Jutteluketju

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Täällä saa häpötellä vapaasti mitä vain juolahtaa mieleen. 😊 Voi liittyä osion peleihin tai olla liittymättä. Ainakin pudotuspeleissä herää välillä keskustelua, niin täällä niillekin on enemmän tilaa. Näin ei tarvitse rajoittaa puhehaluja peliviestien hukkumisen pelossa. 😊

Aloitan kertomalla @Pilkki24 tajunneeni sinisen vauvan huumoriksi, mutta ajattelin sen takana olleen sekin, ettet ehkä tiedä millainen väri on kyseessä. Voi olla että aliarvioin sinua. 😅 Mutta itse en tosiaan montaakaan värisävyä osaa nimetä ja tunnistaa. (Voitte arvata että listan tekemiseen on käytetty googlea... 😅) Mitä sinisen sävyihin tulee, niin pidän yleisesti sinisestä, mutta vähemmän sellaisista hempeistä (kuten se vauvansininen). Enemmän pidän tummemmista ja esim. turkoosista (jonka tosin jätin pois listalta, koska en laske sitä siniseksi. Se on sinisen ja vihreän puolivälistä.)

Aloitan kertomalla @Pilkki24 tajunneeni sinisen vauvan huumoriksi, mutta ajattelin sen takana olleen sekin, ettet ehkä tiedä millainen väri on kyseessä. Voi olla että aliarvioin sinua. 😅 Mutta itse en tosiaan montaakaan värisävyä osaa nimetä ja tunnistaa. (Voitte arvata että listan tekemiseen on käytetty googlea... 😅) Mitä sinisen sävyihin tulee, niin pidän yleisesti sinisestä, mutta vähemmän sellaisista hempeistä (kuten se vauvansininen). Enemmän pidän tummemmista ja esim. turkoosista (jonka tosin jätin pois listalta, koska en laske sitä siniseksi. Se on sinisen ja vihreän puolivälistä.)
Smurffivauva. 🙈 Mutta siihen nähden, että miulla on todella tarkka värienerottelukyky niin en kyllä ole ollut kiinnostunut niiden nimeämisestä. 😅 Ehkä jos vaikka sisustaminen tai muoti olisivat lähempänä sydäntä. Yllätyin vähän itsekin miten hataralla pohjalla mennään. 😂

Miulla on makuuhuoneessa miehen vanha sininen pimennysverho, enkä pidä siitä yhtään, vaikka on sellainen tummansininen mitä siedän vaikka vaatteissa. 😅

Asiasta kukkaruukkuun. Tai ehkä jopa aasinsillalla sisustamisesta. Onko täällä muita innokkaita jouluttajia, jotka ovat jo aloittaneet koristelu-urakkansa? Mie vaihdoin eilen jouluverhot ja tänään olen aamupäivän asennellut valosarjoja katonrajaan. 😄🤶

🟦 Sinisen sävyt on kyllä vaikeita! Sininen on lempiväri, mutta eri sävyjen nimiä on vaikea hahmottaa.

🎄 Minä ujostelen joulukoristeiden kanssa ja kurkin, että tarpeeksi monella naapurilla on valot ennenkuin kehtaan laittaa itse. Kun annan itselleni "luvan" niin menee aikaa että kaivan ja ripustaa ne. Sama vähän kaikkien muidenkin joulukoristeiden kanssa. Eli vaikka mieli tekisi olla ajoissa niin olen oikeasti aika myöhässä. Nyt muutto päällä ja laitan vasta uudessa kodissa joten menee varmaan joulukuun puolelle. Lähetin kyllä joulukoristeet jo ensimmäisessä kuormassa, että ovat varmasti siellä odottamassa 😊 Joulukoristelu on kyllä mukavaa! Ja se luo odottavan ilmapiirin, mikä mun mielestä on iso osa joulumielen luomista 😊

Kyllä mäkin noita värisävyjä googlettelin, vaikka sinisestä niin paljon pidänkin, ennen kaikkea omissa vaatteissa. Ei ole koskaan ollut niin paljon innostusta ja aikaa perehtyä asiaan tarkemmin. Ehkä jonain päivänä.
Muistan hyvin lapsuudesta, kuinka päiviteltiin, kuinka lempivärini voi olla sininen, vaikka olen tyttö. 🙄 Lähinnä vanhemmat sukulaistädit, mutta myös jotkut saman luokan tytöt ala-asteella tätä ihmettelivät.

🎄 Mä just tänään käytin kotipalvelun ekan tunnin siihen että ripustettiin jouluvaloja! 😂 Normaalisti laitan jo melkein heti kellojen siirtämisen jälkeen kun illat pimenee, mutta nyt on sekä pari tällaista pientä hidastavaa tekijää elämässä että uusi, isompi asunto jouluvalaistavaksi ihan ensimmäistä kertaa (= en tiedä minne laittaa minkäkin valosarjan/härpäkkeen).

Tontut sun muut laitan yleensä esille syntymäpäiväkseni 1.12., koska siitä alkaa joulu ihan oikeasti 😁 Jouluverhoja en sentään (vielä 🙈) omista, mutta pöytäliinat menee jossain vaiheessa vaihtoon.

@Selah yksi vuosi miun naapuri kirosi aikaista jouluttamista, kun heilläkin sitten lapset alkoivat mankumaan kuusta. 🤭

@syllogismi miulla on puolestaan uusia valosarjoja. 😅 Yhden kanssa mietin jo, että minkä hemmetin reitin kautta sitä enää kieputtaisi, kun siinä oli vielä niin rutkasti mittaa jäljellä. 😅 Pieniä nauloja naputtelin seiniin, että sain sen kierrätettyä haluamaani reittiä. 🤭

Me ollaan laitettu jo muutamat joulu... tai siis kausivalot karkottamaan marraskuun ankeutta. Muita koristeita aletaan laittaa sitten kuun vaihteessa.

Tein silleen, että kun keräsin Halloween-rojut vekka niin iskin joulun suoraan tilalle. Lapset tykkää! Mutta uusi tekokuusi pitäisi hommata, viime vuonna oli aito.🎄

Meillä ei oo liiemmin joulua aiempina vuosina koristeltu, mutta nyt lapsen myötä tuntuu että jotain haluaa laittaa. Meillä ei siis todellakaan ole mitään jouluverhoja tai muitakaan tekstiilejä, taitaa olla kynttelikkö ja pari jotain tonttua jossain. Nyt ois harkinnassa parvekkeelle jotkut valot, kunhan saisin aikaiseksi lähteä kauppaan niitä kattelemaan 😄 Ollut kivan näköistä kun jotku on jo laittaneet parvekkeelle/ikkunoihin valoja. 😊

Me ollaan laitettu jo muutamat joulu... tai siis kausivalot karkottamaan marraskuun ankeutta. Muita koristeita aletaan laittaa sitten kuun vaihteessa.
Piilojouluttaja voisi tulla vaan rohkeasti kaapista ulos.🤭 On ihan ok laittaa ne JOULUvalot ja tanssia pari tonttutanssia. 🎅🎄🎁

Nuo tunnelmalliset valot kyllä oikeasti tepsivät niin sisällä kuin ulkonakin tähän ankeuteen. Siksi miulla niiden kanssa kai on lähtenytkin tällaisena kesän lapsena lapasesta. 😅

Nuo tunnelmalliset valot kyllä oikeasti tepsivät niin sisällä kuin ulkonakin tähän ankeuteen. Siksi miulla niiden kanssa kai on lähtenytkin tällaisena kesän lapsena lapasesta. 😅
Mä olen tammikuussa muuttanut nykyiseen kotiin ja suurehkoa olohuonetta valaisee edelleen yksi ainut jalkalamppu yhdessä nurkassa (en ole vielä löytänyt mieluista kattovalaisinta, ja sähkömieskin taidetaan tarvita). Jouluvalot ikkunassa ja parvekkeella ratkaisi tän ongelman nyt pariksi seuraavaksi kuukaudeksi 🤣

Mä olen tammikuussa muuttanut nykyiseen kotiin ja suurehkoa olohuonetta valaisee edelleen yksi ainut jalkalamppu yhdessä nurkassa (en ole vielä löytänyt mieluista kattovalaisinta, ja sähkömieskin taidetaan tarvita). Jouluvalot ikkunassa ja parvekkeella ratkaisi tän ongelman nyt pariksi seuraavaksi kuukaudeksi 🤣
Mie olin yhdessä asunnossa useamman kuukauden ilman sohvaa samasta syystä. En siis sen takia, että siihen olisi tarvittu sähkömiestä (vaikka sillä sohvalla saattoi joku sellainen sitten joskus käväistäkin 🤭), vaan etten löytänyt sopivaa (sohvaa). 😅

Mie olin yhdessä asunnossa useamman kuukauden ilman sohvaa samasta syystä. En siis sen takia, että siihen olisi tarvittu sähkömiestä (vaikka sillä sohvalla saattoi joku sellainen sitten joskus käväistäkin 🤭), vaan etten löytänyt sopivaa (sohvaa). 😅
Mulla taas oli sohvan hankinta ihan ykkösprioriteetti 🤣 Vanha oli ihan lyttyyn istuttu ja joka tapauksessa liian pieni uuteen olkkariin ja olin jo suunnilleen asuntonäytössä päättänyt että tänne tulee sit muuten kulmasohva. Sellainen tuli, ja on muuten huikean kätevä kahden vauvan kanssa 😂

Olisiko teistä muuten parempi kiinnittää tämä ketju ylös vai onko hyvä näin? Itse ajattelisin sen kyllä löytyvän. Ja toisaalta jos se vajoaa kauas, niin silloin sitä ei ehkä myöskään kaipailla. Mutta kuulen, jos teillä on asiaan ajatuksia ja kiinnitän, jos useampi näin haluaa. 😊

Tosi hauskaa että vaikka jouluun on vielä reilusti aikaa niin täällä on pelien kysymykset ja keskustelu kääntymässä vahvasti jouluun. 🎄 Vieläköhän jaksetaan miettiä joulua vielä ihan jouluun asti 😂 Laitatteko yleensä kaikki joulukoristeet kerralla vai vähän kerrassaan, tai säästättekö mitään ihan vain aatolle? Tykkään siitä ajatuksesta että ihan loppu koristeet laitetaan vasta aattona (esim kuusen koristeet) ja niitä sitten fiilistellään paljolti vain hengaillen ja elämästä nauttien siinä välipäivillä ja ihan sinne loppiaiseen asti..

Olisiko teistä muuten parempi kiinnittää tämä ketju ylös vai onko hyvä näin? Itse ajattelisin sen kyllä löytyvän. Ja toisaalta jos se vajoaa kauas, niin silloin sitä ei ehkä myöskään kaipailla. Mutta kuulen, jos teillä on asiaan ajatuksia ja kiinnitän, jos useampi näin haluaa. 😊
Tästä en osaa vielä sanoa mielipidettä. Toisaalta ihan hauskakin että ketju vähän tippuu ja sitä pitää nostella 🤷🏼‍♀️

Mulla taas oli sohvan hankinta ihan ykkösprioriteetti 🤣 Vanha oli ihan lyttyyn istuttu ja joka tapauksessa liian pieni uuteen olkkariin ja olin jo suunnilleen asuntonäytössä päättänyt että tänne tulee sit muuten kulmasohva. Sellainen tuli, ja on muuten huikean kätevä kahden vauvan kanssa 😂
Oli se tärkeä miullekin ja siksi sen hankinnassa kestikin, kun ei mieluisaa meinannut löytyä mitenkään. 😅😂

Tosi hauskaa että vaikka jouluun on vielä reilusti aikaa niin täällä on pelien kysymykset ja keskustelu kääntymässä vahvasti jouluun. 🎄 Vieläköhän jaksetaan miettiä joulua vielä ihan jouluun asti 😂 Laitatteko yleensä kaikki joulukoristeet kerralla vai vähän kerrassaan, tai säästättekö mitään ihan vain aatolle? Tykkään siitä ajatuksesta että ihan loppu koristeet laitetaan vasta aattona (esim kuusen koristeet) ja niitä sitten fiilistellään paljolti vain hengaillen ja elämästä nauttien siinä välipäivillä ja ihan sinne loppiaiseen asti..
Aika pitkälti kerralla tulee laitettua. Ennen hoidin jotakuinkin kaiken yhtenä päivänä, mutta nykyään koristelaatikot lojuvat tien tukkeena useamman päivän, ennen kuin kaikki on paikoillaan. 😅 Meillä on muovikuusi niin sen voi pystyttää jo hyvissä ajoin. 💁🏼‍♀️

Me laitetaan vähän kerrallaan. Ekat (jos valoja ei lasketa) kuun vaihteessa. Silloin tulee ainakin pikkujoulukuusi (voi tulkita olemaan pikku-joulukuusi tai pikkujoulu-kuusi), lumihiutaleet ja sukat. Vähän myöhemmin sitten suurin osa lopuista koristeista. Ja vielä lähempänä aattoa itse kuusi (muovinen). Niiden "loppujen koristeiden" laittaminenkin saattaa nykyisin venyä useammalle päivälle. Valoja myös kylvetään milloin sattuu lisää.

Takaisin