IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsemppiä punktioon @Tiikerisalva ja @StellaMom !! 🌈🤞 ja muutkin jos olen missannut jonkun.

Omaa napaa sen verran että perjantaina alkoi menopur-pistokset. Hyväksi havaitulla kaavalla mennään eli kumppani pistää - pääseepähän osaksi tätäkin prosessia 😅 Mulla oli edellisessä stimulaatiossa Gonal-F, mut tässä on, mikäli mahdollista, vieläkin pienemmät sivuoireet - pistoskohtakaan ei kirvele 😁 Keskiviikkona alkaa Fyremadel-jarru ja se oli ainakin viimeksi vähän enempi inha.

Heippa, tässä punktion jälkeen vuodepotilaana tänään. Itse punktio oli kipeä, enimmäkseen endon takia. Neljästä follista saatiin kaksi munasolua, huomenna tulee tieto että hedelmöittyivätkö ollenkaan. Mieskin kyseli tästä että mitä jos ei mitään tapahdu, no sit tehdään koko homma uudestaan! Itse otin jo itteeni niskasta kiinni ja laitoin tunteet narikkaan hetkeksi. Menen yksi askel kerralla eteenpäin. Jos hedelmöityy ja kaikki ok blastokysta vaiheeseen niin lauantaina olisi tuoresiirto. Nyt tää odotusvaihe numero kolmesataa taas, toivotaan että siellä olisi jotain eloa ja että miehen superspermat saisi niitä molempia alkuun.
Hassuinta tämän päivän käynnissä oli se että tapasin tutun odotusaulassa ja se oli todellakin rauhoittavaa tietää että joku tuttavapiirissä on kokemassa samaa. (Ei kivaa että toinen tarvitsee apua mutta kivaa että voi jutella jonkun kanssa asiasta!)

Kiitos kaikille vastanneille ja tsempeistä❤️ @StellaMom sielläkin selvitty punktiosta. Me kans just kotiuduttiin. Toivottavasti teillä hedelmöitys molemmat

Me nyt mentiin sillä lääkärin ohjeistuksella, ja mies sai annettua näytteen ihan hyvin. Mitenkään paljoa ei tullut,mutta kuitenkin.

Saatiin 9 munasolua,nyt vaan toivotaan ettei kauheasti kato kävisi. Jos kaikki menee hyvin ,torstaina ois tuoresiirto. Kovasti jännittää onko siellä kypsiä,hedelmöityykö jne.

Tsemppiä @Jupiter34 pistelyihin ja kaikille muillekkin 😊😍

Kiitos kaikille Dextraa ja tiettyä lääkäriä suositelleille! Saimme varattua hänelle ajan, mutta meni valitettavasti useamman viikon päähän.

Tilanne on raskas, mutta jos jotain hyvää, niin olen toipunut kuusi päivää sitten olleesta punktiosta huomattavasti paremmin kuin viimeksi. Nyt pitäisi vaan vielä malttaa ottaa tarpeeksi rauhallisesti, ettei tule takapakkia.

Heippa, tässä punktion jälkeen vuodepotilaana tänään. Itse punktio oli kipeä, enimmäkseen endon takia. Neljästä follista saatiin kaksi munasolua, huomenna tulee tieto että hedelmöittyivätkö ollenkaan. Mieskin kyseli tästä että mitä jos ei mitään tapahdu, no sit tehdään koko homma uudestaan!
Voimia toipumiseen ja myötätuulta hedelmöittymiseen! Onko teillä käytössä maljahedelmöitys? Jos se ei tepsi, niin seuraavassa hoidossa voi kokeilla icsiä.

Paljon tsemppiä teille, jotka odotatte hedelmöittymistietoja. Ja @Jupiter34 pistelyihin! Hyvä kuulla @Kirppuliini, että aika löytyi suosituksia saaneelle lääkärille ja toipuminen on ollut helpompaa. 🙏

Oma toinen ivf-hoito alkaa viikon lopulla Synarelalla. Saatiin klinikalta hyödyllinen neuvonta PGT-A-asiasta, ja kyllä se vaikuttaa nyt hyvältä mahdollisuudelta meille, jos alkioita tulisi ainakin muutama. Hirvittää kyllä, ettei ole taattua saada yhtään kromosomeiltaan tervettä alkiota. Varilan luennolla mainittiin, että omasta ikäluokasta n. 20 % jäisi ilman yhtään tervettä PGT-A:n jälkeen. Toisaalta ehkä sekin olisi sitten hyödyllinen tieto.

Onko kellään ollut tilannetta, että miettisi PGT-A-testausta mutta harkitsisi tuoresiirtoa testaamattomalla alkiolla? Klinikalta sanottiin, että sekin olisi periaatteessa mahdollista. Tuntuu vaan ehkä ristiriitaiselta, jos jotenkin realistisena haaveena on kuitenkin vain yhden raskauden aikaan saaminen (vaikkakin voi tietty aina haaveilla, josko hoito onnistuisikin selvästi aiempaa paremmin niin että siitä saisi useamman terveen alkion). Tuoresiirto vaan tulisi houkuttelevan pian, pakastesiirto olisi varmaan joko joulukuussa tai tammikuussa kierrosta riippuen. Voi tietysti olla, että esim. oma vointi stimulaation aikana ratkaisee tämän asian puolestamme.

Täällä (olihan se täällä eikä toisessa ketjussa 🫣) pohdittiin, saako lääkärin mainita nimeltä. Saa mainita, kun kertoo omista kokemuksistaan tai vaikka kuulleensa jostain hyvää. 😊 Mustamaalaaminen ei tietenkään ole ok eikä kaupallinen mainostaminen (esim. lääkäri itse tai lääkäriasema, jolla työskentelee ei voi ilman sopimusta kaupallisesta yhteistyöstä tulla mainostamaan itseään). Mutta selvästikään näistä kielletyistä ei ole täällä ollut kyse. 😊

Terveisin
Vargynja, admin

Kiitos tsempeistä kaikille!
@Kirppuliini Joo meillä katsotaan ensin että meneekö ihan itsestään vai tarvitseeko apua, miehellä yksi poika joten siittiöissä ei pitäisi olla ongelmia, mutta vuosien varrella voi tulla muutoksia toki. Jännitetään mitä huominen tuo tullessaan 👀

@Tiikerisalva Teillä on hyvä määrä saatu siellä, nyt sitten vain odotusta ja luonnolle tsemppiä hedelmötyksestä!

Pessimisti täällä taas hei! Eli lääkäri soitti ja sanoi että toinen solu on hedelmöitynyt normaalisti, toinen ei vielä (kuulosti siltä ettei vielä antanut periksi täällekään) 50% on jo mun mielestä hyvä näillä pessimistin ajatuksilla. Täällä ollaan koko päivä odoteltu että lääkäri soittaa ja pulssi ollut 90 ja sydän hypännyt kurkkuun aina kun puhelin soi. Pahin fiilis on se kun ei tiedä, jos aina saisi suoraan vain kyllä tai ei vastaus niin elämä tämän osalta olisi kyllä helpompaa. :rolling:
Nyt odotellaan jakautumista yms. Toivottavasti supersiittiöt korvaavat mun heikkoa antia. Perjantaina tiedetään jos tämä yksilö on kehittänyt tarpeeksi että lauantaina siirretään. I'm freaking out here! (Ja siis vähän innoissaan ja kauhuissaan samalla, en halua että oon liian positiivinen ku se tiputus maan pinnalle on aivan liian korkealta silloin!)

@StellaMom täällä kans pidetään kovasti peukkuja että kaikki menee loppuun asti hyvin ❤️

Täällä itse pelkään jokaista puhelua mikä soi. Meille ei anneta mitään väliaikatietoja...ei muuta voi kun toivoa parasta ja pelätä pahinta🙏

@StellaMom täällä kans pidetään kovasti peukkuja että kaikki menee loppuun asti hyvin ❤️

Täällä itse pelkään jokaista puhelua mikä soi. Meille ei anneta mitään väliaikatietoja...ei muuta voi kun toivoa parasta ja pelätä pahinta🙏
Siis tietenkin silloin annetaan mikäli käy huonosti,eli ei siirrettävää mutta jos sieltä ei kuulu mitään niin silloin oletus on että kaikki ok.

@StellaMom mä yritän ajatella että aina kun asiassa on joku positiivinen puoli, siitä kannattaa hieman myös iloita - sen verran tässä joutuu sietämään odotusta ja pettymyksiä. Et miks negatiivisille tunteille pitäis antaa jotenkin enemmän tilaa ku positiivisilla. Ei sillä että aina onnistuisin itsekään tässä filosofiassani 😅

@Tiikerisalva tsemppiä sinne, odottelu on kyl niin raastavaa!

Odotan yllättävän paljon sitä et saan olla punktion jälkeen luvan kanssa vuoteenoma ilman koirien ulkoilutusvelvollisuutta tai työntekovelvollisuutta. Ei sillä että se olisi erityisen hauskaa, mut juuri nyt olo on aika huono eivätkä velvollisuudet jätä rauhaan kun kumppanikin on työmatkalla 😅

@Tiikerisalva Ootko yksityisellä vai julkisella? Me ollaan Felicitaksella ja lääkäri sanoi soittavansa kertoakseen miten asiat etenee eilen (ja se rauhoitti mieltä) vaikka kaikki olisikin hyvin ja sitten soittaa perjantaina uudestaan, jos kaikki on edennyt hyvin niin alkion siirto on lauantaina, jos ei ole vielä valmis niin pakastetaan. Solulabra soittaa tässä välissä jos jotain muuttuu, eli mäkin olen aika hermona jos puhelin soi! Onneksi tiedän soittoäänestä jo, onko kyseessä työpuhelu tai henkilökohtainen puhelu.

@StellaMom mä yritän ajatella että aina kun asiassa on joku positiivinen puoli, siitä kannattaa hieman myös iloita - sen verran tässä joutuu sietämään odotusta ja pettymyksiä. Et miks negatiivisille tunteille pitäis antaa jotenkin enemmän tilaa ku positiivisilla. Ei sillä että aina onnistuisin itsekään tässä filosofiassani 😅

@Tiikerisalva tsemppiä sinne, odottelu on kyl niin raastavaa!

Odotan yllättävän paljon sitä et saan olla punktion jälkeen luvan kanssa vuoteenoma ilman koirien ulkoilutusvelvollisuutta tai työntekovelvollisuutta. Ei sillä että se olisi erityisen hauskaa, mut juuri nyt olo on aika huono eivätkä velvollisuudet jätä rauhaan kun kumppanikin on työmatkalla 😅
Täällä kolmatta päivää sairauslomalla punktion jälkeen, ensimmäinen päivä kun pääsen kohtuu normaalisti ylös sängystä ja rappusia. Tänään aion olla ilman kipulääkkeitä myös, kun ei ole niin pahat kivut enää. Ensimmäinen päivä oli pahin kyllä, vaikka lääkäri sanoi että toisena päivänä voi olla turvotusta enemmän. Hauskin asia on tosiaan se että mies on itse ottanut tämä rooli, että kieltää minua tekemään asioita, eli sain hänet pyykkäämään, tiskaamaan ja tekemään minulle ruokaa :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: mutta se oli lääkäri joka sanoi suoraan hänelle että nyt on sun vuoro auttaa. Vähän huumorilla olen vetänyt tätä myös mutta oli ihan rauhoittavaa (mutta meni vähän tylsäksi) kun vuodepotilaana oli. Nyt jatketaan Cyclogest ja terolut linjalla ainakin perjantaihin asti, toivottavasti myös sen jälkeen :Person Raising Both Hands:

Parviäly hoi! 🤭🥰Kun haen Kelasta hoidoista sitä 40% rahaa, niin pitääkö sinne lähettää kuitti? Onko väliä kuka sen maksaa? Ja varmaan sitten vasta, kun on maksettu, voi hakea sitä etuutta? Mä en oikein ymmärrä. Mä en ole vieläkään saanut tietääkseni mun edellisen hoidon ”kela-alennusta”. Mä oon niin väsynyt ja en jaksa. Nimimerkillä jouduin kolme kertaa laittaan kelaan mun fyssaristakin hakemukset. En tiedä onko siellä joku botti hoitamassa asioita :(

Takaisin