Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Edellisessä raskaudessa ei kaksi vuotta sitten NIPTiä tarjottu, mutta osallistuttiin siihen perus yhdistelmäseulaan, mikä oli mielestäni ihan riittävä. Tälläkin kertaa haluan osallistua sikiöseulontoihin, mutta en vielä tiedä mitä vaihtoehtoja tuolla klinikalla, jossa nyt ollaan käyty, on tarjolla. Tutkimukset joutuu maksamaan kokonaan ihan itse, olisko NIPT jotain 600€. Yhdistelmä, eli verikoe ja ultra olisivat oman tiedonhaun perusteella taas huomattavasti halvempia.

Me käydään myös. Ihan jo ikäni takia haluan. Nykyään sitä tarjotaan kaikille automaattisesti. Edellisessä raskaudessa tehtiin myös ja silloin sai vielä tietää sukupuolen.
Mä oon 37v ja siksi haluan kans käydä 😊 ootteko suunnitelleet ottaa sen suppean vai laajemman vai kaikista laajimman niptin? 😊

Muokattu viimeksi:
Mitä maksaa jos käy ite NIPTissä?
Jostain luin että myös että jotkut käy virossa tekemässä niptin ku huomattavasti halvempi. Varhalla ilmeisesti kuuluu joku suppeampi nipt, Oulussa ei keväällä 2024 ollut käytössä.

Mulla ei oo lähelläkään täyttä tuo viestimäärä, kiitos tämän pahoinvoinnin kun ei oikein kärsi puhelinta käyttää 😅🤪 xonvea auttaa oksenteluun, mutta se väsyttää ja itsekin tulee nukuttua kun tuo neiti 1v nukkuu päikkäreitä ja isommat ovat koulussa 😴😴

Onko täällä muut aikeissa köydä NIPT kokeessa? Me käytiin edellisessä raskaudessa yksityisellä, mutta nyt se kuuluu täällä Helsingissä julkisellakin. Harkitaan käydä yksityisellä, kun sieltä tuloksen saisi hieman aiemmin (ja toki sukupuolikin selviää yksityisellä). Mä oon sellainen panikoija, että kiinnostaisi ottaa yksityiseltä hieman laajempi paketti. Mites muut, aiotteko käydä? :)
Mä sain viimeksi täällä Helsingissä NIPT -testin kun mun verikokeet hälytti et sikiöllä olisi trisomia 18. Luku oli 1:9 ja säikäytti todella. Saatiin sillon myös rv 13 tietää sukupuolikin. Nyt sitten kyllä otan tuon mikä julkisella tarjotaan.

Mä oon 37v ja siksi haluan kans käydä 😊 ootteko suunnitelleet ottaa sen suppean vai laajemman vai kaikista laajimman niptin? 😊
Otetaan ihan se minkä Varha tarjoaa, en tiedä kuinka laaja on. Sukupuolta ei ainakaan saa tietää, se on muuttunut nyt edellisen lapsen jälkeen.

Otetaan ihan se minkä Varha tarjoaa, en tiedä kuinka laaja on. Sukupuolta ei ainakaan saa tietää, se on muuttunut nyt edellisen lapsen jälkeen.
Me meinattiin samaa. Viimeksi otettiin -24 vuonna Nipt, vuonna -22 ei sitä vielä tarjottu. Toivotaan että tässäkin raskaudessa sen saisi.

Ootteko vertaillut NIPT hintoja? Itse haluaisin mennä mutta huonosti löytyy tietoa mitä oikeasti maksaa. Ilmeisesti sitä ei ole saatavilla ilman erillistä gynekäyntiä yms.

Päivällä vessareissulla huomasin hieman verta tulleen pikkarisuojaan. Nyt olen tietysti ihan paniikissa. Ei ole nyt päivän aikana enempää tullut eikä ole mitään kovia vatsakipuja. Onko jollain joskus ollut ja kaikki mennyt kuitenkin hyvin?
Mä en vielä siitä tiedä onko kaikki hyvin. Tiistaina varhaisultra niin selviää.(silloin 6+2) Mulla alko viime ma pyyhintävuoto joka kesti 2.5 päivää ja kaks pikkuhousun suojaa tuli jopa ihan verta. Epätietoisuudessa siis elellään😞

Mä en vielä siitä tiedä onko kaikki hyvin. Tiistaina varhaisultra niin selviää.(silloin 6+2) Mulla alko viime ma pyyhintävuoto joka kesti 2.5 päivää ja kaks pikkuhousun suojaa tuli jopa ihan verta. Epätietoisuudessa siis elellään😞
Voi ei, no onneksi teilläkin ultra kuitenkin jo alkuviikosta. Onko sulla ollut jotain erilaista kipua tai muuta? Roivon todella, että molemmilla vain harmitonta vuotoa, mutta kyllä tämä mietityttää ❤️

Voi ei, no onneksi teilläkin ultra kuitenkin jo alkuviikosta. Onko sulla ollut jotain erilaista kipua tai muuta? Roivon todella, että molemmilla vain harmitonta vuotoa, mutta kyllä tämä mietityttää ❤️
Joo oli pakko varata heti ensimmäiselle mahdolliselle päivälle millon mahdollinen syke voisi näkyä. Ei oo ollu mitään kipuja missään vaiheessa. Ja luulen että mitä tuntemuksia esim alamahalla niin voi hyvin olla aivan normaalia niin en oo mistään ollu huolissani. Todella toivon samaa❤️ kyllä mietityttää ja epävarmuus tässä pahinta kun ei voi tietää varmaks❤️

Päivällä vessareissulla huomasin hieman verta tulleen pikkarisuojaan. Nyt olen tietysti ihan paniikissa. Ei ole nyt päivän aikana enempää tullut eikä ole mitään kovia vatsakipuja. Onko jollain joskus ollut ja kaikki mennyt kuitenkin hyvin?
Hei mulla oli!!! Kaksi kertaa huomasin vessareissulla. Menin ihan paniikkiin ja varasin ajan varhaisultraan. Kaikki oli hyvin ja sydän sykki. Kätilö ultrasi ja katsoi, mistä vuoto oli mahdollisesti peräisin ja löysikin kyseisen hematooman ja kertoi, että saattaa vielä vuodella mutta edelleen siitä johtuva vuoto on harmitonta.
Toisessa raskaudessa vuodin ihan hulluna, isoja hyytymiä ja kaikkea. Kaikkien yllätykseksi silloinkin kaikki oli hyvin RUNSAASTA vuodosta huolimatta. Nyt se epäilemäni keskenmeno on 7v tyttönen.
Toivotaan parasta sinnekin ❤️

Itsellä ei ole enää vuotoja, mutta 3 päivää kovaa mahakipua ja se pelottaa :( En ole selvinnyt ilman Panadolin maksimi vuorokausiannosta. Pelottaa. :(

Toivon parasta sinne ❤️ Paljon tsemppiä!!

Ootteko vertaillut NIPT hintoja? Itse haluaisin mennä mutta huonosti löytyy tietoa mitä oikeasti maksaa. Ilmeisesti sitä ei ole saatavilla ilman erillistä gynekäyntiä yms.
Mä olen vähän vertaillut. Edellisessä raskaudessa käytiin Pihlajalinnassa ja sillä samalla käynnillä ensin ultrattiin ja sitten otettiin verikoe.
Nyt katsoin, että Kaunis odotus myy Niptin halvemmalla. Siellä onkin sitten niin, että ensin varataan lääkärille aika ja hän tekee Synlabiin lähetteen verikoetta varten. Kaunis odotus on huomattavasti edullisempi, mutta siinä ei hoidu verikoe ja edeltävä lääkärikäynti samalla kertaa. :D

Hei mulla oli!!! Kaksi kertaa huomasin vessareissulla. Menin ihan paniikkiin ja varasin ajan varhaisultraan. Kaikki oli hyvin ja sydän sykki. Kätilö ultrasi ja katsoi, mistä vuoto oli mahdollisesti peräisin ja löysikin kyseisen hematooman ja kertoi, että saattaa vielä vuodella mutta edelleen siitä johtuva vuoto on harmitonta.
Toisessa raskaudessa vuodin ihan hulluna, isoja hyytymiä ja kaikkea. Kaikkien yllätykseksi silloinkin kaikki oli hyvin RUNSAASTA vuodosta huolimatta. Nyt se epäilemäni keskenmeno on 7v tyttönen.
Toivotaan parasta sinnekin ❤️

Itsellä ei ole enää vuotoja, mutta 3 päivää kovaa mahakipua ja se pelottaa :( En ole selvinnyt ilman Panadolin maksimi vuorokausiannosta. Pelottaa. :(
Toivotaan että olisi ihan normaalia. Ajattelin, että voisi olla myös kun on tehty kaksi sisätutkimusta viikon välein, jos se on ärsyttänyt limakalvoja. Ikävä murhe sinullakin, toivottavasti harmitonta kipua ❤️

Toivotaan että olisi ihan normaalia. Ajattelin, että voisi olla myös kun on tehty kaksi sisätutkimusta viikon välein, jos se on ärsyttänyt limakalvoja. Ikävä murhe sinullakin, toivottavasti harmitonta kipua ❤️
Itsellä on vuodellut vähän väliä alusta asti. Varhaisultrassa lääkäri teki jonkun toimenpiteen, joka auttoi ja määräsi antibiootit emätintulehdukselle. Tulehduksen parannuttua vuotelu alkoi pienesti taas, varmaan hiivan takia. Myös yhdynnän jälkeen oon huomannut vuotoa. Ilmeisen herkät limakalvot. Ei oo ollut kovia kipuja, ja viime ultrassa kaikki oli hyvin ja raskausoireet jatkuneet, joten oletettavasti ei hätää vauvalla. ☺️

Takaisin