervetuloa @Adelia ja tsemppiä yritykseen!

@Pikkutytöt , joko tänään testailet?

Täällä tais tulla vesiperä. Dpo 11 ja testi puhdas nega, eilisessä testissä oli sentään joku haamulainen mutta ei enää tänään.

Tervetuloa @Adelia ! Kiva kun ryhmä on näin aktiivinen 🥳 ja meillä sama tilanne että kaksi pikkuista on jo mutta varsinkin mulla suurensuuri toive kolmosesta, mieskin toivoo mutta on myös sanonut että hälle käy kumpi vaan lopputulos.

@Nepeta Cataria en vielä tänään kun nyt vasta DPO6. Ja su aamuna jolloin ois DPO8 ni oon mökkireissulla kavereiden kanssa niin ei tuu siihenkään turhaa kiusausta testailla. Maanantaina sit. Ja höh onpa tylsä että sulla häivähdys vaihtui negaksi ☹️ jospa ens kierto olis teidän!

Hei kiitos @Pikkutytöt ja @Nepeta Cataria !

Meillä vähän vielä tulee jos on tullakseen-tyyppinen tilanne. Omat voimavarat mietinnässä kyllä jos tärppi tulisi, että kuinka sitä taas jaksaisi kun lapset ovat vasta 2v.ja 3v. Toisaalta taas jo vauvan kaipuu.. 😍 Ja tauko työelämästä olisi ihana!

Meillä lapset saatu myöhemmällä iällä ja toki hieman mietityttää lapsen terveys ja omakin terveys että miten niiden kanssa.. Mutta jospa kaikki menisi hyvin ja ennen kaikkea toivottavasti tässä kävisi parhain päin ❤️

Tällaiset tunnelmat täällä😊

Onnistuisiko helpommin jos laittais kännykkään jonku lääkeseurannan? Et kuittaat sinne kun on lääke saatu?

Vähän sumuiset ajatukset ovat täälläkin. En nyt muista millään otinko aamulla vp-lääkkeen, mutta jos olo on ok niin väliäkö tuolla. Flunssaa pukkaa ja poskionteloita särkee, ja ainoa minkä uskalsin ottaa oli miniasa. Dpo 10 menossa, ja kuvittelin et olis aamun testissä jotain häilähtänyt. Tiedäppä tuota sitten. Hemmetin flunssa. Ceetä, quersetiinia, sinkkiä, ... jospa se siitä menis nopsaan ohi.

Olikos tässä nyt muita joilla olis testailupäivät kohdillaan?
Joo, mä laitoin sit herätykset, että muistaa. Ei siinä muu auta.

Toivottavasti flunssa menee ohi. Sama meininki täällä…

Onnistuisiko helpommin jos laittais kännykkään jonku lääkeseurannan? Et kuittaat sinne kun on lääke saatu?

Vähän sumuiset ajatukset ovat täälläkin. En nyt muista millään otinko aamulla vp-lääkkeen, mutta jos olo on ok niin väliäkö tuolla. Flunssaa pukkaa ja poskionteloita särkee, ja ainoa minkä uskalsin ottaa oli miniasa. Dpo 10 menossa, ja kuvittelin et olis aamun testissä jotain häilähtänyt. Tiedäppä tuota sitten. Hemmetin flunssa. Ceetä, quersetiinia, sinkkiä, ... jospa se siitä menis nopsaan ohi.

Olikos tässä nyt muita joilla olis testailupäivät kohdillaan?
Täältä ilmoittaudun myös taustalta jännäilemään. Dpo 9 ja testipäivät lähenee. Koitan hillitä ainakin 2 päivää vielä. Viime kierrossa oli heikommin malttia. Tjottailtu loppukesästä saakka ja yksi keskenmeno mahtuu jo tähän aikaväliin.

Vähän haikeat fiilikset. Mietin että onko tämän kierron jälkeen jo aika luovuttaa nämä haaveet, jos ei tärppää. Ikää nyt 41, kohta 42. Periaatteessa ajatus oli, että annetaan tjot-malliin mahdollisuus tämän vuoden ajan, ja kävi miten kävi, niin oli niin tarkoitettu.

No minä olen tullut raskaaksi 38v, 40v, 42v ... ja nyt kokeillaan josko temppu onnistuisi vielä näin 44-45v taitteessa... Jäi myös vähän tämä lasten tekeminen myöhäisemmille vuosille, mutta ei sinällään harmita kun tähän nyt osaa suhtautua antaumuksella. Nuoruuden humputukset on nähty ja kokeiltu jo.

Tervetuloa kanssa @Litleo ! 🤩

Mä oon tullu raskaaks vähä ennen ku täytin 37 ja vähän ennen ku täytin 39 ja nyt on ihan just vuorossa 41v-synttärit. Vielä hetken ehtis tulla raskaaksi samalla tyylillä iän suhteen ku aiemmat 😄 mutta gyne mua pelotteli tossa syyskuun lopulla, että en sit tiiä. Vuos sit kävin gynellä jolta en erityisesti kysynyt hedelmällisyydestä vaan oli sellanen kipuselvittely (selvis sittemmin ettei liittynyt lisääntymiselimiin vaan vatsalihaksiin tms.) mutta sillon gyne huomas että ovis oli just tulossa ja ei sanonu et olis mitään ongelmaa. Ja joskus 36v kans kävin muissa asioissa eikä sillonkaan sanonu et tarvis huolestua. Mua on koko elämäni ultrailtu vähintään 2v välein kovien menkkakipujen takia mutta koskaan ei oo löytyny mitään. Että en sit tiiä kohtasinko syyskuussa vaan erittäin kyynisen gynen (oli ylipäätään todella epämiellyttävä suhtautuminen potilaaseen tällä lekurilla) vai mikä homma. Olin aluksi aivan maani myynyt mutta sittemmin oon miettiny et oon kuitenki jo kaks kertaa tullu suht ”helposti” raskaaksi keskimääräistä vanhempana että voiskohan tässä kuitenkin vielä onnistua 🤞

Onko sulla @Litleo aiempia onnistuneita raskauksia? Voihan se hyvin olla että teitä vielä nytkin onnistaa kun tjottaillessa jos ei ole vakituisesti monta krt viikossa aktiivinen niin siinähän voi mennä kiertoja ohi ilman ees mahdollisuutta raskauteen. Eli isosti tsemppiä sinne, jos vielä jatkatte yrittämistä 🧡 toisaalta onhan se joskus hyvä joillekin asioille elämässä asettaa joku raja tai päätepiste, vaikka sellaisen päätöksen tekeminen voi vaikeaa ollakin.

Tervetuloa @Adelia ja @Litleo ✌️

Meillähän meidän uusioperheessä on 6 lasta ja ikähaitari 2-15v. Meillä haaveena olisi saada se eka yhteinen. Pientä epätoivoa alkaa olla kun kohta vuosi ilman ehkäisyä. Eilinen ultra ehkä vähä anto toivoa et jospa vielä onnistaa..
Vau, teillä iso perhe! Pidetään peukkuja että pian onnistaa ❤️🙏

No minä olen tullut raskaaksi 38v, 40v, 42v ... ja nyt kokeillaan josko temppu onnistuisi vielä näin 44-45v taitteessa... Jäi myös vähän tämä lasten tekeminen myöhäisemmille vuosille, mutta ei sinällään harmita kun tähän nyt osaa suhtautua antaumuksella. Nuoruuden humputukset on nähty ja kokeiltu jo.
No vautsi tännekin! Onpa teillä hieno tahti ja upeasti olet raskautunut kerta toisensa jälkeen😍 Toivotaan että pian taas olisit raskaana!

Miten teillä meni kolmen pienen kanssa se alkutaival? Meillä ikäero 1v.niin nää ekat vuodet olleet selviytymistä 🙈 Nyt hitusen alkanut helpottaa mut miettii et jos tulisi vielä yksi, miten se lähtisi 👍 Toki lapset koko ajan kasvaa ja oppii mut samalla miettii myös omia voimavarojaan. Tokihan sitä sitten jaksaa kun tilanne vaatii.. Meil on pitkä lapsettomuus alla että sikäli ei kyllä mitään takeita miten tällä kertaa menisi 😂

Tervetuloa kanssa @Litleo ! 🤩

Mä oon tullu raskaaks vähä ennen ku täytin 37 ja vähän ennen ku täytin 39 ja nyt on ihan just vuorossa 41v-synttärit. Vielä hetken ehtis tulla raskaaksi samalla tyylillä iän suhteen ku aiemmat 😄 mutta gyne mua pelotteli tossa syyskuun lopulla, että en sit tiiä. Vuos sit kävin gynellä jolta en erityisesti kysynyt hedelmällisyydestä vaan oli sellanen kipuselvittely (selvis sittemmin ettei liittynyt lisääntymiselimiin vaan vatsalihaksiin tms.) mutta sillon gyne huomas että ovis oli just tulossa ja ei sanonu et olis mitään ongelmaa. Ja joskus 36v kans kävin muissa asioissa eikä sillonkaan sanonu et tarvis huolestua. Mua on koko elämäni ultrailtu vähintään 2v välein kovien menkkakipujen takia mutta koskaan ei oo löytyny mitään. Että en sit tiiä kohtasinko syyskuussa vaan erittäin kyynisen gynen (oli ylipäätään todella epämiellyttävä suhtautuminen potilaaseen tällä lekurilla) vai mikä homma. Olin aluksi aivan maani myynyt mutta sittemmin oon miettiny et oon kuitenki jo kaks kertaa tullu suht ”helposti” raskaaksi keskimääräistä vanhempana että voiskohan tässä kuitenkin vielä onnistua 🤞

Onko sulla @Litleo aiempia onnistuneita raskauksia? Voihan se hyvin olla että teitä vielä nytkin onnistaa kun tjottaillessa jos ei ole vakituisesti monta krt viikossa aktiivinen niin siinähän voi mennä kiertoja ohi ilman ees mahdollisuutta raskauteen. Eli isosti tsemppiä sinne, jos vielä jatkatte yrittämistä 🧡 toisaalta onhan se joskus hyvä joillekin asioille elämässä asettaa joku raja tai päätepiste, vaikka sellaisen päätöksen tekeminen voi vaikeaa
Vau, hyvä tahti on kyllä teilläkin ollut ❤️ Toivottavasti pian toiveet täyttyy teilläkin!🙏 Harmi jos on tullut kyyninen gyne vastaan mutta ei ne lääkäritkään kaikkea tiedä ja joukkoon mahtuu monenlaista heihinkin 😅

Se on vaan harmi ettei ne lääkärit välttämättä aina mietin miten asiakas saattaa jäädä miettimään niitä heidän sanojaan. Että toivoisi varsinkin tällaisissa asioissa sellaista tilannetajua ja herkkyyttä heidän puoleltaan.

Vau, hyvä tahti on kyllä teilläkin ollut ❤️ Toivottavasti pian toiveet täyttyy teilläkin!🙏 Harmi jos on tullut kyyninen gyne vastaan mutta ei ne lääkäritkään kaikkea tiedä ja joukkoon mahtuu monenlaista heihinkin 😅

Se on vaan harmi ettei ne lääkärit välttämättä aina mietin miten asiakas saattaa jäädä miettimään niitä heidän sanojaan. Että toivoisi varsinkin tällaisissa asioissa sellaista tilannetajua ja herkkyyttä heidän puoleltaan.
Siis jep! Se että miten sitä saattaa todellakin lääkärin sanat jäädä pyörimään mieleen… Ihan hyvä että nykyään lääkärikoulutuksessa on jotain potilaan kohtaamisen opetusta. Kai? Vai muistelenko lukeneeni omiani.

Meillä on 1v10kk ikäero ja mä oon kokenut sen ihan sopivaksi. Toki en muustakaan tiedä 😅 Nyt tulisi vähintään 2v3kk ja mä jo mietin et vitsi ku tää (toivottavasti) keskimmäinen on jo iso, kun viimeks olin vahvasti raskaana siinä kohtaa ku eka oli 1,5v. Mutta teillä tosiaan jos ollut tasan 1 vuosi ikäeroa niin onhan se kyllä hurja. Onko lapset teillä nukkuneet hyvin? Se vaikuttaa niin paljon. Meillä on molemmat nukkuneet hyvin niin koen että siksi oon ja ollaan jaksettu niin hyvin. Tai kyllä mä herään 4-6 kertaa yössä antamaan tutin tai laittamaan tippuneen peiton takas lapsille mut ne on niin lyhyitä herätyksiä ja nukahdan heti uudelleen niin se ei oo mulle ollu raskasta.

Tervetuloa uudet! 🤗

Mä joudun palailla tänne, ehdin iloita raskaudesta vain vähän yli viikon.. Ei ollut tämä yksilö vielä tarkoitettu tähän maailmaan. 💔 Mutta en anna periksi! @Litleo me ollaan aika samanikäisiä, mä täytän joulukuussa 42. Ette ole vielä kauaa yrittäneet. Nopeasti kyllä olet raskautunut, harmi että ei sielläkään kantanut vielä ensimmäinen. 🫂

Juteltiin miehen kanssa tämän menetyksen jälkeen, spontaanisti sain kysyttyä, että onko hoidot ehdoton ei. Ei tyrmännyt kuitenkaan ja tänään vielä palasi oma-aloitteisesti asiaan. Sanoin, että kun se saattaisi säästää aikaa, että ei tarvitsisi odottaa sitä hyvää yksilöä. Hänelle oli uutta tietoa esim. alkio diagnostiikka, pisti selvästi rattaita pöässä raksuttamaan.. Mutta katsotaan nyt, jonkin aikaa ainakin varmasti vielä luomuna yritetään. Onko muuten teillä hoidoissa olevilla tai sinne hakeutuvilla kertoa tietoa, että kuinka pitkiä jonotusajat suunnilleen on? Tampere olisi varmasti ainoa vaihtoehto täältä meiltä.

No vautsi tännekin! Onpa teillä hieno tahti ja upeasti olet raskautunut kerta toisensa jälkeen😍 Toivotaan että pian taas olisit raskaana!

Miten teillä meni kolmen pienen kanssa se alkutaival? Meillä ikäero 1v.niin nää ekat vuodet olleet selviytymistä 🙈 Nyt hitusen alkanut helpottaa mut miettii et jos tulisi vielä yksi, miten se lähtisi 👍 Toki lapset koko ajan kasvaa ja oppii mut samalla miettii myös omia voimavarojaan. Tokihan sitä sitten jaksaa kun tilanne vaatii.. Meil on pitkä lapsettomuus alla että sikäli ei kyllä mitään takeita miten tällä kertaa menisi 😂
No siis minullahan on 6 lasta, luetteloin tuohon lähinnä nämä tuoreimmat kun katson että ikää oli jo tuolloin enemmän, kannustaakseni teitä ettei se ikä välttämättä ole este - lähinnä hidaste. :smiling-eyes: Raskaus ruokkii raskautta, putkeen kun tekee niin tulee helpommin raskaaksi.

Lapsukaiset ovat nyt 17v, 9v, 7v, 5v, 3v ja 1v. Rankinta on kun on vain kaksi lasta ja kumpikin alle 3v, sen jälkeen helpottaa. +3-veet ovat aika omatoimisia, vessajutut onnistuu yleensä, ja joskus jopa kuuntelevat ohjeitakin ja saattavat jopa auttaa nuoremman hoidossa. :tears: Vanhimmasta lapsesta on ollut minulle paljon apua nuorempien kaitsemisessa. Tuntuu ettei se työmäärä olennaisesti kasva tuosta kolmannesta lapsesta eteenpäin kun isommat ovat jo omatoimisia ja avuksi.

Minulla on voimavaroja paremmin kun olen kotiäitinä, yksi murhe vähemmän mietittäväksi. Tai oikeastaan aika monta murhetta, jos miettii ettei se päiväkotiin laittaminen ole aina se helppo ratkaisu.

Sanoit aikaisemmin et sulla on 2 ja 3-veet. Tämähän olis mainio sauma pikkusisarukselle, kumpikin ehtii jo hyvään omatoimiseen ikään, nuorempikin ehkä jo päiväkuivaksi mikä helpottaa kovasti. Olen pähkinöinyt että tuo 2-3v ikäero on aika soppeli sisaruksille, 1v ikäerolla on varmasti lujilla! Siitä muuten huomaa että alkaa lasten kanssa helpottamaan kun alkaa vauvakuume nostamaan päätään. 🤭

Muokattu viimeksi:
Siis jep! Se että miten sitä saattaa todellakin lääkärin sanat jäädä pyörimään mieleen… Ihan hyvä että nykyään lääkärikoulutuksessa on jotain potilaan kohtaamisen opetusta. Kai? Vai muistelenko lukeneeni omiani.

Meillä on 1v10kk ikäero ja mä oon kokenut sen ihan sopivaksi. Toki en muustakaan tiedä 😅 Nyt tulisi vähintään 2v3kk ja mä jo mietin et vitsi ku tää (toivottavasti) keskimmäinen on jo iso, kun viimeks olin vahvasti raskaana siinä kohtaa ku eka oli 1,5v. Mutta teillä tosiaan jos ollut tasan 1 vuosi ikäeroa niin onhan se kyllä hurja. Onko lapset teillä nukkuneet hyvin? Se vaikuttaa niin paljon. Meillä on molemmat nukkuneet hyvin niin koen että siksi oon ja ollaan jaksettu niin hyvin. Tai kyllä mä herään 4-6 kertaa yössä antamaan tutin tai laittamaan tippuneen peiton takas lapsille mut ne on niin lyhyitä herätyksiä ja nukahdan heti uudelleen niin se ei oo mulle ollu raskasta.
Kiitos vastauksesta @Pikkutytöt ! Ihana että teillä on tuntunut olleen sopiva ikäero ja lapset on nukkuneet hyvin! 😊 Se uni on niin ykkösasia jaksamisen kannalta! Reilu 2v.ikäero voisi olla ihan kivakin 👍😍

Meillä esikoinen nukkuinen huonosti mutta kakkonen paremmin. Esikoisen kohdalla siinä oli 3kk erityisen huono unijakso just kun mulla alkoi toinen raskaus ja oli alkupahoinvoinnit. Se oli melkoista selviytymisaikaa. Samoin se kun kakkonen syntyi ja esikoinen oli just oppinut kävelemään. Molemmat niin tarvitsevia siinä kohtaa ja just kaikki imetykset ja maidon pumppaukset kun mies ei pystynyt jäämään kotiin juurikaan mun avukseni. En vienyt isompaa hoitoon vaan oltiin kaiket päivät kolmisin.

Jos tulisin raskaaksi nyt niin toki olisi eri tilanne, lapset tosiaan +3v.ja 4v. @Nepeta Cataria mä en ymmärrä miten kahden lapsen kaa voi olla haastavampaa kuin useamman 😂 Vai onks se just se et kahdessa pienessä on niin paljon työtä? Et isommat menee sitten enemmän niin sanotusti omalla painollaan kuten kuvasit? Meillä esikoinen haastava ja kakkonen sopeutuvainen, hirvittää kyl miten esikon maailma murtuisi jos huomiota vielä pitäisi jakaa. En tiiä onko hänelle jäänyt krooninen huomionpula lyhyestä ikäerosta 🥹 Yks mummo kerran mulle sanoi ihan samaa et kaks on haastavin lapsiluku ja kaks ekaa on hankalimmat, sit alkaa helpottaa? Jostain tutkimuksesta kuitenkin luin et kolme olisi stressaavin lapsiluku 😂

Jotenkin kun katsoo lasten kasvua niin toivoo että vielä saisi pienen ihmeen kokea.. 💎

Plussatuulia jokaiselle ❤️❤️

@Puolikuu Suuret pahoittelut sinulle menetyksestä 💔

Eikä @Puolikuu 😭 Olin jo niin onnellinen puolestanne. 💔 Onni onnettomuudessa että tuosta avautui spontaani keskusteluyhteys hoidoista. En tiedä jonoista omasta kokemuksesta mutta arvaukseni on että yksityiselle kun menee niin sinne pääsee suoraan ja jonot jos niitä on tulee lahjasoluhoidoista, ei omilla soluilla toteutettavista. Jos saa vielä kysyä niin ehtikö sulla raskaustesti vahvistua jo hyvin ja mistä huomasit raskauden päättyneen? Ei tarvitse vastata tietenkään jos siltä tuntuu 💜 Voimia jaksamiseen. 🩷

Jos tulisin raskaaksi nyt niin toki olisi eri tilanne, lapset tosiaan +3v.ja 4v. @Nepeta Cataria mä en ymmärrä miten kahden lapsen kaa voi olla haastavampaa kuin useamman 😂 Vai onks se just se et kahdessa pienessä on niin paljon työtä? Et isommat menee sitten enemmän niin sanotusti omalla painollaan kuten kuvasit? Meillä esikoinen haastava ja kakkonen sopeutuvainen, hirvittää kyl miten esikon maailma murtuisi jos huomiota vielä pitäisi jakaa. En tiiä onko hänelle jäänyt krooninen huomionpula lyhyestä ikäerosta 🥹 Yks mummo kerran mulle sanoi ihan samaa et kaks on haastavin lapsiluku ja kaks ekaa on hankalimmat, sit alkaa helpottaa? Jostain tutkimuksesta kuitenkin luin et kolme olisi stressaavin lapsiluku 😂
Kolmen lapsen stressaavuus tulee siitä kun kaksi vanhempaa ei enää riitä, homma on väkisinkin pois kontrollista kun kolmas on "omillaan"... eli yleensä vapaa tekemään tihutöitä kun vanhemmat ovat kiinni muissa lapsissa. Isommassa lapsiparvessa on sekin etu että nuorimmat katsovat mallia vanhemmista sisaruksistaan. Vain eka tarvitsee opettaa vaikkapa pyöräilemään tai hiihtämään, motivoida värityskirjan pariin jne. Pienemmät haluavat matkia isompaansa niin vanhempi pääsee helpommalla. Viihdyttävät myös toisiaan, toki sitten vanhempi saa erotuomaroida, sillä eihän ne leikit luonnostaan suju sopuisasti kun samalla haetaan sitä omaa tilaa ja tahtoa.

@Puolikuu pahoittelut menetyksestä ❤️

Täällä alkaa elämä voittamaan keskenmenon jälkeen, koitan olla miettimättä raskausviikkoja ja katson tulevaan.

Miettinyt voiko näin pian keskenmenon jälkeen ovuloida, edellispäivänä selkeät ovisoireet, mutta nähtäväksi jää. Voi olla eträ elättelen turhia toiveita.

Itsellänikin eka lapsisatsi silloin kaksikymppisenä, esikoisen ja tuplien ikäero 1v10kk. Seuraavat sitten uudesta liitosta kolmekymppisenä ja silloin oli aivan ihanaa jäädä vauvan kanssa kotiin, kun muut olivat koulussa. Nyt jos vkelä yksi iltatähti saataisiin näin nelikymppisenä, olisin kiitollinen ja sitten perheemme olisi ttäysi. Kai se niin on että alkujen lapsettomuus on jättänyt jälkeensä ikuisen vauvakuumeen.

Voi ei @Puolikuu 💔 voimia ja jaksamista 🧡

Lähipiirissä on lasten kanssa mennyt juurikin noin kun kuvaatte, isommat auttaa kyllä sitten.. ja toisaalta leikkivät keskenään jne.. ja päivähoito vaikka osasta viikkoa on ollut osalle hyvä ratkaisu 🙂
ja vaikeinta on ollut niillä joilla on pari tai jopa kolme vanhempaa, alle kouluikäistä ja sitten tulee kaksoset... 🙈

Täällä letrozolit aiheutti eilen aivosumua päiväksi.. ja kun nyt otan ne illalla/iltapäivällä niin eilen illalla oli sitten hieman nivelkipua tai sellaista kolottelua.. mutta enää tänään ja huomenna... Ajattelin sitten huomenna kp7 aloittaa myös oviksen metsästyksen jo samantien.. 🤔
Saapa huomata tuleeko näistä muita oireita, tuntuu kyllä et munasarjoissa tapahtuu jotain... 🙏🏻
Eikä yhtään haittaisi tuplat.. olisi lapsiluku kerrasta täysi. 🤩
Yksi tuntuu minusta niin vähältä, kun itsellä on kolme sisarusta.. mutta toki yhdessäkin olisin äärettömän onnellinen. Varsinkin kun vuodet tässä vierii...

Takaisin