BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä nyt ekaa kertaa tästä kierrosta yrittää nyt mittailla lämpöjä ihan perus kuumemittarilla. En nyt siis ole varma muista merkinnöistä tuossa kuin milloin vuoto loppui kun keksin aloittaa mittaamaan lämpöjä kp5 vasta niin ei varmaan parhaiten saa tällä tavalla varmaa tietoa jos ei heti kp1 ala mittailemaan vai? No kumminkin nyt dpo2 ilmeisesti ja jos oikein käsitin niin kolme päivää pitää ovulaation jälkeen lämmöt pysyä ylhäällä jotta ovulaatio on varma? No ne on sen kp15 jälkeen noussut aika paljon en tiedä onko edes normaalia.. Aamulla heti herättyäni siis mitannut lämmöt. Mutta koska en koskaan herää täysin samoihin aikoihin niin varmaan voi olla vähän vähemmän luotettavaa...

72310921.png

@Kali tervetuloa mukaan mittailemaan! Ihan oikeilla jäljillä olet, eli jos huomenna vielä lämmöt ylhäällä niin FF katsoo ovulaation tapahtuneen. Toki mittausaika ja tapa voivat vaikuttaa, mutta usein sen trendin kyllä erottaa käyrältä, vaikka käyttäisi ihan perus kuumemittaria. Eka mittailukierto on vielä vähän testailua, mutta oikeaoppiselta näyttää tuo käyräsi ja jos olet myös ovistestejä tehnyt (nuo P-merkinnät janalla lienee plussia?) niin siihen nähden kehittyy lämmöt just oikein 🙂

@Ness Mulle olisi todella poikkeuksellista jos kierto olisi näin pitkä, että ovis vasta nyt. 5pv päästä pitäisi alkaa menkat. Toivottavasti ei nyt ala kierto sekoilemaan näin 👀

@Kali Tervetuloa ryhmään 🫂💕

Tänään ovistesti kirkuvan punainen, ikinä en näihin testeihin ole saanut kun vaaleita viivoja edes varmistetun oviksen aikoihinkaan. Erikoista..

Liitteet

• Screenshot_20251020-090905.FF App.png
    Screenshot_20251020-090905.FF App.png
    212.5 KB · Katsottu: 55
Muokattu viimeksi:
@Rollo no jopas. Oletko raskaustestiä tehnyt? Jotkuthan raportoi, ettö ovistesti saattaa näyttää plussaa jos raskaana 😄

@Kali tervetuloa mukaan mittailemaan! Ihan oikeilla jäljillä olet, eli jos huomenna vielä lämmöt ylhäällä niin FF katsoo ovulaation tapahtuneen. Toki mittausaika ja tapa voivat vaikuttaa, mutta usein sen trendin kyllä erottaa käyrältä, vaikka käyttäisi ihan perus kuumemittaria. Eka mittailukierto on vielä vähän testailua, mutta oikeaoppiselta näyttää tuo käyräsi ja jos olet myös ovistestejä tehnyt (nuo P-merkinnät janalla lienee plussia?) niin siihen nähden kehittyy lämmöt just oikein 🙂
Juu ne on niitä plussia ne p:t kun sillä clearbluen monitorilla testaillut ovista ja siinä tulee low, high ja peak lukemia. Niin se peak se korkein lukema jolloin ovulaatio kaikken lähimmillään tai todennäköisin. Noista valkovuodon koostumuksesta en varmaan laittanut oikein kun omasta mielestä koko ajan vetistä ollut. 🤣 Ehkä ovulaation aikaan ja sen jälkeen nyt sitten ollut vähän paksumpaa. Siinä oon hirveän huono sitä koostumusta arvioimaan muuten kuin että onko runsasta vai ei. 🙈

@Rollo täällä odotellaan r testitulosta! Voi että oispa siinä jotain! 🌈🤩 Mulla on aina ollut ovistesti tosi kirkuva jos on raskaustestikin posia näyttänyt. Joskus jopa testaillut kierron lopussa myös ovistestissä 🤭🫣 Sulla ainakin lämmöt ja käyrä näyttää hyvältä

@Saaruski Tsemppiä huomiseen! 🥰🌈

@Kali ei nuo alkukierron lämmöt ainakaan itsellä ole mitenkään merkittävässä roolissa mittauksien suhteen. Enemmän merkkaa juuri tuo oviksen jälkeinen lämpö. Se miten lämmöt lähtee nousuun ja miten ne pysyy ylhäällä. Ehkä sulla huomenna FF vahvistaa oviksen ☺️

@Jolinda Toivotan kaikkea hyvää, niin että se pikkuinen teille syliin asti suodaan ❤️🌈

@Ness kyllä täällä käyrä nyt vähän enteilee kierron loppua. 😏 Vielä ei kuitenkaan vuotoa näy, eikä oireitakaan pahemmin. Nyt ei enää testiä uitettu vaan katseet enemmän jo kohti sitä uutta kiertoa.

Liitteet

• Screenshot_20251020_162724.jpg
    Screenshot_20251020_162724.jpg
    197.9 KB · Katsottu: 44
Juu ne on niitä plussia ne p:t kun sillä clearbluen monitorilla testaillut ovista ja siinä tulee low, high ja peak lukemia. Niin se peak se korkein lukema jolloin ovulaatio kaikken lähimmillään tai todennäköisin. Noista valkovuodon koostumuksesta en varmaan laittanut oikein kun omasta mielestä koko ajan vetistä ollut. 🤣 Ehkä ovulaation aikaan ja sen jälkeen nyt sitten ollut vähän paksumpaa. Siinä oon hirveän huono sitä koostumusta arvioimaan muuten kuin että onko runsasta vai ei. 🙈
Tulipa mieleen että tässä erittäin selventävä kirjoitus kuvineen kaikkineen ovulaation aikaisesta vuodosta 🤗

Tänään FF piirsi ovulaation lauantaille, 4 ovis testiä näytti ( ke ja to positiivisten jälkeen ) negaa perjantaina, joten oletan, että ovis oli torstaina. Tästäkin FF:n piirtämästä oviksesta huolimatta. Tänään kello 14 pakastealkion siirto 🙈🤗❤️

Liitteet

• Screenshot_20251021_074743_FF App.jpg
    Screenshot_20251021_074743_FF App.jpg
    127.1 KB · Katsottu: 35
En jaksa nyt kuvaa laittaa mutta lämmöt vielä ylhäällä mutta vähemmän kuin eilen. Eilen oli 37,19 ja tänään 37,09. Onko normaalia että lämmöt tippuu tuon 0,1 astetta tässä vaiheessa? 🤔 FF kyllä muuttui ja näyttää nyt että ovulaatio on ollut silloin kun epäilinkin. Eli nyt olisi dpo3 sen mukaan ja oman laskelmieni mukaan. Ihmetyttää vaan kun oletin että lämmöt pitäisi olla noususuunnassa...

Mäkin ajattelin vähän harjoitella lämpöjen mittailua, pc tikkujen mukaan dpo2 ja vasta tänään aamupäivällä eka lämpöjen mittaus . Mulla vaan yhden desimaalin mittari ja huomenna sit aamusta oikeaoppisesti mittaan.Ihan hauskaa ja mielenkiintoista hommaa. Oon tätä ketjua vierestä seurannut ja monesti pitänyt aloittaa mutten oo aloittanut ku oletin että on vaikea toi appi. No katsotaan miten tää tästä menee.

@Rollo pahoittelut negasta 💔 toki on vielä aikaista ja muistaakseni jostain oon joskus lukenut, ettö ovistesti voisi näkyä ”plussana” ennen kuin raskaustesti sitä edes näyttää. Testasitko herkällä testillä? On kyllä jännä juttu miksi ovistesti plussalla jo toistamiseen kierrossa.

@Kali on ihan normaalia! Lämmöt ei siis jatkuvasti vaan nouse hamaan tappiin asti, vaan saattavat sahailla vähän ylösalas, niin follikkeli kuin luteaalivaiheessakin. Näet tän aika hyvin jos katsot muiden mittailijoiden käyriä 😆 se, että kuinka paljon lämmöt ampaisee oviksen jälkeen voi vaihdella kierrosta toiseen ja myös riippuu paljon henkilöstä. Se mikä on tärkeintä tuossa käyrässä on se ”trendi” , että pysyykö lämmöt sen käyrän keskiviivan yläpuolella joka on se sun ns ”base temperature”. Nää selkeytyy kyllä kun pari mittailukierrosta takana 🙂

@Mamiksx5 tervetuloa mukaan mittailemaan ! ✨

FF vahvisti oviksen perjantaille. Mä kyllä itse veikkaan, et on ennemminkin ollut la tai su… on niin matalissa lämmöissä menty jo useampi päivä, että olis todennäköisempää että on dpo2 meneillään 😆 Huomenna tuon melkein näkee että jatkuuko nousu vai onko ovis vasta tulossa.
IMG_1380.jpeg

@Ness ja @Malttamaton145 Huomenna uusi testi, herkkä oli tänäänkin testi 🤞 Ovistesti tosiaan yhä plussa, jos ei raskautta tarkoita niin olisi kiva tietää mitä, koska oviskaan se ei ole 🫣

no niin, nyt on toinenkin mittaus suoritettu ja toki ne oli eri aikaan mut miten tätäkin nyt pystyi jönnittelee et heräilin monesti kattoo kelloa, joko joko 😆 Miten te saatte oman käyrän tähän tekstin alle? Vai pitääkö aina vaan screenshotit ottaa ja liittää valokuvana?

Liitteet

• IMG_7699.jpeg
    IMG_7699.jpeg
    240.4 KB · Katsottu: 48
@Mamiksx5 Mä teen just tollei et screenshotti ja sit liitän tuosta liitä tiedostoja. En tiedä miten muut tekee? 😅 Ja mitä mittauksiin tulee, niin tähän tottuu. Tai ainakin ite on tottunut. ☺️Silloin tällöin jää mittaamatta joku kerta, jos vaikka nousinkin vessaan tai taaperoa hyssyttelemään, niin en enää oo viitsinyt mitata kun näyttäisi varmasti korkeampaa lukemaa. Ellei ole luteaali kyseessä 😁

Takaisin