BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervetuloa mittailemaan @Kali ja @Mamiksx5!

Tykkään itse laittaa screenshot-kuvat vaan liitetiedostona (viestin alta klemmarisymbolista; nämä erottuu mun kännykän näytältä lähes yhtä isoina kuin tekstin sekaan lisätyt kuvat). Mun laitteella isomman screenshotin tekstin sekaan saa tuosta viestikentän yläpuolella olevasta kuva-symbolista.

@Saaruski pidetään peukkuja siirron onnistumiselle 🤞

@Malttamaton145 pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta!

Samoin @Rollo :lle pahoittelut negatestistä.

@Ness siellä on kyllä ollut matalia lämpöjä!
Täällä oli pari kertaa luteaalin hienoista turvotus-etomista mutta ei mitään sen kummempaa.

Vuoto alkoi ma-iltana, 13 päivää FF:n arvelemasta oviksesta. Ehdin jo iloita että flunssa on menossa ohi, kun maanantaina oli normaalit lämmöt ja eilen päivällä niin hyvä olo, mutta se jäi lyhyeksi kun harrastusten jälkeen alkoi uudestaan lämpöily, tällä kertaa päänsäryllä varustettuna.

Minulle tarjottiin eilen opetuskeikkaa entiselle kotipaikkakunnalle, mutta pitää tarkistaa ovatko valmiit maksamaan sen verran että saisin ainakin matkakulut katettua. Kivaa jännää - mutta positiivinen stressi yhdistettynä täyteen päivään eilen varmaan viritti kehoa siinä määrin että en saanut nukuttua enää neljän jälkeen 😴

Pakko testaa 🤣 Joo hei kiitos @Yrttiteetä tekisi mieli neuvoista 🥰
IMG_7699.jpeg

Mitäs tuo alin rivi stats tarkoittaa, siinä noi 54321 numerot ?

Edelleen uskon että tulee ovuloimaton kierto.. Mutta tässäpä tämänhetkinen tilanne.. No eilen tein huvikseen yhden ovistestin, mutta oli hyvin haalea. Eilen vain omaakivaa (Nousiko lämmöt sen takia? 😅)etäsuhde kun on..

Vois iltapäivällä testata mitä sylkitesti näyttää.. Väsyttää todella paljon. On ollut paljon verenhukkaa 2kk aikana.

Liitteet

• Screenshot_20251022_102707_FF App.jpg
    Screenshot_20251022_102707_FF App.jpg
    138.6 KB · Katsottu: 43
Muokattu viimeksi:
@Rollo voihan harmitus, pahoittelut negasta 💔 nyt sit vaan seuraavaa kiertoa odottelemaan 🌈

@Yrttiteetä tekisi mieli voi höh, toivottavasti flunssa menee pian ohi, pikaista paranemista 💕

@Mamiksx5 noi numerot tuossa stats rivillä on vähän niinkuin ”menkka countdown” 😆en tiedä miten paremmin kuvasi. Yleensä se päivä joka on punaisella on se todennäköisin menkkojen alkupäivä (mulla yleensä merkittynä ”T”) mut koska sä oot vasta aloittanut mittaamisen niin ei liene ihan algoritmit kohdillaan.

Noniin, hidasta nousua pukkaa 😆 kokeilin poistaa ton lauantain lämmön, et jos vahvistaisi oviksen muuhun ajankohtaan, mut sit tuli vasta et eilen olisi lähtenyt lämmöt nousuun. Ja en usko et niin myöhään kuin maanantaina olis ollut ovis. No eipä sen niin väliä, jos heittää päivällä tai parilla. Luteaali on yleensä sen 14 pv niin viimeistään sit näkee 😄
IMG_1391.jpeg

@Rollo voihan harmitus, pahoittelut negasta 💔 nyt sit vaan seuraavaa kiertoa odottelemaan 🌈

@Yrttiteetä tekisi mieli voi höh, toivottavasti flunssa menee pian ohi, pikaista paranemista 💕

@Mamiksx5 noi numerot tuossa stats rivillä on vähän niinkuin ”menkka countdown” 😆en tiedä miten paremmin kuvasi. Yleensä se päivä joka on punaisella on se todennäköisin menkkojen alkupäivä (mulla yleensä merkittynä ”T”) mut koska sä oot vasta aloittanut mittaamisen niin ei liene ihan algoritmit kohdillaan.

Noniin, hidasta nousua pukkaa 😆 kokeilin poistaa ton lauantain lämmön, et jos vahvistaisi oviksen muuhun ajankohtaan, mut sit tuli vasta et eilen olisi lähtenyt lämmöt nousuun. Ja en usko et niin myöhään kuin maanantaina olis ollut ovis. No eipä sen niin väliä, jos heittää päivällä tai parilla. Luteaali on yleensä sen 14 pv niin viimeistään sit näkee 😄
View attachment 149283
Hei hyvin kuvattu, kiitti!

Tänään mittasin aiemmin lämmön koska taapero heräsi ääntelee , mittaus hieman ennen neljää. Sit uusiks kokeilin kun herättiin oikeasti, 5.23 ja silloin näytti 0,1 vähemmän. Kumpaa lukemaa käyttäisi. Eka siis 36.4 ja toinen mittaus 36.3

Laitoin siis sen ekan mittauksen mut miten se kuuluisi virallisesti tehdä?

Liitteet

• IMG_7726.jpeg
    IMG_7726.jpeg
    261.2 KB · Katsottu: 42
Tänään mittasin aiemmin lämmön koska taapero heräsi ääntelee , mittaus hieman ennen neljää. Sit uusiks kokeilin kun herättiin oikeasti, 5.23 ja silloin näytti 0,1 vähemmän. Kumpaa lukemaa käyttäisi. Eka siis 36.4 ja toinen mittaus 36.3

Itse käyttäisin matalampaa, koska mitattu lähempänä oikeaa ajankohtaa ja olihan tuossa noin 1,5 tuntia lepoa välissä. Mutta ei varmastikaan väärin käyttää sitä toistakaan.

Ymmärtääkseni kannattaa olla vähintään 3-4 tuntia yhtäjaksoista unta taustalla ennen mittaamista, sen perusteella käyttäisin aiempaa mutta eipä noissa ole kuin 0.1 asteen ero. En usko että suuresti vaikuttaa! 😊

@Mamiksx5 ei suurta eroa noilla lämmöillä, laittaisin ehkä kuitenkin sen ekan koska siinä takana yhtäjaksoista unta hyvä määrä 🤗

Menkkoja odotellessa menee päivä täällä, kierto taas lyhykäinen ja muutenkin erikoinen..

Liitteet

• Screenshot_20251023-090719.FF App.png
    Screenshot_20251023-090719.FF App.png
    214.5 KB · Katsottu: 48
@Rollo oliko sulla monta mittauskuukautta takana? En nyt yhtään muista. Lähinnä et mitä sun käyrät yleensä näyttää vs. tämä kierto, Jännä on myös mielestäni tuo, ettei lämmöt ole nousseet ovulaation jälkeen 🤔 voisko olla ovuloimaton kierto tai ehkä keltarauhasesssa jotain hämminkiä.

Pikaiset omanapailut, sieltä ne lämmöt lähti nousuun. Ovis siis ollut viikonloppuna, jee! Toiveeni lyhyemmästä kierrosta toteutui ✨ nyt vaan venailua että uusi kierto alkaa ja pääsee varaamaan kilpparikontrollia ja PASia edeltävän ultran 🙏 FF väittää että dpo6 mutta itse sanoisin, että olisi ennemminkin dpo 4 tai 5.

IMG_1407.jpeg

@Rollo oliko sulla monta mittauskuukautta takana? En nyt yhtään muista. Lähinnä et mitä sun käyrät yleensä näyttää vs. tämä kierto, Jännä on myös mielestäni tuo, ettei lämmöt ole nousseet ovulaation jälkeen 🤔 voisko olla ovuloimaton kierto tai ehkä keltarauhasesssa jotain hämminkiä.

Pikaiset omanapailut, sieltä ne lämmöt lähti nousuun. Ovis siis ollut viikonloppuna, jee! Toiveeni lyhyemmästä kierrosta toteutui ✨ nyt vaan venailua että uusi kierto alkaa ja pääsee varaamaan kilpparikontrollia ja PASia edeltävän ultran 🙏 FF väittää että dpo6 mutta itse sanoisin, että olisi ennemminkin dpo 4 tai 5.

View attachment 149312
Neljäs mittauskierros, aika samalla kaavalla mennyt, lämmöt ei paljon nouse joten olisikohan vaan tyypillistä minulle kun kuitenkin aiemmin raskauksia alkanut hyvin.. 😵‍💫

Ompas kiva että sulla toivottu lyhyempi kierto nyt 🥳

@Rollo siinä tapauksessa on varmasti juuri tyypillistä sun keholle ettei lämmöt sen kummemmin nouse, etenkin jos useampi mittauskierto jo takana. Eihän ne lämmöt edes kaikilla huomattavasti nouse. Onneksi kuitenkin on ovistestit, jolla näkee sit milloin ovis on ✨

Jos suositus on että olisi 3-4 tuntia yhtäjaksoista unta, niin olisiko kuinka hölmöä herätä tekee mittaus keskiyöllä? 🤔 onko vuorokauden ajalla merkitystä, jos sen mittauksen tekee vain samaan aikaan?

En siis tällä hetkellä mittaa ja sain aiemmin ihan järkevän oloisia käyriä, mutta olin nukkunut ehkä tunnin ennen mittausta… en nyt sit tiiä että tulisinko hullua hurskaammaksi heräämällä keskiyöllä mittaamaan, jos käyrä oli järkeen käyvän näköinen katkonaisilla yöunilla kun mun kaikki yöt on katkonaisia keskiyöstä eteenpäin.

Paremmin nukuttu yö takana, ihanaa 🥰 Mitäs kivaa muut tekee viikonloppuna? Mulla olis huomenna kampaaja 😍

Hyvä että sait nukuttua, aina niin mukavaa. Itse olen käyttänyt melatoniinia uniongelmiin. On auttanut jonkin verran.

Tää sovelluskin antoi jo varoituksen, että lämmöt seilaa eestaas.. Yksi selitys ettei ovulaatiota tule tai vaihtelevat mittausajat. Omasta mielestä ok kuitenkin. Toivon mukaan en herää viikonloppuna klo 6.. Ovulaatiota ei taatusti tule.

Liitteet

• Screenshot_20251024_111530_FF App.jpg
    Screenshot_20251024_111530_FF App.jpg
    150.5 KB · Katsottu: 27
Hyvä että sait nukuttua, aina niin mukavaa. Itse olen käyttänyt melatoniinia uniongelmiin. On auttanut jonkin verran.

Tää sovelluskin antoi jo varoituksen, että lämmöt seilaa eestaas.. Yksi selitys ettei ovulaatiota tule tai vaihtelevat mittausajat. Omasta mielestä ok kuitenkin. Toivon mukaan en herää viikonloppuna klo 6.. Ovulaatiota ei taatusti tule.
Miten sun ovis yleensä sijoittuu?

Mites @Kali mittaillut?

Mites @Kali mittaillut?

Yleensä ovistesti näyttää plussaa juuri 2vk kuukatisten alkamisesta aamupäivällä. Eli kp15. Mutta 50% kierroista ollut jo pitkäön ovuloimattomia. Eilen oli täysin haalea testi vielä.

Hitsi tänään unohdin ottaa testin töihin mukaan. Varmaan pakko kohta käydä apteekista, yllättäen alakerta muuttui vetiseksi. Tosin jos plussa ennen sunnuntaita niin yritystä ei tule.

Tässä vertailuna 5 vuotta sitten ollut kierto jossa raskauduin.. Paras ois jo nyt saada talletukset heti käyntiin muttei ole mahdollista. Yleensä kai ovis nopeasti ohi vaikkei syyskuussa näin ollutkaan.

Tämä vuodelta 2020. Ei tässä paljon ole aikaa nyt, jos ees tulee ovulaatio. Mutta jos tulisi, niin vetää täpärälle..

Liitteet

• Screenshot_20251020_111221_FF App.jpg
    Screenshot_20251020_111221_FF App.jpg
    155.1 KB · Katsottu: 40

Mites @Kali mittaillut?
Mä onneksi muistin tänään herättyäni mitata. Eilen meni noin puoli tuntia - tunti heräämisestä josta varmaan johtuukin tuo noin korkeampi lämmöt kuin tänään. 🙈 Vähän mietityttää että mistä tuo kun meni alle ton luteal line kohdan, onkohan se huono merkki? Tosin kyllä vielä yli 37. 🙊 Ja oonkohan tehnyt jotain väärin kun tossa lukee toi punasella oleva teksti?? 😅

Liitteet

• 7762.png
    7762.png
    65.8 KB · Katsottu: 50
@Mamiii joo on kyllä vähän seilausta lämmöissä siellä. Tarkemman lämmön saisi kai suusta, kielen alta kahden desimaalin mittarilla otettuna, mutta tärkeintä lienee se sama mittausaika. mun mielestä kuitenkin ihan ok nuo lämmöt, ei mitään ihan hullua hajontaa kuitenkaan ✨

@Kali hyvältä näyttää käyrä vielä. Monella tulee lämmöissä dippi just tuossa kp5-8 välillä. Tästä puhutaan ainakin täällä palstalla ”kiinnittymisdippinä” 😆 Se toki voi tulla, vaikkei kiinnittymistä tapahtu vaan lienee sidoksissa keltarauhaseen. Mutta tästä ei ole ymmärtääkseni mitään tieteellistä tutkimusta joka tukisi tuota lämpöjen laskua. Enpä tiedä onko mulla samanlainen hormonidippi omalla käyrällä tänään, vai ihan perus lämpöjen vaihtelua. Ei haittaa vaikka menee alle luteaaliviivan, ellei sit trendi ole laskeva seuraavillakin mittauskerroilla. Ja noi punaiset katkoviivat tulee käyrälle, jos FF ei pystynyt täysin varmistamaan ovista. Sulla se todennäköisesti johtuu siitä, että alkukierrosta puuttuu lämpöjä ja mittausajat ovat vaihdelleet. Näin ollen data ei ole ihan luotettavaa. Sieltä apista saat lisätietoja sieltä ”interpretation” osiosta.

Ihanaa et on viikonloppu! @Mamiksx5 mä ajattelin rentoutua, urheilla ja pelata pleikkaria! Mies on reissussa niin mulla käty 🤣 ja omassa käyrässä ei ihmeellisyyksiä, paitsi pieni dippi.
IMG_1414.jpeg

Takaisin