Raskausoireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lilies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä tuttu oire jo alkanut: herääminen aikaisin aamulla. Ei vaan saa enää unta. Väsyttää kylläkin ihan järkyttävästi, että siitä ei ole kiinni 😅

Ennen ekaa plussaa jo alkoi kuvotus, joten luulen että se liittyy enemmänkin progesteronitasoihin ehkä. Esikoisen raskaudessa tätä oli vasta paljon myöhemmin, ja keskeytyneissä ei ollut ollenkaan. Mutta eilen meinasin ekan kerran jo oksentaa, kun avasin rasian missä oli edellispäivänä paistettua kanaa. 🤢

Samoin koko ajan olisi nälkä mutta mikään ruoka ei maistu. Vatsa vaan kurnii ja tulee avattua ja suljettua jääkaapin ovea tuloksetta 😅

Mulla alkoi jo ennen plussaa järkky hajuherkkyys, se kyllä pisti miettimään että olisko tärpännyt. Tällä viikolla alkanut etova olo 😮‍💨 lisäksi rintoja pistelee, jäätävä väsymys, aivosumu, mitähän muuta 😃

Esikoisesta oli oikeastaan oireeton raskaus ja nyt jo vaikka ja mitä oireita.
Viime yönä nukuin ouran mukaan 49min päiväunia (kirjaimellisesti valvoin koko yön kahdella torkahduksella) ja närästystä ja etomista ollut nyt muutaman päivän.
En arvosta. 😅

Mulla selkein oire taitaa olla yölliset pissahädät! Niitä ollut jo jonkun aikaa. Ja tänään tosiaan plussasin, 5 vk, ja sen jälkeen vasta tullut se menkkamainen olo. Ja nyt en jostain syystä saa unta, närästää myös.

Esikoisesta oli oikeastaan oireeton raskaus ja nyt jo vaikka ja mitä oireita.
Viime yönä nukuin ouran mukaan 49min päiväunia (kirjaimellisesti valvoin koko yön kahdella torkahduksella) ja närästystä ja etomista ollut nyt muutaman päivän.
En arvosta. 😅
Mulla oli kans esikoisesta lähes oireeton raskaus. Lämmöllä vaan muistelen, ku taisin yhden kerran yökätä alkuraskaudessa. Ja koko raskausajan nukuin ko tukki, oikeastaan paremmin ku koskaan ja ihmettelin vaan miksi kaikki valittaa väsymystä, kun ite olin pirteä kuin peipponen 😁
Toista on näköjään tää toinen kierros. Ihan kauhee oksetus, närästys ja väsymys koko ajan. Alaselässäki joku hermo kipuilee jo. Mitähän tästä tuleekaan 😆

olinkin unohtanut jo esikoisesta tämän yöheräilyn😴 klo24 aukesi silmät ja muutama tunti meni pyöriessä. myös jano on koko ajan ja rinnat kipuilee enemmän tai vähemmän.

Palasin tänään vapaiden jälkeen töihin, työskentelen hoitajana. Jäin heti aamuhommilla kiinni yhdelle työkaverille raskaudesta kun jouduin siivoamaan potilaan oksennuksia ja huutoyökin itse samanaikaisesti. (Ja minä oon se joka ei yöki koskaan!) Työkaveri nauroi että nyt on kaksi vaihtoehtoa; pahemman sortin krapula tai raskaus😂 naurettiin sitten tovin päästä asialle yhdessä.

Siis milloinhan nämä unet paranee ja alkaa taas palautumaan?? Tästä hrv:n laskusta ja leposykkeen noususta aloin myös epäillä raskautta jo pari viikkoa sitten. Mulla oli muutama kuukausi sitten hrv jotain yli 70 joka yö. Aamuisin ei kyllä oo kovin levännyt olo :disappointed-face: myös leposykkeet on noussut 50-->65.

Liitteet

• 20250919_074633.jpg
    20250919_074633.jpg
    1.6 MB · Katsottu: 11
Mulla taisi muuten olla alussa kans tosi huonot yöpalautumiset numeroiden mukaan, mutta se on nyt jo korjaantunut. Mutta heräily kyllä ei 🤪nim.viideltä hereillä tänään.

Mä myös heräsin tänään 2:54 ihan virkeänä, ja vielä 4:30 katsoin kelloa miettien että mitähän seuraavasta päivästä tulee... Mutta jonkun verran sen jälkeen (varmaan 5 aikoihin) lopulta nukahdin kuitenkin vielä uudelleen onneksi. Aiempina aamuina myös herännyt 6:20-6:30 välillä mutta se on ollut ihan ok, koska herätyskello soi 7:10 eli tuo 40 min etuajassa ei ole ollut kovin paha 😅

@Syksynlapsi ja @salamana samassa veneessä ollaan! Mullakin Oura valittelee biometriikan ilmaisevan rasituksesta, oon vain naureskellut sille enkä oo pahemmin välittänyt 😅

Oon kitissy täällä jo pari viikkoa jatkuneesta huonovointisuudesta ja nyt tänään kun on ollut ihan hyvä olo, ei siitä osakaan iloita, kun heti ajattelee, että onko nyt mennyt sitten kesken. Ei milloinkaan ole hyvä 😆

Onko jollain hyviä vinkkivitosia tuohon etomiseen?

Häiritsevää kun on aamulla heräämisestä aina illan nukkumaan menoon asti, normaalisti salmiakkia söisin, mutta. 🙃
Kokeiltu myön vähän väliä jotain pientä syödä, mutta tuntuu, että saisi syödä puolen tunnin välein. Nesteytysjuoma myös käytössä.

Mä oon tähän asti saanu syötyä melko hyvin pienestä etovasta olosta huolimatta, mut nyt on pahentunu ja ei mitää tee mieli. Varsinkaa lihaa 🤢

Onko jollain hyviä vinkkivitosia tuohon etomiseen?

Häiritsevää kun on aamulla heräämisestä aina illan nukkumaan menoon asti, normaalisti salmiakkia söisin, mutta. 🙃
Kokeiltu myön vähän väliä jotain pientä syödä, mutta tuntuu, että saisi syödä puolen tunnin välein. Nesteytysjuoma myös käytössä.
Mun on ollut pakko syödä salmiakkia aina pitkin päivää kun tänäänkin verenpaineet 103/62 🫢 neuvolassa sanoivat että pienissä määrin ei pitäisi olla vaarallista. Eikä se pyörtyily oo yhtään sen parempi vaihtoehto.

Hrv laskee entisestään, kuinkahan alas se voikaan mennä :Smiling Face With Open Mouth olin eilen töissä 00:30 asti ja keskisyke oli yöllä 66. Ei selvästi kannattais enää yöhön kukkua.

Oon kitissy täällä jo pari viikkoa jatkuneesta huonovointisuudesta ja nyt tänään kun on ollut ihan hyvä olo, ei siitä osakaan iloita, kun heti ajattelee, että onko nyt mennyt sitten kesken. Ei milloinkaan ole hyvä 😆
Tämäpä se just on paha. Itsellä ihan sama. Alkuraskaus on kyllä äärinmäisen stressaavaa aikaa, varsinkin jos taustalla on menetyksiä.

Heissan tähänkin ketjuun uudelta kasvolta :Smiling Face With Sunglasses: 5+4 on viikot, ja hyvin samoja oireita kuin muillakin :D Väsyttää niin etten ees ymmärrä tätä, oon melkoinen yökukkuja mutta nyt silmät luppasee kyllä selkeesti aikaisemmin. Vatsaa jomottelee ja rinnat on arat - lisäksi oon turvoksissa. Toki näistä on toistaiseksi kyllä onnessaan, eka raskaus menossa ja kaikki on osa uutuudenviehätystä :D Katotaan sit, jos ja kun alkaa pahoinvointi..

Takaisin