IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Kirppuliini, minkä ajan stimulaatiota päätettiin vielä jatkaa? Toivon niin kovasti teille myötätuulta. ❤️ Antoiko lääkäri mitään mahdollisia syitä sille, että folleja on nyt vähemmän? Mahtaakohan olla mahdollista, että lääkevaste voisi olla heikompi, kun hoitoja on takana useampi? Vai liittyisikö se follitilanteen vaihteluun kiertojen välillä?
Keräyspäiväksi valittiin tiistai, kun osa vaati vielä kasvattelua. Yksi lisäpäivä lääkettä ja jarrua plus mulle uutena Ovitrelle-päivään aamulla pistettävä jarru. Oli eilen melkoinen ponnistus, kun piti saada tietty koko Gonalia, lisää yksittäispakattuja Fyremadeleita ja kaksi Ovitrelleä. Lisäpistokset alkaa tässä kohden olemaan vaikeita. Tuntuu, ettei vatsassa enää tilaa pistoksille ja pistäminen alkanut sattumaan. Lisäksi tuntuu, ettei johonkin kohtaan saa pistettyä.

Lääkäri ei sanonut mitään syytä tämänkertaiselle follimäärälle. Lukema tuntui eilen musertavalta, mutta nyt vaan toivon, että mahdollisimman monessa olisi kypsä munasolu, jotta määrä ei laskisi eilen kuulemastani. Isoimpana toiveena, että hedelmöitys onnistuisi kalsiumaktivaatiolla ja siitä voisi löytyä syy lapsettomuuteen. Jos tämä kynnys ylitetään, niin sitten toki toiveena, ettei ole muita hankaloittavia asioita.

Mulla kerättiin tammikuussa muistaakseni 19, mutta löytyi vain 8 munasolua. Sitten toukokuussa follimäärä oli pienempi, mutta saatiin enemmän munasoluja. Nyt harmittaa, että ultran perusteella ei päästä mitenkään edes tuon ekan hoidon munasolumäärään.

@Harrets tsemppiä odotteluun! Pystyn tosi hyvin itse samaistumaan tuohon harmistukseen vaikka sinänsä olisi mennyt paremmin kuin aiemmin- mulla on selkeästi itselläni takaraivossa jo sentyyppisiä ajatuksia. Toivotaan nyt kuitenkin myötätuulta teidän soluille ja että mahdollisimman moni tai mieluiten kaikki kolme hedelmöittynyttä kehittyisivät blastoksi saakka! 🌈

@Sandra84 onnittelut soluista! Toivotaan että saatte siirrettävää ja tarrautuvaa sorttia olevia alkioita. 🌈

@Kirppuliini voi kurjuus, onpa tylsä juttu! Oon pahoillani. Toivottavasti mahdollisimman monessa follissa olisi kuitenkin kypsiä soluja. 🌈

@Nektariini86 huh mikä määrä pistoksia, tsemppiä niiden äärelle! Neljä piikkiä päivässä alkaa kyl olla jo melkoinen määrä tuikattavaa...

Täällä on tapahtunut kauheasti, tapahtuisipa nyt myös paljon hedelmöittymisiä ja siirtoihin pääsyn paikkoja. On jotenkin vähän mieli maassa tän proggiksen kanssa, jotenkin sellainen yleisesti vähän negis fiilis että meillä voisi tämä projekti tuottaa toivotun tuloksen. Oon lueskellut vähän PAS-ketjua ja vaikka siellä hyvin näkee että hedelmöittyneet alkiot eivät yksin vielä riitä, on myös jotenkin lohdullista nähdä että kyllä jengi siellä pääsee plussaamaankin. Että toivoa on, mutta on tässä vaan niin uskomattoman monta vaihetta mihin kaikki voi tyssätä, että ihan hämmästyttää miten ihmislaji on onnistunut lisääntymään ylipäätään.

Ovitrellessa lukee, että säilytys jääkaapissa, mutta ei mitään, että pitäisi ottaa puoli tuntia aiemmin lämpimään. Muistelen, että apteekissa sanottiin viimeksi, että ota lämpimään ennen pistämistä, mutta täällä osa sanoi pistäneensä jääkaappikylmänä.

Ovitrellessa lukee, että säilytys jääkaapissa, mutta ei mitään, että pitäisi ottaa puoli tuntia aiemmin lämpimään. Muistelen, että apteekissa sanottiin viimeksi, että ota lämpimään ennen pistämistä, mutta täällä osa sanoi pistäneensä jääkaappikylmänä.
Mullekin hoitaja sanoi että voi ottaa lämpimään mutta käsitin et se oli vaan siksi ettei tuntuisi kudoksessa kylmältä. Mut ei mun mielestä menopurkaan tunnu kylmältä vaikka pistää suoraan jääkaapista 🤷‍♀️

Se on vaan tosiaan sitä varten, ettei tuntuisi niin inhottavalta pistäessä. Musta kyllä Ovitrelle ei muutenkaan tuntunut miltään, joten sikäli sama, että antaako olla huoneenlämmössä hetken vai ei. 😊

Oli ehtinyt useampi sivu täyttyä sen jälkeen kun viimeksi ehdin käymään.😅 Paljon asioita ollut järjestettävänä ja aika on vaan kulunut.

Tänään alkoi Synarelan sumuttelu ja Gonalit odottaa vuoroaan. Ei kait tässä muu auta ku sumutella menemään ja odotella tyhjennys vuotoa, sekä ensimmäistä ultraa, joko heti pääsee sitten pistelemään.🥴

Jännä fiilis omalla tavallaan. Niin kauan on toivonut iltatähteä (yritystä ollut siis jo exän aikaan yli 10v sitten tuloksettomasti..), että nyt jotenkin omalla tavallaan helpottunut ja luottavainen olo kun viimein saa apua ja hoidot alkaneet. Kävi miten kävi, ajattelin olisinko käynyt ostamassa jonkin pikkuruisen bodyn tai pehmon. Saataisiin iltatähti tai ei, se hankinta jäisi jokatapauksessa muistoksi tästä matkasta.💕
Tsemppiä odotteluun! Meillä 7 vuotta yritystä takana mieheni kanssa, kaksi plussaa jotka päätyivät kuitenkin keskenmenoihin. Sen jälkeen onkin ollut hiljaista jo 5-6 vuotta. Aloitettiin IVF tässä kuussa ja tänään on ensimmäinen ultra josta saan luultavasti jotain todella huonoja uutisia, mutta päätin eilen markkinoilla ostaa sellaiset pienet valkoiset neulotut tossut. Sanoin miehellenikin että nämä ovat nyt joko meidän tarrasukat tai muisto tästä matkasta. :red-heart: :Eyes: Katsotaan millainen tulos sieltä tulee tänään. Tulen olemaan pessimisti vaikka siellä löytyisikin paljon follikkeleita. Sehän olisi tyhmää olla innoissaan siitä kun eihän se mulla tarkoittaisi mitään vielä (huom. sarkasmia)!:Grimacing Face:

@Ehtoo Itse ajattelen näin, että olen ainakin antanut parhaimmat mahdollisuudet tulla raskaaksi. Mä en halua ajatella sitä rahan kulua, se voisi mennä toki johonkin säästöihin ja muihin kuluihin mutta yksityiselle mentiin heti jotta saisimme se apu nopeasti. Jos ei siellä onnistu niin sitten ei onnistu muuallakaan. Tämä oli mun järkeily. Jos tietää että parisuhde tms. tulee olemaan tiukilla rahan takia niin kannattaa varmaan ottaa rauhallisemmin. raha on tehty kuluttavaksi, jos ottaa lainaa tms. sitä varten ja joutuu maksamaan niitä sen jälkeen että tietää ettei tule raskaaksi, se voi vaikuttaa tunteisin aina. Mä otan sen riskin mielellään, jotta tiedän varmasti voinko onnistua vai ei.

Nyt on ekassa ultrassa käyty, ekaa kertaa kun vähän jännitti! Löytyi 5 vasemmalla (endometrioosipuolella) ja 2 oikealla. Mun mielestä oikein hassua että endopuolella oli enemmän. Punktio alustavasti maanantaina ensi viikolla. Olen hieman pettynyt tulokseen mutta odotin vähemmän jopa. Lääkäri oli myös suht positiivinen kokoajan mutta ei yli positiivinen. Laittoi antibiootit punktion tueksi koska endo voi ärtyä kuulemma. Onko jollakin kokemusta siitä?:Grimacing Face:

Mutta tuohan on ihan hyvä määrä folleja @StellaMom 😊 Toivotaan, että laatu olisi sitten parempaa, kun määrä on pikkuisen vähäisempää. Itelläkin saatiin se kuusi follia saaliiksi ja lääkäri oli todella tyytyväinen, vaikka tottakai tulos itseä harmitti. Se määrä ei kuitenkaan kerro kaikkea, vaan laatu on tärkeintä. Tuosta antibiootista olen kuullut, että se annetaan tosiaan profylaktisena, jos endometrioosipesäke innostuisi punktiosta. Se on hyvä olla varalla, ettei tule mitään tulehduksia. Enempää minulla ei siis asiasta ole tietoa tai kokemusta, mutta on ihan protokollajuttu ilmeisesti endometrioosipotilailla.

@Ixia86 En tiedä miksi mutta tuo määrä silti tuntui hieman pettymykseltä kun muistan jollain aikaisemmalla käynnillä puhuttiin että toisella puolella olisi näkynyt jopa 9 mahdollista. Ehkä mä oon pessimisti tämän suhteen :Upside Down Face: perjantaina tiedetään enemmän taas, ainakin lääke on toiminut jotenkin!

@Nektariini86 Kiitos ❤️ vähän tuntuu pahalta kertoa semihyvöt uutiset sun uutisten jälkeen. Mutta laatuhan sen ratkaisee, joten siihen pyritään tottakai että laatu korvaa määrän meidän tapauksissa!

Lääkäri oli vieläkin positiivinen mutta musta tuntui että hänkin vähän vähemmän positiivinen 😁 tottakai tämä on mun fiilis asiasta ja hänellä voi olla huono päivä vaan ja mä luen fiiliksiä liikaa!

@StellaMom Höpsis, tässä asiassa sitä on aina onnellinen kun muilla menee hyvin. Tietää että ollaan kaikki samassa veneessä ❤️ Mä hämmennyin että mulla lääkäri ei ollut yhtään ihmeissään tuloksesta kun mä olin monttu auki. Toivotaan et nyt kun kerää vaihtoehtoja ylös niin saadaan hyvä keskustelu ens kerralla sit et miten jatketaan 🙏

@StellaMom Höpsis, tässä asiassa sitä on aina onnellinen kun muilla menee hyvin. Tietää että ollaan kaikki samassa veneessä ❤️ Mä hämmennyin että mulla lääkäri ei ollut yhtään ihmeissään tuloksesta kun mä olin monttu auki. Toivotaan et nyt kun kerää vaihtoehtoja ylös niin saadaan hyvä keskustelu ens kerralla sit et miten jatketaan 🙏
Ihanaa että olet noin positiivinen! Ja lääkäri myös! :red-heart: Mä oon yrittänyt jutella miehelle näistä asioista mutta kun miehet eivät koe tätä ja en tunne ketään muuta joka olisi niin päädyin foorumille. Täällä todellakin saa sitä tukea tähän vaikka anonyymisti! Mies on hyvä tuki mutta nainen vaan tietää mistä puhun.
Oireita ei ole oikein ollut. Pömppö maha iltaisin juuri lääkkeen jälkeen ja ehkä sellainen pikku itkuherkkyys tai väsymys. Oudoissa asennoissa tuntuu vähän selässäkin. Lääkäri sanoi että tuo follikkeleiden koko ja limakalvon paksuus sopivat hyvin yhteen myös. Perjantain UÄ pitäisi sitten näyttää että follit olisivat kypsiä ja voisi puntio olla jo maanantaina. Vähän toivoin töiden takia että punktio olisi ollut pe, koska sitten viikonloppuna olisi ehtinyt levätä, mutta ensi viikolla tuo bonuspoika on äidillään myös niin se ehkä senkin takia olisi parempi aika (ei tarvitse ehkä selittää niin hirveästi asioita sille). Muten monta päivää punktion jälkeen olikaan alkion siirto, koska mulla olisi to ja pe töissä oltava ainakin! :Grimacing Face:

@Ixia86 Onko teillä alkion siirto jo tulossa tässä kierrossa? mulla mennyt vähän ohi mikä tilanne sulla seuraavaksi :Eyes::Upside Down Face:

@Ixia86 Voi ei miten mä en tätä muistanut :smiling face with heart-eyes: ihanaa! Ja kiva kuulla että noin voi saada pakastealkion kanssa tarrasukkalaisia. Käyhän täällä päivittelemässä tilannettasi aina välillä!
@Nektariini86 Ou nou, eli jos siirto tapahtuu niin se ois to-pe just :Grimacing Face: ai kauheeta jos en saa sitä heti aamuun tms, koska olisi pakko olla töissä kuitenkin sinä päivänä. Ei kai ole mitään rajoitteita töissäoloon sen jälkeen? Mietin että ei tarvi seisoo päällään kolma varttia että se ei tuu ulos sieltä tms. :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

@StellaMom Siirron jälkeen saa elää täysin normaalia elämää ja olla normaalisti. 😊 Kaikkinensa koko homma on nopea ja kivuton juttu, ainoa ikävältä tuntuva asia on ultran painaminen täyden rakon päällä. 😂 Mutta tuohon ei siis tuhlaannu aikaa höpöttelyiden kanssa 10 min pidempään.

Toivottavasti täällä nyt alkaisi plussatuulet puhaltamaan oikein kunnolla! ❤️ Mahtavaa, kun kesäsulut on ohi ja porukka päässyt ja pääsee tositoimiin! Enköhän mä tänne tule aina välillä jotakin kertomaan raskauden etenemisestä, vaikka vielä ei liikaa uskalla innostua, kun ollaan niin varhaisessa vaiheessa. Mukava myös lukea muiden kuulumisia, en mä täältä aio lopullisesti poistua! 😄

@Ixia86 No hyvä ettei tarvitse hyppiä yhdellä jalalla töissä joka puol tuntii tms. Joo tuo että pitäisi olla täysi rakko kauhistuttaa minua, olen sellainen joka pitää aina mennä vessaan ennen kuin lähden kotoa, muuten yllättää pissahätä. Eli varmaan kun lähden kotoa niin ei saisi enää käydä :Eyes: kauheeta! Mutta mitä ei tee tämän takia?!! Toivottavasti saa mennä veskiin heti sen jälkeen ilman että pikkuinen alkio luiskahtaa pois! Oliko muuten sulla tuoresiirto se eka? Mietin että minkä perusteella ei siirrettäis heti ja onkohan mulla hyvät mahikset saada tuoresiirtoa tässä kierrossa. En ole mitään hyperin oireita huomannut normijomotuksien lisäksi.

@Ixia86 No hyvä ettei tarvitse hyppiä yhdellä jalalla töissä joka puol tuntii tms. Joo tuo että pitäisi olla täysi rakko kauhistuttaa minua, olen sellainen joka pitää aina mennä vessaan ennen kuin lähden kotoa, muuten yllättää pissahätä. Eli varmaan kun lähden kotoa niin ei saisi enää käydä :Eyes: kauheeta! Mutta mitä ei tee tämän takia?!! Toivottavasti saa mennä veskiin heti sen jälkeen ilman että pikkuinen alkio luiskahtaa pois! Oliko muuten sulla tuoresiirto se eka? Mietin että minkä perusteella ei siirrettäis heti ja onkohan mulla hyvät mahikset saada tuoresiirtoa tässä kierrossa. En ole mitään hyperin oireita huomannut normijomotuksien lisäksi.
Meillä oli ohjeena puolitäysi rakko, mutta mä oon kanssa samanlainen sun kanssa ja sitten tuli hätä matkalla Ovumiaan, ettei rakko olisi tarpeeksi täynnä. 😂 Sitten aloitin kittaamaan matkalla vettä sen päälle 0.5 l ja rakkohan meni siitä ihan täyteen. Kävin pissalla siis tunti ennen toimenpidettä ja vedin päälle puol litraa vettä tuon tunnin aikana. Näkymät olivat loistavat lääkärin mukaan, joten tämä toimi omalla kohdalla. Pissalla saa käydä heti ja alkio ei sieltä kohdusta tipu, ole huoleti. 😊

Mulla eka oli tuoresiirto, mutta se ei tarrannut kiinni. Tuoresiirtoa ei tehdä silloin, jos on hyperin riski. Tämä kyllä arvioidaan jokaisen kohdalla erikseen. 😊 Yleensä pienemmällä saaliilla hyperin riski on aika pieni.

Takaisin