Raskaaksi 2025

@Feronia Itse kuulin huhuja tutkimuksesta, missä tutkittiin siittiöiden määrää kahden näytteen välillä, jotka oli tehty muistaakseni tunnin aikaerolla toisistaan. Tässä tutkimuksessa todettiin että jälkimmäisessä satsissa olisi enemmän elinvoimaisia siittiöitä. Valitettavasti ei oo tutkimusta linkata ja en lukenut itse tutkimusta, joten saatan olla höynäytetty.

MUTTA tuo oli vain yks tutkimus ja tässä on paljon varaa lisä tulkinnalle. Esim että pitäiskö yhdyntäväli olla edelleen nyky suositus, mutta peitonheilutussessiossa pyrittäisiin kahteen laukeamiseen 🤔 ja parempi aina ettei ota lisäpaineita. Mun esikoinenkin tuli silleen että kaks kertaa kuussa tehtiin talletus peräkkäisinä päivinä LH huipun ilmestyttyä testiin.

@Feronia Itse kuulin huhuja tutkimuksesta, missä tutkittiin siittiöiden määrää kahden näytteen välillä, jotka oli tehty muistaakseni tunnin aikaerolla toisistaan. Tässä tutkimuksessa todettiin että jälkimmäisessä satsissa olisi enemmän elinvoimaisia siittiöitä. Valitettavasti ei oo tutkimusta linkata ja en lukenut itse tutkimusta, joten saatan olla höynäytetty.

MUTTA tuo oli vain yks tutkimus ja tässä on paljon varaa lisä tulkinnalle. Esim että pitäiskö yhdyntäväli olla edelleen nyky suositus, mutta peitonheilutussessiossa pyrittäisiin kahteen laukeamiseen 🤔 ja parempi aina ettei ota lisäpaineita. Mun esikoinenkin tuli silleen että kaks kertaa kuussa tehtiin talletus peräkkäisinä päivinä LH huipun ilmestyttyä testiin.

Olen seurannut sivusta jonkin aikaa tätä ryhmää. Ajattelin kommentoida, että ainakin Dextrassa suositellaan tällä hetkellä, että spermanäytteeseen ja inseminaation mennessä miehen pidätys aika olisi 1 vrk. Tavaran pitäisi olla laadukkainta silloin, vaikka määrä olisi pienempi. 🙂 Itse elin vielä siinä uskossa, että joka toinen päivä eli 2 vrk pidätys olisi paras.

Olen seurannut sivusta jonkin aikaa tätä ryhmää. Ajattelin kommentoida, että ainakin Dextrassa suositellaan tällä hetkellä, että spermanäytteeseen ja inseminaation mennessä miehen pidätys aika olisi 1 vrk. Tavaran pitäisi olla laadukkainta silloin, vaikka määrä olisi pienempi. 🙂 Itse elin vielä siinä uskossa, että joka toinen päivä eli 2 vrk pidätys olisi paras.
Aijaa! 😮 Ovumialla spermanäytteessä oli ohjeena 2-3 päivän pidätys kun keväällä käytiin, onpa jännä että noissa on edelleen eroja!
Edit: saatiin tuo ohje siis terveyskeskuksesta paperilla, Ovumian sivuilla lukee näköjään 1-3 päivää.

Mutta siinä Dextran luennossa oli kyllä että jos on yhtään haasteita sperman laadun kanssa, sit kerta päivään on parempi kuin harvemmin koska voi olla että se laatua heikentävä tekijä on kiveksissä ja sit ei kannata niitä hautoa siellä pitkään.

Eli varmasti kerran päivässä oviksen aikaan toimii hyvin jos siihen pystyy ja sit me matalalibidoiset tyydytään joka toiseen jos pystytään 😂

Onnea @Mietteissään @Saaruski ja @Kali! Sekä muut keitä en tajunnut linkata kofeiinivajeisilla aivoilla!

Hitsit nyt alkoi itsellä jo kuumottaa pahasti päästä testaamaan… huomenna olisi mun kuukautisten alkamispäivä että dpo7 😩
@Suskitten kuulostaa tosi lyhyeltä toi luteaalivaihe 😥 Jospa nyt tärppäisi.

Mielenkiintoinen tuo mietelmäsi tuosta toisesta tutkimuksesta. Varmaan just riippuu, että paljonko miehellä on niitä siittiöitä. Jos on hyvälaatuista tavaraa, niin sit varmaan on sama vaikka kahdestikin tulla. Jos niitä on vain vähän, niin sit tuskin lisäkerroista on hyötyä.. Mutta käytännössä vaikka yksikin kerta voi riittää, mahdollinen hyöty kahdesta kerrasta voi olla vähäinen..

Itse vaan ajattelin, en siis tiedä minkä laatuista tavaraa miehelläni on (ei varmaan kaikista huonointa ainakaan), että jos tietty prosenttiosuus niistä siittiöistä pääsee kohtuun asti, sanotaan vaikka 5%, niin määrällisesti useampi pääsisi jos kaikki liikenevä on sinne laskettu yrittämään. Jos siis siinä kakkossatsissa on yhtäkään uimaria.

Kun se 🍑🍊🥭 🪟 on niin lyhyt, että mitään suurta määrää uusia uimareita ei välttämättä kerkeä muodostumaan kuitenkaan siinä 1-2 vuorokauden aikana.

Muokattu viimeksi:
Aijaa! 😮 Ovumialla spermanäytteessä oli ohjeena 2-3 päivän pidätys kun keväällä käytiin, onpa jännä että noissa on edelleen eroja!
Edit: saatiin tuo ohje siis terveyskeskuksesta paperilla, Ovumian sivuilla lukee näköjään 1-3 päivää.

Mutta siinä Dextran luennossa oli kyllä että jos on yhtään haasteita sperman laadun kanssa, sit kerta päivään on parempi kuin harvemmin koska voi olla että se laatua heikentävä tekijä on kiveksissä ja sit ei kannata niitä hautoa siellä pitkään.

Eli varmasti kerran päivässä oviksen aikaan toimii hyvin jos siihen pystyy ja sit me matalalibidoiset tyydytään joka toiseen jos pystytään 😂

No mutta nää on itellä vaan uskon asioita 😃 Lähinnä sit mun ei tarvii jossitella ja miettiä yritettiinkö tarpeeksi.. Ja toka lapsi edellisessä suhteessa sai alkunsa vaikkei joka päivä yritetty. Kerta päivään tai kahteen on yleensä täysin riittävä jos vaan on oikeaan aikaan yhdynnässä.

Ja nyt mullahan tää eka päätyi keskenmenoon kuitenkin. Mutta todennäköisimmin vika oli mun munasolussa eikä miehen siittiössä.

Täällä on kyllä paljon kuumeilijoita nyt ja paljon plussia 🤩

Mulla loppui ovistestit (huippu tosi nopea niin menee helposti ohi) ja ärsyttää kun tuota Premomia olen päivittänyt kun se on osannut tähän mennessä arvioida hyvin, mutta nyt ovulaatiota arvailee miten sattuu. Eli en saa varmistusta testeillä, enkä sovelluksella 😔 Limoista päätellen tänään tai huomenna. Tässä onkin 2 päivän välein saatu tallettelut ja jos nyt vielä tälle päivää saisi perättäisen päivän niin olisi jo 💯👌

Usean kerran päivässä useana päivänä on tosiaan aika ihailtava suoritus. Just ja just jaksaa peräkkäisinä päivinä jos on pakko 😅 Miehen työmatkan jälkeen aina vähän helpompaa lemmiskellä kun ehtii kerätä vähän haluja 🤪

Vähän innostuin kun katoin, että isänpäivänä olisi tän mun arvion mukaan dpo10-11! Esikoisesta kerroin miehelle just isänpäivänä 😊 (hänen kotimaassaan isänpäivää vietetään kesäkuussa) Lisää painetta onnistua tässä kierrossa kun olisi niin kiva lahja 🥰

Onnea kaikille plussanneille :smiling face with heart-eyes:!

Meillä tallettelut on ollut 2-3 pv välein kun en jaksa tikuttaa ovista. Joka päivä en usko että jaksettaisiin. Tässä kierrossa en usko että mahiksia on, kun ollaan oltu reissussa ja erillämme niin talletteluita on ollut vaan kerta viikkoon.

Vaikka talletteluita on ollut vähän niin silti joku kunnon delulu :Face With Tears Of Joy:. Eilen ennen nukkumaanmenoa tuntui samankaltaisia nippailuja kuin esikoisen tärpistä. Nyt kp34 ja kierron pituuden keskiarvo ollut nyt 38. Lauantaina testaan jos ei menkat ole kerennyt alkaa.

Täälläkin Kierto alkaa olla taputeltu 😭

Liitteet

• IMG_20251027_091012.jpg
    IMG_20251027_091012.jpg
    2 MB · Katsottu: 90
Olen seuraillut tässä taustalla tätä ketjua, ja nyt pääsee taas itsekkin piinailemaan. Paljon onnea kaikille plussanneille! ❤️ Minulla oli keskenmeno elokuussa, ja nyt on menossa toinen kierto keskenmenon jälkeen. Sunnuntaina/eilen tuli ovistikkuun plussa. Nyt sitten jännäillään, kuinka käy.🤞🏻 Ehkä tuossa isänpäivänä uskaltaisi testailla, olisikin kiva yllätys jos silloin plussa tulisi testiin.❤️

Muokattu viimeksi:
Onnea kaikille plussanneille! 💕

Täällä yk3, dpo 9-10 tänään. Kaikenlaisia oireita taas ollut viime päivinä... Päänsärky, väsymys, pahoinvointi, hajuherkkyys, itkuherkkyys, lisääntynyt pissalla käynti ja nälän tunne. Lista on loputon 😅 Ollut myös paljon alavatsakipuja ja ”repäiseviä” tuntemuksia, maha ja rinnat pinkeänä. Liekköhän vain varhaisia pms-oireita 🥺 Tänään lämmöt 37,3. Sain selkeän ovisplussan la 18.10. päivällä ja illalla jo hyvin haalea eli oliko sitten hyvin nopea 😳 Onko ovispäivä oletetusti tuo 18. vai 19. pv? Talletukset 17. ja 18. pv heti ovisplussan jälkeen. No eilen tein illalla rfsu earlyn joka kyllä vahvasti negalta näyttää ja tänään aamulla normi rfsun ja pregcheckin, jotka myöskin negaa. Vieläköhän saattais tilanne muuttua 😭 Jos kertaalleen testais vaikka la aamuna ja sit jäis menkkoja ootteleen.

Liitteet

• IMG_7208.jpeg
    IMG_7208.jpeg
    1.9 MB · Katsottu: 109
  • IMG_7211.jpeg
    IMG_7211.jpeg
    1.4 MB · Katsottu: 102
Tsemppiä @NooraK ja @Venkula ja plussatuulia 🤗 nyt kertaalleen piinapäivät ihan toden teolla kokeneena voin sanoa, että onhan se ihan kamalaa odottaa edes seuraavaan aamuun, että pääsee taas pissimään tikkuun 😂 on meillä naisilla vaan aikamoista tämä elämä.

Omaa napaa; oon jotenkin todella todella syvissä vesissä nyt näiden menkkojen kanssa ja tuntuu pahalta, ettei heti tärpännyt (vaikka tiedostan, että voi mennä aikaa ja on ylipainoakin ja sitten täällä on porukkaa, joka yrittää vuosia ja minä märisen yhden kierron päälle). Mutta tuntuu, että kun esikoisen synnytyksessä "kroppa petti" tai semmoinen olo siitä ainakin tuli, kun päädyttiin lopulta sektioon, niin samanlaiset tunteet nostaa nyt päätään, että kroppa ois pettänyt, vaikka meidän tallettelukerrat saattoivatkin osua nyt väärille päiville. Mutta olen kyllä yllättynyt siitä, miten raskaasti nyt otin tämän. 🤔😶

Mulla on taas niin vakuuttavat valeraskausoireet että hermot menee. Tavallaan onni että kuukautiset tulee tosi nopeaa kun ne laittaa nopean stopin näille mielikuvitusoireille 😅

Mutta hitto kun oon ”pahoinvoiva” ja ”ala selkää särkee” ja ”paleltaa” ja ”runsastunut valkovuoto”.

Ei mikään oire oo voinut ees alkaa kun dpo6 menossa 😩 niin vakuuttava esitys kyllä menossa taas että ei meinaa järjellä muistaa edes että ei mahdollista.

Mulla on taas niin vakuuttavat valeraskausoireet että hermot menee. Tavallaan onni että kuukautiset tulee tosi nopeaa kun ne laittaa nopean stopin näille mielikuvitusoireille 😅

Mutta hitto kun oon ”pahoinvoiva” ja ”ala selkää särkee” ja ”paleltaa” ja ”runsastunut valkovuoto”.

Ei mikään oire oo voinut ees alkaa kun dpo6 menossa 😩 niin vakuuttava esitys kyllä menossa taas että ei meinaa järjellä muistaa edes että ei mahdollista.

No tämäpä, kun itsellänikin oli vaikka mitä oireita! Palelua, huonoa oloa, väsymystä... Mies-rukka oli jo ihan täpinöissään, että nyt se tapahtuu. Ja sitten negatiivista testiä toisen perään. Olokin on ihan niinkuin jollain huijarilla... 😅

Taas mä kidutan itseäni näillä testeillä. Tänään tein testin ja nyt oletettu dpo 9-10. Päiväpissasta (alle 2h rakossa) tuli yhtä haalea jälki testiin kun eilen aamulla.
Negatiiviksikin noi eilisen ja tän päivän kuvat käänsin ja tänään on kyllä vähän paremmin näkyvillä kun eilen.

Mutta kun ei vaan löydy malttia yhtään olla tekemättä noita testejä. 🙈

Taas mä kidutan itseäni näillä testeillä. Tänään tein testin ja nyt oletettu dpo 9-10. Päiväpissasta (alle 2h rakossa) tuli yhtä haalea jälki testiin kun eilen aamulla.
Negatiiviksikin noi eilisen ja tän päivän kuvat käänsin ja tänään on kyllä vähän paremmin näkyvillä kun eilen.

Mutta kun ei vaan löydy malttia yhtään olla tekemättä noita testejä. 🙈
Ja kun oireitakin täällä on. Pientä ajoittaista nipistelyä munasarjoissa tai keskellä. Lämmöt olleet 37.0-37.5. Kohdunkaula on todella ylhäällä ja valkovuoto jatkunut ovulaatiolimamaisena, mutta vaan vähemmissä määrin ja valkoisena. Pää ajoittain kipeä.

Silti tiedostan, että nämä voi olla tai olla olematta oireita. En oo seurannut kiertoa muuten kun ovulaation osalta, sillä ei olla edes yritetty ennen tätä. Ollaan vaan jätetty yhdynnät pois hedelmällisiä päivinä ennen tätä.

Dpo 14 ja nega. Taitaa olla tämä kierto taputeltu ja odotellaan tätiä kylään. Milloin nyt sit ikinä sattuu alkamaan kun on eka hormoniton kierto. Huomenna ehkä mutta katsotaan. Tavallaan harmittaa, mutta toisaalta kaksi serkkua jo heinäkuulla niin otetaan elokuusta sitten oma:smiling-eyes:

Takaisin