IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei. Osaisiko joku kertoa, että mitä tämä teksti tarkoittaa "Jos raskaustesti on negatiivinen, niin otetaan pariskunnan asia vielä keskusteluun donorkokoukseen." Itsellä tietysti kaikki kauhukuvat tuli ekana mieleen, tarkottaako, että hoito voidaan evätä😱
Taustaa sen verran, että olemme naispari jolla lahjoitetut siittiöt. Takana 4 inseminaatiota, josta viimeisimmästä alkuraskauden keskenmeno. Tänään sain kyytiin yhden 2 päivän alkion. Eka ivf hoito siis, saatiin vain 2 munasolua ja toinen ei hedelmöittynyt. Mulla alhainen amh 0.83. Olenko aivan toivoton tapaus😥Ja tays paikkana.
Uskoisin, että tuo tarkoittaa että keskustelette jatkotoimenpiteistä. Donor eli lahjoittaja voi tarkoittaa siittiöstä tai ehkä jopa munasoluista keskustellaan jos ei ole onnistumisia. Mullakin amh 0.9 luokkaa ja olen kuullut että onnistumisia on joskus tullut paljon alhaisemman mukaan. Biologiaahan tämä on, eli vähän onnea ja hyviä yksilöitä sekaan niin parhaimmat mahikset saada niitä onnistumisia. :Upside Down Face:

Olen pahoillani endotilanteesta, @Kohta35vtyhjäsyli ❤️

Olikos täällä muita viikon 48 punktiolaisia? Mulla pitäisi nyt viimein toisen ivf-hoidon alkaa, kunhan kuukautiset alkavat kunnolla. Toivon että viimeistään huomenna, jolloin sunnuntai olisi eka pistospäivä. Mulla ei ole normaalisti tiputtelua, mutta nyt tietysti antavat ihan pieniä ensimerkkejä itsestään jo toista päivää. 🥴

Follikkelitilanne oli onneksi palannut selvästi paremmaksi taukokierron aikana. 🙏 Ehkä estrogen priming sopii mulle tuossa mielessä nyt Synarelaa paremmin, vaikka vain puolisen vuotta sitten Synarelakin vaikutti vielä pelittävän vallan hyvin. Ryhdytään hoitoon siis hieman optimistisemmin mielin. Haaveissa on aiemman hoidon tapaan kolme blastoa, joista voisi ehkä löytyä pgt-a:n avulla yksi kelpoinen siirtoon, jossa olisi sitten aiempia siirtojamme paremmat onnistumismahkut. Se on kova tavoite, mutta pakko toivoa parasta, semminkin kun nyt on muun rankkuuden lisäksi myös melkoisen kallista. 🤑

Onpas täällä tapahtunut paljon! Luin kyllä kaikki läpi, mutta oma vireystila ei riitä kommentoimaan muuta kuin omaa napaa nyt. Täällä siis stimulaatio alkoi maanantaina ja flunssa ei oo aivan hellittänyt. Lisäksi tuli muitakin terveyshuolia, joten olin jo valmis jättämään homman kesken, mutta lääkärin ohjeella jatketaan nyt kuitenkin. Ja oma olo on toki jo paljon parempi kuin alkuviikosta, mutta aika raskas viikko ollut! Punktio on tulossa luultavasti joko viikon 47 lopulla tai viikolla 48. Maanantaina on ensimmäinen ultra, joten ehkä sitten jotain selviää. Pientä paineen tunnetta on ollut jo keskiviikosta alkaen, joten toivottavasti se enteilee sitä, että jotain siellä kasvaa :folded:

Paljon tsemppiä kaikille ikävien uutisten ja jännitysten keskellä :red-heart:

Onpas täällä tapahtunut paljon! Luin kyllä kaikki läpi, mutta oma vireystila ei riitä kommentoimaan muuta kuin omaa napaa nyt. Täällä siis stimulaatio alkoi maanantaina ja flunssa ei oo aivan hellittänyt. Lisäksi tuli muitakin terveyshuolia, joten olin jo valmis jättämään homman kesken, mutta lääkärin ohjeella jatketaan nyt kuitenkin. Ja oma olo on toki jo paljon parempi kuin alkuviikosta, mutta aika raskas viikko ollut! Punktio on tulossa luultavasti joko viikon 47 lopulla tai viikolla 48. Maanantaina on ensimmäinen ultra, joten ehkä sitten jotain selviää. Pientä paineen tunnetta on ollut jo keskiviikosta alkaen, joten toivottavasti se enteilee sitä, että jotain siellä kasvaa :folded:

Paljon tsemppiä kaikille ikävien uutisten ja jännitysten keskellä :red-heart:

Kurja kuulla että on osunut muita terveyshuolia hoidon ajalle. Toivottavasti ne hellittävät ja stimulaatio on vaikuttanut just toivotulla tavalla. ❤️ Meillä taisi olla nyt sama lääke ja ehkä annoskin. Eka seurantaultra on kyllä jännittävä, mulla se saattaisi osua ensi viikon perjantaille.

Täällä on tullut myös aika yllättävää muuta huolta ja sotkua elämään hoitoa odotellessa. Toisaalta kun hoitoon liittyy myös toiveikkaampi puoli, ehkä se helpottaa tätä hieman ahtaalle laittanutta loppuvuotta.

Meilläkin on muuten vähän jännitystä punktion viikonpäivien suhteen. Vielä on hyvin toivoa, että se osuisi arkiviikon 48 lopulle, mutta jos vuoto vielä pitkään viivyttelee, alkaakin mennä hankalammaksi. Punktio ei saisi osua viikonlopulle eikä mielellään alkuviikkoon, kun näytteet otetaan 5-6 pv alkioista arkipäivänä. Jospa vuoto alkaisi yöllä, kun en niin aktiivisesti odota sitä. 🤭

Täällä onnistuttu saamaan hyvä säätö aikaiseksi. Aamulla huomasin vähän tiputtelua ja olin sovitusti yhteydessä Kysiin. No, lääkäri pisti sieltä sen kolmannenkin tukilääkkeen tulemaan.

Ekaksi, Protulexissa on jäätävät saatavuusongelmat. Ehdin jo hädissäni varata Helsingistä asti yhden paketin, mutta lopulta se löytyikin siitä kaupungista, missä vietän viikonlopun kavereiden kanssa. En esim. tiennyt että lääkehaussa ei näy Yliopiston apteekin saldot🫥

Tämän jälkeen sain kuin sainkin lääkkeen, mutta neulat ja ruiskut piti erikseen ostaa. Kyseenalaistin jo tiskillä pistosneulan kokoa, mutta farmaseutti väitti se että on oikea. Rauhassa kun tutkailin niitä hotellilla, todettiin että ei sillä isolla neulalla voi pistää mahaan. Marssin takaisin ja sain lopulta oikeat neulat. En käsitä miten siellä ei alunperin osattu antaa oikeita neuloja, kun valmistaja suositteli juuri tiettyä kokoa.

Lääke piti ensiksi imeä isolla neulalla ampulista ruiskuun ja sen jälkeen vaihtaa pienempi neula. Ekan kerran tuli myös huono olo pistämisen aikana.

Kysymys kuuluukin, onko tuoresiirtoon aina pakko suostua?🫠

Olen pahoillani endotilanteesta, @Kohta35vtyhjäsyli ❤️

Olikos täällä muita viikon 48 punktiolaisia? Mulla pitäisi nyt viimein toisen ivf-hoidon alkaa, kunhan kuukautiset alkavat kunnolla. Toivon että viimeistään huomenna, jolloin sunnuntai olisi eka pistospäivä. Mulla ei ole normaalisti tiputtelua, mutta nyt tietysti antavat ihan pieniä ensimerkkejä itsestään jo toista päivää. 🥴

Follikkelitilanne oli onneksi palannut selvästi paremmaksi taukokierron aikana. 🙏 Ehkä estrogen priming sopii mulle tuossa mielessä nyt Synarelaa paremmin, vaikka vain puolisen vuotta sitten Synarelakin vaikutti vielä pelittävän vallan hyvin. Ryhdytään hoitoon siis hieman optimistisemmin mielin. Haaveissa on aiemman hoidon tapaan kolme blastoa, joista voisi ehkä löytyä pgt-a:n avulla yksi kelpoinen siirtoon, jossa olisi sitten aiempia siirtojamme paremmat onnistumismahkut. Se on kova tavoite, mutta pakko toivoa parasta, semminkin kun nyt on muun rankkuuden lisäksi myös melkoisen kallista. 🤑
Täällä kans odotellaan kuukautisia alkavaksi, olis pitänyt alkaa jo eilen. Mitenhän jos punktio sattuisi viikonlopulle? Nyt laskin et jos tänään alkaisi niin kp 13 to kp 14 pe eli kumpana päivänä punktio sitten olisi? Typerää jos pe. Olen julkisella hoidossa. Katsoin aiempia 3 kierrosta, 2 kierrosta mielestäni kp 13 ja kerran kp 14. Olleet aina maanantaina.

Muokattu viimeksi:
@Kohta35vtyhjäsyli Hei huomasin sun allekirjoituksesta, että sun amh on tippunut 2023 ja sen jälkeen noussut. Onko sulla ollut lisäravinteita/lääkkeitä, joilla sitä saatiin nostettua? Itsellä amh 0,36 ja ubikinoli ollut jo käytössä..

@Kohta35vtyhjäsyli Hei huomasin sun allekirjoituksesta, että sun amh on tippunut 2023 ja sen jälkeen noussut. Onko sulla ollut lisäravinteita/lääkkeitä, joilla sitä saatiin nostettua? Itsellä amh 0,36 ja ubikinoli ollut jo käytössä..
Oon syönyt mama monivitamiini säännöllisen epäsäännöllisesti - sitä kaikkein säännöllisimmin nää vuodet. Sit ubikinolia kans sillon tällöin, mut en isolla annoksella, en usko et sillä ollu vaikutusta nousuun 😅 d vit kans sillon tällöin ja rautaa.

Mä nyt en tiedä onko tää tiputtelua vai kp 1 tänään. Tuleeko suurta vahinkoa jos huomenna aloittaa pistokset? Jos huomenna onkin vasta kp1?

Mä nyt en tiedä onko tää tiputtelua vai kp 1 tänään. Tuleeko suurta vahinkoa jos huomenna aloittaa pistokset? Jos huomenna onkin vasta kp1?
Meillä lukee Kysin digipolulla tälleen:

Kierron ensimmäinen päivä on päivä, jolloin verinen vuoto alkaa kunnolla. Vuodon alkaessa illalla klo 18 jälkeen, ensimmäinen kierronpäivä on seuraava päivä.

Eli kai sen vuodon pitäisi olla kunnolla punaista että lasketaan kp 1. Itellä on monesti tiputtelua ennen menkkoja mutta se on juuri sitä rusehtavaa.

Mulla on vähän sama tilanne. Eilen oli pientä tuhrua pitkin päivää illaksi lisääntyen, vasta yöllä alkoi kunnollinen vuoto. Ajattelin aloittaa pistokset silti jo tänään klo 22, sillä lääkäri sanoi mulle eilen, että kannattaa valita nyt mieluummin aiempi kuin myöhempi ajankohta, jos on rajatapaus. Ohje oli kyllä ilmeisesti tilanteeseeni räätälöity (ei tuoresiirtoa pgt-a:n vuoksi, punktion pitää osua ke-pe).

Lääkäri sanoi, että periaatteessa tässä tilanteessa stimulaation voisi aloittaa "vaikka heti, mutta odotetaan nyt se vuodon alku ensin", joten uskoisin, ettei mene pahasti vikaan.

Hankalaa, kun viikonloppuna ei voi kysyä asiantuntijalta. 🫣

@Kohta35vtyhjäsyli

Taysissa on myös ohjeena että kierto alkaa kunnon verisestä vuodosta vasta, tiputtelua ei lasketa ja jos vuoto alkaa klo 18 jälkeen niin kp1 merkataan alkavaksi vasta seuraavasta päivästä.

@Ehtoo Sulla oma ohje joten sitä kannattaa noudattaa 🙂

Tsemppiä pistelyihin ja muuhun molemmille! 😊

Miten sitä oli noissa edellisissä pas-kierroissakin niin jännittynyt. Nyt kun vertaa tätä tuoresiirron jälkeistä odottelua siihen hoitokierroksen aikaiseen stressiin niin täähän on ihan rentoa touhua 😅

Tällä meinasin sanoa että kovasti tsemppiä teille joilla nyt hoitokierros alussa tai käynnissä! ❤️

Onko muuten kellään tietoa että pitääkö nämä lisäprogesteronit ruumiin lämpötilaa niin koholla että lämpötiloista ei voi päätellä olisiko raskaana?

@Ehtoo oliko sulla kuinka pitkä stimulaatio viimeks, jos pitää kikkailla ja epäilet että vois mennä seuraavaankin viikkoon?

Onko muuten kellään tietoa että pitääkö nämä lisäprogesteronit ruumiin lämpötilaa niin koholla että lämpötiloista ei voi päätellä olisiko raskaana?
Mulla ainakin pitää lämmöt koholla ja vuodot poissa niin ettei mitään voi päätellä.

@Ehtoo oliko sulla kuinka pitkä stimulaatio viimeks, jos pitää kikkailla ja epäilet että vois mennä seuraavaankin viikkoon?

Mulla oli viimeksi pitkän kaavan hoito ja siinä 11 pistospäivää, pistokset alkoi perjantaina, vika pistos maanantaina, tiistaina Ovitrelle ja torstaina punktio. Nyt alkaisi pistokset lauantaina, joten toivottavasti ehtisi punktioon to tai pe, jolloin stimulaatio olisi 10 tai 11 päivää.

Jos stimulaatio venyisi viikonlopun yli, alkiot pitäisi välipakastaa pgt-a-näytteenottoa varten, mikä olisi huono juttu.

En tiedä vaikuttiko saamaani ohjeeseen myös se, että mulla on ollut estrogen priming (päättyi ke-iltana) ja että on taipumusta aikaisiin ovulaatioihin, joten johtofollikkeli saattaa valikoitua varhain. 🤔

Muokattu viimeksi:
Vitsi täällä ollut paljon keskustelua oman ekan kirjotuksen jäljiltä, kahlasin kaikki läpi. Osa kirjotellu pessimismistä mikä saa mielen valtaan hoitojen aikana. Sen aikana ei tahdo olla paukkuja sosiaalisiin tilanteisiin, vaikka tietää että asioiden jakaminen/purkaminen vois ehkä vähän auttaa ettei olisi niin yksin, mutta silti tekee käpertyä vaan omaan kotiin... omassaki lähipiirissä ihan todella raskautumisia ja synnytyksiä just nyt et voiko olla ees totta. Onko muilla joilla ollu käytössä Synarela tullut mielialavaihteluja? Synarela tekee itelle kevyemmät/huonommat unet (en välttämättä saa unta/valvon yöllä/herään aikasin/nukun ylipäänsä levottomammin), vatsaa turvottelee, on enemmän kipeä kehossa vaikka pidän itestäni huolta liikkumalla, akupunktiolla ja joogalla, ja koska keho on niin jumissa ja yöunet huonoja on mieli ihan paskana, tuntuu että tää pilaa mun mielenterveyden, perjantainaki olin yksin kotona ja vaan itkin. Onneks kuitenkin tiedostan, et tää on nimenomaan väliaikasta, ja helpotusta tulee heti kun pistoslääkkeet alkaa ja synarelan annostus puolitetaan mut onhan tää ihan perseestä. Mua alko jänskättään yhtäkkiä et kun en oo varannu apteekista Menopureja et onhan niitä keskiviikoks saatavilla, kun niitä tarvitaan 😰 ja aloin stressaamaan sitä kun gonalilla saatiin vain 3 kypsää munasolua (viidestä kerätystä) että onko menopurilla ihan yhtä surkea saldo.
Kiitos muuten @Harrets tosta progesteroniarvon mittailusta, kesän kkm-raskaudessa oli tiputteluvuotoa eikä mitään tukea alkuraskauden ~2vk:n terolutia lukuun ottamatta, joten pitää ottaa se nyt puheeksi. Lisäks mua jäi kiinnostaan @Ehtoo tui estrogen priming -- oliko jotain erityistä syytä miksi se eikä synarelaa? Mietin nimittäin et jos joudutaan yhtä kolmanteen icsi-kierrokeen, että voisiko mennä lyhyellä kaavalla kun oma pää ei tuota synarelaa tahdo kestää...
Ja @Mama91~ oon pahoillani tilanteesta ❤️ mikä tilanne just nyt?
Oho, tulipa romaani, pitää selvästi useemmin käydä tällä palstalla 😅 omvertaistuelle on nyt tilausta.

Takaisin