Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja AnnMarii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullakin on lämpötilan säätely ongelmia. En uskalla pukea ulos tai kauppaan lähtiessä mitään paksua päälle, kun se on ihan kauhea tunne kun puskee hien päälle.

Täällä taas hälytyskellot soi kun vointi on vähä turhan hyvä. Voi toki johtua siitä että lisäsin magnesiumin vitamiineihin ja otan ne illalla. Lisäksi aika pitkälti mielihalujen mukaan menty ruuissa niin ei ole alkanut ällöttää. Tissit kyllä edelleen kipeät ja muhkeat ja vatsa turvonnut ja nippailee, mut muutoin hyvä vointi kyllä. Käytiin eilen 2,5km hölkkälenkkikin ennen saunaa miehen kans.

Muita joilla oireet aaltoilee?
Mulla aaltoili oireet pahiten viikolla 7. Oli ihan hulluna oloja ja sit yhtäkkiä hävisi moneksi päiväksi lähes kokonaan. Hirven pelottavaa

Mulla aaltoili oireet pahiten viikolla 7. Oli ihan hulluna oloja ja sit yhtäkkiä hävisi moneksi päiväksi lähes kokonaan. Hirven pelottavaa
Mulla on just nyt seiskaviikko menossa. Ja taas tosi paljo sellasia mielialanvaihteluita ollut toisaalta 😅 lohdullista tietää etten ole ainoa ❤️

Mulla alkaa tässä näinä päivinä vk 5 niin tänään kuvottanut koko pv ja rintoja pistelee. Jospa hormonit alkais olla noussut riittävästi.

Jeps, täällä kans 7+0 ohitettu ja nyt pari päivää ollu aika todella normaali olo, mitä nyt vähän lounaan jälkeen tuli pahoinvointia ja oli pakko nukkua päikkärit. Miehen mukaan mun mielialat kuulema heittelee tavallista enemmän, vaikee sanoo 😅🤷‍♀️ mut ehkä sellasta kipinäherkkyyttä on ilmassa, hermostun itelle ku ite unohdan asioita 🙈 mut sellanen etovuus on helpottanu. Oon saanu myös mökillä päiviin enemmän palauttavaa aikaa vaikka yöllä onki edelleen sykkeet koholla. Ourassa on kyl tosi hyvä se raskausseuranta, suosittelen täppää sen päälle jos on Oura ei oo sitä viel tehny!

Täällä viikkoja ehkä 5+6 ja lieväoireisuus jännittää, kun taustalla kkm ennen esikoista. Itselläni keskeytyneessä raskaudessa ainoa oire oli oksentelun loppuminen. Lievää etovaa oloa on ollut, mutta saa nähdä alkaako samanlainen oksentelu kuin muissa raskauksissa. Edellisestä synnytyksestä on 11 kuukautta, ja imetän edelleen, niin en tiedä vaikuttaisiko se hormonimuutoksiin. Myös kuukautistyyppinen vatsan jomotus on loistanut poissaolollaan, sitä on ollut kahdessa aiemmassa raskaudessa. Kohdun venyminen ei tietysti tunnu välttämättä tässä vaiheessa, jos alle vuosi sitten vatsassa oli vielä yli 4kg vauva.

Onko muilla kokemuksia vastaavasta? Voisiko toisessa raskaudessa oireet olla lievempiä, kun raskaudet tulevat nopeasti peräkkäin?

Täällä viikkoja ehkä 5+6 ja lieväoireisuus jännittää, kun taustalla kkm ennen esikoista. Itselläni keskeytyneessä raskaudessa ainoa oire oli oksentelun loppuminen. Lievää etovaa oloa on ollut, mutta saa nähdä alkaako samanlainen oksentelu kuin muissa raskauksissa. Edellisestä synnytyksestä on 11 kuukautta, ja imetän edelleen, niin en tiedä vaikuttaisiko se hormonimuutoksiin. Myös kuukautistyyppinen vatsan jomotus on loistanut poissaolollaan, sitä on ollut kahdessa aiemmassa raskaudessa. Kohdun venyminen ei tietysti tunnu välttämättä tässä vaiheessa, jos alle vuosi sitten vatsassa oli vielä yli 4kg vauva.

Onko muilla kokemuksia vastaavasta? Voisiko toisessa raskaudessa oireet olla lievempiä, kun raskaudet tulevat nopeasti peräkkäin?
Mulla on 4,6 kg pötkylän synnytyksestä jo 2v mutta tässä ei ole tulleet rinnat yhtään kipeiksi eikä vatsassa ole mitään nipistellyt tai ollut menkkajomotuksia. Olen miettinyt että kohtu ja rinnat on jo kerran kunnolla venyneet lähivuosina niin ehkä se vaikuttaa?

Ei ole kokemusta mutta mietin samaa ja myös tuota että voiko imetys ns. loiventaa oireita 🤔

Mulla on 4,6 kg pötkylän synnytyksestä jo 2v mutta tässä ei ole tulleet rinnat yhtään kipeiksi eikä vatsassa ole mitään nipistellyt tai ollut menkkajomotuksia. Olen miettinyt että kohtu ja rinnat on jo kerran kunnolla venyneet lähivuosina niin ehkä se vaikuttaa?
Samaa juuri mietin. Itselläni lähinnä nännit tuntunut hieman herkemmiltä imettäessä, mutta saattaa osittain olla myös syy vauvan hampaissa 😅 viimeksi oli tosi arat rinnat alkuraskaudessa ja erittäin kovat menkkajomotukset

Ei ole kokemusta mutta mietin samaa ja myös tuota että voiko imetys ns. loiventaa oireita 🤔
Luulisi että imetyksen myötä hormonit olisi jo valmiiksi normaalitilasta poikkeavat, ettei raskaus tekisi niin suurta muutosta. Jos olen ymmärtänyt oikein niin tuohon pahoinvointiin vaikuttaisi juuri nuo hormonimuutokset. 🤔 ensi viikolla näkee tarkemmin miten olot kehittyy, kun raskausviikkoja on sen verran että muissa raskauksissa olen jäänyt sairaslomalle oksentamaan. Ja on myös varhaisultra, niin pääsee näkemään onko elämää siellä missä pitäisi.

Täällä aika sama tilanne kuin sulla. Synnytyksestä n. 1 vuosi aikaa ja imetän.🙋‍♀️ Kaksi raskautta takana ja näissä väli oli hyvin sama. Kakkosraskaus oli paljon lieväoireisempi. Ei tissikipua, ei oksentelua, ihan jonkin verran joidenkin ruokien ällötystä, väsymystä oli...Tuntuu vain että tämä kolmas olisi vieläkin helpompi. Hyvä kun mikään ällöttää tai haisee oudolta, tissit normaalit, hetken epäilin myös arkuutta, väsymystä jonkin verran, kohtutuntemuksia ollut tosi vähän, nälkää ollut jonkin verran, tuntuu että sekin vähentynyt jne..😅
Mutta onhan tässä hormonit ehtineet myllertää moneen kertaan🫣.

Vielä kohdun nipistelyä lukuunottamatta oireeton. Lopetin imetyksen noin viikko sitten ja siitäkään ei onneksi oireita oo tullut. Mutta vitsit ku on ollut sydäntä särkevää lopettaa kun toinen niin kovasti vielä tahtoisi taivalta jatkaa. mutta aattelin olevan aika (2v esikoinen) ja jos pahoinvointi kohta tulee voimalla päälle, niin imetys esteenä sit pahoinvointilääkkeille😢💗 edellinen raskaus oli aamu ja ilta pahoinvointia 2/3, mutta ei esteenä töille.

Mihin asti muut meinasi imettää? Mulla oli ajatuksena lopettaa kun on 1,5v. Meillä on enää 1 imetys jäljellä / vrk. Toisaalta mietin kannattaisiko maidontuloa pitää yllä uutta vauvaa varten jos se on mahdollista. Toki lapsi itsekin saattaa tässä lopettaa jos maidon maku muuttuu. Ainakin valittaa jo enemmän tissillä, kai heruminen on hidastunut tms.

Mä en oikein tiedä. Oon tässä yrittänyt vähentää kun tämä lapsi on aikamoinen tissitakiainen. Varsinkin yöimetyksestä yritetään nyt aktiivisesti päästä eroon. Ei päivisinkään onneksi enää niin paljon halua tissille. En sinänsä vastusta vaikka imettäisin häntäkin vielä kun vauva syntyy, mutta haluaisin ettei siihen tarvitse enää joka hetkessä varautua ihan itseni takia. Sinänsä uusi tilanne kun esikoinen siirtyi pulloon 3,5 kk:n iässä. En yhtään tiedä miten mahakin tulee imetyksen tielle😅

Mihin asti muut meinasi imettää? Mulla oli ajatuksena lopettaa kun on 1,5v. Meillä on enää 1 imetys jäljellä / vrk. Toisaalta mietin kannattaisiko maidontuloa pitää yllä uutta vauvaa varten jos se on mahdollista. Toki lapsi itsekin saattaa tässä lopettaa jos maidon maku muuttuu. Ainakin valittaa jo enemmän tissillä, kai heruminen on hidastunut tms.
Vaikea myös sanoa, itsellä ollut koko ajan tavoitteena vähintään 1v asti, ja se tulee vajaan kuukauden päästä täyteen. Meillä ollaan kyllä tissillä edelleen monta kertaa päivässä.

Imetyksen tuen sivuilta löysin tälläisen: "Maitomäärä vähenee selvästi tai jopa loppuu raskauden ensimmäisen kolmanneksen loppupuolella. Osa lapsista vieroittuu siinä vaiheessa itsestään."

Niin ehkä odottelen ja katselen miten käy ensimmäisen kolmanneksen lopussa, jos silloin tulisi luonteva aika lopettaa. Vastasyntyneen kanssa imetykseen kuluu niin paljon aikaa, etten tiedä miten jaksaisi vielä esikoisen imetystä lisäksi. Ja valmiiksi jännitän jo kauanko sairaalassa menee aikaa synnytysreissuun, viimeksi taisimme olla 5 yötä käynnistys mukaan luettuna. Niin esikoinen voisi paremmin pärjätä muidenkin kanssa, jos olisi tottunut olemaan ilman tissimaitoa.

Mää vielä pari päivää sitten tuskailin kun ei ole oireita, nyt menny päivä todella etovassa olotilassa, ruokahalu on ihan hukassa ja on tuskaa olla töissä tai yhtään missään tässä olossa, hyh 🤢 Koetan vaan ajatella että "ihana kesävauva tulossa" mutta katotaan kauanko tuo auttaa pitämään mielialaa ylhäällä 😂🙈

Täällä 5+0 oireet: väsymys, alamahassa paineentunne, nälkä. Lisäksi huomasin että rintojen koskeminen tuntuu epämukavalta 😁 Pahoinvointia ei ole ollut, ja muistelen että viime raskauksissa alkoi heti plussauksesta. Se on yleensä ollut mulle merkki siitä että hormonia kehittyy ja raskaus etenee. Plussa oli vielä eilen haamuna ja odotan sen vahvistumista myös..

Tänään mietin että pahoinvointi vähentynyt kun alkaa 8 viikkoa olemaan täynnä, mutta päikkäreiltä herätessä oli kyllä jo appelsiini mehua ikävä. Tais olla aikaisemmissakin raskauksissa karsea olo jos nukkui päikkärit.

Täällä pahoinvointi senkun jatkuu aamusta iltaan🤢 oksentaa ei ole tarvinnut mutta mieluummin senkin tekisin jos hetkeksi saisi helpotusta tähän järkyttävään oloon. Nyt 8+0 ja muistaakseni aiemmissa raskauksissa pahoinvointi hellittänyt vko 9+0 eteenpäin. Toivotaan että nytkin🤞

Takaisin