Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mä jotenkin olisin tykännyt siitä ajatuksesta, että olisi tullut loppukevään/alkukesän vauva. Mutta eipä sillä oikeasti ole väliä, tulisi vaan se vauva johonkin kohtaan. Ihan hyviä puolia olen löytänyt kyllä tuosta heinäkuustakin. Isommat lapset saisivat hetken lomailla rauhassa ilman vauvahärdelliä ja ei tarvitsisi vauvan kanssa heti mukautua kouluarjen aikatauluihin.Nyt, kun marraskuu häämöttää, haluaisin tietää teiltä, kumman haluaisitte - kesä- vai talvivauvan ja miksi? Vai onko sillä väliä, kunhan tulisi vain?
Tuntuu, että mistä vain ajankohdasta löytyy hyvät puolensa. Tykkäsin kyllä paljon helmivauvasta ja ajattelin sen olevan täydellinen ajankohta. Ajattelin ettei ainakaan heinäkuu kun pitäisi olla viimeisillään raskaana ja pienen vastasyntyneen vauvan kanssa helteillä. Mutta nyt kun se heinäkuinen on ajankohtainen ajatus tässä kuussa niin yhtäkkiä kesävauva vaikuttaisikin kivalta ajatukselta.Nyt, kun marraskuu häämöttää, haluaisin tietää teiltä, kumman haluaisitte - kesä- vai talvivauvan ja miksi? Vai onko sillä väliä, kunhan tulisi vain?
Minä kierron päivänä ootte ruvenneet tikuttaa ovulaatiota ja tikutteletteko kerran päivässä vai useammin? Kaikki vinkit otetaan vastaan! Terveisin @Arie n tapaan chillisti ottaja yk2 :Dd
Aloitan kun limat tulee. Niistä aika hyvin jo tunnistan. Saatan jättää jonkun päivän testailun välistä. Sitten kun ekat munanvalkuaislimat tulee niin yksi klo 1 ja toinen illalla. Mulla on lähes yksittäisen testin huippu ja muuten tosi himmeää. Menee sellainen 5-8 testiä kierrossa. Vissiin aika yksilöllistä tämä testailu.Minä kierron päivänä ootte ruvenneet tikuttaa ovulaatiota ja tikutteletteko kerran päivässä vai useammin? Kaikki vinkit otetaan vastaan! Terveisin @Arie n tapaan chillisti ottaja yk2 :Dd
Mä oon aloitellut testailun kp 9 tienoilla ja kaks kertaa päivässä. Monta kertaa käynyt niin että testit on ihan haaleita ja mietin et kannattaakohan tässä vielä testailla ihan näin tiheään ennen kuin vähän tummenee ja sit ihan yhtäkkiä se onkin ovisplussa. Mulla se jäisi huomaamatta jos testaisin kerran päiväänMinä kierron päivänä ootte ruvenneet tikuttaa ovulaatiota ja tikutteletteko kerran päivässä vai useammin? Kaikki vinkit otetaan vastaan! Terveisin @Arie n tapaan chillisti ottaja yk2 :Dd
Meillä ei vielä ole päästy sopuun yrityksen aloituksesta, mutta mä haluaisin jouluvauvan juurikin siksi, ettei tarvitsisi yksin viettää syntymäpäiviä viikkoa ennen joulua.Mä tykkäisin kesävauvasta, mutta oikeastaan mikä tahansa muu kuin joulukuun lapsi. Tuntuu niin hassulta viettää yhden läheisen synttäreitä viikko ennen joulua![]()

Tuntuu että jotain pitäisi tehdä, merkata kaikki "oireet" ylös vaikka. Kuumemittaria ei ole, mutta ehkä voisi punnita tissit keittiövaa'alla tai jotain.![]()
Tuntuu että jotain pitäisi tehdä, merkata kaikki "oireet" ylös vaikka. Kuumemittaria ei ole, mutta ehkä voisi punnita tissit keittiövaa'alla tai jotain.![]()
Oon seuraillu keskustelua jo parin kuukauden ajan, mutta nyt tilanne on se, että on pakko liittyä mukaan. Meillä on puolison kanssa siis yk2 menossa. Viime kuussa kävi oudosti kun menkat alkoi jo dpo 11, kp30. Mulla on aina ollut säännöllinen kierto mikä on normaalisti noin 32-33 päivää. Tottakai koska en voinu hyväksyä että ne olis menkat vaan etuajassa, niin aattelin että sehän on kiinnitysvuotoa kun vuoto oli niukkaa ja kesti sen vajaa 3 päivää... Noh tein sitten testin vielä muutaman päivän jälkeen niin negahan sieltä tuli. Käytän pregchekin ovis liuskatestejä ja sain niillä paikannettua viime kiertoo selvän huipun kp 17. Mulla on myös aina selvät oireet, että tiedän limoista ja kivuista millon ovuloin ja halusin vaan varmistaa testillä. Nyt on kp 20 eikä mitään ovis oireita vieläkään... Yleensä odotan limoja ja alan sitten testailemaan, nyt ei oo kuitenkaan ollu mitään ovis oireita ni päätin alkaa testaa kp 17 eikä minkäälaista huippua vaan tule.
Mutta siis lähinnä ihmettelen että aina niin säännölinen ja selvä kierto muuttu sillä sekunnilla epäsäännölliseks ilman selvää ovista kun alkaa yrittämään. Tiedän, että yk2 ei ole pitkä aika enkä ole vielä siitä turhautunut vaan lähinnä tulee epätoivo, että eihän tässä voi edes yrittää kun ei saa ovista kiinni testeillä jos alkaa testaa liian myöhään koska ei vaan ole yhden yhtä oiretta?Tervetuloa! Tunnistan nuo fiilikset! Imetyksen jälkeen kierto alkoi asettua siihen 26pv, mutta yrityksen alettua on nyt 5 kierron aikana heitellyt miten sattuu 22-30pv. Tekoäly ehdottaa tälle isoimmaksi syyksi stressin yrittämisestä (mulla ollut nyt muutakin elämänmuutosta tässä). Kun alkaa yhtäkkiä ajatukset pyöriä yrittämisessä, ajoituksessa ja mahdollisissa tuntemuksissa. Sitten myös se että ehkä ennenkin on ollut poikkeavia kiertoja, mutta niitä ei ole laittanut merkille, koska ei ole niin tietoinen jokaisesta napsauksesta. Ja sitten tietenkin jos ollut hormonaalinen ehkäisy niin sen lopettaminen vaikuttaa. Itse uskon että noissa olisi ollut mukana myös kemiallista keskenmenoa, kun vuoto ollut niin erilaista. En ole testannut niin aikaisin, joten siitä ei ole näyttöä.Moikka! Liityn varovasti nyt kirjottelemaan tänne ryhmäänOon seuraillu keskustelua jo parin kuukauden ajan, mutta nyt tilanne on se, että on pakko liittyä mukaan. Meillä on puolison kanssa siis yk2 menossa. Viime kuussa kävi oudosti kun menkat alkoi jo dpo 11, kp30. Mulla on aina ollut säännöllinen kierto mikä on normaalisti noin 32-33 päivää. Tottakai koska en voinu hyväksyä että ne olis menkat vaan etuajassa, niin aattelin että sehän on kiinnitysvuotoa kun vuoto oli niukkaa ja kesti sen vajaa 3 päivää... Noh tein sitten testin vielä muutaman päivän jälkeen niin negahan sieltä tuli. Käytän pregchekin ovis liuskatestejä ja sain niillä paikannettua viime kiertoo selvän huipun kp 17. Mulla on myös aina selvät oireet, että tiedän limoista ja kivuista millon ovuloin ja halusin vaan varmistaa testillä. Nyt on kp 20 eikä mitään ovis oireita vieläkään... Yleensä odotan limoja ja alan sitten testailemaan, nyt ei oo kuitenkaan ollu mitään ovis oireita ni päätin alkaa testaa kp 17 eikä minkäälaista huippua vaan tule.
Anteeks tää kauheen pitkä ja vähän epäselvä omanapailu mutta oon niin pitkään pyöritelly näitä asioita yksin mun päässä ni tää nyt oli tämmönen oksennus ulosMutta siis lähinnä ihmettelen että aina niin säännölinen ja selvä kierto muuttu sillä sekunnilla epäsäännölliseks ilman selvää ovista kun alkaa yrittämään. Tiedän, että yk2 ei ole pitkä aika enkä ole vielä siitä turhautunut vaan lähinnä tulee epätoivo, että eihän tässä voi edes yrittää kun ei saa ovista kiinni testeillä jos alkaa testaa liian myöhään koska ei vaan ole yhden yhtä oiretta?