40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Sandra84 onpahan taas, yhdessäkin asiassa olisi tarpeeksi ❤️ jos ne follit ei vaan näkynyt tai ei osannut niin hyvin katsoa? Ja kai ne voi joskus puhjeta, siks kai joskus toisille laitetaan sit jarruakin 🤷🏻‍♀️ En kyllä siis tiiä, lukenut vain 🤔

Hae lisää sairaslomaa, jos eivät töissä ymmärrä selkeyttää! Ei töiden takia kannata palaa loppuun, nyt on toiset asiat tärkeämpiä ❤️

Täällä taas tänään flunssaisempi olo.. mut ei sitäkään vielä... Eikä sitä kunnon vuotoakaan.. nyt illalla /iltapäivällä taas vähän jotain mutta saapa huomata.. ei ole kipuja, vain jännää lämmön tunnetta vatsassa ja paineen tunnetta välillä... 🤷🏻‍♀️

Hullua pidetään jännityksessä 🤷🏻‍♀️

@Sandra84 Kuulostaapa kyllä todella erikoiselta. Vaikuttiko se lääkäri muuten millaiselta? Oisko voinu olla jotenki uusi alalla?

@Indigo Tsemppiä tutkimuksiin, täällä sama edessä ja jännitän mitä uutisia sieltä tulee. Ja samalla mua kiinnostaa kans kovasti voiko mitään lääkkeellistä tukea saada ilman että joutuu koko aika ravata seurantaultrissa. Saako tiedustella onko teillä kauan yritystä takana?

@Kesäheinä85 Onpa turhauttavaa kun ei tiedä jatkuuko kierto vai onko se loppumassa vai mitä. Koita jaksaa 💚

@Sandra84 Kuulostaapa kyllä todella erikoiselta. Vaikuttiko se lääkäri muuten millaiselta? Oisko voinu olla jotenki uusi alalla?

@Indigo Tsemppiä tutkimuksiin, täällä sama edessä ja jännitän mitä uutisia sieltä tulee. Ja samalla mua kiinnostaa kans kovasti voiko mitään lääkkeellistä tukea saada ilman että joutuu koko aika ravata seurantaultrissa. Saako tiedustella onko teillä kauan yritystä takana?

@Kesäheinä85 Onpa turhauttavaa kun ei tiedä jatkuuko kierto vai onko se loppumassa vai mitä. Koita jaksaa 💚
Joo reilu puoli vuotta mennyt tässä. Aiemmin oon raskautunut ”heti” tai viimeistään 3. kierrossa joten itseä alkaa jo hermostuttaa. Lähinnä kun 43v jo.

Yöllä ei vuotoa ja testi negatiivinen... Ei auta... Noh ensi viikolla on lääkärille aika, eiköhän siitä lähde selviämään jos sitä ennen ei tyhjennysvuotoa tms tule 🤔 vielä on yksi rfsun normitesti paketissa, jotain sen loppuviikosta ja sit siirryn uittamaan vaihteeksi ovistestejä... Onpahan jotain tekemistä 🤷🏻‍♀️

Yöllä ei vuotoa ja testi negatiivinen... Ei auta... Noh ensi viikolla on lääkärille aika, eiköhän siitä lähde selviämään jos sitä ennen ei tyhjennysvuotoa tms tule 🤔 vielä on yksi rfsun normitesti paketissa, jotain sen loppuviikosta ja sit siirryn uittamaan vaihteeksi ovistestejä... Onpahan jotain tekemistä 🤷🏻‍♀️
Meetkö ihan yksityiselle gynelle/lapsettomuusklinikalle? Toivottavasti tilanne selviää :Green Heart:

Tervetuloa uusille kuumeilijoille ❤️

Oon kyllä joka aamu käynyt teidän jutut lukemassa, mutta muuten ollu hiljaiseloa ☺️

Mut taas pienen tauon jälkeen yritetään jälleen 😬 menkat tuli ja meni, oli ihan hiton kivuliaat ja runsaat pitkästä aikaa 😵‍💫
Mie oon ens viikolla menossa omalle lääkärille joten jos katsotaan et saisko lääkitystä sumplattua et voidaan edelleen jatkaa yritystä. Oon vähän suunnitellut et jos ei vuoden vaihteeseen mennessä raskautta tule niin sit maksan vaikka tammikuussa yksityisellä ultran. Otan kyllä asian puheeksi ensi viikolla myös sairaalalla.
Tänään kp 12 ja ovistesti näyttää tältä 🤭 illan jännitys on kaiken tämän lapsikatraan ja harrastusten keskellä, onnistummeko, todennäköisesti romanttisesti nojaillaan vessanlavuaarin reunaan 😅
1000025361.jpg

Täällä tuli vihdoin tänään päivän aikana enemmän vuotoa ja kirkkaan punaista, jospa nämä nyt olis menkat 🙏🏻 yhtä vähäistä kuin mitä viimeksi... Eli toinen samanlainen kivuton kierto... 👀

Ihan työterveys lääkärille menen, joka on ollut aiemmin neuvolan puolella... Työterveyshoitaja suositteli... Jos en saa painon hallintaan apuja ja tähän lapsettomuuteen... Niin sitten varaan aikaa gynekologille.. ja siinä kohtaa miehen kans taas keskustelut, että lähtisikö mukaan.. olisi mielestäni sama varata jo yksityiselle lapsettomuusklinikalle... Toki sinne on sitten yli 100km matka... Mutta viimeisiä hetkiä viedään...

Mut katson nyt työterveyden kortin, pari vuotta sitten jo laitettiin lihavuusleikkaukseen lähete, eivät ottaneet julkisella sitä vastaan ku olen liian terve... Vaikka olen ollut ylipainoinen enemmän tai vähemmän 9 vuotiaasta lähtien ja iso syy on PCOSn sekoittama hormonitoiminta/aineenvaihdunta...
Kun ei muuta vikaa kuin ylipaino... 🤷🏻‍♀️

Pitänee valittaa selkää ja polvia ja lapsettomuutta.. jos sitte pääsisi 🤷🏻‍♀️ tai sit jos ihan vaan pitäisi nostaa Metforemin annostusta 🤔

Menkat on täällä! 🥳 Ja menkkakivut jotka viimestään vahvisti että nää on nyt oikeesti menkat eikä jotain ennakoivaa! Enpä oo koskaan elämässäni menkkoja tai varsinkaan menkkakipuja tälleen odottanut 😅

Kierto oliki sitte kivat 52 päivää. Huhhuh! Normaali on 25-27pv, joskin tänä vuonna ollu muutama 19-20pv ja muutama 30pv. Ens tiistaina lapsettomuuslääkärin vastaanotto. Jos jotain kultareunusta tästä sekaisin menneestä kierrosta on niin se että tässä tuli nyt todellinen syy mennä gynelle ja oli miehelle helppo perusteella että meen nyt "raskauteen keskittyvälle gynelle". Sanaa lapsettomuuslääkäri en miehelle maininnut. Hän on siis ollut vahvasti sitä mieltä et mihinkään hoitoihin ei lähdetä niin olin miettiny et missäköhän kohtaa perustelisin et oon aatellu gynellä käydä tän asian tiimoilta. Nyt sain hänet varaa puol tuntia työkalenteristaan (ei siis mitenkään pystytä menee tonne vastaanotolle yhessä miehen töiden ja lastenhoitojärjestelyjen takia) että soitan hänelle sieltä vastaanoton lopulta niin että lääkäri saa itse kertoa hänelle mikä meillä nyt tilanne raskauden mahdollisuuden suhteen. Siitä oon tosi tyytyväinen, koska sit se iän vaikutuksesta hedelmällisyyteen puhuminen ei jää vaan mun hartioille. Ja jos siis jotain löytyy niin ollaan sit miehen kanssa samalla sivulla faktatiedon suhteen. Itekään en missään tapauksessa IVF:ään lähde, mutta ovulaation induktio tai keltarauhaslääkkeet käy kyllä mulle jos gyne ehdottaa. OI tosin vaatii uudelleen gynellä käyntiä ennen ovulaatiota ettei tuu sitä munarakkuloiden liian suuren määrän kasvua, joten siitä tulee sit kyllä lisää vähintään 250e per kerta, en tiiä mitä mies on siitä mieltä.

Onko muuten täällä ihmisillä kokemuksia ovulaation induktiosta (letrotsoli/gonadotropiini?) tai keltarauhastuesta luteaalivaiheessa (Terolut/Cyclogest kai?)? Joku jotain mainitsikin käyttäneensä mutta jos tarkempia kokemuksia niin kuulisin tosi mielellään 😊

@Evea Osanottoni suruun. 😢

Omaa napaa. Osoittautui kemialliseksi. Neuvolasta järjestettiin lääkäriaika ensi viikolle, koska kolmas keskeytynyt puolen vuoden sisään. Eilen loppui vuoto ja ovistesti oli melkeen samanlainen, kuin edellisessä 6+ keskeytyneessä raskaudessa heti vuodon jälkeen..

Sellasta tänne.

Liitteet

• Screenshot_20250917_171355_premom_eh_com_ehpremomapp_OvulationActivity.jpg
    Screenshot_20250917_171355_premom_eh_com_ehpremomapp_OvulationActivity.jpg
    27.5 KB · Katsottu: 53
Huikkailen tänne tuolta plussapuolelta terkkuja. Meidän kyytiläinen on ainakin nyt 7+3 matkassa vielä, kasvu vastaa viikkoja ja sydän lyö. Tulevastahan ei vielä tiedä, mutta tällä hetkellä kaikki hyvin.

Joku oli maininnut tiputteluista ennen menkkoja. Itsellä on ollut joka kierrossa tätä vähintään puolisen vuotta ja silti kaksi raskautta lähtenyt kehittymään puolen vuoden sisään. Ihan varmasti on jo perimenopaussioiretta, mutta ei selvästikään estä raskautumista.

Paljon tsemppiä kiertoihin ja plussatuulia ihan jokaiselle! ❤️

@Elea voi ei, pitikin käydä noin!! :Heavy Black Heart::sad-face:

@Yrittäjä83 Ei voi olla totta, miten ihmeessä riidat purkautuu ilmoille noin kehnolla ajoituksella :disappointed-face:

@Pikkutytöt On se melko aika odotella menkkoja alkavaksi tuo 52 päivää!! Mulla on ollut pitkiä kiertoja aina sillon tällöin viimeset 15 vuotta ainakin, yli 40 kierron päiviä siis pari kertaa vuodessa. En oo oikeastaan merkkaillut kiertoja ylös niin vaikea lopulta sanoa tarkkaa määrää. Nyt vähän ärsyttää että kiertoja ei oo tullut seurattua :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

@Kevät2025 Ihanaa odotusaikaa ja tarrasukkia :smiling face with heart-eyes:

@Puolikuu mä aloin nyt tikutella sitte kans ovulaatiota, eihän niissä näy vielä oikeen yhtään mitään. Kiertopäivä 8 vasta menossa ja luulisin ovulaation olevan viikon kuluttua.

Toivottavasti plussia näkyisi syksyn mittaan täälläkin:folded::red-heart:

...Minun mies on myös sitä mieltä että mitään isompia efortteja ei tämän asian suhteen sitten tehdä, tulee jos on tullakseen ja siinä se. Mietin sitten että hän tjottailee ja minä yritän. Ovulaatiotestit ostin, flo-sovelluksen latasin ja verikokeissakin kävin. Toivottavasti näillä eväillä tulosta tulisi, mutta sitä ei tiedä... Nyt odotan mielenkiinnolla millon labratulokset tulee tuonne Terveystalon sovellukseen🙂

Kiitos kaikille osanotoista ja myötäelämisestä, kyyneleet tulee nytkin silmiin mutta kylläpä se arki ja elämä tästä etenee ja jatkuu.

.

@Sandra84 Höh, onpa tylsä tilanne. 😕 Jotenkin huonoa palvelua, että ei millään tavalla selitetä asioita. Inhottavaa, kun jää sitten epätietoinen olo. Mikä teillä on seuraava steppi? Samaistun tuohon työhön turtumiseen, kun oma työ ei ole tuntunut hyvältä enää pitkiin aikoihin.. Voi kun löytyisikin jokin uusi tie. Se kyllä helpottaa, jos saa tehtyä päätöksen uuteen siirtymisestä. Toivottavasti sulle löytyy uusi mieluinen paikka! 🙏 Ja tännehän saa kyllä avautua, siksi täällä ollaan. ♥️
Meillä on nyt sit huomenna punktio. 🙈 Saa nyt sit nähdä montako follia siellä on. Eilen oli jotenkin oudon tukala olo ja tänään vähän kans. No, katsotaan miten muijan käy! 😀
Mä otin sairauslomaa töistä uupumuksesta. Nyt meen vielä lääkärille, niin katsotaan mitä hän meinaa.
Hain jo kahteen eri työpaikkaan. 😀 Tämä helpottaa oloa. Mutta mä oon niin väsyny! Siis huh huh. Tää on samalla varmaan ivf burnout ja sit syysmasis 😅
Tää auttoi mua ajatteleen, että en mä olen huono, jos laitan nyt kapuloita rattaisiin:
Podcast Ivf Burnout https://open.spotify.com/episode/5WYMReIhi53zB3Tw8qannw?si=LloWACnXQge4Tw94OKLD0Q

@Kesäheinä85 Juurikin näin! Joo en tosiaan tiiä mitä siellä sit tapahtuu follien kans 😅 Huomenna näkee sit…

@Pikkutytöt Se lääkäri ei ollu nuori, mutta ei varmaan ollut tottunut tutkimaan erilaista anatomiaa. Mies sanoi kans et se lääkäri jäi selkeesti miettiin jotakin… 💁🏼‍♀️😅

@Pikkutytöt No vihdoin, hyvä!! On ollut pitkä odotus. Hyvä juttu tuo ensi viikon lääkärikäynti ja kekseliästä ottaa mies puhelimen päähän! 👌 Toivotaan hyvää käyntiä! 🙏

@Yrittäjä83 Eiih, mikä hirvittävän huono tuuri! 😭 Onko se sun lääkitys sellainen, että ei ole kannattavaa vaikka pitää vähän taukoa yrityksestä, että voisi välillä käyttää niitä ja saada hoitotasapainoa paremmaksi? Ja sitten voisi yrittää taas uudelleen? Onhan se vähän niinkin, että jos elimistössä on stressitilaa kipujen takia, niin on vähän kehnompi tilanne raskautumista ajatellen. 😕 Toivottavasti ensi viikon lääkärikäynti on hyvä. 🙏

@Elea Voi itku sentään. 😔 Hyvä, että sait ajan, toivottavasti sieltä saisi jotain apuja. Ja että oikeasti yritettäisiin selvittää, mikä tekijä noita keskeytymisiä aiheuttaa. Toki toisilla on vain niin vastaanottavainen kohtu, että sitten on vain solujen laadusta kiinni. Että muilla valikoi enemmän ja ne samanlaiset ei edes yritä ottaa kiinni. Nimim. Ikinä en ole saanut haamulaista testiin, toki läheskään joka kierrossa en ole testannutkaan.

@Kevät2025 Ihanaa, tosi kiva kun käyt kertomassa kuulumisia. 😍 Hyvää odotuksen jatkoa sinne ja kiitos kannustuksesta! 🤗

@Evea Niin, kyllähän sitä nainen voi onneksi yrittää vähän enemmän mieheltä vähän salaa, just testaamalla ja yrittämällä salakavalasti vaikuttaa ajoituksiin. 🤭 Toisin päin se olisi vähän vaikeampaa, mutta onneksi meillä on usein langat hyvin käsissä ja miehet on yleensä melko helposti johdateltavissa.. 😅 Toki ei aina ja kaikissa tilanteissa, en sitä sano.

@Sandra84 Voi että, kaikki peukut ja varpaat pystyssä, että tulisi hyvä tulos!! 🙏💖 On kyllä hyvin ymmärrettävää, väsymys ja uupumus kaiken keskellä. ♥️ Hyvä, että hait saikkua, toivotaan että alkaa olo pikkuhiljaa paranemaan. Vaikka tottakai se ottaa aikaa ja tämänkin hoidon mukanaan tuoma jännitys vaikuttaa. Tuo tosiaan voi olla, että lääkäri oli epävarma omasta tekemistään, eikä sitä halunnut kuitenkaan suoraan paljastaa. Toivotaan kovasti, että hän ei vain saanut näkyviin kaikkia folleja.

Täällä kp12 ja ovistesti lähtenyt vähän jo vahvistumaan. Sopivasti viikonlopun kynnyksellä, voisi alkaa tekemään talletuksia. 🤭

@Sandra84 Ei se oo ihme jos meinaa uuvuttaa nuo kaikki meneillään olevat asiat😔 toivottavasti kaikki menee hyvin!! 🤗

Mullehan olikin nyt tullut jo jotain labratuloksia, kaikki arvot oli hyvät paitsi ferritiini oli vain 15. Onhan se viitearvoissa mutta aika alhaalla, kävinkin hakemassa apteekista Sideralia. Ei liene huono ratkaisu...?

Onpas taas ollut ihanan paljon keskustelua :)

@Evea Kandee ihmeessä ottaa rautalisä nyt käyttöön. Mä oon syöny jostain vuoden alusta 200mg Ferrodanin iltaisin mitä nyt välillä unohtanut (vaikka ilmeisesti joka toinen päivä otettuna suhteellisesti imeytyy paremmin, niin joka päivä ottaessa absoluuttisesti silti imeytyy enemmän). Tällä on noussut helmikuulta syyskuulle 43 -> 84 mulla ferritiini. Toki kaikilla ei vatsa kestä noin paljoa ja toi Sideral on kai hyvä jos just tässä pulmaa. En tosin ole perehtynyt Sideraliin tarkemmin.

@Puolikuu Hyvä hyvä teillä siis viikonlopun ohjelma jo tiedossa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

@Sandra84 :n punktiolle jee! Mites homma sen jälkeen jatkuu? Ja kuulostaa, et saikku oli nyt todellakin tarpeen.

@Evea Siis tods, mullakin ollut tää oman kierron ja ovulaation selvittely täs jo vuoden käynnissä, ja vasta nyt loppukesällä kerroin miehelle et oon alkanu testailee, ei ollu huomannu mitään vaik kaapissa ovistestejä :D Hyvä kun hommasit testit ja just noin että vähän voi sit ohjailla sopivaan hetkeen ja muuta.

@Kevät2025 Ihanaa, onnea! Voi kunpa täältä tultaisiin samaa tietä perässä :Two Hearts:

@Elea Voi ei, onpa kurjaa. Onneksi nyt saitte tuon vastaanottoajan kuitenkin, toivottavasti sieltä tulisi jotain selkoa asiaan.

@Yrittäjä83 Ääh miten voikin osua noin huonoon kohtaan riita. Menikö niin kuin ajattelit vai saitteko sovittua ennen tätä iltaa? Onpa myös ikävä tuo että on kipuja ja sairauden hoidon kanssa hankaluutta. Ei voi sanoa kuin voimia tilanteeseesi :Green Heart:

..........................

Täällä kp2, ultrassa ens viikolla tulee olee sitte kp7. Ei mikään optimaalinen sikäli ettei näe ovulaatiota, mutta eipä nyt pystynyt muullekaan päivälle tuota käyntiä sijoittamaan. Täytyy alkaa heti menkkojen päätyttyä tikuttelee ovista, et meniskö se tässä kierrossa normaalimmin eikä ois koko aikaa melkeen positiivinen.

@Pikkutytöt Eli nyt > jos saadaan munasoluja ja hedelmöitys tapahtuu ja saadaan aikaan blasto (5-6pv alkio), niin sit PGT-A testaus (kromosomien tsekkaus) ja jos on ok alkio, siirtoon. Jos ei, ei siirtoon. 😔 Toivon parasta, pelkään pahinta. This is it. ❤️

Kiitos kaikille ❤️ Mä oon ihan vähän paniikis, mutta auttaa, ku tiedän, että tänne voi tulla avautuun!❤️❤️❤️

Tsemppiä kaikille❤️❤️❤️

@Pikkutytöt otin tuon Sideralin kun apteekissa sanottiin että imeytyy hyvin. Pitää kyllä tarkistaa jossain vaiheessa sitten että miten on lähtenyt nousuun. Kävin kesällä verenluovutuksessa ja sitten oli nyt tosi paljon vuotoja kierukan poiston jälkeen kahteen otteeseen, siinä saattaa olla syyt alhaiseen ferritiniin.. Ei ainakaan tuota verenluovutusta kannata enää jatkaa, olin varannut jo seuraavan luovutusajan mut sen tietenkin peruin heti kun päätettiin jättää ehkäisy pois.

AMH-pitoisuus noista labratuloksista puuttuu, onko ne unohtunut jonnekin vai tuleeko sitten jälkijunassa. Sen tuloksen suhteen odotukset ei ole korkealla:Grimacing Face:

Mä kyllä miehelle sanoin että ovulaatiotestit hankitaan, mut helppo niitä ois ollu pitää omassa jemmassakin. :Grinning Face:Sit esittelin sovelluksesta sen “Flo kumppanille”-mahdollisuuden mutta ei ollut kiinnostunut siitä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Syysmasiksesta tuli mieleen, mulla itsellä on yleensä ottaen tasainen mieliala (paitsi PMS-oireet välillä), mutta miehellä tuntuu olevan nyt noita alavireisiä päiviä. :Cloud With Rain: Nyt voi taustalla olla tää meitä kohdannut menetys ja suru, mutta on sitä ollut aiemminkin.

Voi että @Sandra84 mä niin toivon että tulis hyvä saalis ja niistä hyviä blastoja. :red-heart: Ja uskon että jännittää, isosti tsemppiä!

Ja @Evea mä kans oon luopunu verenluovutuksista ihan täysin. Harmi kun olisi kiva auttaa, muttei siinä ole mitään järkeä, kun koko ajan joutuu ite tankkaamaan lisärautaa.

Takaisin