Raskaaksi 2025

@Selah omasta kokemuksesta voin sanoa että ainakin itsellä testiviivojen välinen ero todella pieni alkuun. Aivan jäätävän raastavaa, kun tuntui ettei testit vahvistu. Testasin joka päivä ja aivan hirveä stressi että eikö raskaus jatkukaan. Tässä kuvassa esim kolmen peräkkäisen päivän testit, liuskaan kirjoitettu dpo eli alhaalta dpo12, 13 ja ylin 14

Mulla LA joulukuussa eli tämä raskaus jatkui ja kaikki on hyvin. 🩷

Liitteet

• IMG_1987.jpeg
    IMG_1987.jpeg
    1.2 MB · Katsottu: 177
Kyllä saa ja pitää purkaa ❤️ totta kai vain jos susta tuntuu siltä. Anna tulla vaan. Sitä varten täällä ollaan 😊
Ilmeisesti väsymys teki kepposet, koska tänään taas aurinko paistaa ja elämä hymyilee 😂 olin tosi väsynyt koko eilisen, koska nukuin edellisen yön huonosti. Ja arvatkaas kenellä muiden oireiden puuttumisesta huolimatta alkoi ovislimat... 😆

Ilmeisesti väsymys teki kepposet, koska tänään taas aurinko paistaa ja elämä hymyilee 😂 olin tosi väsynyt koko eilisen, koska nukuin edellisen yön huonosti. Ja arvatkaas kenellä muiden oireiden puuttumisesta huolimatta alkoi ovislimat... 😆
mulla tulee ennen ovulaatioita hirvee vollotus päälle, koska estrogeeni lähtee tekee piikkiä hieman ennen lh:ta. 🤣

mulla tulee ennen ovulaatioita hirvee vollotus päälle, koska estrogeeni lähtee tekee piikkiä hieman ennen lh:ta. 🤣
Hyvä tietää, etten oo tulossa hulluksi vaan normaalia hormonisekoilua 😂

Olin siis eilen esimerkiksi varma, etten tule koskaan enää ovuloimaan koska eihän sitä PCOS:ää oo varsinaisesti vielä poissuljettu, ja sit kun ne kilppariarvot ja ylipainokin. Sen lisäksi olin varma, koska mut on peloteltu, etten tuu kilppariin (tai mihinkään muuhunkaan) saamaan mitään apua ainakaan julkisesta terveydenhuollosta. Koska olen ylipainoinen, en tule myöskään saamaan lapsettomuushoitoja (BMI yli 35).

Noloa myöntää nuo eiliset ajatukset, mutta eiköhän näitä tule ajoittain ihan jokaiselle. Tänään taas haluan uskoa, että toivoa on sittenkin, voihan hormonit sentään :No Evil Monkey:

Halauksia kaikille tunteiden vuoristoradassa eläville 🧡
Tänään myös itsellä tosi masentunu fiilis tästä kierrosta (PAS). Vielä on aikaa ens viikon viralliseen testipäivään. Huomenna alkais menkat normisti, nyt tukilääkitys ja ainaki ennen pitäny menkat loitolla vaikka ei oo tärppiä käyny. Itkenyt nyt koko aamun ja ihan sydämessä tuntuu kun on niin surullinen olo. Miksi tän tarttee olla niin vaikeeta 😫 itsellä laski viimeyönä leposykkeet normaalista luteaaliajan 58->54 joka yleensä ennustaa menkkoja…. Hanskat on lyöty jo tiskiin tämän yk:n suhteen. Yk 19 alkakoon…..

Mullaki tänää taas huono päivä. Eilen itkin ja tänään itkenyt enemmän. Jotenkin todella surullinen olo nyt ollut. 😔 No ovulaatio ei vielä ole tuloillaan kun testit näyttää vielä haaleaa mutta ehkä pian. Ehkäpä se piristäis oloa jos ovistesti näyttäs positiivista... 🤷‍♀️ Nyt ainakin mieli ihan maassa ja aivan toivoton olo...

Tärkeää raskaantumismatikkaa omalle navalle:

* Tänään on kp4 ja väännän itkua oudoista aiheista => estradioli varmasti alkaneet kohoamaan tai joku hormoni siellä nykii mun tunteilua.
* Ovulaatiotestejä on 33 kpl ja edellinen kierto 25 päivää => 2 testiä päivässä (heti herätessä klo 7 ja klo 16) niin saisin kuuluisan ovulaation kiinni.
* lämmöt laskeneet, mutta eivät tarpeeksi ja sylki ovulaatio ei ole näyttänyt vielä saniaisia juuri => jäämme vielä toistaiseksi odottamaan ennen miehen hoputusta ja ovulaatiotikkujen käyttöä.

Nyt sit hyvä hetki ladata ja putsata ”apuvälineet”, käydä kaunistautumassa tavallista intensiivisemmin suihkussa ja laittaa hienommat peiton heilutus alusvaatteet odottamaan vuoroaan. Ja kattoa että siellä jääkaapissa oikeasti oli greippimehua enkä vain kuvitellut sitä sinne. Ja vähän jotain kynttilää ja positiivista mantraa niin saadaan oikein tekemisen meininkiä tähän kiertoon.

Eiköhän tästä jotain tuu… toivonmukaan ainakin hyvämieli.

Onpas täällä monella vaikea päivä tai jakso, paljon tsemppiä kaikille 🌸 Tässä vuoristoradassa onneksi tulee välillä myös niitä ylämäkiä 😘

Mulla itsellä dpo 8 menossa, ja pari yötä olen paininut unettomuuden kanssa. Lisäksi olen pitkästä aikaa kipeänä, eikä taaperon oikkujen vastaanottaminen meinaa oikein innostaa. Aluksi koitin suhtautua positiivisesti ja ajatella että orastava sairastaminen on yksi varhaisista raskausoireista. Mutta en kyllä tässä kunnossa lähtisi työpaikalle, eli ei tätä voi pelkällä orastavuudella enää selittää.

Silti illalla sängyssä pyöriessä tuli jollain tavalla varma olo tästä kierrosta (taas välillä😅). Silloin mieleen nousi Psalmi 139 ❤️ Jaan sen tähän teillekin.

Screenshot_2025-08-21-23-05-06-07_15ee37570dbe59ff7133eca6b5fed820.jpg

Kirjoittelen täällä taas. Eli tosiaan sain keskenmenon 2.6 ja hcg.tä kontrolloitiin aina siihen asti, että oli alle 2. Jälkivuoto loppui 20.6. ja tiputteluvuoto alkoi 3.7-8.7 sekä 30.7, joka jatkui aina 10.8 asti, jolloin soitin naistentautien päivystykseen. He pyysivät, että menisin käymään. Ultrassa todettiin limakalvon paksuus 6.6mm hieman homogeeninen sekä munasarjassa nesterakkula. Terolutit kantoon ja odottelemaan vuotoa. Teroluttien tarkoitus oli nollata kierto. Aloitin terolutit heti 10.8 ja söin niitä paina 17.8 asti. 11.8 tiputtelu vuoto loppui joka oli heinäkuun lopussa alkanut. Mutta taas alkoi pyyhintävuoto 14-15.8 joka jatkui pelkkänä pyyhintävuotona 20.8 asti ja jonkin verran menkkakramppeja, muttei vuotoa näkynyt tuona päivänä. Eilen illalla 21.8 taas alkoi pieni ruskea tuhruvuoto, joka jatkuu edelleen, hyvin niukkaan ja ruskeana. Olen tietenkin ihan ymmälläni, mistä tää johtuu. Toki tiedän, että raskaus olisi mahdollista, sillä emme ole lopettaneet yrittämistä Teroluttien aikana, mutta tänään tehtyäni raskaustestin en ole enään varma, näenkö omiani vai olenko oikeasti voinut raskautua Teroluttien aikana. Laitan kuvan alemmas. Näkeekö kukaan haamulaisen haamulaista?
1000005575.jpg

Kirjoittelen täällä taas. Eli tosiaan sain keskenmenon 2.6 ja hcg.tä kontrolloitiin aina siihen asti, että oli alle 2. Jälkivuoto loppui 20.6. ja tiputteluvuoto alkoi 3.7-8.7 sekä 30.7, joka jatkui aina 10.8 asti, jolloin soitin naistentautien päivystykseen. He pyysivät, että menisin käymään. Ultrassa todettiin limakalvon paksuus 6.6mm hieman homogeeninen sekä munasarjassa nesterakkula. Terolutit kantoon ja odottelemaan vuotoa. Teroluttien tarkoitus oli nollata kierto. Aloitin terolutit heti 10.8 ja söin niitä paina 17.8 asti. 11.8 tiputtelu vuoto loppui joka oli heinäkuun lopussa alkanut. Mutta taas alkoi pyyhintävuoto 14-15.8 joka jatkui pelkkänä pyyhintävuotona 20.8 asti ja jonkin verran menkkakramppeja, muttei vuotoa näkynyt tuona päivänä. Eilen illalla 21.8 taas alkoi pieni ruskea tuhruvuoto, joka jatkuu edelleen, hyvin niukkaan ja ruskeana. Olen tietenkin ihan ymmälläni, mistä tää johtuu. Toki tiedän, että raskaus olisi mahdollista, sillä emme ole lopettaneet yrittämistä Teroluttien aikana, mutta tänään tehtyäni raskaustestin en ole enään varma, näenkö omiani vai olenko oikeasti voinut raskautua Teroluttien aikana. Laitan kuvan alemmas. Näkeekö kukaan haamulaisen haamulaista?View attachment 147409
Minusta hieman punertaa 😊

Kirjoittelen täällä taas. Eli tosiaan sain keskenmenon 2.6 ja hcg.tä kontrolloitiin aina siihen asti, että oli alle 2. Jälkivuoto loppui 20.6. ja tiputteluvuoto alkoi 3.7-8.7 sekä 30.7, joka jatkui aina 10.8 asti, jolloin soitin naistentautien päivystykseen. He pyysivät, että menisin käymään. Ultrassa todettiin limakalvon paksuus 6.6mm hieman homogeeninen sekä munasarjassa nesterakkula. Terolutit kantoon ja odottelemaan vuotoa. Teroluttien tarkoitus oli nollata kierto. Aloitin terolutit heti 10.8 ja söin niitä paina 17.8 asti. 11.8 tiputtelu vuoto loppui joka oli heinäkuun lopussa alkanut. Mutta taas alkoi pyyhintävuoto 14-15.8 joka jatkui pelkkänä pyyhintävuotona 20.8 asti ja jonkin verran menkkakramppeja, muttei vuotoa näkynyt tuona päivänä. Eilen illalla 21.8 taas alkoi pieni ruskea tuhruvuoto, joka jatkuu edelleen, hyvin niukkaan ja ruskeana. Olen tietenkin ihan ymmälläni, mistä tää johtuu. Toki tiedän, että raskaus olisi mahdollista, sillä emme ole lopettaneet yrittämistä Teroluttien aikana, mutta tänään tehtyäni raskaustestin en ole enään varma, näenkö omiani vai olenko oikeasti voinut raskautua Teroluttien aikana. Laitan kuvan alemmas. Näkeekö kukaan haamulaisen haamulaista?View attachment 147409
Kyllä siinä jotain näkyy. Tossa tilanteessa testaisin vielä huomenna aamusta tai jos se ei oo mahdollista niin ylihuomenna aamusta jolloin näkis mihin suuntaan kehittyy vai kehittyykö 🤔 Oispa kiva jos oiskin orastava plussa!

Mitä mieltä tästä vahvistumisesta olette? Eka taisi olla Dpo 14 ja siitä eteenpäin kerran päivässä aamuvirtsasta. Pregcheckin liuskat, ja ihmetyttää kun ei vahvistu enempää.. useampi km takana, ja muistelen että onnistuneessa raskaudessa oli jo kirkkaammat viivat tässä kohtaa.

Liitteet

• 20250818_084429.jpg
    20250818_084429.jpg
    119.7 KB · Katsottu: 85
  • 20250819_081947.jpg
    20250819_081947.jpg
    141.7 KB · Katsottu: 82
  • 20250820_082446.jpg
    20250820_082446.jpg
    537.4 KB · Katsottu: 79
  • 20250821_084237.jpg
    20250821_084237.jpg
    716 KB · Katsottu: 83
  • 20250822_073346.jpg
    20250822_073346.jpg
    127.3 KB · Katsottu: 80
Muokattu viimeksi:
Mitä mieltä tästä vahvistumisesta olette? Eka taisi olla Dpo 14 ja siitä eteenpäin kerran päivässä aamuvirtsasta. Pregcheckin liuskat, ja ihmetyttää kun ei vahvistu enempää.. useampi km takana, ja muistelen että onnistuneessa raskaudessa oli jo kirkkaammat viivat tässä kohtaa.
Kyllä tuo mun mielestä näyttää hyvältä vahvuudelta ja vahvistumiselta noille päiville 🤗 Juuri eilen illalla tässä olikin puhetta ettei kannata joka päivä testata kun silloin ei erota tarpeeksi sitä vahvistumista. Noilla viivoilla olisin huoletta, onnea sulle 😍

Hyvältä näyttää mun mielestä 🤔😇 tarrasukkia sinne ❤️

Täysin omaa napaa, pakko purkaa kun miehen kommentti on tyhjentävä "Oot varmaan raskaana."

Aivan tyhjästä tänään puhkesi kolmen vuoden tauon jälkeen paineurtikaria! Mulla ilmestyi sellaisia paukamia iholle parin vuoden ajan ja ihotautilääkärillä kävin niitä näyttämässä eikä syytä selvinnyt. Todettiin että jos pahenee häiritseväksi niin tutkitaan lisää, pian sitten loppuivatkin. Mietittiin että liittyi ehkä kuukautiskierron hormonivaihteluihin kun tuli noin kuukauden välein, muttei aina. No edellisistä pateista on nyt yli 3v ja tänään paukahti uudelleen. Miksi ihmeessä 🧐 Tekoäly sanoi että voi liittyä voimakkaisiin hormonien vaihteluun, mutta juuri nyt kertoisi enemmän mun infektiotilasta kun raskautumisessa. Ei niitä ennen perusflunssan aikaan ole näkynyt. No saapa nähdä. Tämä tuo kivasti lisäjännitystä. Pidän kuitenkin ekan testipäivän sunnuntaissa, dpo10.

Nyt on niskat+pää niin kipeä että normaalisti tulisi käyttöä särkylääkkelle, jota käytän ehkä pari kertaa vuodessa. Ehkä kestän ettei mene koko kroppa enempää sekasin. En tiedä johtuuko oksetuskin vaan kovasta kivusta vai etooko oikeasti. Normaalisti sanoisin ettei raskausetomisesta voi erehtyä. Nyt vaan niin kokonaisvaltaisesti huono olo.

Edit. Meni parasetamoli. Olisko vuoden ensimmäinen 😅 Nukuin ihan hyvin ja aamulla paljon parempi kokonaisolo 🌈

Muokattu viimeksi:
Onnea @Ellu555 !

Täällä dpo13 ja menkat alkoi😑 Nyt taas semmonen olo että tuleekohan tästä koskaan mitään. Ollaan myös labratuloksia ooteltu tässä yli viikko ja niistäkin sellainen olo että varmaan unohtunut jonnekin kaapin perälle 😅 tuntuu että mikään osa tästä prosessista ei suju ja on seinä vastassa koko ajan. Sori valitus, ei auta nyt muu kuin viettää lempeää päivää sarjojen kanssa ja ulkoillen. Kyllä tää tästä valostuu taas 🌱

Onnea @Ellu555 !

Täällä dpo13 ja menkat alkoi😑 Nyt taas semmonen olo että tuleekohan tästä koskaan mitään. Ollaan myös labratuloksia ooteltu tässä yli viikko ja niistäkin sellainen olo että varmaan unohtunut jonnekin kaapin perälle 😅 tuntuu että mikään osa tästä prosessista ei suju ja on seinä vastassa koko ajan. Sori valitus, ei auta nyt muu kuin viettää lempeää päivää sarjojen kanssa ja ulkoillen. Kyllä tää tästä valostuu taas 🌱
Voi ei @Pikkuviikuna :red-heart: Ja miten tylsää että labratuloksissakin vaan kestää! Kuulostaa hyvälle suunnitelmalle keskittyä tänään vaan kivoihin ja lempeisiin juttuihin. Mä oon luottavainen että lapsettomuustutkimukset tuo taas pian lisää toivoa ja valoa, ja sieltä löytyy keinoja päästä vauvahaaveessa eteenpäin :red-heart:

Takaisin