Raskaaksi 2025

Huutelin tuolla BBT-ketjussa mut kysyn täälläkin; erityisesti tyroksiinilääkityksen saaneet, tuliko teillä ekassa kierrossa tyroksiinien kanssa ovulaatio ajoissa? Mulla nimittäin kävi niin, että ilmeisesti testeistä huolimatta missasin LH-huipun, ja nyt lämpöjen, limojen ja testien haalenemisen perusteella ovis on ollut toissapäivänä, kun olisi pitänyt olla vasta ylihuomenna. Ei onneksi haittaa, kerettiin parit tallettelut tähänkin kiertoon 😂
Mulla oli ensimmäinen kierto tyroksiinien kanssa yli 60pvä.. Oireiden perusteella oletan, että kroppa yritti kahteen kertaan ovuloida, mutta eihän siitä mitään tullut. Ovulaatiotesteissä oli myös kahteen kertaan vahvistumista mutta ei plussaa. Tähän toki saattoi vaikuttaa myös se, että olin minipillerit lopettanut vähän aikaisemmin. Että voi olla, että oli muistakin syistä kierto sekaisin. Sen jälkeen kierrot vaihteli 26-36 pvä, kunnes vakiintui siihen 29-30 pvä, mikä mulle on tyypillistä.

Omaa selitystä taas sori... Vähän epäilyttää voiko olla että tästäkään kierrosta onnistuu kun ihan hirveä flunssa tullut ja yön aikana paheni vielä. 🤧 Kaipa se kiinnittyminen yms. voi silti tapahtua vaikka vähän kipeä. Onneksi ei ole kuin 37c lämpöä. Ja ollut jo neljättä päivää vaikka paheni tämä flunssa vasta toissa päivänä.

Tosin dpo6 vasta ja ainoa jota voisi luulla joksikin positiiviseksi oireeksi että runsasta valkovuotoa. Kaikki muu kuten väsymys, päänsärky ja nenäntukkoisuus voi ja varmaan johtuukin flunssasta ennemmin... 😭

Omaa selitystä taas sori... Vähän epäilyttää voiko olla että tästäkään kierrosta onnistuu kun ihan hirveä flunssa tullut ja yön aikana paheni vielä. 🤧 Kaipa se kiinnittyminen yms. voi silti tapahtua vaikka vähän kipeä. Onneksi ei ole kuin 37c lämpöä. Ja ollut jo neljättä päivää vaikka paheni tämä flunssa vasta toissa päivänä.

Tosin dpo6 vasta ja ainoa jota voisi luulla joksikin positiiviseksi oireeksi että runsasta valkovuotoa. Kaikki muu kuten väsymys, päänsärky ja nenäntukkoisuus voi ja varmaan johtuukin flunssasta ennemmin... 😭
Oi sä oot ihanan pitkällä jo piinailussa😍Kaikki tsempit sinne nyt🥰🥰🥰

Täällä tuli ovisplussa tänään ja mies tulee kotiin taas lounaalle🩷 kyllä en nyt ala kun tämäkin kierto niin hyvin saadaan hyödynnettyä et jos ei mitään tapahdu. Viime kierto oli kans tosi hyvä talletteluiden puolesta, ja ainakin pääs hipaisee, mut ei pysynyktään kyydissä😔 Vaikkakin joutui kuppiakin käyttää mut silti. Huomenna yritetää vielä dpo0 talletus ihan varuiksi vielä 🤞 Ei välttis kerkee enää mutta aina kannattaa yrittää silti.
Sit saa pitää pienen huilitauon 🙂

Kiitos vielä kaikille myötäelämisestä ❤️ Nyt on vuorokausi nuoltu haavoja ja voimakkain tunnekuohu laantunut. Nappasin juuri ubikinonin ja myöhemmin kippistelen Donaferty-lasillisella 😅 Greippimehuakin voisi käydä ostamassa, mutta tärkeintä olisi kuitenkin palata terveelliseen ruokavalioon ja säännölliseen liikkumiseen. Tätä kiertoa ennen olin aika tiukalla ruokavaliolla (+ lisäsin liikuntaa), mikä tuntui vaikuttavan suotuisasti hormoneihin ja paino putosi 4 kg. Nyt tavoitteena jatkaa noita hyvän olon elämäntapoja 💪

Mulla alkoi tämä nykyinen raskaus inssikierrosta, jossa sairastuin pahasti dpo 2-7, ja kuumetta oli koko tuon ajan aamusta iltaan 39 asteen paikkeilla sekä kauhea yskä ja nuha. Eli en flunssan takia heittäisi kirvestä kaivoon... 🌈

Kovasti tsemppiä sinne! ❤️
Onneksi lämpöily on ainakin vielä pientä ja ymmärtääkseni pieni flunssa ei ole este kiinnittymiselle 😊 ja kiinnittyminenhän on odotettavissa vasta näillä näppäimillä joten varmasti tulevina päivinä on todennäköisempää että mahdolliset raskaudesta ilmenevät oireet alkavat nostamaan päätään.

Mulla vasta dpo3 ja en voi käsittää miten aika nyt voi kulua näin hitaaaaaasti. Ja mulla lisäksi ollut aivan hirveä töistä johtuva stressi koko viikon. Eli aika samoissa ajatuksissa täällä, miten kiinnittyminen voisi edes olla mahdollista kun kroppa on stressistä niin uupunut 😔🥲

Sorruin minäkin aamulla ekan testin tekemään, vaikka vaan dpo8/9 meneillään ja nega oli, vaikka ehkä tihrustaen vaaleanpunaisten viivalasien läpi optimisti muka näki jonkun haamujen haamun (tuskinpa oli).

Tänään kovin vihloo kohdun seutuvilla ja sykevälivaihtelu ollut myös alhaalla muutaman päivän, jostain luin että sekin vois raskauteen liittyä. Tosin täällä se on varmaankin se pikkuflunssa joka sitä laskee 😂 tosi vaihtelevat olot kyllä tän toiveikkuuden suhteen.

Oon jotenkin onnistunut kadottamaan kaiken urheilu- ja ruokavaliorutiinin nyt kun alettiin yrittämään, vaikka kuinka alkuun vannoin että tulevassa mahdollisessa raskaudessa pitäisin hyvistä elintavoista kiinni. Vaikkei tästä plussa tuliskaan niin tälle pitäis kyllä tehdä jotain, huomaan omassa jaksamisessa ja keskittymiskyvyssä huomattavan muutoksen kun pääsee elintavat repsahtamaan herkuttelun ja liikkumattomuuden puolelle.

Tänään dpo 13 ja kp 31. Eilen oli hassu "oire". Tai siis mulle kasvissyöjänä, joka ei edes pidä lihasta hassu. Himoitsin paistettua jauhelijaa. 🤣 Mutta tämä on siinä mielessä tuttu oire että kummassakin raskaudessa ekalla kolmanneksella mua on yököttänyt kaikki kasvisruoka (tätä ei ole onneksi) ja oon vaan himoinnut lihaa. Ollut tosi kuiturikas ja folaattipitoinen ruokavalio silloin...🫣 Mikä lie juttu tämäkin ollut. Ei tosin ole tullut silloin näin aikaisin. Mystinen sattuma vai jotain muuta🫢🤔. No lauantaina dpo 15 testaan. Edelliset menkat alkoivat vasta kp 35 eli kyllähän tässä vielä ehtii. Tosin alkoivat jo dpo 13 eli eli tavallaan samoissa päivissä mennään nyt😅🤞🏻

Meillä mies sai eilen muuten loistavan idean lähteä ensi viikolla kylpylään. Joka sinänsä kiva idea teoriassa... Mutta jos mun kuukautiset alkaa niin en voi kyllä uimaan mennä kylpylässä, tajusin sen jälkikäteen kun puhuttiin että juu voisi mennäkkin. Toki jos ne ei ala niin kai sitä uimassa voi käydä? Vai miten se on alkuraskauden kanssa? Mietin varmaan nyt liian etukäteen. 😅 Ei siis mitään hajua onko porealtaat yms uima-altaat okei silloin? Just sopivasti vaan premomkin ennustaa kuukautisia ensi viikonlopulle. Että luultavasti kyllä ennen sitä saan tietää alkaako ne vai ei. Toivottavasti ei ala.... 🤞 Mutta jotenkin uskon että alkaa...

Minulla aloitettiin tyroksiinilääkitys ensimmäisen lapsen kohdalla. 3kk lääkityksen alusta olin onnistuneesti raskaana.
Tässä hyvää tietoa niille kenellä kilpirauhasen vajaatoiminta: https://www.duodecimlehti.fi/duo16312

Itsellä se tilanne että tyroksiinilääkityksen annosta on nostettava HETI kun raskaus todetaan, siksi myös koitan saada plussaa heti kun mahdollista.

Nyt alkaa vitsit loppua kesken, tänään ollut koko päivän niin huono olo että töissä oli tuskaa, heti kotiin päästyäni olen vain maannut sängyssä pahoinvoivana. Myös väsymys kova. Edelleen liian aikaista testata laskennallisesti ja silti tein aamulla testin joka tietysti oli nega 🙈 Näin viime yönä unta että kerroin äidille olevani raskaana.

Meillä mies sai eilen muuten loistavan idean lähteä ensi viikolla kylpylään. Joka sinänsä kiva idea teoriassa... Mutta jos mun kuukautiset alkaa niin en voi kyllä uimaan mennä kylpylässä, tajusin sen jälkikäteen kun puhuttiin että juu voisi mennäkkin. Toki jos ne ei ala niin kai sitä uimassa voi käydä? Vai miten se on alkuraskauden kanssa? Mietin varmaan nyt liian etukäteen. 😅 Ei siis mitään hajua onko porealtaat yms uima-altaat okei silloin? Just sopivasti vaan premomkin ennustaa kuukautisia ensi viikonlopulle. Että luultavasti kyllä ennen sitä saan tietää alkaako ne vai ei. Toivottavasti ei ala.... 🤞 Mutta jotenkin uskon että alkaa...
Kyllä saa käydä uimassa, vaikka olisi raskaana. 😊 Itsekin kävin kylpylöissä paljonkin keväällä ja kesällä. 👌Toki varmasti aina kannattaa seurata omia olojaan, että jos jotain tulehduksia tulee alkuraskaudessa, niin silloin ei kannata mennä, mutta toki ei varmaan kannata vaikka ei olisi raskaana, jos on joku pimpsatulehdus päällä 🫣🤣

Toivottavasti siellä ei alkaisi menkat 🤞🥰 Ja kylpyläreissu kuulostaa kyllä oikein ihanalta, jos se vaan onnistuu 🤗

Nyt alkaa vitsit loppua kesken, tänään ollut koko päivän niin huono olo että töissä oli tuskaa, heti kotiin päästyäni olen vain maannut sängyssä pahoinvoivana. Myös väsymys kova. Edelleen liian aikaista testata laskennallisesti ja silti tein aamulla testin joka tietysti oli nega 🙈 Näin viime yönä unta että kerroin äidille olevani raskaana.
Mähän tän esikoisen raskaudessa näin enneunen edellisviikolla, kun tein positiivisen testin sit seuraavalla viikolla! Josko tää olis sullakin hyvä merkki 🙏🏻

Oi sä oot ihanan pitkällä jo piinailussa😍Kaikki tsempit sinne nyt🥰🥰🥰

Täällä tuli ovisplussa tänään ja mies tulee kotiin taas lounaalle🩷 kyllä en nyt ala kun tämäkin kierto niin hyvin saadaan hyödynnettyä et jos ei mitään tapahdu. Viime kierto oli kans tosi hyvä talletteluiden puolesta, ja ainakin pääs hipaisee, mut ei pysynyktään kyydissä😔 Vaikkakin joutui kuppiakin käyttää mut silti. Huomenna yritetää vielä dpo0 talletus ihan varuiksi vielä 🤞 Ei välttis kerkee enää mutta aina kannattaa yrittää silti.
Sit saa pitää pienen huilitauon 🙂

Moikka oviskaima ☺️ Mullakin tuli ovisplussa tänään, nyt Kp17 tyhjennyksen jälkeen. Lasken alkaneeksi Mifegynen aiheuttamasta vuodosta. Millainen kiertopituus sulla on yleensä? Mulla varmaan 28-30 päivää ja sit ovuloimattomat kierrot alle sen..

Testiviiva oli kontrolliviivaa vahvempi aamupäivällä. Sovellus sanoi high ja arvo 1,2. Testaan vielä huomenna. Eli tosi nopeasti eilisestä 0,5:sta pomppasi, eilen myös sylkitesti oli pos.

Nyt vasta illalla alkoi tallettelut, aikamoista luovuutta vaatii tämä konkreettinen yrittäminen. Ois ollut paras jo eilen tallettaa ja tänään aamulla mutta ei se ollut fyysisesti mahdollista..., mutta tämäkin lienee vielä ok jos vaan siittiöt on nopeita 😃 Hieman pelottaa oltiinko nyt liian myöhässä. Ei kai? Ei näitä voi oikein 100% ennakoida pitkän välimatkan vuoksi.

Tässä juuri toista saalista haudon jalat koholla. Jotenkin pitäisi vielä aamulla saada tavara liikkeelle if you know what I mean 😆 Yhden tai kahdenkaan varaan ei oo hyvä jättää.

@Kali ainoastaan ihan loppuvaiheessa ei välttämättä ole hyvä idea, mutta aika pitkään kävin itsekin kyllä kylpylöissä, kun oli ihana sen kauhean ison pöntön kanssa lillua painottomana. Ja kannattaa käyttää kuukuppia, jos se vaan itselle sopii niin pystyy hyvin käymään altaassa menkkojenkin aikaan. 😊

Muokattu viimeksi:

Mulla tässä plussauskierrossa myös kuume & flunssa dpo4-7 aikoihin 🤭Tiukasti on kiinni! ✨🤞🏽🫶🏼

Tänään dpo 13 ja kp 31. Eilen oli hassu "oire". Tai siis mulle kasvissyöjänä, joka ei edes pidä lihasta hassu. Himoitsin paistettua jauhelijaa. 🤣 Mutta tämä on siinä mielessä tuttu oire että kummassakin raskaudessa ekalla kolmanneksella mua on yököttänyt kaikki kasvisruoka (tätä ei ole onneksi) ja oon vaan himoinnut lihaa. Ollut tosi kuiturikas ja folaattipitoinen ruokavalio silloin...🫣 Mikä lie juttu tämäkin ollut. Ei tosin ole tullut silloin näin aikaisin. Mystinen sattuma vai jotain muuta🫢🤔. No lauantaina dpo 15 testaan. Edelliset menkat alkoivat vasta kp 35 eli kyllähän tässä vielä ehtii. Tosin alkoivat jo dpo 13 eli eli tavallaan samoissa päivissä mennään nyt😅🤞🏻
Ennen edellistä raskautta olin ollut kasvissyöjä jo monia vuosia, mutta plussan jälkeen yksinkertaisesti kaikki kasvisruoka alkoi ällöttää ja en vain pystynyt enää syömään mitään kasviproteiininlähteitä 🙉 Oli aika kova paikka itelle, mutta uskon 100% siihen, että naisen keho kyllä tietää raskaana mitä se tarvitsee ❤️ Joten kuuntelin sitä ja palasin taas sitten raskauden jälkeen kasvisruokavalioon.
JOTEN, ehkäpä se on oire 😉✨🤞🏽

Tuli niin huono olo aamuyöstä että sorruin sitten tekemään testin. Jäljellä oli myös yksi ovulaatiotesti ja sen sitten huvikseni tein ensin, siihen ilmeistyi kovalla vauhdilla jo ennen kontrolliviivaa erittäin vahva viiva. Siitä sitten innostuneena tein digitestin mutta negahan se oli 🙈 Mahtaiskohan näkyä jo herkemmällä raskaustestillä kuin tuo digi? Täytynee kipaista kauppaan hakemaan tänään 🙊

Tuli niin huono olo aamuyöstä että sorruin sitten tekemään testin. Jäljellä oli myös yksi ovulaatiotesti ja sen sitten huvikseni tein ensin, siihen ilmeistyi kovalla vauhdilla jo ennen kontrolliviivaa erittäin vahva viiva. Siitä sitten innostuneena tein digitestin mutta negahan se oli 🙈 Mahtaiskohan näkyä jo herkemmällä raskaustestillä kuin tuo digi? Täytynee kipaista kauppaan hakemaan tänään 🙊
Ihanaa, että on muitakin aamueläjiä kun minä🙈 Mikä dpo sulla on?

Takaisin