Raskaaksi 2025

Yli vuosi yritystä takana ja tänä aamuna taas pudotus pilvilinnoista, kun paperiin jäi verisiä pisaroita. Vaikka yritin pysytellä koko kierron pää kylmänä, toiveet vähän heräsi, kun kierto oli ihan erilainen aiempiin verrattuna. Mutta ei, me emme saa toista lasta 😭 Ikääkin jo sen verran, että julkiselta ei apuja saa eikä myöskään ole varaa yksityiseen. Tunnen päivittäin kiitollisuutta esikoisesta, ainokaisesta, mutta olisin niin halunnut hänelle sisaruksen 💔🥺 Tänään oli kyllä vaikea tulla töihin, haluaisin olla kotona peiton alla itkemässä. Te tiedätte ja ymmärrätte ❤️‍🩹
Tsemppiä kovasti päivään ❤️‍🩹💔

@octoberries Voimia sinne! ❤️‍🩹 Kunpa vielä teilläkin onni kääntyisi.

Sen tämä yritysaika on kyllä tehnyt, että on entistä kiitollisempi niistä kahdesta, jotka meille on suotu. Toki aina olen ollut kiitollinen heistä ja ymmärtänyt, että ei ole ollenkaan itsestäänselvää, että raskautuu ja saa terveen lapsen, mutta toki se vielä korostuu, kun itse saa pettyä niihin negatesteihin. Vaikka me nyt ollaankin yritetty aika lyhyen aikaa vasta, niin silti huomaa, ettei homma toimi samalla tavalla kun 7-10 vuotta sitten. Ikä taitaa tehdä tehtävänsä. Olen myös tosi kiitollinen siitä, että meidän lapsilla on toisensa, mutta toki olisi ihana nähdä kuopus isoveljenä. He ovat nyt molemmat myös sen verran isoja, että varmasti pikkusisaruksen saaminen tässä kohtaa olisi heille tärkeä juttu ja ymmärtäisivät sen jo ihan eri tavalla. Ja ensi vuonna ovat molemmat koululaisia, niin olisihan se ihana olla kotona vauvan kanssa, kun tulevat koulusta kotiin.

Yli vuosi yritystä takana ja tänä aamuna taas pudotus pilvilinnoista, kun paperiin jäi verisiä pisaroita. Vaikka yritin pysytellä koko kierron pää kylmänä, toiveet vähän heräsi, kun kierto oli ihan erilainen aiempiin verrattuna. Mutta ei, me emme saa toista lasta 😭 Ikääkin jo sen verran, että julkiselta ei apuja saa eikä myöskään ole varaa yksityiseen. Tunnen päivittäin kiitollisuutta esikoisesta, ainokaisesta, mutta olisin niin halunnut hänelle sisaruksen 💔🥺 Tänään oli kyllä vaikea tulla töihin, haluaisin olla kotona peiton alla itkemässä. Te tiedätte ja ymmärrätte ❤️‍🩹

Toivottavasti vielä jatkatte yritystä tai jos olisi vaikka vara yhden tai kaksi kertaa kokeilla yksityisellä.

Tsemppiä kovasti, harmittaa suuresti teidän puolesta ❤️

Omaanapaa nyt. Eilen ovistesti antoi viivan, ehkä tummemman mitä ajattelin. Sovellus sanoi low 0.33.. Mutta nopeastikos tilanne muuttuu jos on muuttuakseen.

Tänään sit Kp16 ja virtsatieinfektio päällä, eilen aloitin kuurin useamman päivän kärvistelyn jälkeen. Ei vaan mennyt itsekseen ohi.

Tänään huomasin jotakin limoja, en tiedä oliko the limoja.. Lisäksi himot alkaa kasvaa lisää 😅 Tiedä tuleeko mitään ovista, mutta ainakin kroppa taitaa yrittää jotakin ja jos saan plussan niin pitää koittaa hyödyntää ihan viimeisen päälle. En malta odottaa 😂

Kaikille voin suositella paljon talletuksia. Paras kikka

@octoberries itsekin haluaisin lapselleni sisaruksen. Ei varsinaisesti ole intoa aloittaa vauvan kanssa kaikkea alusta, kun esikoinen alkaa olla jo vähän omatoimisempi (=helpompi), mutta tuntuu jotenkin kamalalta, että lapsi joutuisi kasvamaan ilman sisarusta, kun ei ole serkkujakaan. 😭
Samat aatokset 😔 Lapsella on vain kaksi serkkua, jotka 10-15 vuotta vanhempia, niin kovin etäisiksi jääneet. Olisi ollut niin ihanaa, jos hän olisi saanut kasvaa isoveljeksi 🥹💙 Minullakin on yksi veli ja lämpimät muistot lapsuudesta, vaikka emme aikuisiällä enää niin läheisiä olekaan. Tiedän silti, että tarpeen tullen olemme toistemme tukena ja sen tunteen olisin halunnut omankin lapsen kokevan 😭

@octoberries Voimia sinne! ❤️‍🩹 Kunpa vielä teilläkin onni kääntyisi.

Sen tämä yritysaika on kyllä tehnyt, että on entistä kiitollisempi niistä kahdesta, jotka meille on suotu. Toki aina olen ollut kiitollinen heistä ja ymmärtänyt, että ei ole ollenkaan itsestäänselvää, että raskautuu ja saa terveen lapsen, mutta toki se vielä korostuu, kun itse saa pettyä niihin negatesteihin. Vaikka me nyt ollaankin yritetty aika lyhyen aikaa vasta, niin silti huomaa, ettei homma toimi samalla tavalla kun 7-10 vuotta sitten. Ikä taitaa tehdä tehtävänsä. Olen myös tosi kiitollinen siitä, että meidän lapsilla on toisensa, mutta toki olisi ihana nähdä kuopus isoveljenä. He ovat nyt molemmat myös sen verran isoja, että varmasti pikkusisaruksen saaminen tässä kohtaa olisi heille tärkeä juttu ja ymmärtäisivät sen jo ihan eri tavalla. Ja ensi vuonna ovat molemmat koululaisia, niin olisihan se ihana olla kotona vauvan kanssa, kun tulevat koulusta kotiin.
Toivon, että teitä onnistaa ❤️ Olisin myös halunnut nähdä lapseni isoveljenä 🥹 Hän aina ihastelee söpöjä vauvoja ja tuntuu, että petän hänet, kun hän ei saa pikkusisarusta 😭 Olin myös miettinyt, kuinka ihanaa olisi olla kotona vauvan kanssa ensi syksynä, kun hän aloittaa koulutaipaleen. Omat vanhempani erosivat, kun olin esikoululainen ja äitini oli usein illat töissä. Olin ns. avainkaulalapsi ja tukeuduin paljon isoveljeeni. Omalla lapsellani ei tule olemaan tätä mahdollisuutta ja se särkee sydämeni 💔

Toivottavasti vielä jatkatte yritystä tai jos olisi vaikka vara yhden tai kaksi kertaa kokeilla yksityisellä.

Tsemppiä kovasti, harmittaa suuresti teidän puolesta ❤️
Kiitos ❤️ Varmaan yritämme, mutta odotukset ovat kierto kierrolta matalammalla 😔 Miehellä on aiemmasta suhteesta kaksi lasta (täysi-ikäisiä jo) ja tämä yksi yhteinen, joten hänellä ei ole niinkään kiinnostusta panostaa asiaan rahallisesti.

@octoberries Kovasti tsemppiä! ❤️

Ja @raksuni tervetuloa tähän ketjuun ❤️

Ja tsemppiä teille kenellä vaikeita hetkiä menossa ❤️*halaus*

Eilen sanoin jo miehelle että jos en ole raskaana niin lähetä minut hullujen huoneelle 😂🙈 On iso kirjo oireita, mutta silti en halua olla liian optimistinen, ensimmäisen lapsen kohdalla yritystä oli reilusti yli vuosi sekä 3 keskenmenoa. Ja toki voi olla että nyt olisi raskaus alkanut mutta voihan se kesken mennä..

Neljättä päivää nyt tosiaan jo etovaa oloa, varsinkin jos syö paljon tai syömisestä liian kauan. 2 päivää tuntunut kuin tiilikivi olisi alavatsassa joka voi toki johtua myös siitä että ummettaa, mutta se vasta kummallista onkin koska minulla ei koskaan, ikinä ole normaalisti ummetusta 😅 Lisäksi olen väsynyt jatkuvasti ja varsinkin iltaisin, tekisi mieli mennä nukkumaan jo seitsemältä ja eilen siihen aikaan nukahdinkin sohvalle. Olen myös alkanut röyhtäillä ihan koko ajan mikä hävettää 😂 Mitäs muuta, eilen illalla mieheni otti nikotiinipussin joka tuoksui vesimelonilta, normaalisti tästä tuoksusta olen pitänyt mutta eilen meinasi laatta lentää kun sen haistoin 🙈

Ensi viikkoon pitäisi malttaa odottaa testailuja, koska en usko että aiemmin testissä näkyisi mitään.. Yksiäkään menkkoja ei ole ehtinyt tulla kierukan poiston jälkeen joten niistä ei voi laskea.. 4.9 tuli kyllä selkeitä menkkamaisia kipuja vaikka vuoto puuttuikin kierukan takia. 5.9 kierukka otettiin pois.

Ja sellaisia vihlaisuja tuntuu nyt päivittäin, välillä täytynyt pysähtyä jos kävelee kun vihlaisee niin kirpeästi..

Pitkältä tuntuu odottaa ensi viikkoon että saisi testeihin jotain tuloksia 😅🙈

@octoberries Kovasti tsemppiä! ❤️

Ja @raksuni tervetuloa tähän ketjuun ❤️

Ja tsemppiä teille kenellä vaikeita hetkiä menossa ❤️*halaus*

Eilen sanoin jo miehelle että jos en ole raskaana niin lähetä minut hullujen huoneelle 😂🙈 On iso kirjo oireita, mutta silti en halua olla liian optimistinen, ensimmäisen lapsen kohdalla yritystä oli reilusti yli vuosi sekä 3 keskenmenoa. Ja toki voi olla että nyt olisi raskaus alkanut mutta voihan se kesken mennä..

Neljättä päivää nyt tosiaan jo etovaa oloa, varsinkin jos syö paljon tai syömisestä liian kauan. 2 päivää tuntunut kuin tiilikivi olisi alavatsassa joka voi toki johtua myös siitä että ummettaa, mutta se vasta kummallista onkin koska minulla ei koskaan, ikinä ole normaalisti ummetusta 😅 Lisäksi olen väsynyt jatkuvasti ja varsinkin iltaisin, tekisi mieli mennä nukkumaan jo seitsemältä ja eilen siihen aikaan nukahdinkin sohvalle. Olen myös alkanut röyhtäillä ihan koko ajan mikä hävettää 😂 Mitäs muuta, eilen illalla mieheni otti nikotiinipussin joka tuoksui vesimelonilta, normaalisti tästä tuoksusta olen pitänyt mutta eilen meinasi laatta lentää kun sen haistoin 🙈

Ensi viikkoon pitäisi malttaa odottaa testailuja, koska en usko että aiemmin testissä näkyisi mitään.. Yksiäkään menkkoja ei ole ehtinyt tulla kierukan poiston jälkeen joten niistä ei voi laskea.. 4.9 tuli kyllä selkeitä menkkamaisia kipuja vaikka vuoto puuttuikin kierukan takia. 5.9 kierukka otettiin pois.

Ja sellaisia vihlaisuja tuntuu nyt päivittäin, välillä täytynyt pysähtyä jos kävelee kun vihlaisee niin kirpeästi..

Pitkältä tuntuu odottaa ensi viikkoon että saisi testeihin jotain tuloksia 😅🙈
Mäkin meinaan ensi viikkoon odotella testaamisen kanssa. Vaikka itsellä ei oikeastaan mitään oloja ole joita voisi kuvitella miksikään raskauteen liittyviksi. 🙈 Tai no jotain mutta olen kipeä niin menee ennemmin nämä olot sen piikkiin. Esim. nenän tukkoisuus, väsymys ja päänsärky.

Toki valkovuotoa kyllä normaalia enemmän taas vaihteeks mutta en jaksa uskoa että sekään minkään merkki. 🤔 Kun kumminkin vasta dpo5 täällä menossa...

@octoberries Kiitos! :red-heart: Meilläkin sama tilanne, että luomuna mennään ja jos ei niin onnistu, niin sitten ei voi mitään. Toivottavasti sulla mieliala paranee kun pahin pettymys menee ohi ja löytyy taas toivon kipinää. :Sparkles:

Täällä on nyt kp 13 ja ovistesti vahvistumaan päin (premomin mukaan 0.41). Limoja alkaa myös aika runsaasti olemaan. Ootteko muuten laittaneet ovistestikuvat premomiin heti testauksen jälkeen vai annatteko kuivua ensin? Mulla ainakin kuivuneista testeistä tulee suuremmat lukemat... Odottelen nyt siis loppuviikoksi ovulaatiota.

@octoberries Kiitos! :red-heart: Meilläkin sama tilanne, että luomuna mennään ja jos ei niin onnistu, niin sitten ei voi mitään. Toivottavasti sulla mieliala paranee kun pahin pettymys menee ohi ja löytyy taas toivon kipinää. :Sparkles:

Täällä on nyt kp 13 ja ovistesti vahvistumaan päin (premomin mukaan 0.41). Limoja alkaa myös aika runsaasti olemaan. Ootteko muuten laittaneet ovistestikuvat premomiin heti testauksen jälkeen vai annatteko kuivua ensin? Mulla ainakin kuivuneista testeistä tulee suuremmat lukemat... Odottelen nyt siis loppuviikoksi ovulaatiota.
Mä oon laittanut sen testiajan lopulla. Rfsu:n testiaika taisi olla 10 min. Eli sillon kun katson muutenkin tuloksen.🤔

Omia juttuja taas pakko avautua. Mulla oli nyt dpo 7-8 samantyylistä menkkakipua mitä viimekin kierrossa, joten kovin toiveikas olo ei ole senkään takia. Nyt siis dpo 9 ja jomotukset hävinneet. En ole ihme kyllä vielä testannut, katsotaqn joko huomenna aamulla kokeilisin. Menkat alkaa viikonlopun aikana jos alkavat, joten ihan viimeisiä piinapäiviä tässä nyt menossa ja mitään muuta en pysty ajattelemaan 😅

@Qwerty, se on jännä miten se odottaminen on piinaavampaa, mitä pidemmälle kiertoa mennään 😅 itellä oli ihan vähällä etten ala etsimään miehen piilottamia testejä tänään, mut onneks järki vei voiton kun tässä vaiheessa se näyttäis tod näk kuitenkin negaa. Vielä kolme päivää niin olen antanut itselleni luvan testata kun tulee dpo10 ja tilastojen mukaan sillon alkaa olla jo aika varma tulos herkällä testillä.

@Qwerty, se on jännä miten se odottaminen on piinaavampaa, mitä pidemmälle kiertoa mennään 😅 itellä oli ihan vähällä etten ala etsimään miehen piilottamia testejä tänään, mut onneks järki vei voiton kun tässä vaiheessa se näyttäis tod näk kuitenkin negaa. Vielä kolme päivää niin olen antanut itselleni luvan testata kun tulee dpo10 ja tilastojen mukaan sillon alkaa olla jo aika varma tulos herkällä testillä.
No minä ratkesin ja tein digitaalisen, negatiivinen oli. Nyt sitten masentaa 😔

Täällä oma stressaava tilanne ratkennut ilman juristin apua ja stressi siitä helpottanut. Menossa siis dpo7 ja ei niin mitään oireita. Ainoa vaan et täälläkin flunssaa pukkaa. Toisaalta viime raskaudessa tuli ihme menkkakipukohtaus jotain dpo10 tai 11 ja sit seuraavana aamuna tein plussatestin. En tiiä voiko tuo menkkakipukohtaus olla kiinnittymistä kun sopisi sinänsä kuvaan vaikka olikin aika myöhään. Sen jälkeen vasta alkoi kunnolla rintojen arkuus ym alkuraskauden oireet voimakkaina.

Huutelin tuolla BBT-ketjussa mut kysyn täälläkin; erityisesti tyroksiinilääkityksen saaneet, tuliko teillä ekassa kierrossa tyroksiinien kanssa ovulaatio ajoissa? Mulla nimittäin kävi niin, että ilmeisesti testeistä huolimatta missasin LH-huipun, ja nyt lämpöjen, limojen ja testien haalenemisen perusteella ovis on ollut toissapäivänä, kun olisi pitänyt olla vasta ylihuomenna. Ei onneksi haittaa, kerettiin parit tallettelut tähänkin kiertoon 😂

Huutelin tuolla BBT-ketjussa mut kysyn täälläkin; erityisesti tyroksiinilääkityksen saaneet, tuliko teillä ekassa kierrossa tyroksiinien kanssa ovulaatio ajoissa? Mulla nimittäin kävi niin, että ilmeisesti testeistä huolimatta missasin LH-huipun, ja nyt lämpöjen, limojen ja testien haalenemisen perusteella ovis on ollut toissapäivänä, kun olisi pitänyt olla vasta ylihuomenna. Ei onneksi haittaa, kerettiin parit tallettelut tähänkin kiertoon 😂
Minä sain tähän kiertoon tyroksiinit ja ainakin nyt tuli ovulaatio odotetusti kp16 :)

masentavaa omanapailua: mun ovulaation pitäisi tapahtua huomenna, jotta se ehtisi olla ajoissa tässä kierrossa. Ei näytä siltä että ehtii huomiseksi, joten tää kierto oli sit tässä 😅 lähden muutenkin sunnuntaina matkustaa taas viikoksi niin ei ehdi siinäkään mielessä ovulaatio tähän väliin.

Taidan siirtyä aktiivisesta yrittämisestä tauolle kun varmaan alkanut valon määrän vöheneminenkin syömään mielialaa hormonien lisäksi. Koetan olla aktiivisempi enemmän harrastuspuolella sit

Takaisin